Annons:
Etikettkattprat
Läst 2557 ggr
Moast
2015-01-24 00:19

söker kattunge stockholm

Hej Jag är en 15-årig tjej som har mina föräldrars tillåtelse att skriva ut annonsen. Vi söker en kattunge i Stockholmsområdet som helst ska vara van vid andra katter + hund. Katten ska helst vara hane. Jag söker en kattunge som ska kunna gå ut och vara utekatt(med koll såklart). Vi har redan en katt här hemma, Hubba-Bubba(Hubbe) som fyllde 3 i julas. Han är världens snällaste mot hundar, barn och andra katter då han fortfarande är som en kattunge i psyket. Vår hund Sally (labrador) är otroligt snäll mot andra djur så att båda djuren kommer välkomna nykomlingen bra!:) PMA mig eller skicka direkt här i tråden om du har en kattunge som söker nytt som du tror skulle trivas hos oss

  • Redigerat 2022-04-14 16:25 av Uppkatten
Annons:
Katthemsmatten
2015-01-26 10:53
#1

Varför besöker du inte ett katthem. Då får du hjälp att välja en passande katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Moast
2015-01-27 07:34
#2

#1 vi ska till ett katthem på fredag och hälsa på en katt, tyvärr hade hon fått lite magproblem så vi får se… Problemet är att jag vill helst ha en kattunge för att vår nuvarande katt ska acceptera den enklare vilket vi tror han gör med kattunge :)

Katthemsmatten
2015-01-27 11:10
#3

Det där att vuxna katter lättare accepterar en kattunge är världens mest svåravlivade myt. Vuxna katter är ganska litet förtjusta i klängiga och efterhängsna kattungar. Min rekommendation är att söka efter en katt i ungefär samma ålder oh med samma kynne som din katt. Dvs om din katt är en hoppig och lekfull typ så behöver den en katt som kan matcha det. Är den en liten soffkudde så bör kompisen inte heller vara allt för lekfull. 

 Hur en katt reagerar på hund är vanligen en fråga om hur hunden beter sig. Om hunden är fostrad till att inte springa efter katten så lär det lösa sig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: