Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
06. Kastrering, ID-märking, Vaccination

Kastreringskampanjer 2014

2014-02-26 20:57 #0 av: Chimney

Nu är det vår igen och en del veterinärer har olika kampanjer som gör det billigare att kastrera sina katter.

Jag hittar dock inga, så jag behlver hjällp med var i skåne jag kan vända mig. Missade hos min egna veterinär med 5 dagar givetvis..

Anmäl
2014-02-27 23:06 #1 av: Lena

Den enda jag sett hitintills är denna:

Lerums djurklinik (utanför Göteborg, ett erbjudande som går ut 31 mars.

Hankatt 200 kr   inkl vac + id märk 400 kr

Honkatt 450 kr  inkl vac + id märk  650 kr

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-03-01 11:21 #2 av: Lena

Vi tar tacksamt emot tips om kastreringskampanjer ute i landet i denna tråd! 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-03-01 11:27 #3 av: [angel80]

Man kanske kan googla på t ex kastrering katter kampanj?

Anmäl
2014-03-01 11:30 #4 av: CassandraL

Djurens vänner har just nu erbjudande hos olika veterinärer i skåne, även fågelkliniken i Hjärup utanför Malmö har halva priset nu

Anmäl
2014-03-01 11:56 #5 av: MrsGoldfire

Jag har tyvärr inte FB, men detta verkar intressant, i Skåne.Hjärta

Kastreringsbussen: javascript:nicTemp();

Anmäl
2014-03-01 12:01 #6 av: majvi

Djurens vänner i Uppsala brukar ha kastreringskampanjer höst och vår

Kastreringsmånad mars 2014
2014-03-01

Under hela mars månad arrangerar föreningen i samarbete med Svartbäckens veterinärpraktik en kastreringskampanj för honkatter och hankatter.

Du får din katt kastrerad, ID-märkt och vaccinerad för ett rabatterat pris.

Hankatt: 600 kr

Honkatt: 800 kr

Ring för tidsbokning:

Svartbäckens veterinärpraktik

018-463825

Välkommen!

Anmäl
2014-03-01 14:05 #7 av: Mari

Denna snubblade jag över på facebook, står inga priser men står ju att det är bra priser Tummen upp

Anmäl
2014-03-01 14:14 #8 av: Lena

#5 Här är länk till Kastreringsbussens facebooksida.

Det verkar dock inte som de är igång ännu med vårens kastreringsprojekt. Annars är det en utmärkt verksamhet som vi varma kan reagera. 

Om

Kastreringsbussen är en mobil djurklinik som är stationerad i Skåne. Vårt huvudområde är att arbeta med förebyggande djurskydd i form av kastrering, vaccination och id-märkning av katter. Plusgiro: 632831-4

Beskrivning

Kastreringsbussen är en mobil djurklinik som är stationerad i Skåne. Vårt huvudområde är att arbeta med förebyggande djurskydd i form av kastrering, vaccination och id-märkning av katter. Syftet med vårt arbete är att förhindra att oönskade katter föds till en oviss framtid. Det råder en problematisk situation kring katter i Sverige idag.

Verkligheten rymmer många hemlösa, övergivna och förvildade katter. Genom att förhindra att oplanerad avel ger ännu fler avkommor och genom att ta hand om och värna om de katter som redan finns, skulle situationen för katterna kunna bli så mycket bättre.

STÖD OSS: Plusgiro 632831-4

Anmäl
2014-03-03 14:14 #9 av: Katthemsmatten

Nu när mars månad är inne puttar jag för fler kastreringskampanjer. Fyll på så fort du ser någonting i din hemtrakt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2014-03-03 18:32 #10 av: Indriz

Eftersom ni vill ha tips på fler kliniker runt omkring i landet, så kan jag tipsa om Läckeby djursjukhus utanför Kalmar. Så här står det på deras hemsida:

Fram till 31/3 är det kattkampanj på Läckeby Djursjukhus
och våra filialer i Borgholm, Högsby & Nybro.
Pris för normalkastrering
Hankatt 490 kr, honkatt 990 kr
ID tatuering 50 kr och vaccination 260 kr i samband med kastreringen.

Hoppas det hjälper!

Anmäl
2014-03-04 20:44 #11 av: Lena

#10 Så bra att även de har erbjudande nu! :) 

Anmäl
2014-03-07 11:56 #12 av: Chimney

Såhär skrev kastreringsbussen:

Kastreringsbussen

Hej, Tack för ditt mail. Under våren kommer vi framför allt att arbeta med hemlösa katter samt katter som katthemmen har hand om.

Vi kommer ha en kampanj för privatägda katter på Österlen under våren. Så håll utkik på vår hemsida/ facebook om när och vart. I annat fall hoppas vi att du hittar en bra veterinär där du kan kastrera din katt.

Det är ett jättebra och viktigt beslut att kastrera sin katt. Allt gott, Andrea

Anmäl
2014-03-07 11:58 #13 av: Chimney

Och Djurens Vänner Malmö meddelar att deras kastreringskampanj för i år är över, men att de kommer att ha en till i januari i nästa år.

Anmäl
2014-03-07 13:31 #14 av: polgara

Jag lät kastrera vår hankisse i veckan nu, 650kr kostade det o det tycker inte jag är särskilt billigt, honan vile dom ha 1200 för att kastrera, men ska kolla om det är billigare nån annastans.

Dåligt med kampanjer här i Borås måste jag säga

Anmäl
2014-03-20 21:59 #15 av: [angel80]

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.