Annons:
Etikettkattprat
Läst 2333 ggr
siberlina
2015-02-14 10:30

bra kattsand

Har  en  väldigt pedantisk  katt,och jag  måste  tag  bort  klumpar  i sanden  direkt  när hon kissat,och fö  vill jag inte att  det ska  lukta,,,men så  köpte jag en  ny  san d   pg av    att  jg inte hittade den gamla,och den är  så  himla  bra och  min kräsna katt  tycker   verkligen om  sanden,och  den  luktar ej   och man behöver  inte hålla  på  att  plocka bort  klumpar hela tiden,och  påsen räcker länge   och den  är lätt  att  bära hem från affären….så  kul  när man  hittar  bra saker  till  sin katt

Annons:
Maria
2015-02-14 10:35
#1

Vad är det för sand du har hittat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siberlina
2015-02-14 13:29
#2

sanden heter miss cat  och det är en katt  som blundar  på  påsen

Maria
2015-02-14 13:33
#3

Aha. Den sanden tycker jag är urkass men bra att den funkar hos er😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siberlina
2015-02-14 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

en bild på påsen

Josefa
2015-02-14 15:09
#5

Just denna är ju inte klumpbildande, så det blir  inga klumpar att plocka bort, utan allt strö måste bytas.  Men Miss Cat har iaf tidigare haft en klumpbildande variant.

Uppkatten
2015-02-14 17:19
#6

Använde den sanden (d v s Miss Cat) förr i tiden och var nöjd. Numer använder jag Evercleans oparfymerade och tycker den är snäppet bättre. Miss Cats klumpbildande har jag testat men den blev som cement… fast det var några år sedan… Mest undrar jag dock hur olika sorters kattsand ev. påverkar kattens hälsa/andningsvägar o s v…. Använder även Cattia ibland i ena lådan, men då går katterna hellre på den andra kattlådan (den med Everclean i)… Testade även ngn slags pellets vid ngt tillfälle för flera år sedan men det ströet luktade använt redan när man tog upp det ur förpackningen…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: