Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1318 ggr
LinaLj
12/12/13, 12:10 PM

Någon som behöver jour hem?

Efter det att min älskade Teddy dog i somras så har jag varit utan katt. Har planerat att skaffa en ny så småningom, men uppfödaren jag tänker köpa av planerar inga nya kullar för än tidigast nästa sommar. Så jag tänkte att jag kan göra en god gärning och öppna mitt hem för någon som behöver det.

Har varit i kontakt med mitt lokala katthem men de verkade inte vara i behov av jourhem just för tillfället. Har även kontaktat en annan kattorganisation, men inte fått något svar. Så jag tänkte att någon här kanske vet om någon organisation behöver hjälp.

Lite om mig: Är 31 år, bor mellan Skövde och Hjo i ett litet hus. Jag har en daghund de flesta vardagar, en dvärg schnauzer som är kattvan och var min katts bästa vän. Jag arbetar hemifrån större delen av tiden, någon gång per månad är jag ute hos kunder eller på planeringsmöten. 

Jag har haft katter hela mitt liv, är utbildad djurskötare och har tidigare varit jourhem för hemlösa katter med kattungar.

Annons:
Katthemsmatten
12/12/13, 1:34 PM
#1

Kontakta katthemmen igen. Situationen kan ju ha ändrats och det är kanske inte alltid de kommer ihåg att de fått propåer från jourhem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

LinaLj
12/12/13, 1:41 PM
#2

#1 Nja jag kontaktade katthemmet i måndags så jag skulle inte tro läget har ändrats så mycket 😉

Jourhemmet
12/12/13, 3:56 PM
#3

Kattkommando syd behöver alltid hjälp.

LinaLj
12/12/13, 4:04 PM
#4

#3 Ja jag skickade in intresse anmäla för ca 2 veckor sedan eftersom det var hos dem jag var jourhem sist. Men har inte hört något från dem ännu…

majvi
12/12/13, 5:22 PM
#5

#4 personerna i KKS har säkert mycket att göra, det kan också vara så att ett mejl raderas av misstag. Det står också om olika katter på facebook som behöver hjälp där finns mejladress till förmedlare, du kan ju prova där.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

vilda-hilda
12/12/13, 10:40 PM
#6

Vilket Katthem är det du har pratat med?

Måste ju finnas massor som behöver Jourhem.

Annons:
LinaLj
12/17/13, 9:48 PM
#7

Ville bara uppdatera och säga att det i mellandagarna kommer två katter hit förhoppningsvis. Jag ser verkligen fram emot det och har börjat plocka fram alla saker. 

Fördelen är att min daghund kommer att vara hemma hos sig fram till efter trettondagen så katterna får en chans att bo in sig ordentligt.

Jourhemmet
12/17/13, 10:37 PM
#8

#7 Vilken förening?

LinaLj
12/17/13, 10:42 PM
Upp till toppen
Annons: