Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1288 ggr
Lena
2012-08-07 14:23

Risa eller Stödja det är frågan?

Katthemmen i Sverige jobbar som vanligt på högtyck för att göra sitt bästa för att ge den aldrig sinande skaran hemlösa ett hem. Tyvärr räcker de inte till på långa vägar. För att ge alla hemlösa katter tak över huvudet skulle vi behöva minst 2000 nya katthem.

Ibland får katthemmen svidande kritik. Konstruktiv kritik kan vara utvecklande. Om det bara blir negativt hållen kritik kan det dock bli destruktivt och sänkande.

På vilket sätt tycker du man bäst bidrar till katthemmens utveckling? Utveckla gärna ditt svar i tråden nedan. För diskussionen på ett allmänt plan utan att peka ut enskilda katthem eller personer.

Katthem förkortas KH i frågealternativen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
2012-08-07 14:27
#1

Svarade #6, men 3 är lika relevant. Genom att direkt involvera sig i en förening får man dels ingående kunskap om hur ett katthem drivs och man får möjlighet att påverka.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-08-07 14:30
#2

#1 Det var så jag också svarade.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2012-08-07 15:39
#3

Annat, tycker det är jätteviktigt att sprida "sann" kritik och vi har internet och kattsajter till hjälp. Allmänheten måste få veta vilka katthem tex avlivar skygga katter. Och då tänker jag inte ge positiv kritik (tex för att de tar hand om tama katter). För katthem som avlivar skygga katter är inte bra katthem helt enkelt.

Sedan är det såklart bra om katthemmet får veta när det skrivs om de och därmed kunna reagera eller tom förbättra sig.