Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2540 ggr
[[eskils_]]
3/1/15, 10:39 AM

Nytt katthem i Värmland

Djurskyddet Kristinehamn ska flytta till nya större lokaler, för att kunna hjälpa fler katter och andra djur.

http://www.vf.se/nyheter/kristinehamn/byggnaden-pa-plats-till-nytt-djurhem

Annons:
majvi
3/1/15, 12:00 PM
#1

Det är väl positivt men jag undrar vad de gör med katter som de inte hittar hem till efter en viss tid.

Förra året tog djurhemmet emot drygt 200 hemlösa katter varav en majoritet senare kunde slussas ut

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[[eskils_]]
3/1/15, 12:46 PM
#2

#1 Ja, det var en otrevlig formulering! Man kan ju misstänka att bara strax över 50% av de intagna katterna fick fortsätta leva och återföras till sitt gamla hem eller placeras i ett nytt hem.  Med Djurskyddet kan man aldrig vara säker på hur katterna behandlas.

Men med nya större lokaler kan man ju hoppas att det finns mer plats för skygga katter att få den tid de behöver att visa att de också kan bli trygga glada kissar. Katthemmet kan ju fråga något Svekatt-katthem hur man gör. https://www.facebook.com/svekatt?fref=ts

Katthemsmatten
3/2/15, 2:49 PM
#3

Djurskyddet har inte mitt förtroende. Det kan finnas vissa föreningar anslutna som har en bra policy när det gäller svårplacerade djur, men det stora flertalet förefaller inte ha det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

ElisabethB
3/2/15, 8:04 PM
#4

Jag har haft en del kontakt med djurskyddet Kristinehamn och det jag kan säga är att de verkar vara bättre än djurskyddet i allmänhet. Inget skräckexempel och det här är vad jag har hört ifrån deras aktiva om avlivning och sådant. (Kan inte personligen gå i god för detta) "Vi avlivar ingen katt förrän vi får se oss besegrade av sjukdom".

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Katthemsmatten
3/3/15, 4:36 PM
#5

#4 Det låter ju bra.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: