Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 6450 ggr
KattkoloninBotkyrka
2015-02-23 19:43

Redovisning 2015 Kattkolonin Botkyrka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härmed öppnar jag en ny tråd (med tillåtelse från admin) för 2015 års månadsredovisningar.

BlommaHemlösa Katter i NödBlomma

Jag är en privatperson som hjälper katter i nöd här i Alby, Stockholm. Katter som är hemlösa, dumpade eller bara oönskade i samhället. Skygghet ser jag inte som en sjukdom och jag avlivar aldrig en skygg eller rädd katt. 

Alla gåvor som Hemlösa Katter i Nöd får in, redovisar jag varje månad. Jag lägger även upp kopior på veterinärkvitton och andra viktiga utgifter. 
Hjälp mig att hjälpa fler katter, genom att skänka ett litet bidrag!

Swish 0737204146
Swedbank 8327-9 9241290353

https://www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Länk till tråden från 2014
http://hittekatter.ifokus.se/discussions/5314bc068e0e74274a000a19-redovisning-2014-kattkolonin-botkyrka?participating-1

Länk till tråden 2013
http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4f0d6ba4d4ebea1a23002522-insamling-kattkolonin-botkyrka

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-02-23 19:45
#1

Redovisning

En väldigt sen månadsredovisning för JANUARI 2015.

Jag ber väldigt mycket om ursäkta för att ni har fått vänta på redovisningen. Det har dykt upp massor av ärenden och därav har denna blivit bara liggande. Men bättre sent än aldrig.

Jag vill även tacka:
*Frans för kattkojan
*Kattvän för kattsaker/leksaker
*Kattstallet för maten

☆☆Jag vill tacka dom speciella kattvännerna som har ställt upp med bilskjuts under januarimånad.

☆☆Jag vill även tacka jourhemmen som ställer upp och tar emot katter som behöver komma in i tryggheten.

☆☆Varmt tack till er som stödjer hemlösa Katter i Nöd, med gåvor, mat, tröst och framförallt massor av kärlek!

☆☆☆ ★Tillsammans är vi starka★ ☆☆☆

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-02-23 19:52
#2

Jag vill tacka:

*Frans för kattkojan 🌺

*Kattvän för kattsaker/leksaker 🌺

*Kattstallet för maten 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-02-23 20:21
#3

☆☆☆☆Härmed startar jag en insamling till REMO☆☆☆☆

Nu behövs ert stöd mer än någonsin!!
Snälla kattvänner, har ni 50kr, 100kr över i fickan, skänk dom till REMOs vård! 

Man kan göra en överföring på följande sätt:
☆☆ ☆☆Swish ☆☆ ☆☆
Swisch nummer 0737204146
(Swish-kontoinnehavare Göran Karlsson)

☆☆ ☆☆ Swedbank ☆☆ ☆☆
(clear nr) 83279 (nr) 9241290353
(Kontonamn Botkyrka kattkoloni)

Märk insättningen med REMO!!❣❣

❣❣Vi tackar på förhand!!

Remo fångades in i november 2014 och han har haft problem med både analsäckarna och tänderna hela tiden men varit för skygg för att kunna börja behandlas. Nu har jag lyckats få honom lugnare och han litar på mig.  

Idag har Remo återigen varit hos veterinären.
Han har fått analsäckarna tömda och rensade igen. Veterinären har föreslagit att man bör överväga att operera bort säckarna då dom ställer till med problem hela tiden. Analsäckarna fyller inte någon viktig funktion i kroppen, så det är bara en lättnad för Remo att bli av med dom. Det får bli längre fram i tiden.

Tandläkaren har fått kolla på hans tänder och hon konstaterade som jag har hela tiden misstänkt, att Remos ALLA tänder är i extremt dåligt skick.

Första besöket för både röntgen och borttagning av 50% av tänderna är inbokat till mars och när han har blivit frisk ifrån det ingreppet, kommer nästa besök att bokas för att ta bort resten tänderna. Tandvården är räknad att det kommer att kosta ca 16-20 tusen kronor (16000-20000kronor)!!! Därefter kommer analsäckarna också att opereras vilket medför ytterligare kostnader, men dom återkommer vi med när det blir aktuellt.

Närmaste framtiden kommer att vara traumatisk i Remos liv och jag kommer inte att kunna adoptera bort honom, innan han är helt återställd och frisk!!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:14
#4

Månadsredovisning för FEBRUARI 2015 🌺

☆☆Ett varmt tack till Anette och Anitha som har startat auktioner till Remos vård.

☆☆ Ett speciellt tack till SoForPets, Arken Zoo i Odenplan och Kattstallet för deras gigantiska matgåvor.

☆☆Jag vill tacka dom speciella kattvännerna som har ställt upp med bilskjuts under februarimånad.

☆☆Jag vill även tacka jourhemmen som ställer upp och tar emot katter som behöver komma in i tryggheten.

☆☆Varmt tack till er som stödjer hemlösa Katter i Nöd, med gåvor, mat, tröst och framförallt massor av kärlek!

☆☆☆ ★Tillsammans är vi starka★ ☆☆☆

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:20
#5

Matgåva från Arken Zoo i Odenplan

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:22
#6

Matgåva från SoForPets

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:25
#7

Matgåva i februari från Kattstallet

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:26
#8

Matgåva i februari från Kattstallet

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:30
#9

Solvalla katten Frasses kastrering, vaccination och id-märkning.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:31
#10

Tyresö katten Mizzies kastrering, vaccination och id-märkning

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:34
#11

Remos besök hos akuten (Februari) för akut analsäcksinflammation.
(Tömning och avspolning)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 12:35
#12

Remos återbesök hos veterinären.
Även denna gång tömdes och spolades analsäckarna.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-03-04 21:47
#13

Jag lägger upp denna igen, då det saknades flera insättningar av misstag när jag gjorde redovisningen tidigare idag. Jag ber om ursäkta 🌺❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-05-08 09:16
#14

Månadsredovisning för APRIL månad.

Jag vill tacka er så varmt för det fantastiska stödet jag har fått från er under denna svåra månad. Både känslomässigt och ekonomiskt har ni visat att ni är verkligen fina vänner när ni har ställt upp för Remo och Hemlösa Katter i Nöd!
Det var ett av mitt livs tyngsta och svåraste beslut att låta min älskade fina kille REMO få somna in. Må han vila i Frid 😕❤️

Ett TACK från djupet av mitt hjärta för uppmuntran och alla fina meddelanden (både offentliga och pm), sms och samtal jag har fått ❤️
Jag uppskattar er så otroligt mycket ❤️

Jag kommer inom en kort framtid att öppna en minnesfond i REMOS ära

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-06-03 16:57
#15

Månadsredovisning för MAJ månad 2015

Hemlösa Katter i nöd tackar er så varmt för att ni hjälper mig att hjälpa.
Ett speciellt tack för att vi kunde samla in en stor summa om 3850kr på kort tid när lilla HERO blev infångad. Kattstallet tog emot honom på kort varsel, så dom pengarna överför vi oavkortat direkt in på deras konto.

Jag vill även tacka Anette, som har hållit auktioner som har gett oss hela 640kr 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2015-06-06 13:13
#16

Tack för redovisningarna! Ordning och reda!  Det gillar vi här!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2015-07-01 21:15
#17

Månadsredovisning för JUNI 2015

Ett STORT tack till alla fina kattvänner som skänker gåvor när jag sätter igång med insamlingar. Jag uppskattar verkligen ert stöd ❤️

Jag vill tacka speciellt mina fina kattvänner som håller i auktioner till förmån för Hemlösa katter i nöd. Jag uppskattar er och även er som är med och bjuder när vi håller auktionerna 🌺

Vi riktar även ett varmt tack till Supercat, Bea och Vaxoholms katthem för dom väldigt fina och generösa gåvorna som vi har fått från er.🌺

*****Tillsammans är vi starka*****

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-08-07 14:53
#18

Månadsredovisning för JULI 2015

Ett STORT tack till alla fina kattvänner som skänker gåvor när jag sätter igång med insamlingar. Jag uppskattar verkligen ert stöd❤️

Jag vill tacka speciellt mina fina kattvänner som håller i auktioner till förmån för Hemlösa katter i nöd. Jag uppskattar er och även er som är med och bjuder när vi håller auktionerna ❤️

Det var ett fantastiskt fint samarbete och vi fick ihop hela 17588 kr till CASPERS vård!! ❤️

Utöver det har vi fått ihop 7340 kr till kattungarna, Zandro och till övrig vård/mat.

*****Tillsammans är vi starka*****

Ett STORT TACK till er

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-08-07 15:07
#19

Kvitto från besöket på akuten med Casper.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-08-07 15:08
#20

Kvitto på kattunge vaccin-paketet

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:27
#21

Kattungarnas vaccination nr 2

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:30
#22

Zabinas ultraljud.
Hon var inte dräktig utan det var extrem maskmage samt mycket gaser.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:31
#23

Rex kämpade mellan liv och död när jag lämnade in honom på akuten.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:32
#24

Rex var inlagd 2 dygn på akuten. Han fick bra vård och fick åka till jourhemmet för att rehabliteras.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:34
#25

 Alby katten Sabinos kvitto från besöket hos veterinären.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:36
#26

Strängnäs familjens vaccination och chippmärkning.
Zabina med sina 3 ungar

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:40
#27

En leksaksgåva från Annelie (Gniztra.com) 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:41
#28

Generös matgåva från Scalas hundhjälp 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 00:45
#29

Strängnäs familjens avmaskning (Milbemax)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-09-01 15:06
#30

Månadsredovisning för Augusti månad 2015.🌺

Ett varmt tack till er underbara kattvänner som har gett gåvor denna månad. Rex var i ett oerhört dåligt skick och behövde akutvård och på grund av er, snälla kattvänner, kunde han få den vård som han förtjänade. Nu har han blivit en stark kille (återkommer med uppdatering om han senare).

Insamlingen till Rex gav hela 28.150kr!!
Resten av gåvorna var namngivna till Sabino, Maximo, Zabina med 3 ungar, Hallunda kattungarna samt till övrig vård och mat.

Vi ska även tacka Annelie (Gniztra.com) för alla fina leksaker och Scalas hundhjälp för den generösa matgåvan

Varmaste TACK för ert stöd! 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-10 15:19
#31

Månadsredovisning för September 2015

Ett STORT tack till alla fina kattvänner som stödjer Hemlösa Katter i nöd. Jag uppskattar verkligen ert stöd ❤️

Jag vill tacka speciellt mina fina kattvänner som håller i auktioner till förmån för Hemlösa katter i nöd. Jag uppskattar er och även er som är med och bjuder när vi håller auktionerna ❤️

Jag riktar även ett varmt tack till Scalas Hundhjälp för den generösa gåvan som vi har fått ❤️

*****Tillsammans är vi starka*****

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-10 15:20
#32

Vivis besök hos veterinären

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-10 15:25
#33

Kattungarna (från Solgård, Huddinge) har fått träffa veterinären (30/9) och dom har blivit vaccinerade, ID-märkta med chip i nacken och fått en allmän undersökning.

Veterinären räknade på att dom är ca 12 veckor gamla. Brummelisa har någon slags ärrbildning på öronkanter och huvud. Svårt att säga vad det är på en så ung katt, men viktigast är att hon inte har ont. Annars är alla 3 ungarna helt friska och krya. Ingen öronskabb eller något annat.

Kvittot är endast för Brummelisa, då Svanannah och Selenah ska få flytta till jourmattes syster och hennes familj, därav stod dom för kostnaderna.

Vi önskar all lycka till sötnosarna Savannah och Selenah.
Brummelisa står i kö till katthem

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-10 15:27
#34

Redovisning September

Vi vill tacka Scalas Hundhjälp gör denna generösa matgåva❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-10-14 20:30
#35

Uppdatering av Vivi ad, vaccinerad och självklart ID-märkt. (Kommer att registreras)

Hon har även blivit försäkrad idag (14/10). Direkt när hon har blivit helt återställd efter gårdagens ingrepp, då flyttar hon till sitt föralltid hem ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-14 20:35
#36

^Hemlösa katter i nöd^ har fått en väldigt generös gåva ifrån en mycket trevlig kattvän Marie Nordberg.
Vi tackar så otroligt mycket och vi är så tacksamma för denna supergenerösa gåva. ❤️TACK!!

Vi har fått:
* väldigt mycket mat,
* 6 st förpackningar mjölkersättning,
* skålar i olika färger,
* burkar,
* 3 st katt-tavlor,
* 4 st stora kisslådor,
* 2st spadar,
* en snygg kasse

Jag vill även tacka snälla tjejerna Jessica och Tessan som skjutsade allt till mig❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-14 20:37
#37

^Hemlösa katter i nöd^ har fått en väldigt generös gåva ifrån en mycket trevlig kattvän Marie Nordberg.
Vi tackar så otroligt mycket och vi är så tacksamma för denna supergenerösa gåva. ❤️ TACK!!

Vi har fått:
* väldigt mycket mat,
* 6 st förpackningar mjölkersättning,
* skålar i olika färger,
* burkar,
* 3 st katt-tavlor,
* 4 st stora kisslådor,
* 2st spadar,
* en snygg kasse

Jag vill även tacka snälla tjejerna Jessica och Tessan som skjutsade allt till mig❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-14 20:44
#38

^Hemlösa katter i nöd^ har fått en väldigt generös gåva ifrån en mycket trevlig kattvän Marie Nordberg.
Vi tackar så otroligt mycket och vi är så tacksamma för denna supergenerösa gåva. ❤️ TACK!!

Vi har fått:
* väldigt mycket mat,
* 6 st förpackningar mjölkersättning,
* skålar i olika färger,
* burkar,
* 3 st katt-tavlor,
* 4 st stora kisslådor,
* 2st spadar,
* en snygg kasse

Sist men inte minst så jag jag fått en vacker blomma och en chokladask 🌺

Jag vill även tacka snälla tjejerna Jessica och Tessan som skjutsade allt till mig ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-18 23:30
#39

Uppdatering av Texas från Vallentuna

Den 15/10-2015 Blev Texas kastrerad, vaccinerad och ID-märkt.

Nu kommer allt att bara bli bättre för lilla sötnos

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-18 23:32
#40

Jag var in till Arken Zoo på Kungsholmen och köpte en ordentlig bädd (50x60cm) till Flora som hon kan föda och ta hand om sina ungar på.
Den är mer hygienisk och lättare att hålla ren än dom mjuka och håriga bädden.

Mina vänner på Arken zoo donerade en säck med foder (Four Friends) till oss och det tackar vi så djup för

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-18 23:36
#41

Hemlösa katter i nöd^ vill rikta ett VARMT TACK till alla engagerade kattvänner. Det var en tumultartad dag för Flora igår på akuten. Med akut kejsarsnitt (med jobbiga stygn på magen) och komma hem med en bebis, som var/är svag.

Ert oerhört fina stöd under gårdagen och idag har varit fantastiskt, och jag uppskattar det så högt. Lilla Floriano tackar också för all kärlek som han har fått från er.

Vi har alla kämpat tillsammans och det har gett resultat. Vi har lyckats att få ihop en fantastisk summa på ***15.230kr*** i skrivande stund!!!

Floras besök kostade 16,154kr. Och det var värt vartenda krona

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-11-05 12:52
#42

Månadsredovisning för Oktober månad 2015.

Ett varmt tack till er fantastiska kattvänner som har gett gåvor under oktober månad. Flora fångades in och kort därefter behövde hon akutvård och på grund av er, snälla kattvänner, kunde hon få den vård som hon förtjänade. Hennes kejsarsnitt gick bra och lilla Floriano överlevde mot alla odds ❤️

Insamlingarna till både Flora och Texas har gått väldigt bra.

Vi ska även tacka:

-Marie Nordberg

-Arken zoo

-Marina Lama

-Bea Nallesdotter

… för alla fantastiska gåvor under denna månad. Såsom torrfoder, burkmat, kisslådor, kattsaker mm

Jag vill även tacka mina fina kattvänner som håller i trevliga auktioner som är en fantastisk extra inkomst för katterna.

Jag vill även passa på att tacka alla som har beställt nyckelband och väggalmanackor. Ett extra tack till er som har rundat upp summan också ❤️

Sist men inte minst så vill jag tacka er som har ställt upp med skjuts under denna månad.

Varmaste TACK för ert stöd!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-12-22 16:26
#43

Månadsredovisning för November månad 2015.

Jag ber om ursäkta för en väldigt sen månadsrapport.

Ett varmt tack till er fantastiska kattvänner som har gett gåvor under november månad.

Nisse fångades in och han var så pass sjuk att han fick somna in. Må han vila i frid, älskade lilla hjärtat.

Jag vill även tacka mina fina kattvänner som håller i trevliga auktioner som är en fantastisk extra inkomst för katterna.

Jag vill även passa på att tacka alla som har beställt chokladkalendrar och väggalmanackor.

Ett extra tack till er som har rundat upp summan också.

Vi ska även tacka Eva för mat och kattsak-gåvan.

Sist men inte minst så vill jag tacka er som har ställt upp som jourhem under denna månad.

Varmaste TACK för ert stöd!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2016-01-09 23:40
#44

Månadsredovisning för December månad 2015.

Ett varmt tack till er fantastiska kattvänner som har gett gåvor under December månad.

Jag vill tacka mina fina kattvänner som håller i trevliga auktioner som är en fantastisk extra inkomst för katterna.

Jag vill även passa på att tacka alla som har beställt chokladkalendrar och väggalmanackor.
Ett extra tack till er som har rundat upp summan också.

Vi ska även tacka Cathrin och Katja för presenter såsom filtar, maskmedel, transportburar, mat, skålar med mera-

Sist men inte minst så vill jag tacka er som har ställt upp som jourhem under denna månad.

Varmaste TACK för ert stöd!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2016-01-09 23:43
#45

Kvittoredovisning av Zimons vet besök

Zimon fick träffa veterinären 4/12-2015.
Han blev vaccinerad, id-märkt och allmän undersökt.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Upp till toppen
Annons: