Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2639 ggr
[[eskils_]]
2015-03-24 21:39

"Att öppna sitt hem för en hittekattsfamilj"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En trevlig artikel från Animails hemsida:

"Finns det något mysigare än kattungar? Genom att vara jourhem åt en hittekattsfamilj gör man både en god gärning och får njuta av att se småttingarna växa upp. Här är historien om när Ester och hennes ungar fick komma hem till mig.

Det var i april för fyra år sedan som ett nödrop gick ut på forumet Hittekatter iFokus, där föreningen Ronnebys Hittekatter hade fångat in flertalet dräktiga hemlösa katthonor och nu behövde jourhem för att ta hand om de blivande familjerna på bästa sätt."

https://animail.se/att-oppna-sitt-hem-for-en-hittekattsfamilj.html

Annons:
Tarotstollan
2015-03-24 22:01
#1

Fin berättelse! Härligt att det gått bra för hela kattfamiljen! Risken att bli jourhem är väl att man vill behålla varenda katt man tar hand om!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2015-03-25 11:25
#2

#1 Risken finns och många faller för katterna de tar hand om. Just det jourhem som hade hand om Ester och hennes ungar gjorda dessbättre inte det. Det är ett oerhört bra jourhem och vi får hoppas att det fortsätter just som jourhem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

pyssel85
2015-03-27 10:15
#3

#1 En annan risk är att hamna hos viss förening.

Läs tråden Avlivas katterna?

Katthemsmatten
2015-03-27 14:47
#4

Jag har läst den tråden #3 och det kan inte vara någon seriös förening som den TS har råkat ut för.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
2015-04-11 11:51
#5

Puttar upp artikeln. Behovet av seriösa jourhem är stort, året runt.

Katthemsmatten
2015-04-13 12:21
#6

Ja, det tar aldrig slut. Och inte bara för mammor med ungar/dräktiga honor. Det finns alltid katter som av olika anledningar inte får plats på katthemmen exakt nu, utan i väntan på en plats bor i akuthem/jourhem. Och så finns det katter som mår bättre av att bo i en privatbostad än på katthem. Ni som vill ha katt utan att förpliktiga er till att ha den i 15 år eller mer, det här kan vara ett fantastiskt sätt att ha katt och göra en mycket god gärning samtidigt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
2015-04-22 16:45
#7

#3 Inte ett katthem värt namnet! Tyvärr finns det vissa rötägg som förstör för hela branschen vilket är bedrövligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: