Annons:
Etikettkattprat
Läst 1387 ggr
uz00x
8/7/14, 2:04 PM

Min syster hjälper på!

Nu i eckan fluyttade min syster till en lägenhet och fick med sig en kattunge som ägaren inte tycks hittas på, och idag ringde polisen henne och frågade ifall hon hade plats till 2 till kattungar. 2 kattungar på 7 veckor tog hon hand om med och de skall komma till henne idag, det var det eller avlivning för dem. De två kattungarna hade hittats i en låda. Då in syster jobbar mycket har jag fått ett extra "jobb" att ta hand om dem medan hon jobbar längre stunder. 

Halvt avgudar min syster ibland, hon hjälper alla djur hon kan, oh det är många djur som hon faktiskt kan hjälpa då hon alltid ser det skadade djuret vid vägen eller katten som gömmer sig i busken. :D

Annons:
[Olärd]
8/7/14, 2:08 PM
#1

Det är otroligt givande att vara jourhem :)

uz00x
8/7/14, 2:29 PM
#2

Det är hon inte faktiskt :) Utan katterna kommer stanna hos henne hela sina liv :)

Lena
8/8/14, 7:27 AM
#3

Så bra gjort av din syster att ta hand om dessa kissar! Vi behöver många som hon. Det är ovärderligt med människor som har hjärtat på rätta stället! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
8/9/14, 6:56 AM
#4

Kul att höra med att polisen gjorde en liten ansträngning att rädda dem  🙂

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

uz00x
8/9/14, 11:02 AM
#5

Jo, det var tur att höll kontakt med dem när det gällde den första katten, lite orolig nu när det gäller den ena av de två, vill inte äta och är extremt underviktig, kan känna nästan alla ben i hans kropp, blir det värre får vi ta honom till veterinären :) 

hittade föresten ännu en kattunge i närheten av där dessa på hittades, stod vid bilväggen och åt på en annan, överkörd katt.  Tyvärr fick vi inte tag på den då den sprang in i ett fält och det var för mörkt för att hitta den, Vart kommer alla dessa kattungar ifrån? :/ Så hemskt….

kanin och häst
8/10/14, 10:00 PM
#6

Om alla skulle vara som henne skulle världen vara en underbar plats! Hon är verkligen en ängel, det är just sådana personer som behövs!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
uz00x
8/11/14, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Idag fick lilla chopper, den lilla av de två hon tog in, somna in, han hade under natten och även morgonen visat betende på att hålla på att kolapsa utan att kunna använda sina bakben, stackaren hade redan när han kommit hit vägrat att äta mat så han åt inte mycket mer än kattmjölken vi gav honom 1 gång i timmen. Han var mycket mager och stillasittande. Blir så ledsen då han var min lilla ängel som alltid satt och gosa med mig…

på bilden hade han klättrat upp på min axel och jag dummade mig lte med kameran. 

Vila i frid till världens goaste katt!

Katthemsmatten
8/11/14, 12:52 PM
#8

Så tråkigt, men dessvärre vanligt att de små inte klarar sig. Du får försöka trösta dig med att den inte dog ensam i en rännsten utan fick omsorg och kärlek av dig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
8/17/14, 6:13 PM
#9

Underbara insatser som din syster gör!

Upp till toppen
Annons: