Annons:
Etikettsajten
Läst 2188 ggr
woopwoop
2014-11-19 22:03

Min hittekatt! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kopierat från ett facebookinlägg jag gjorde på en kattsida om mitt lilla hjärta; 

Idag är en sådan dag när jag tänker på vilken tur det var att vi fick dig. Att du klev in i just den bilen som vi nyss hade lämnat på skroten. Att skrot-mannen ringde oss istället för att bara skrämma iväg dig. Vi var där för andra dagen i rad, och jag såg dig dagen innan skuttandes över vägen. Kommer så väl ihåg hur mitt hjärta slog ett extra slag när jag såg dig, och jag sa till Jim med drömmande röst "den katten vill jag ha… Jim, kan vi inte ta med den hem?" varpå han svarade att man inte bara kunde ta någons katt, och det förstod jag ju såklart. Men så satt du där dagen efter, i bilen vi nyss hade lämnat, och gubben från skroten ringde oss och sa att det satt en katt i vår bil. Jag kunde inte bli gladare eller varmare i hjärtat, där satt prinsessan jag blivit så förälskad i dagen innan. En oerhört vacker liten flicka, dock med ett stort, hemskt inflammerat sår i munnen, men det avskräckte inte mig att ta hand om dig, bara några veckor gammal. Tiden gick och ingen ville kännas vid dig, ingen ringde, ingen saknade dig, och jag kunde inte förstå hur… Men det gjorde inte mig något, för det betydde att du blev min på riktigt! Den där grå/vita lilla skönheten som jag bara såg en snabb glimt av en dag, låg helt plötsligt runt min nacke och spann i högan skyn. Min älskade Bäbisen (det blev hennes namn tillslut).  

"Jag sa ju att hon skulle med hem" sa jag till min sambo när vi hämtade henne.

Annons:
woopwoop
2014-11-19 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Schiizop
2014-11-19 22:15
#6

Men gud så fin katt! Riktig dröm katt det där. 😍 Har också en katt som va hemlös, han va så fruktansvärt mager, men nu är han så fin och glad. :D

Annons:
Whippet
2014-11-19 22:15
#7

Aww..  ❤️ 

Vilken gullig berättelse, hur gammal är hon nu? Fint med så snälla personer som tar hand om hemlösa djur! Skulle själv velat ha en katt men jag är allergisk :( 

Tänkte prova med en sibirisk katt  när jag blir äldre ;) Underbara!!😍

I'm out Vilar huvudet i handen

woopwoop
2014-11-19 22:21
#8

#6 Ja, hon är verkligen min drömkatt! :'D Awh! <3

#7 Vi vet inte exakt när hon är född, men vi gissar på April, så hon blir 3 år nu nästa April. :D 

Det tycker jag verkligen att du ska göra! :D

Schiizop
2014-11-19 22:25
#9

Oj då är hon ju ung! 😃

Katthemsmatten
2014-11-20 11:36
#10

Vilken tur att någon såg henne och att ni fick hem henne.

Medarbetare Hittekatter iFokus

rebeccajansson
2014-11-21 17:59
#11

Väldigt fint gjort av er!

Upp till toppen
Annons: