Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2540 ggr
horvat
12/14/14, 3:58 PM

*LÖST*Upphittad katt i Kävlinge.

Denna kelna och fina kattflicka möte oss igår kväll i Kävlinge när vi kom hem vid 20 tiden. Vi har aldrig sett henne här förr,och hon ville absolut med  oss in. Vi hade inte hjärta att låta henne vara kvar ute. Vi trodde först att det var en innekatt som smitit ut. Men idag

Förstod vi att hon är, inne ute katt eftersom hon inte vill gå på låda. Vi har tagit ut henne för att se om hon försökte ta sej  hem och förhoppningsvis lätta på trycket.

Men hon låg och tryckte i en buske en halv timme så hon fick komma in igen.

Lådan är fortfarande orörd, vi lider med henne. Imorgon måndag ska vi se om hon är chippad. Vi önskar innerligt att kunna hitta ägarna.

Annons:
[[eskils_]]
12/14/14, 7:16 PM
#1

Lägg ut detta i Kattpolisen iFokus också. Där läser folk som tappat bort en katt.

Bra att ni letar chip imorgon. Kom ihåg att chip kan vandra i kattkroppen, neråt frambenen.

Ni har väl satt upp lappar i området om katten?

[[eskils_]]
2/26/15, 11:07 AM
#2

Kopierar in det glada beskedet från TS tråd i Kattpolisen 20 december:

"Nu har lilla kisen, som heter Ingeborg kommit tillbaks till sin familj, en vän hade sett en efterlysning på henne, och känt igen henne. Hon är 11 år och hade varit försvunnen sedan 10 november. Hennes familj är glada och vi med dem. Men vi kommer att sakna det lilla livet.

Jag skicka med en förmaning om att alltid ringa polisen och efterlysa. Om vi lämnat in henne hade man tagit bort henne efter fem dagar eller frågat oss om vi ville ta hand om henne. Och efter 3 veckor hade hon varit vår. Jag vet inte om detta gäller alltid eller om det var för att hon inte var märkt. Så alla upphittare ring och anmäl om ni tar hand om en hittekatt och alla kattägare gör detsamma om katten försvinner.

Jag vill tacka för allt gensvar och bra tips."

🙂

Katthemsmatten
2/26/15, 11:33 AM
#3

Alltlid lika roligt med solskenshistorier!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Sabina]
2/26/15, 1:16 PM
#4

Härligt att kissen hittade hem igen🙂

Upp till toppen
Annons: