Annons:
Etikettkattprat
Läst 1318 ggr
siberlina
2015-01-21 22:18

katt som blev sparkad

det gör  så  ont  ,läste om en katt  som hette  pippi  ,2  pojkar  höll  i katten  och sparkade den  så  lilla pippi  inte överlevde, det  gör  så  ont och jag kan inte sluta tänka  på  katten   och  matte som bara var 11 år, varför ,jag hoppas  pojkarna får ett  hårt straff

Annons:
DjurälskarenEmelie
2015-01-21 22:28
#1

Har också läst den! Hemskt! Herregud, varför, varför? Den katten har ju inte gjort ett skit mot dem ungarna (ursäktar språket)

Katthemsmatten
2015-01-22 10:36
#2

Det är så här det blir när man inte uppfostrar sina barn att ha respekt för allt levande. Empati är något man måste inympa i barnen från 'dag 1'. Det är vidrigt. Och det är inte bara barn som är empatilösa. http://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-ville-dranka-kattungar-i-en-sopsack/ Med en sådan mor så får man bara hoppas att barnen inte blir likadana. Hoppas att hon får ett rejält kännbart straff och inte bara några dagsböter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

siberlina
2015-01-22 19:31
#3

hemska  värld  vi lever i

Lena
2015-01-23 00:15
#4

Tråkigt fall i Trollhättan där jag arbetar. Ungar som gör sådant behöver vård. Inget normalt beteende för barn.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2015-01-23 09:48
#5

Via Svekatt har jag hittat följande länk till ett upprop för utökat lagstadgat skydd för djuren. Skriv på du också!

http://upprop.nu/TEKP

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Sabina]
2015-01-23 13:45
#6

Ja, det är verkligen hemskt 😕.
Denna händelse kom också upp på Katter iFokus fast där kom de fram till en annan slutsats…😐http://katter.ifokus.se/discussions/54bce7b0ce12c46b0b002763-pippi-misshandlades-och-fick-avlivas?discussions-2

#5 Påskrivet! 🙂

Annons:
Magi-cat
2015-01-23 14:00
#7

Så fruktansvärt, kan inte sluta tänka på den stackars kissen! 😢🐱 Och hennes unga matte förstås…Sådan meningslös grymhet!

# 5 Har skrivit på uppropet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sabina]
2015-01-23 14:05
#8

Ja, jag håller med, Stackars katt och stackars ägare. En sån hemsk händelse som helt enkelt inte ska hända. 😕

Katthemsmatten
2015-01-23 14:57
#9

#6 Det var en underlig vändning tråden du länkade till tog. Att inte lära sina barn empati innan de släpps ut är OK, så det är helt och hållet kattägarens fel att en katt blir skadad 🤔

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Sabina]
2015-01-23 15:04
#10

#9 Ja, det var så konstig logik och så mycket påhopp att jag var tvungen att lämna tråden. Tyvärr har många den inställningen där. Var medlem på sajten förut men gick ur då jag älskar och bryr mig om alla sorters katter. Inte bara innekatter 😉

Magi-cat
2015-01-23 15:12
#11

Ungefär som om den som attackeras bär skulden. Hen borde inte varit där?…🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

VästkustFia
2015-01-24 15:47
#12

#11 Ja ungefär… Håller med #10. Det är synd att tonen ofta blir så hård mellan folk med olika synsätt på inne/utekatt.

Själv skulle jag visserligen undvika att låta en katt gå ut själv i ett väldigt folktätt bostadsområde (typ innerstad eller miljonprogramsförort) + om jag bodde nära en hårt trafikerad väg.  Annars är min inställning att en katt som gillar att vara ute ska ha möjlighet till det, och en som trivs bäst inomhus ska få vara innekatt. Det ena är inte sämre än det andra.

Lena
2015-01-24 15:52
#13

Låter som tråden inne på Katter iFokus behöver lite tillsyn. :(

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: