Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 4851 ggr
Chimney
2/26/14, 8:57 PM

Kastreringskampanjer 2014

Nu är det vår igen och en del veterinärer har olika kampanjer som gör det billigare att kastrera sina katter.

Jag hittar dock inga, så jag behlver hjällp med var i skåne jag kan vända mig. Missade hos min egna veterinär med 5 dagar givetvis..

Annons:
Lena
2/27/14, 11:06 PM
#1

Den enda jag sett hitintills är denna:

Lerums djurklinik (utanför Göteborg, ett erbjudande som går ut 31 mars.

Hankatt 200 kr   inkl vac + id märk 400 kr

Honkatt 450 kr  inkl vac + id märk  650 kr

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
3/1/14, 11:21 AM
#2

Vi tar tacksamt emot tips om kastreringskampanjer ute i landet i denna tråd!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[angel80]
3/1/14, 11:27 AM
#3

Man kanske kan googla på t ex kastrering katter kampanj?

CassandraL
3/1/14, 11:30 AM
#4

Djurens vänner har just nu erbjudande hos olika veterinärer i skåne, även fågelkliniken i Hjärup utanför Malmö har halva priset nu

http://cassisomplaceringar.weebly.com/

MrsGoldfire
3/1/14, 11:56 AM
#5

Jag har tyvärr inte FB, men detta verkar intressant, i Skåne.❤️

Kastreringsbussen: javascript:nicTemp();

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

majvi
3/1/14, 12:01 PM
#6

Djurens vänner i Uppsala brukar ha kastreringskampanjer höst och vår Kastreringsmånad mars 2014 2014-03-01 Under hela mars månad arrangerar föreningen i samarbete med Svartbäckens veterinärpraktik en kastreringskampanj för honkatter och hankatter. Du får din katt kastrerad, ID-märkt och vaccinerad för ett rabatterat pris. Hankatt: 600 kr Honkatt: 800 kr Ring för tidsbokning: Svartbäckens veterinärpraktik 018-463825 Välkommen!

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
Mari
3/1/14, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Denna snubblade jag över på facebook, står inga priser men står ju att det är bra priser 👍

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lena
3/1/14, 2:14 PM
#8

#5 Här är länk till Kastreringsbussens facebooksida.

Det verkar dock inte som de är igång ännu med vårens kastreringsprojekt. Annars är det en utmärkt verksamhet som vi varma kan reagera. 

Om

Kastreringsbussen är en mobil djurklinik som är stationerad i Skåne. Vårt huvudområde är att arbeta med förebyggande djurskydd i form av kastrering, vaccination och id-märkning av katter. Plusgiro: 632831-4

Beskrivning

Kastreringsbussen är en mobil djurklinik som är stationerad i Skåne. Vårt huvudområde är att arbeta med förebyggande djurskydd i form av kastrering, vaccination och id-märkning av katter. Syftet med vårt arbete är att förhindra att oönskade katter föds till en oviss framtid. Det råder en problematisk situation kring katter i Sverige idag.

Verkligheten rymmer många hemlösa, övergivna och förvildade katter. Genom att förhindra att oplanerad avel ger ännu fler avkommor och genom att ta hand om och värna om de katter som redan finns, skulle situationen för katterna kunna bli så mycket bättre.

STÖD OSS: Plusgiro 632831-4

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
3/3/14, 2:14 PM
#9

Nu när mars månad är inne puttar jag för fler kastreringskampanjer. Fyll på så fort du ser någonting i din hemtrakt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Indriz
3/3/14, 6:32 PM
#10

Eftersom ni vill ha tips på fler kliniker runt omkring i landet, så kan jag tipsa om Läckeby djursjukhus utanför Kalmar. Så här står det på deras hemsida:

Fram till 31/3 är det kattkampanj på Läckeby Djursjukhus
och våra filialer i Borgholm, Högsby & Nybro.
Pris för normalkastrering
Hankatt 490 kr, honkatt 990 kr
ID tatuering 50 kr och vaccination 260 kr i samband med kastreringen.

Hoppas det hjälper!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Lena
3/4/14, 8:44 PM
#11

#10 Så bra att även de har erbjudande nu! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Chimney
3/7/14, 11:56 AM
#12

Såhär skrev kastreringsbussen:

Kastreringsbussen

Hej, Tack för ditt mail. Under våren kommer vi framför allt att arbeta med hemlösa katter samt katter som katthemmen har hand om.

Vi kommer ha en kampanj för privatägda katter på Österlen under våren. Så håll utkik på vår hemsida/ facebook om när och vart. I annat fall hoppas vi att du hittar en bra veterinär där du kan kastrera din katt.

Det är ett jättebra och viktigt beslut att kastrera sin katt. Allt gott, Andrea

Chimney
3/7/14, 11:58 AM
#13

Och Djurens Vänner Malmö meddelar att deras kastreringskampanj för i år är över, men att de kommer att ha en till i januari i nästa år.

Annons:
polgara
3/7/14, 1:31 PM
#14

Jag lät kastrera vår hankisse i veckan nu, 650kr kostade det o det tycker inte jag är särskilt billigt, honan vile dom ha 1200 för att kastrera, men ska kolla om det är billigare nån annastans.

Dåligt med kampanjer här i Borås måste jag säga

[angel80]
3/20/14, 9:59 PM
#15

Drstar123
2/9/15, 6:39 PM
#16

Skulle gärna vilja ha kattkampanjer i göteborg, om någon känner till några så är jag tacksam om ni delar med er av det här.

Upp till toppen
Annons: