Annons:
Etikettkattprat
Läst 1069 ggr
pyssel85
2015-03-16 21:27

Avlivas katterna?

Har några frågor till er. Tacksam om ni skriver era åsikter.

Jag tog hand om några katter från en förening och har varit stödhem åt de i flera år.

Några av dem ska nu placeras i nya hem. Förmedlaren vill inte ge mig kontaktuppgifterna till nya hemmen så att jag kan ge hemmen relevant information om katterna för att bland annat de ska tas om hand på bästa sättet.  Förmedlaren har inte frågat mig om katterna (vad de äter och gillar, deras favorit lek och leksaker, hur de beter sig, deras behov, …) och verkar inte heller bry sig om detta. Hon har aldrig brytt sig om katterna heller.

Katterna ska hämtas av någon främmande och forslas bort, men vart? Jag kommer varken att veta vart katterna hamnar eller hur det blir med dem. Jag kommer inte att kunna ge nya hemmen relevant information om katterna och ev. deras sjukdomar och behandlingar samt bistå de. Jag kommer inte att kunna hjälpa de om något går fel. Jag kommer inte att veta om katterna släpps ut i någon kattkoloni, hamnar i dåliga hem som vanvårdar de eller avlivas.

Katterna är som mina små kära barn för mig. Jag älskar och respekterar de högt och är emot avlivningen av friska eller behandlingsbara katter.
Vill tillägga att ja har bekostat all mat, sand, leksaker, en del veterinärkostnader och resor till veterinären själv under alla dessa år.

**Hur ställer ni er till detta?
Hur skulle ni göra i mitt ställe?
**
Tack på förhand för er hjälp!

Annons:
Cindy S
2015-03-16 21:45
#1

Är föreningen helt emot att du adopterar katterna? Om de bott hos dig i flera år kanske de skriver över de på dig. Om du dugt i flera år så förstår jag inte varför de skulle säga nej.

Prata med andra i föreningen om att det känns fel, om det går. Det känns ju som om det borde vara olagligt att någon som bryr sig så lite om katterna fortfarande få rå om dem. Men om de har följt överenskommelsen så har du nog inget du kan göra lagligt sett.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: