Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
10. Huskatten

Kindpåsarna på hanar...

2015-06-08 21:36 #0 av: kalindas

Då jag mest innan kommit i kontakt med kastrerade vuxna hanar så har jag inte sett så många katter med riktiga hankattskinder förrän nu och de fascinerar mig! Glad
Både för att en fertil hane med dessa tjocka kinder bara ser så otroligt härliga ut och även en fundering om man kan få fram den ungefärliga åldern genom att se kinderna...

Ta exempelvis de tre katterna på bilderna här. Goliat, som misstänks vara uppemot 10 år gammal, blåvite Hugin som jag skulle gissa är i medelåldern och rädde tigrerade Alfons som jag gissar är omkring två år. Det är en ganska stor skillnad på dessa katters kindpåsar och min tanke är att de blir större med åldern, kanske för att inge respekt.

Vad tror ni som haft mer med fertila hanar att göra med än mig?

ps. För er som ser Goliats öga, så jobbar jag just nu med att få in honom i fälla för att behandla. ds

/Elisa

Anmäl
2015-06-09 11:18 #1 av: Katthemsmatten

De börjar utveckla kindpåsarna i 4-5 årsåldern. Däremot har jag inte tänkt på om äldre katter skulle ha större kindpåsar än vad de har i runt 6-års åldern. Goliat är en riktig goding i mina ögon. Hoppas han fattar sitt eget bästa och kliver in i fällan snart.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2015-06-09 14:56 #2 av: kalindas

Goliats son Bamse var i fällan idag!  Glad
Så nu ska vi bara kunna fixa att få honom till veterinären utan att bli sönderbitna

/Elisa

Anmäl
2015-06-11 11:10 #3 av: Katthemsmatten

Grattis! En mindre som kan bidra till fler hemlösingar Hjärta

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.