Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 11638 ggr
Josefa
10/29/14, 11:50 AM

Många kattungar söker seriösa hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Jag har många omhändertagna moderlösa eller dumpade kattungar som söker sina egna seriösa hem nu. Kattungarna är mellan 12 veckor och 5 månader.  De fyra äldre på 4-5 månader är alla honor. Av de mindre finns både honor och hanar. 

Vaccinerade 2 gånger och chipade. Självklart rumsrena, avmaskade och ohyrefria. De finns i Helsingborg.  Pma vid intresse.

Annons:
Miner00
10/29/14, 11:57 AM
#1

blandras?

Josefa
10/29/14, 12:52 PM
#2

ALLA katter utan stamtavla är huskatter. Och nej, de hade ingen stamtavla runt halsen när de omhändertogs, så de är huskatter.

Katthemsmatten
10/29/14, 3:44 PM
#3

Lycka till med omplaceringen av dina söta ungar, Josefa!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
10/30/14, 6:16 PM
#4

Jättefina!
Den röd/vite och den blå/vite var mina favoriter. 😍

/Elisa

Josefa
10/31/14, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#5

De 8 som blir 12 veckor i vecka 45.

Lena
11/1/14, 9:49 AM
#6

Underbara små kissar som du kämpat så hårt med för att de skulle överleva. Det borde vara en lång kö till dessa!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
11/3/14, 4:55 PM
#7

Hoppas det snart kommer nya fina hem till dem. Så fina allihop!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
11/14/14, 6:36 PM
#8

Puttar upp!

Katthemsmatten
11/17/14, 2:34 PM
#9

Puttar för fina kissungarna!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sabbekatt
11/20/14, 10:10 AM
#10

Torsdagsputt!

[[eskils_]]
11/21/14, 5:49 PM
#11

Oj, vilka söta kissar! Hoppas de får flytta till en egen soffa snart.

Katthemsmatten
11/25/14, 12:15 PM
#12

Tisdagsputt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

ElisabethB
11/26/14, 9:35 AM
#13

Onsdagsputt!

Hade kommit och tittat på dessa om jag bara hade bott närmare, men det är långt mellan Skåne och Västra Götaland. Men du förtjänar en medalj Josefa!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Miner00
11/26/14, 6:21 PM
#14

#2 sorry är inte så insatt i just katter och stamtavlor:)

Lena
11/28/14, 11:11 PM
#15

Underbara kissar allihopa! Värda det bästa tänkbara! Håller tummarna för dem!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
11/30/14, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Putt

Lena
11/30/14, 10:51 PM
#17

Hur går det för de fagra kissarna? Är det några som fått nya hem? Håller tummarna för dem!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
12/1/14, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Total stiltje. Folk hör visserligen av sig , men när de får reda å att de inte är gratis -eller lyckopengskatter så  är de inte intressanta längre.

Katthemsmatten
12/5/14, 2:03 PM
#19

Otroligt att folk inte kan lägga pengar på en fin katt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
12/5/14, 5:56 PM
#20

#18
Fick ett sådant mejl för ett tag sedan. Personen kunde "tänka sig" att köpa min kattunge. Men det berodde såklart på om jag kunde sänka priset. 😡
Jag skrev vad sakerna kostade och att det är snarare att jag säljer dom för billigt!
Fick ett litet surt svar att "Då letar jag vidare…" 
Är säkert en sådan person som vill ha dom för 5kr tassen. 😕

/Elisa

Annons:
Katthemsmatten
12/9/14, 12:19 PM
#21

Jag har väldigt svårt för personer som inte tycker att en katt är värd att betala för - en rejäl slant. Det brukar betyda att de inte bryr sig särskilt mycket om vad som händer katten. Blir den sjuk……………😢

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
12/9/14, 2:52 PM
#22

Det priset jag tar är vad det kostar att vaccinera, märka och avmaska kattungarna. Men nej det är för dyrt tycker folk. Det lustiga är att en del av folket som svarat på mig via pm både när de sett mina här inne och på FB s sida Kattgruppen och Hittekatter i Sverige. Det är alltså folk som är medlemmar på sidor som försöker höja katternas status. Men det gäller tydligen inte dem själva.

Josefa
12/9/14, 2:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#23

Eller folk som ska ha katten som innekatt och då tycker att de inte behöver vara vaccinerade/märkta, och vill då ha dem billigare pga det. Men dessa katter är redan både vaccinerade och märkta. Tror de då att jag tänker att "Jaha du är en sådan som inte tycker att det är så viktigt med det blir gjort? Ja då ska du självklart få katten lite billigare. "

[[eskils_]]
12/9/14, 3:06 PM
#24

#22 Verkligen märkligt att t o m vissa medlemmar i Hittekatter och Kattgruppen är så snåla. Att inte kunna kosta på sin katt livsviktiga åtgärder för några hundralappar, det är ju skamligt!

Fast det är bra att den typen av människor bekänner färg redan före köpet, så att man inte av misstag säljer en katt till dem.

#23 Oerhört gulliga bilder!❤️

Katthemsmatten
12/9/14, 4:40 PM
#25

Josefa, jag håller med dig. Det är fullständigt otroligt hur korkat folk tänker. Och definitivt upprörande när det t o m gäller folk som hänger på den här typen av sajter. Man tycker att de borde ha mer kunskap och bättre förstånd. Bra att du står på dig när det handlar om pengarna. Hur ska du annars kunna hjälpa fler katter. Och för katternas del är det ännu viktigare att du verkligen är konsekvent så de slipper hamna hos idioter som egentligen inte bryr sig om dem.  Heder åt dig - och alla andra som kämpar för hemlösingar på samma sätt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
12/10/14, 11:39 AM
#26

För att sedan inte tala om de människor som först kommer med en historia om hur de länge funderat på att de vill hjälpa en katt som verkligen behöver hjälp. Sedan kommer de med önskemål om hur katten ska se ut. Och sedan kan de absolut inte förstå varför katten ska kosta något. De vill ju öppna upp sitt hem för en katt som behöver ett hem. De gör en stor gärning som  erbjuder ett hem. Att det kostat en hel del att få katterna i det skick de är i har de ingen förståelse för. De pengarna har jag ju redan betalt. Att de pengarna som jag får in går till nya katters vetvård, eller för den delen att betala de gamla vet.räkningarna kan deras hjärna inte riktigt tänka ut. Nej, då är jag bara en pengahungrig idiot som tycker att det är viktigare att jag får in pengar än att katterna får ett bra!! hem. Jag kan ju inte förstå hur de kan se sig som ett bra hem. De är bara ute efter en katt som blivit vidgjord utan att det kostar dem något.

kalindas
12/10/14, 12:14 PM
#27

#26
Dom idioterna kryllar det av tyvärr. 😕

/Elisa

Annons:
majvi
12/10/14, 6:10 PM
#28

#26 Vlll de ha en katt som verkligen behöver hjälp kan de fånga en sjuk,skadad hemlös katt, betala veterinärvård och lägga ner många timmar själva för att vårda kissen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Tyrisen
12/11/14, 11:37 AM
#29

Sådana människor ger mig rysningar av obehag. Nej du, du gör rätt som inte lättar på kraven. Basic saker kan jag tycka!

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Josefa
12/11/14, 11:50 AM
#30

Tyvärr är det så att jag blir tvingad till att lätta på kraven. Jag kan inte bli sittande med kattungarna. Tom tanken på avlivning börjar periodvis kännas ok.

Jourhemmet
12/18/14, 2:22 PM
#31

Vad sitter du och skriver??? Ska du avliva kattungarna för att du inte kan ha dem kvar? Trodde väl aldrig att du skulle sjunka så lågt 😡

Josefa
12/18/14, 5:20 PM
#32

Sjunka lågt?? Sitter du och säger, som har några få katter som du har en förening som betalar det mesta för. Jag kan inte bli sittande här med hur många katter som helst.

ElisabethB
12/18/14, 6:29 PM
#33

Josefa - jag önskar det gick att klona dig, för jag har förstått att du gör allt du kan för katter i nöd. Om jag hade köpt en kattunge av dig hade jag nog snarare tyckt att den var för billig..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Josefa
12/18/14, 9:23 PM
#34

Det är ju inte direkt så att jag kommer att ta livet av dem, men jag känner oftare och oftare en otrolig trötthet och förtvivlan. Och det är inte direkt så att jag tagit emot alla kattungarna med öppna armar. Jag har nästan blivit pålurad kattungar. Tex så gott som nyfödda kattungar som blivit avlämnade här tills amma skulle hittas, och sedan går det inte att få tag på människorna som lämpat av ungarna här. 

Jag går back massvis med tusenlappar vart år. Ändå blir jag anklagad för att jag försöker tjäna pengar på katterna. Så jag sk*ter snart i detta. Jag vill börja leva ett vanligt liv.

Annons:
Jourhemmet
12/19/14, 10:23 AM
#35

Sitt inte och skriv om sånt du inte har en aning om. Jag har ALLTID massor med katter här och det är långt ifrån alla katter som har en förening bakom sig. Så kom inte och tro att det bara är du som har det tufft, blir riktigt jävla förbannad!!!!!!

ElisabethB
12/19/14, 10:32 AM
#36

Olika personer har olika mycket tid och pengar.. Om josefa känner att mängden katter blir övermäktigt så är det nog så, tyvärr..

Själv har jag två katter med speciella behov och hade gärna köpt en eller två av josefa, men dels är avståndet ett problem och dels har jag just nu varken tid eller pengar till fler djur..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Katthemsmatten
12/19/14, 12:43 PM
#37

Jourhemmet, det är kanske inte så konstigt om Josefa från tid till annan känner sig vanmäktig. Det är mänskligt och jag vet att hon lägger enormt mycket av sin tid, energi och inte minst pengar för att hjälpa katterna. Då är det inte kul att bli utnyttjad av folk som vet att hon har det största hjärtat.

Litet julefrid i tråden vore fint. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
12/19/14, 6:43 PM
#38

#35 Jo men visst, du är just den rätta personen till att gnälla över att andra har förutfattade meningar.  Vem i hela denna gruppen och div andra grupper här på iFokus är det som oftast  dömer ut medlemmarna just efter sin egen förutfattade mening? Jag kan inte se en enda kommentar ifrån dig i denna tråden, förrän du just kunde hugga till riktigt ordentligt. Och det gäller inte bara denna tråden. 

Det mest lustiga är att jag aldrig kan påminna mig om att du skrivit något mer omfattande av just det du håller på med i kattväg. Utan bara åsikter över hur folk ska tänka, tycka och göra.

Jourhemmet
12/21/14, 10:03 PM
#39

Och varför skulle jag berätta här inne om vad jag pysslar med??? Det blir jag knappast hjälpt av. Ledsen, men det är inte bara du som lägger alla dina pengar och tid på att hjälpa hemlösa katter!

Katthemsmatten
12/21/14, 10:53 PM
#40

Jourhemmet och Josefa, just nu ser jag inte att era kommentarer hjälper vare sig er eller de katter ni vill hjälpa. Håll er till sakfrågan, nämligen hur kan man få folk att inse att det kostar pengar att ha katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
12/22/14, 9:38 AM
#41

#39 Jourhemmet  Bara för att det är fler än  jag som  lägger tid och pengar på omhändertagna katter så betyder det inte att jag har en gräns till vad jag orkar med. 

Och du kanske skulle skriva lite om vad du sysslar med,  av den enkla anledningen till att du då skulle  verka lite mer trovärdig.

Annons:
kalindas
12/22/14, 10:22 AM
#42

#40
Håller med dej.

/Elisa

Jourhemmet
12/22/14, 10:01 PM
#43

Visste inte att jag behövde redovisa för dig vad jag gör. Kliv ner från dina höga hästar och fatta att vi är fler som kämpar!

Katthemsmatten
12/22/14, 10:49 PM
#44

#43 Den här tråden ska handla om de kattungar som behöver nya hem. Att Josefa sedan skriver om sin frustration och uppgivenhet i sin egen tråd tycker jag är OK. Däremot tycker jag nu att det hela håller på att spåra ur. Nu återgår vi till trådens ursprung annars får jag börja censurera kommentarerna vilket känns litet onödigt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
12/26/14, 11:27 AM
#45

Så söta kattungar och ungkatter, de verkar så harmoniska och fina. Hoppas de kan få komma till seriösa hem allihop!

Katthemsmatten
12/27/14, 2:17 PM
#46

Håller tummarna för att Josefa får kontakt med seriösa köpare som inser att det faktiskt kostar att ha katt. De slipper ju dessutom bekymret med t ex vaccinering eftersom det redan är åtgärdat, klokt nog. Om folk inser vilket lidande kattsnuva ger kattungar med risk för att förlora synen och behöva operera bort ögon så skulle de vara överlyckliga att det finns folk som faktiskt inser detta och ser till att katterna inte drabbas.

Medarbetare Hittekatter iFokus

ElisabethB
1/3/15, 3:47 PM
#47

Hur går det för de små liven??

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Katthemsmatten
1/4/15, 3:31 PM
#48

De har det säkert fortsatt fint hos Josefa. Dessvärre är det ju litet trögt på kattköparfronten under våra storhelger.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
ElisabethB
1/4/15, 3:50 PM
#49

Jag är helt säker på att Josefa tar hand om dessa på det bästa sättet man kan tänka sig!

Hade jag varit katt hade jag troligtvis blivit överlycklig av att komma till någon som Josefa.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Lena
1/5/15, 2:55 PM
#50

Märkligt att det ska behöva vara på det här viset! När jag sålde Kyrkogårdskatterna här i höstas så gick det bättre än väntat. Fick många svar och ingen prutade på priset. Skrev en kommentar i annonsen vad som ingick i priset och att det ändå var det som du som seriös kattägare förväntades att göra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
1/5/15, 3:18 PM
#51

#50 För dig handlade det om 3 kattungar. Här handlar det snarare om 30 . Inte alla 30 samtidigt men det innebär ändå att det behövs 30 seriösa hem inom ett ganska begränsat område. Jag har fått svar ifrån folk som bor uppåt landet, och där har inte priset varit några problem, utan avståndet. Hade jag bara haft 3 kattungar inne under ett år, så hade det inte varit några problem för mig att fixa allt som behövs på dem och sedan sälja dem till ett minipris. Men har man haft över 30 kattungar inne under året, så blir det ganska kännbart om man går back med en tusenlapp per kattunge. 

Det mest märkliga är att många av de som svarat på annonserna jag har på FB är medlemmar i dina grupper där.  Kattgruppen och Hittekatter i Sverige. De är alltså medlemmar i grupper som bl a säger sig arbeta för att höja kattens status. Men att betala för vidgjord kattunge , det tycker de inte att de ska göra. De hjälper ju mig genom att ge katten ett hem, tycker de.

Tyrisen
1/5/15, 11:43 PM
#52

#52 Det finns många människor med dubbelmoral. Hur många ser man inte som dagligen skriver på olika ställen att "någon måste väl kunna ta hand om den?" och "men ni kan ju inte lämna den" osv, men själv lyfter man inte ett finger. Försök att skita i dom bara - dom är inte värda det. Lätt att säga för mig nu, men ändå…

Hur går det för dig? Har sett att mitt lokala katthem fått många tingningar nu efter nyår. Hoppas att bra folk har väntat ut året för att sen anstorma dig :)

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Lena
1/9/15, 7:10 PM
#53

#51 Självklart var det bara tre katter. Vad jag menade var att intresset var stort i Göteborgsområdet trots priset, samt att jag inte fick några sådana knepiga kommentarer att priset var för dyrt. Tror det berodde på formuleringen. Fick betydligt flera svar än det fanns katter. Sedan verkar det skilja på var i landet man befinner sig. 

Menar du att du får sådana konstiga kommentarer även från "kända" personer som följt ditt arbete för katterna i de olika grupperna? Det är ju riktigt knepigt kan jag tycka. Folk borde skämmas ögonen ur sig! 

Vi får fortsätta hålla tummarna för att de underbara kissarna får bra ägare!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
1/9/15, 9:31 PM
#54

#53 Det spelar ju egentligen ingen roll om människorna har följt mitt arbete eller inte. Det räcker att de vet om att kattungarna är vaccinerade och märkta. Då ska en normalt funtad intressent  tycka att det är självklart att de  ska betala för det. 

Men ja finns folk där inne som även har följt mitt arbete med kattungarna. En kvinna som skrivit i de inlägg jag haft inne.  Skickade vänförfrågning och sedan ville hon adoptera en kattunge. Men ångrade sig när hon fick reda på att de kostade.  Hon tyckte väl att hon kunde få en gratis när vi nu var "vänner".  Skyllde på att hennes man inte ville ha en katt till. Ett par veckor senare skaffade hon sig en kattunge på annat håll och fick problem med den. Och kontaktar då mig. Ja, jag sa åt henne att kontakta den som hon köpt kattungen hos. Hon kan glömma att jag lägger ner tid på henne, när inte någon av mina kattungar dög. 

En annan donna där inne, lämpade av kattungar hos mig flera gånger.  Hon annonserade på flera sidor att hon kunde ta emot moderlösa kattungar. Och erbjöd sig att ta emot kattungar på vart nödrop i södra Sverige om kom upp . Efter några dagar så tröttnade hon. Och då skulle ungarna bort. Och sedan gick det inte många veckor innan hon nosat upp en ny kull, som också de skulle bort efter några dagar. Hon hade erbjudit sig att ta emot 3 kattungar. Efter några dagar blev de lösa i magen. Då skulle de bort. Till mig igen trodde hon. Hon ljög en massa om att hon skulle börja på komvux och läsa in grundskolan som hon hoppat av. Bara sådär mitt i terminen. Då hade jag tröttnat. Sa att jag hade för många kattungar. Då erbjöd hon sig att ta Piluttan, som hon lämpat av hos mig ett par månader tidigare. Piluttan var då färdigvaccinerad och  märkt, men hon tyckte inte att hon skulle betala. Jag fick ju 3 kattungar av henne, så det tyckte hon var en bra deal. Jag bad henne dra åt h*lv*te. En annan fick då ta de tre kattungarna, varav minst en dog. Bara ett litet tag senare kom hon över 4 nya kattungar. Skrev om dem en hel del, sedan försvann 3 av dem. Eller hon slutade skriva om dem, så jag vet inte vad som hände med dem. Den fjärde skrev hon flera snyftare om där inne när den dog för henne. 

Den här människan skrev ju också till mig att jag var en idiot om jag trodde att någon ville adoptera en kattunge av mig. Jag har ju inte vett att bete mig som folk. Ja, jag vet att jag säger vad jag tycker, och jag är fullt medveten om att många inte vill hämta katt hos mig pga det. Men det finns inget som jag föraktar mer än falska människor. Och jag kan ju inte låta bli att undra över hur då samma människor som inte vill hjälpa mig med att få hem till mina kattungar, samtidigt både kan skicka kattungar till mig och be mig om råd. Då har de inget problem med att jag inte kan bete mig som folk. Vet inte hur mycket tid jag lagt ner på att besvara Pm jag fått från okända människor som vill ha hjälp med hur de ska göra med kattungar.  Men det blir slut med allt sådan nu. Har jag bara fått iväg de kattungar jag har, så lägger jag allt på hyllan. 

Det händer en hel del saker bakom kulissen, som du inte har en aning om. Så det finns orsaker till att jag beter mig som jag gör.

kalindas
1/10/15, 1:28 PM
#55

Hoppas du får hem till dina ungar! Hur många har du kvar?

/Elisa

Annons:
ElisabethB
1/10/15, 6:32 PM
#56

#54 Jättetråkigt verkligen Josefa!

Men jag vill bara säga att jag tycke du gör rätt som säger din åsikt! Även jag gör det även om folk kan bli förbannade på mig, men det bryr jag mig inte om..

Oavsett om du kommer tillbaka och startar på ny kula eller ej, så vill jag bara säga att jag är övertygad om att alla katter som kommit till dig är oerhört tacksamma för det.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Lena
1/11/15, 12:52 PM
#57

#54 Jag tycker bara att det ännu märkligare om någon som är medlem i grupperna och vet hur du jobbar och hur "vi" ser på katter och deras behov av högre status ifrågasätter priset. Men det finns folk till allt har man ju förstått. 

Hör av dig till mig via PM så jag vet vilka det är som har den där dubbelmoralen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
1/11/15, 9:17 PM
#58

Skickar namnen via FB.

Lena
1/14/15, 6:57 PM
#59

Under all kritik är det enda jag kan säga! Alla är inte kattälskare på riktigt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nathalie-G
1/19/15, 7:35 PM
#60

Josefa, jag har läst mycket om ditt arbete och tycker att det du gör är så fint! Katter har jag  men jag skulle gärna vilja ge dig ett litet bidrag för det du gör! Då jag just nu är sjukskriven och lever på försörjningsstöd så kan det inte bli någon stor summa tyvärr, har även en egen liten tjej här hemma som ska kastreras den 2/2. Men en liten slant kan jag nog avvara, skicka gärna mig ett pm med ditt kontonummer. Det du skriver gör mig så arg, att folk inte vill betala för fina katter som du har lagt ner så otroligt mycket tid och pengar på! Fortsätt kämpa på, jag blir så inspirerad av människor som du, riktiga djurvänner! 

Katterna Lotus och Kitty Purry hälsar, vovven Kiro med!

bubbelbruden
1/20/15, 12:05 AM
#61

Jag måste ju bara få fråga hur mycket du tar för katterna??

Jag får ibland höra att katterna jag säljer är dyra men oftast är det inga bekymmer så blev nu väldigt nyfiken på vad du tar.

höjde nu vid nyår priset på våra katter med 100kr då flera tyckt våra kattungar varit billiga och flera andra runt oss höjt och vår största mat och mjölksponsor lagt ner så kommer höjningen behövas om vi ska kunna hålla mängden katter och kvaliten på mat och vård på samma nivå.

Josefa
1/20/15, 8:45 AM
#62

1000 kr tar jag för en kattunge.

Annons:
ElisabethB
1/20/15, 12:20 PM
#63

#62 Men kära värld! Har man inte råd med det har man inte råd att äga katt!

Blir bara så ledsen när folk inte värderar ett liv högre än så.. 😢

1000 kr hade jag betalat för en katt ifrån dig utan att tveka en sekund, hade som jag nämnde tidigare i tråden snarare argumenterat som köpare för att höja budet då jag förstått vilka fina katter du har!!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Josefa
2/4/15, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#64

Dessa tre pojkar, födda i oktober söker fortfarande ett hem.

Josefa
2/4/15, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#65

Och dessa tre töser, födda i slutet på maj och mitten av augusti, som även blivit kastrerade.

kalindas
2/4/15, 10:27 PM
#66

Jättefina! ❤️

/Elisa

ElisabethB
2/5/15, 2:14 AM
#67

Hur fina som helst!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Josefa
2/16/15, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#68

De kastrerade töserna.

Josefa
2/16/15, 11:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Pojkarna födda i oktober.

Annons:
Katthemsmatten
2/16/15, 2:13 PM
#70

Så fina kissar, allesammans!

Medarbetare Hittekatter iFokus

carlas
2/16/15, 11:52 PM
#71

#68 Fantastiskt Josefa. Wow vilka katter. De randiga töserna i #68  gör mig helt galen av habegär. Gode X, måtte de få få ett eget kärleksfullt hem, tillsammans.  Gäller killarna i #69 också såklart. (Nä här är fullt, och de gillar inte varandra så där enormt heller, men ok det funkar 😉)

Säger som #60, pm:a gärna - vill hjälpa det lilla jag kan ❤️

[Tuulikki]
2/18/15, 11:31 PM
#72

#68 Blev helt kär i den mörka tösen! PMar dig direkt!

Katthemsmatten
2/19/15, 12:35 PM
#73

#72 och Josefa, hoppas den kärleken blir något bestående ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
2/20/15, 11:52 AM
#74

#73 Tyvärr så blev den ju inte det. Du vet katter ska ju helst vara gratis.

Katthemsmatten
2/20/15, 3:38 PM
#75

#74 MORR!!!!!! Hur kan man vara så naiv att tro att katter som fått all den vård och omsorg som man ska kräva kan vara gratis? Tror folk att de som ägnar sig åt att ta hand om kattungar är gjorda av pengar??

Medarbetare Hittekatter iFokus

ElisabethB
2/20/15, 4:29 PM
#76

#75 Ett kattliv är tydligen inte värt att lägga pengar på.. 😢

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
[Tuulikki]
2/20/15, 5:34 PM
#77

#74 ursäkta?! Jag är mycket villig att betala för en katt, men jag är också mycket villig att hjälpa en annan katt i nöd! Jag skrev klart och tydligt till dig i PM att jag fick hem en JOURKATT då jag skrivit upp mig som jourhem, det är knappast så att jag tackade nej och ändrade mig bara för att dina katter kostar pengar. Det visste jag från början och hade jag inte varit beredd att betala hade jag aldrig hört av mig.

För att göra det hela kort och tydligt, NEJ jag ändrade mig inte för att dina katter kostar pengar. Klart som f*n jag tycker de är värda att lägga pengar på, kom inte och säg nått annat!

Josefa
2/20/15, 6:38 PM
#78

Ja men då dök ju den jourkatten upp väldigt lägligt, så där över natten. Hoppas den får blir en "föralltidkatt" då.

[Tuulikki]
2/20/15, 7:59 PM
#79

Jag känner inget behov av att försvara mig mer än såhär. Du får tro precis vad du vill. Huvudsaken är att kissen har det bra här hos mig och jag har gjort vad jag kunnat för en katt åtminstone.

hund_katt
2/22/15, 3:45 PM
#80

Åh! Vad häftigt med röda honkatter! Det är väll väldigt ovanligt? Det är ju oftast killar som blir röda.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Niiinah92
2/22/15, 3:47 PM
#81

Med tanke på att det står i tråden vad de kostar och dessutom har det diskuterats hur hemska människor är som vill ha katterna gratis så känns det extremt långsökt att Sofisen skulle ändra sig pga att de inte är gratis……….

Josefa
2/22/15, 5:19 PM
#82

#81 Sofisen är inte den första som tappar intresset när de får reda på att katterna inte är gratis. Tycker att det känns bra mycket mer långsökt att man erbjuder en katt ett permanent hem, samtidigt som man väntar på en jourkatt. . Och att jourkatten dyker upp precis i samma veva som man får reda på att katten som söker permanent hem inte är gratis.

[Tuulikki]
2/22/15, 8:09 PM
#83

Jag har ju vetat hela tiden att de inte är gratis?

Annons:
carlas
2/23/15, 2:33 AM
#84

#83 Sofisen, vi kanske kan få veta mer om din nyanlända jourkatt istället då :) Här på hittekatter.ifokus är vi ju för att hjälpa missar i nöd. Berätta! Hoppas också att den blir en "föralltidkatt"!

#82 Josefa ❤️, väldigt tråkig utgång i det här fallet. Men kanske bättre för missen att inte hamna någonstans där hon/han inte riktigt platsar? Vi håller tummarna för DIG och de DINA. Och så hjälper vi till ekonomiskt om inte annat är möjligt. Heja Josefa och  hittekatter.ifokus! ❤️🙂

[Tuulikki]
2/23/15, 7:36 PM
#85

#84 Hon är helt underbar! Fått namnet Cassy, är jättesnäll och go men ogillar min hund. Dock går det bättre och bättre hela tiden :) Hon är redan hemmastadd i vår lilla stuga och sköter allt jättebra. Hoppas bara hon och hunden kommer bättre överens med tiden :)

Lena
3/2/15, 11:34 PM
#86

Håller tummarna för dessa underbara katter! Har du ff kvar de röda honorna Josefa

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
3/13/15, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#87

Två töser söker fortfarande ett hem. Kastrerade, vaccinerade x 2 och chippade. Födda i slutet på maj och mitten på augusti.

Josefa
3/13/15, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#88

Och två pojkar väntar fortfarande på ett hem. Födda i oktober. Vaccinerade x 2 och chippade.

Katthemsmatten
3/13/15, 2:22 PM
#89

Hoppas någon får upp ögonen för dessa fina små katter. De förtjänar, som alla katter, ett alldeles eget hem hos någon som inser att katter kostar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
3/14/15, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#90

Mistral, Myran, Peo och Teo.

Annons:
Katthemsmatten
3/16/15, 10:47 AM
#91

Helt ljuvliga! ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
3/26/15, 1:08 PM
#92

Nu har pojkarna också blivit kastrerade. Finns det verkligen ingen som kan ge dem ett hem? Eller någon av töserna?

Katthemsmatten
3/27/15, 2:46 PM
#93

Det är ju märkligt att så fina katter och som dessutom är kastrerade och vaccinerade inte kan få egna hem! 🤔

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
3/29/15, 3:30 PM
#94

Såg en ny filmsnutt med dem på Facebook i dag, de är verkligen jättefina ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Mona22
3/30/15, 6:53 PM
#95

Vilka fina kissar du har. Hoppas de kan få ett nytt hem. 1000kr  är inte alls dyrt för en katt som är "färdig" eller vad man ska säga. Tycker det är så tragiskt att katter har så låg status =(.
Hade jag inte varit allergisk mot huskatter hade jag tagit hem de i inlägg 87❤️.

Tjeja
3/31/15, 6:27 AM
#96

Fina kissar! ❤️ håller tummarna att det dyker upp bra hem som förstår både behov och kostnader runt kissarna snart! Hoppas du får igen alla pengarna för kastreringarna också. 1000 kr täcker ju inte mycket, betalade själv 1200-1500 kr/kisse för mina kissar för 7 år sedan. Betalar 1800 kr om året i försäkring per kisse (bästa täckning jag kunde få tag på). Sedan ska de ju ha bra mat också, det är inte heller gratis ens om de får de bästa och billigaste blötmaten.

Kan man inte lägga de pengarna på en katt då har man i min mening inte råd att ha kisse. Inte ens en katt överlever på enbart kärlek. 

Tack Josefa för allt du gjort och gör för dessa kissar. Håller tummarna att de hittar sina rätta "för alltid hem" snart!  Beundransvärt att du orkar ta hand om så många samtidigt som du har gjort! Själv har jag fullt hus med två.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Josefa
3/31/15, 8:48 AM
#97

Jag har satt 1200 för dem nu, när de är kastrerade. Och nej, det täcker kastrering och märkning för en hona. Ersättningen för vaccinationerna och all avmaskning plus annan veterinärvård,  för att inte tala om all maten inklusive mjölkersättningen får jag väl titta efter på månen. Jag har gått så jäkla mycket back på katterna jag fått in, så nu får det vara stopp. Det värsta är ändå att folk inte tycker att arbetet jag lägger ner är värt något. Det är väldigt nedslående. Jag har tappat all motivation.

Annons:
Mona22
3/31/15, 9:57 AM
#98

Kan förstå att de är jobbigt. folk tror att allt är gratis och att du är miljonär för att du tjänar en förmögenhet på att sälja katter…😕

Josefa
4/10/15, 6:44 PM
#99

Tråden kan låsas.

Katthemsmatten
4/13/15, 12:16 PM
#100

Jag låser tråden på TS begäran.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: