Annons:
Läst 14087 ggr
destiny
8/3/12, 8:40 PM

Insamling Misär Trelleborgskatter 10

Länkar till dom gamla trådarna:

Tråd 1 Tråd 2 Tråd 3 Tråd 4 Tråd 5 Tråd 6 Tråd 7 Tråd 8 Tråd 9

Länkar till artiklar:

Artikel Artikel

Artikel Skånskan

Det började med att vi av en slump fick veta att en familj matade hemlösa katter på ett bostadsområde.

Familjen slutade mata mitt i vintern men katterna förstod inte att den tomten inte var deras hem längre utan höll sig där ändå och låg under bar himmel mitt i smällkalla vintern sedan familjen kastat frigolithusen vi ställt på deras tomt. Katterna var inte små kattungar längre och inte lika roliga som tidigare att ha som leksaker till ungarna. Nu skulle katterna bort från deras tomt.

Så småningom fick vi veta att dom katterna inte var dom enda på området. En kull kattungar dog förra vintern, dom frös ihjäl. Vaktmästarna har hindrat barn från att misshandla kattungar, barnen hade bl a kastat grejer på katterna. Även vuxna är elaka till katterna. I december 2011 hittade vi en liten paddunge död inne i ett skjul. Den har levt på det allra värsta området på bostadsområdet och klarade inte dom tuffa förhållandena.

Slutet december 2011 murades samtliga hål i husgrunderna igen utan någon förvarning till oss som jobbat så länge med att ta in katter från området. Hålen har varit katternas ingång till det enda skyddet katterna haft. Dom har via hålen kommit ner under husen och i alla fall haft skydd för vädret därnere.

Tyvärr finns det fortfarande fler hemlösa katter där fast ganska många kommit in vid detta. Vi tror att det nu finns 6-7 katter där.

Vi är fortfarande i behov av hjälp både med hem till katterna och pengar till veterinärvård. Vi är tacksamma för varje bidrag, litet som stort. Varje krona som kommer in är en bit på väg till nästa kastrering.

Swedbank Clearingnr  8214-9    Kontonummer  924 289 951 -7

Annons:
destiny
8/3/12, 8:47 PM
#2

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juli 2012

In

2844,55

2 juli

Traderagårva

43,00

2 juli

Traderagårva

17,00

3 juli

Traderagårva

35,00

4 juli

Traderagårva

5,00

9 juli

Traderagårva

70,00

11 juli

Traderagårva

23,00

12 juli

Traderagårva

5,00

13 juli

Traderagårva

40,00

16 juli

Sockerröret

23,85

19 juli

Sockerröret

8,50

23 juli

Traderagårva

10,00

23 juli

Traderagårva

10,00

25 juli

Traderagårva

23,00

25 juli

Traderagårva

14,00

27 juli

Sockerröret

17,61

27 juli

Traderagårva

80,00

3269,51

destiny
8/3/12, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ut

Smickras sjuka bebisar

411,00

411,00

Saldo

2858,51

destiny
8/3/12, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Stort tack till Sockerröret och Hawknestgrove för era bidrag till våra katter. Kyss Stort tack även till Sören Kyss som vi fick en gåva av häromdagen. Den kommer med på nästa redovisning eftersom den kom in i augusti.

Katten till vänster är Smokey, en hankatt som brukar hålla till hos den gamla damen som matar på sin tomt. Katten till höger har jag inte sett förut. Troligen är den katten en honkatt eftersom Smokey satt och vaktade den. Hade det varit en hankatt hade han väl jagat bort den gissar jag.

Gullimat
8/7/12, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kanske det är ett syskon till de 2 ungar som togs in i december, där vi saknade en, den var ju blåtigre med vitt, tyvärr har vi inget foto på den.

I helgen har vargtassen och jag varit på Gislövs marknad och besökt allas våran Sören, marknadskisen som samlar in pengar till de hemlösa kisarna, genom att betala 1:- klappen. Lika roligt varje gång att återse han, goa matte och husse.

Man får skynda på och klappa och inte stå ivägen och störa för besökarna. Vilken cool kille han är, det behövdes godis för att få se hans vackra ögon och blickarna från matte och husse säger allt, en högt älskad katt.

Passar också på att tacka för det generösa bidraget från Sören. Tack också till Hawknestgrove.

Nu kämpar vi vidare för att få in resterande katter, vi hoppas innan vintern. Hankatterna syns sällan, det finns inte så många honor kvar och pojkarna drar iväg, men äter gör de, det finns några som matar, mest skräpmat men dock matar.

Här en bild på Sören som får godis, det enda som kunde väcka honom.

isranunkel
8/12/12, 12:45 PM
#6

Sören har jag också klappat! Världens coolaste kisse! Fattade inte när jag läste destinys inlägg i början att det var den Sören som avsågs. Skrattande

Jag har skummat igenom flera av era trådar, vilket fantastiskt arbete ni lagt ner på att hjälpa de värnlösa katterna på detta område. Och vilken föredömlig redovisning av inkomster och utgifter! Väldigt tråkigt att någonutnyttjat ert projekt för egen vinning och lyckats lägga beslag på pengar som rätteligen borde ha hamnat hos er.

Lyfter också på hatten för Hawknestgrove, som visar att många bäckar små på Tradera kan göra skillnad. Beundransvärt!

Annons:
Lena
8/12/12, 1:12 PM
#7

#3 Tusen tack för en som vanligt helt perfekt redovisning! :)

#4 Det var mig ett snyggt par! :)

#5 Ni är ett fördömme som envist kämpar på! Skönt att det börjar tunna ut lite i kolonin.  Jättebra att ni får in bidrag med! :)

#6 Sören är en riktig hjälte! Coolare katt får man leta efter! Han har gett alla hemlösa katter ett namn. Sören kommer ursprungligen från Katthemmet Kompis och har ett förflutet som hemlös kisse. Nu är han abassadör för de hemlösa katterna tillsammans med sin husse och matte. Har samlat in stora pengar som gått till olika katthem och andra välgörande ändamål för hemlösa katter i vårt långa land! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
8/13/12, 10:01 AM
#8

Kyss

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
8/21/12, 9:59 PM
#9

Detta är lille bebben numera Hebbe som olykligtvis smitit ut. Matte är superledsen och vill ha hem sin Hebbe. Ni som bor i Helsingborg, håll utskik

Bortsprungen skygg katt

Annons från Madeleine Green. 21 augusti 07:18.Ta bort, ändra, förnya annonsen.

Bortsprungen skygg katt

Hittelön: 1 000:-

Hebbe är en liten Grå-randig katt, han är väldigt skygg av sig och kommer sällan fram till folk då han tidigare levt ett hårt och tufft liv! Han försvann den 14 aug på högborg i Helsingborg. Har en känsla av att han antingen kommit långt iväg eller så ligger han någonstans i närheten och trycker. Han fräser åt människor och drar bak öronen. Hans vänster öga är skadat sen innan så han har en grå fläck som syns emellanåt.  Han är liten och smal, men magen hänger lite under till och han går oftast lite roligt, nära marken om man säger så. Han kan vara jätte busig när han leker för sig själv. Ring mig om ni ser honom och berätta vart! Lyckas ni fånga honom utan att skada han får ni hittelön.. Hebbe är en stor del av mitt liv och min andra katt sitter i fönstret och kallar på honom varje natt :( vill bara ha hem honom, varje kväll tar jag och min katt en promenad och letar efter honom.

Snälla ring mig om ni ser han!!! 

0707-838 123

/Madde

[eskils]
8/22/12, 10:40 PM
#10

Hoppas lilla söta Hebbe-bebben hittar tillbaka till sin matte och kattkompisen! Har han hunnit bli kastrerad, id-märkt och registrerad?

Gullimat
8/23/12, 10:30 AM
#11

Jadå, Hebbe blev kastrerad innan han åkte till sitt hem den 2/3-12

destiny
9/2/12, 1:18 PM
#12

Stort tack till alla som hjälper våra katter. Kyss

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg augusti 2012

In

2858,51

2 augusti

NP Sören

822,00

10 augusti

Överföring

5,00

10 augusti

Traderagårva

17,00

13 augusti

Traderagårva

25,00

13 augusti

Sockerröret

11,15

20 augusti

Sockerröret

10,29

20 augusti

Traderagårva

14,00

20 augusti

Traderagårva

10,00

20 augusti

Traderagårva

21,00

23 augusti

Sockerröret

6,32

23 augusti

boinkX3

27,00

24 augusti

Sockerröret

12,78

28 augusti

Sockerröret

23,82

31 augusti

Sockerröret

7,00

3870,87

Gullimat
9/2/12, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Idag är det Hittekattens dag.

Tack alla ni som via dessa trådarna, med bidrag, stödhem, föralltid hem, har hjälpt oss att få in över 60 hittekatter från Fagerängen i Trelleborg.

Här en bild på mina hittekatter därifrån, i sitt alldeles nya uppskattade klösträd

Annons:
Katthemsmatten
9/2/12, 11:43 PM
#14

Grattis alla ni som hjälpt dessa 60 katter!

Medarbetare Hittekatter iFokus

isranunkel
9/4/12, 1:23 PM
#15

Hur har det gått får Hebbe lelle? Har han kommit till rätta? Katterna ser nöjda ut med sitt nya träd, Gullimat! :-) Och vilken generös gåva från Sörenl Den kommer säkerhet till användning. Lycka till med ert fortsatta arbete!

isranunkel
9/9/12, 8:56 AM
#16

Kollade på Blockt. Annonsen för Hebbe finns kvar, så han verkar inte ha kommit till rätta än. Stackars liten! Gråter

destiny
10/2/12, 12:08 PM
#17

Det händer inte så mycket att rapportera om på området. Hankatterna går kvar där. Dom har frigolithus att sova i och dom får mat. Vi hoppas få in dom innan vintern.

Tusen tack för gåvorna Hawknestgrove och Sockerröret. Kyss

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg september 2012

In

3870,87

3 september

Traderagårva

10,00

10 september

Sockerröret

4,41

11 september

Sockerröret

6,54

17 september

Traderagårva

17,00

17 september

Traderagårva

14,00

18 september

Sockerröret

7,61

19 september

Traderagårva

14,00

19 september

Traderagårva

18,00

21 september

Traderagårva

10,00

24 september

Traderagårva

10,00

24 september

Traderagårva

17,00

24 september

Traderagårva

60,00

25 september

Sockerröret

4,29

28 september

Sockerröret

16,54

4080,26

Lena
10/5/12, 6:17 PM
#18

Kopierar in ett inlägg som hamnade i den gamla tråden innan den låstes:

#224 skrivetav Phal

Oj vad tiden går och nu har Elles ungar blivit stora! Lyckades fånga alla på en bild även om den inte blev riktigt bra men ni kan i alla fall se att de växt! Skrattande Familjen är fortfarande kvar hos mig, kan ärligt säga att jag inte haft speciellt bråttom att bli av med dom då jag fäst mig vid allihop men nu ska Kattjouren hjälpa till att hitta nya bra hem. De är nu cirka 4 och 1/2 månad så det är egentligen hög tid men Kattjouren får ju hela tiden in akuta fall och den här lilla familjen har det ju inte gått någon nöd på.

Mamma Elle har adopterat både vår egen kattunge och en hemlös lite tjej på 6 veckor, hon är helt fantastisk, men nu är dom stora nog att klara sig själv så hon kan ägna sig åt att bara njuta av livet. Elle är fortfarande skygg så vi kan inte komma för nära men jag har sett henne ligga i en solfläck med alla fyra i vädret och det händer ofta att hon far runt och leker, både med kattungarna eller helt själv. Hon är absolut tryggare och mer harmonisk än vad hon var när hon kom hit.

Ungarna har nu utvecklat sina personligheter och ingen av dom är den andra lik. Viggo är en trygg liten kille som inte har så stort behov av deras andra sällskap. Kitty har visat sig vara ett riktigt litet busfrö trots att hon är lite blyg och försiktig. Ceasar har troligtvis kronisk kattsnuva vilket i hans fall visar sig genom att hans ögon rinner men annars är han frisk och kry. Den här killen vill ha massor av kärlek och mys och han spinner nästan bara av att du tittar på honom. Lille Plutten som stannar hos mig är den som drabbats hårdast, han har också kronisk kattsnuva men hans symtom är svårare än Cesars då han blir riktigt sjuk. I morgon ska Plutten kastreras och få sitt ögonlock uppklippt så det är lite spännande då vi inte vet hur mycket han ser på sitt dåliga öga. Hur som helst så blir det nog en lättnad för honom att kunna använda ögonlocket som han ska, har han även syn på det så blir det en extra bonus. Plutten är precis som Ceasar en riktig kelegris och han har kommit på att om han jamar lite ynkligt så får han genast uppmärksamhet. Bortskämd? Kanske lite.. Flört

En sak är säkert: dessa underbara små individer hade inte levt i dag om inte två riktiga djurvänner hade lagt ner tid och energi på att Elle och hennes ungar skulle räddas! Det är människor som ni som gör världen till en bättre plats!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
10/5/12, 6:18 PM
#19

Här är ytterligare några kommentarer från den gamla tråden:

#225 skrivetav Katthemsmatten

Vilket underbart gäng! Tur att ni finns där ute alla ni som gjort det möjligt för dem att få bli harmoniska hemmakissar.Kyss

1 Bra inlägg | Anmäl (0) | Hantera Avatar för Gullimat 2012-10-02 22:24#226 skrivetav Gullimat

Phal, vilken underbar uppdatering du ger oss.Glad

Vad skulle vi ha gjort, om inte just du hade funnits. Det var en kull oerhört sjuka bebbar du fick hem,du som trodde du skulle få hem en frisk kull ungar med sin hemlösa mamma. Josefa ställde upp akut, handmatade och gav de medicin och vård de 4 första dagarna, medans vi kämpade att få in mamma Elle. Vi vet att den första tiden var oerhört kämpig, men är så tacksamma att du aldrig gav upp. Underbart också att Elle gör framsteg

Nu önskar vi dem fortsatt lycka till och jag vet att du är kräsen i valet av hem.Kyss Önskar också Plutten lycka till imorgon och jag är tacksam om du vill berätta hur det går.

4 Bra inlägg | Anmäl (0) | Hantera Avatar för Andina 2012-10-04 09:28#227 skrivetav Andina

Tack för en helt underbar tråd att följa!

Och tack till alla er som ställer upp för
dessa katter med så mycket kärlek och
engagemang!

Kyss

_Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
_kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
10/5/12, 6:21 PM
#20

#17 Tusen tack för redovisningen! :)

Håller tummarna för att kissarna ska kunna komma in till vintern! Ni gör ett fantastiskt jobb!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
10/5/12, 9:00 PM
#21

Hur skulle de klara sig utan er?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
10/12/12, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Denna vackra pappakatten har vi nu hittat ett stödhem till. nu skall han bara låta sig fångas.

Katthemsmatten
10/13/12, 9:30 PM
#23

In i fällan, vackre pappakatt! Du anar inte hur bra du kommer att få det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
10/28/12, 10:28 AM
#24

Tid till denna pappakatten har vi fått till onsdag 31/10. Hoppas han vill följa med oss. Kvinnan som har hjälp oss att mata honom och en del av de andra vi fångat på denna sidan Fagerängen har döpt honom till Thompa.Kyss

Vi har 2 vackra pojkar som vi så gärna vill ha hjälp med. En helblå, vi tror det är en pojke, stor och vacker och en svart smokey, ganska tam.

Vi har fått kännedom att alla förråden skall göras om till öppna cykelställ och då har de inget skydd alls längre och inget matställe. Det har hela tiden bara funnits 1 förråd där katterna kan ta sig in under dörren och där matar vi, frigolithus finns också och där har 2 bebiskullar fötts i år. Det är nu snart ett år sedan de satte igen alla hålen i grunderna. och det skulle vara förödande för de katterna som är kvar om de raserar förrådet nu i vinter

Lena
10/28/12, 10:44 AM
#25

#24 Så bra att Thompa har ett hem som väntar och tid för kastrering! Håller tummarna hårt för att han även ska komma in nu! Håller även tummarna för de andra två kissarna! Det är ena riktiga snyggingar katterna där!

Bedrövligt om även förrådet ryker nu! Ni jobbar verkligen i motvind med dessa katter. Vad sur och arg jag blir!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
10/28/12, 1:34 PM
#26

Måtte förråden få finnas kvar över vintern i alla fall. Det är ju för sorgligt att ni inte kan få den tid ni behöver för att lösa detta.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Debattia
10/30/12, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Ni är lfortfarande lika fantastiska.En hälsning från en av er räddad kissemisse !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
10/30/12, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Tack för att ni hjälper så många av mina vänner!!! Ni kommer väl ihåg hur min päls såg ut  och titta på mig nu !Så vacker jag har blivit !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Katthemsmatten
10/31/12, 9:31 AM
#29

Fina bilder på de räddade små pälsklingarna!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
10/31/12, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Ännu en Fagerängskatt inne.Glad

Idag har pappakatten Thompa blivit kastrerad, vaccinerad och öronmärkt och allt har gått bra. Han hade ingen skabb eller ohyra. Fattades 10 av de små tänderna, men i övrigt frisk. Han vilar nu ut i sitt underbara stödhem, som vi hoppas skall bli permanent.

Foto på en groggy Thompa när vi landat i hemmet

Haga har nu kampanj, halva priset på kastreringen. Totalt idag 505:-

Katthemsmatten
10/31/12, 4:35 PM
#31

Fantastiskt att han inte hade vare sig skabb eller ohyra. Skönt för honom att få vara inne nu. Håller tummarna för att han får stanna i stödhemmet. Kyss

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
11/3/12, 11:10 AM
#32

Tack själv Debattia för att du tog emot kissarna. Kyss Det syns lång väg att dom mår bra. Glad

destiny
11/3/12, 11:10 AM
#33

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg oktober 2012

In

4 080,26

1 oktober

Traderagåva

45,00

1 oktober

Traderagårva

6,00

2 oktober

Sockerröret

16,70

2 oktober

Traderagårva

14,00

3 oktober

Traderagårva

6,00

4 oktober

Traderagårva

14,00

8 oktober

Traderagårva

10,00

10 oktober

Traderagårva

30,00

11 oktober

Traderagårva

6,00

17 oktober

Traderagårva

17,50

17 oktober

Traderagårva

25,00

18 oktober

Traderagårva

7,00

19 oktober

Traderagårva

14,00

19 oktober

Traderagårva

14,50

22 oktober

Traderagårva

24,00

25 oktober

Sockerröret

21,25

26 oktober

Traderagårva

14,00

29 oktober

Sockerröret

13,66

29 oktober

Traderagårva

10,00

30 oktober

Traderagårva

21,00

30 oktober

Traderagårva

14,00

4 423,87

destiny
11/3/12, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Tusen tack Sockerröret och Hawknestgrove för gåvorna. Vi är så tacksamma för all er hjälp till våra katter. Jag vet hur mycket jobb det ligger bakom alla traderagåvorna. Kyss

Ut

31 okt

Thompa. Kastrering mm

505,00

Saldo

3 918,87

Annons:
Lena
11/3/12, 3:44 PM
#35

Tusen tack för redovisningarna! Alltid ordning och reda med dessa. Bilderna är även dem ett kvitto på vilka underverk erat tålmodiga och målinriktade arbete leder till!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
11/4/12, 6:48 PM
#36

#24 Grattis till Thompa!

Hoppas ni lyckas fånga de två andra kattpojkarna också, och att det finns jourhem till dem!

destiny
12/1/12, 1:12 PM
#37

Stort tack för inkomna bidrag till våra katter. Kyss

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg november 2012

In

3 918,87

1 november

Sockerröret

17,10

5 november

Traderagåva

7,00

5 november

Traderagåva

14,00

5 november

Traderagåva

10,00

15 november

Traderagåva

10,00

16 november

Traderagåva

25,00

19 november

Traderagåva

40,00

19 november

Sockerröret

12,82

22 november

Traderagåva

14,00

23 november

Sockerröret

28,83

27 november

Traderagåva

10,00

29 november

Traderagåva

45,00

29 november

Mösspengar

25,00

4177,62

destiny
12/20/12, 7:40 PM
#38

För lite sedan skrev jag att det finns inte så mycket att rapportera eftersom det inte händer så mycket. Men på kort tid nu har det hänt en del.

En dag i förra veckan när vi kom dit för att fånga två katter vi hade hem till såg vi att det förråd där vi hade fått godkänt att mata katter i hade tömts. Alla grejer var borta, igloos, frigolitlådor, matbehållare mm. Inte minsta förvarning till oss trots att personalen vet att vi håller på att ta in dom hemlösa katterna på området.

Vi tog kontakt med en person vi pratat med förut. Han visste inget sa han eftersom han inte vistas i samma omfattning på det bostadsområdet längre. Han pratade med dom som fortfarande jobbar där. Vi fick löfte igen om att vi skulle få fortsätta mata i det skjulet. Vi satte dit nya grejer men dom slängdes efter ett par dagar igen. Katten som bodde i skjulet har nu ingenstans att ta vägen. Hans hem, hans trygghet har försvunnit. Vi satte mat och vatten i den mörkaste hörnan i skjulet. Maten stod kvar nästa gång vi var där men någon hade fimpat i matskålen.

Första gången dom slängde alla våra grejer satte dom upp dörren så den inte gick att stänga. Vi fick löfte om att den skulle stängas igen. Det gjordes inte så då gjorde vi det själva eftersom vi ju fått löfte om att den skulle stängas igen av personalen. Nästa gång dom kastade våra grejer monterade dom bort dörren istället. Det finns helt klart inga kattvänner längre bland dom som jobbar på området.

Vi har varit på området flera gånger  för att fånga dom två katter som vi hade hem till. Snälla Vargtassen har hjälpt oss vid ett par tillfällen. Vi hade ju hoppats få in katten som bott i skjulet men han visade sig tyvärr inte. Vi var där när det var snö och som kallast. Katterna var där men visade inget som helst intresse för fällorna. Dom satt helt apatiska längs husväggen. En gång gick en katt för nära en fälla så den slog igen, ingen reaktion hos katterna. I vanliga fall springer dom katter som råkar vara i närheten snabbt sin väg när fällan slår igen.

I måndags fick vi äntligen in två katter. Två fina stora hankatter. Den ene har ett förfruset öra. Vi tog katterna, Findus och Felix, till vetten för kastrering och genomgång. Dom beräknas vara ca 3 år gamla. Båda är blå. I tisdags var vi och lämnade båda katterna i deras gemensamma hem.

Gullimat
12/20/12, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Vackra Felix. En stor go hankatt som den gamla damen också matat och redan klappbar. Helt underbart.Kyss

Gullimat
12/20/12, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

FindusKyss en stor vacker katt han också med sitt förfrusna öra. Lite mer blyg, fast vi trodde tvärtom, enligt den gamla damen är han klappbar, det har han inte visat ännu.

Eftersom förrådet numera är tömt på deras frigolitlådor och Igloos och som var vårt enda matställe, vill vi de katter som är kvar skall äta hos damen. En frigolitlåda till är ditsatt på hennes uteplats och hon får bättre mat från oss att ge till de katter som är kvar.

Båda dessa stor fina katter vägde runt 6 kilo båda två, hade varken skabb eller ohyra, nu skall de äta sig mätta på bättre mat än de är vana vid.

Vill passa på att tacka hemmet, som är en underbar tjejKyss med hjärtat på rätta stället, har haft djur i hela sitt liv. Lycka nu till killar.

Debattia
12/20/12, 10:37 PM
#41

Ni är helt fantastiska som har räddat dessa 60 kissar !!!! Tänk så många fletr det också hade blivit om inte alla dessa damer kommit in.Kyss

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Gullimat
12/20/12, 10:44 PM
#42

Ja, Debattia, nu är det herrarnas turKyss

anebit
12/21/12, 12:33 AM
#43

Ni är helt underbara tjejer!!!!  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  Två vackra herrar som slipper frysa och svälta mer…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Katthemsmatten
12/21/12, 9:42 AM
#44

Härligt att ni kunnat hjälpa dessa kissar. Men jag blir så arg och ledsen när jag läser hur ni blir behandlade trots löften om att få ha prylarna där. De som inte är kattvänner tycks inte fatta att det de gör är totalt kontraproduktivt! Om ni får har hus och mat i fred kommer ni ju kunna tömma kolonin så mycket snabbare. Hur dum får man vara??

Medarbetare Hittekatter iFokus

monsi
12/21/12, 10:17 AM
#45

Puttar upp! Ni gör ett otroligt bra jobb! God jul  destiny o ni andra

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Vargtassen
12/21/12, 10:38 AM
#46

Underbart!Glad

martdat
12/21/12, 10:59 AM
#47

ni är riktiga elsjälar. fy fasiken för de onda människor som kastar katternas saker!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lillmymlan
12/22/12, 7:19 PM
#48

Hurra så bra Kyss ni är toppen!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Gullimat
12/23/12, 6:25 PM
#49

God Jul till alla här inne på Hittis, alla ni som stöttat oss under dessa snart 2 år med hem, bidrag och puttar, som vi arbetat med Fagerängskatterna. Vi fortsätter leta hem till de frusna katter som fortfarande är hemlösa, som nu blivit av med det enda förrådet som de kunde få lite skydd för väder och vind. Två katt familjer är födda därinne i år, är där fler honor kvar blir det svårt nu. Tack alla❤

lillmymlan
12/23/12, 11:05 PM
#50

Kram till er som alltid kämpat i motvind… :(

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Josefa
12/24/12, 8:52 AM
#51

God jul till er också.

emjon
12/24/12, 10:19 AM
#52

Så mycket blandade känslor när man läser hur ni kämpar för kissarna. Härligt att se bilder på dessa två kissar som nu kommit in i värmen.

Ni har med er envishet och glöd gjort stor skillnad för många kissar och jag önskar att folk där skulle förstå det.

Om de valt att samarbeta i stället för att sabotera så skulle allt löst sig på ett smidigt sätt.

Fint att ni har damen som kan mata och hålla koll för all hjälp är värdefull.

Önskar er En God jul med hopp om hem till de som lever ute hemlösa.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[eskils]
12/24/12, 11:25 AM
#53

God Jul till alla katträddare, jourhem och hittekatter i Trelleborg!

destiny
12/24/12, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

En riktigt God Jul till er alla från mig och katterna.

Finns det hjärterum finns det stjärterum. Maka lite på er, nog finns det plats till mig också säger Maja Sötnos.

Lena
12/24/12, 4:37 PM
#55

Förfärligt att de som arbetar i området kan vara så svinaktiga och motarbeta er på det här fula sättet. Om de inte gillar att katterna går i området borde de vara er idel tacksamma som jobbar så hårt för att de ska komma därifrån. Om de istället hjälpte till aldrig så lite blir det ju kattlöst snabbare i området. Ett kock stryck och en rak höger är dessa ynkryggar värda. :(

Ni själva däremot är värda alla rosor som går att finna! Tack för att ni fortsätter att kämpa och inte ger upp!

En riktigt God Jul till er!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Maria P.
12/24/12, 8:21 PM
#56

# Förfärlig läsning. Gör mig ledsen att det finns sådana empatilösa, grymma, människor.

En stor eloge till er för allt det fantastiska ni gör för katterna!

Hur har det gått med katten som bodde i skjulet? Hur många katter finns kvar ute?

destiny
1/1/13, 11:04 PM
#57

#56 Maten försvinner fortfarande i skjulet så jag förmodar katten går dit för att äta. Men vi vet ju att i alla fall en ägd katt också äter där. Numera finns det ju ingen dörr till skjulet så nu kanske fler går dit för att äta. Förut låg den helblå katten i sin igloo varje gång jag öppnade dörren. Tyvärr så ser jag inte honom längre nu när hans hem är borta.

Vi tror att det finns 4-5 katter kvar där nu. Vi har uppskattat en siffra mer än en gång förut och haft fel! Det händer att någon katt håller sig osynlig en tid, sen rätt som det är kan någon dyka upp som hållit sig borta en tid eller det visar sig katter som för oss är helt nya. Men som sagt det vi vet nu är fyra katter sen har ytterligare en katt synts till där men vi måste kolla vad det är för en katt så vi vet om den är utslängd eller ej.

destiny
1/1/13, 11:15 PM
#58

År 2012:s sista redovisning! Jättestort tack alla som skänkt oss pengar. Utan pengar kan vi inte göra så mycket så vi är verkligen jättetacksamma för alla bidrag. Kyss

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg december 2012

In

4177,62

3 december

Traderagåva

50,00

5 december

kattvän

135,00

6 december

Traderagåva

26,00

11 december

Sockerröret

21,14

11 december

Traderagåva

17,00

12 december

Traderagåva

63,00

12 december

Traderagåva

109,00

14 december

Traderagåva

20,00

14 december

Sockerröret

8,00

17 december

Traderagåva

14,00

18 december

Traderagåva

42,00

18 december

Traderagåva

9,00

19 december

Sockerröret

43,99

19 december

Traderagåva

7,00

21 december

Sockerröret

28,34

21 december

Sesam10

100,00

21 december

Traderagåva

21,00

23 december

Traderagåva

25,00

27 december

Traderagåva

66,00

29 december

Sockerröret

12,24

31 december

Sparränta

44,72

5040,05

destiny
1/1/13, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Ut

18 dec

Felix. Kastrering mm

1049,85

18 dec.

Findus. Kastrering mm

1062,15

2112,00

Utg. Saldo

2928,05

isranunkel
1/1/13, 11:30 PM
#60

Jag är djupt imponerad av ert arbete, och den ordentliga redovisningen varje månad. Tänk hur ni stretat på och inte gett upp trots att ni motarbetats mest hela tiden! Och bidragen visar att om många ger lite så kan det bli en slant som räcker långt. Många verkar tycka att det inte är nån vits att skänka små summor, så fel de har! Vi har bytt meny i vår flock och jag har 4,5 kilo torrfoder över. Ungefär hälften är kittenfoder, näringsrikt och bra för hungriga misärkissar. Jag skickar det till er och önskar er god lycka i slutspurten!

destiny
1/1/13, 11:55 PM
#61

#60 Tusen tack! Kyss Vi är lika tacksamma för alla bidrag, stora som små. Precis som du säger, många bäckar små gör en stor å. Flört

Vi tar tacksamt emot maten, den går åt. Glad

Lena
1/2/13, 9:16 AM
#62

#61 Tusen tack för redovisningen! Alltid lika perfekt!

#60 Visst är det så att många bäckar små snart blir till en stor å! Så bra att du skänker kattmat till katterna! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Gullimat
1/2/13, 7:45 PM
#63

Tusen tack isranunkel för maten, det tar vi tacksamt emot och strävar vidare för goa hem till missarna😊🐱

Katthemsmatten
1/2/13, 8:13 PM
#64

Undran: går det att få till ett möte med dem som ni misstänker tar bort/förstör det ni satt in i förrådet och får dem förstå att om de samarbetar så kommer ni ganska snart att få bukt med det som både för katterna som för dem som inte gillar katter är ett problem? Ni gör så otroligt mycket och det känns så fel att ni blir motarbetade.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
1/13/13, 5:03 PM
#65

Jippy nu är Hebbe hemma igen efter 4 månader på rymmen. Är bara så glad.

[eskils]
1/13/13, 5:14 PM
#66

Hurra!! Hur gick det till, var fanns han?

Katthemsmatten
1/13/13, 5:16 PM
#67

Vilken lycka!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
1/13/13, 9:17 PM
#68

Jag fick syn på ett foto på "Hemlösa katter i Skåne" och tyckte det liknade honom. Sedan har konversationen gått varm mellan mig, Angelica, undersköterskan och Hebbes ägare och ikväll gick han i fällan.Tungan ute

Han har hållt till i en trädgård i 4 månader inte så långt ifrån där ägaren bor, där han har fått mat av ett äldre par, med hjälp av en tjej från hemtjänsten. Hon skickade ett nödrop till Angelica på "Hemlösa katter i skåne" De hade satt ut en tygbur med filtar och klätt med presenning och där har han varit varje dag. Han hoppade också upp på altandörren varje dag och tittade in, men när de öpnnade stack han iväg.

När jag pratade med Undersköterskan och frågade om han hade en grå fläck på vänster öga och hon bekräftade detta var det inga tvivel att det var Hebbe

Detta känns bara så underbart, man skall aldrig ge uppSkrattande

Lena
1/13/13, 11:14 PM
#69

Så bra att Hebbe kommit tillrätta! Förstår att ni är glada!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
destiny
2/3/13, 7:56 PM
#70

Tusen tack Hawknestgrove för alla traderapengar. Kyss Jag vet vilket jobb det ligger bakom.

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg januari 2013

In

2928,05

2 januari

Traderagåva

38,50

3 januari

Traderagåva

37,00

8 januari

Traderagåva

71,00

8 januari

Traderagåva

13,00

14 januari

Traderagåva

21,00

14 januari

Traderagåva

14,00

15 januari

Traderagåva

28,00

21 januari

Traderagåva

10,00

23 januari

Traderagåva

21,00

25 januari

Traderagåva

10,00

28 januari

Traderagåva

40,00

3231,55

Lena
2/4/13, 11:28 AM
#71

#70 Tack för redovisningen!

Hur har ni det i Trelleborg med alla vinterstormar och kalla vindar? Tänker mycket på er och katterna. Det har varit och är fortfarande en bister vinter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
2/8/13, 8:28 PM
#72

Tack Lena. Det är tufft för dom kvarvarande katterna. Vintrarna så här nära havet är inte nådiga. 

Sista tiden har jag matat på fredagskvällarna. Dom håller på att renovera skjulet jag matar i och dom som jobbar med det slänger skålarna under veckan. Matar jag på fredagen har katterna som äter i skjulet i alla fall mat tre dagar. Ikväll såg jag att dom nästan är färdiga med skjulet. Gissar att det kommer upp en ny dörr i nästa vecka. Sen har jag ingenstans att mata mer. 

Den gamla damen som matar katter bor ganska nära skjulet jag matar i. Jag skulle tro att dom katter som äter i skjulet hittar till henne. Men hon är nästan 100 år gammal och har sagt dom här åren vi hållit på på området att hon vill dö! När bestämmer hon kanske inte själv men hon blir väl inte hur gammal som helst…. Hon kan ju bli sjuk också och bli inlagd. När hon är borta blir det verkligen synd om dom katter som ev. fortfarande finns kvar där då. Då är det ingen som matar dom regelbundet. Inte vad jag vet i alla fall. 

Jag såg hankatten som äter i skjulet ikväll. Han verkade väldigt nervös och sprang sin väg. Jag matade och gick sen en bit bort. Det kom någon gåendes och jag ville se så personen inte gick in i skjulet så jag stannade kvar. Det tog inte mer än ett par minuter så kom hankatten tillbaka. Som sagt väldigt nervös, det faktumet att han kom tillbaka så fort tyder antingen på att han är hungrig eller att han fortfarande betraktar skjulet som sitt hem. Trots att det inte finns en enda pinal kvar där. Jag hade lagt en hög tidningar i ena hörnan så han i alla fall skulle  ha något att ligga på, tidningarna har dom också slängt.

Debattia
2/20/13, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Till er fantastiska eldsjälar!!!

Jag Mayboy och min bror Swety har fått ett eget permanet boende nu på en jordbruksskola. Här finns många djurvänner och vi bor nu inomhus hos personal för här är nu vinter och kalltl Till våren kommer vi att ha stora mysiga områden att springa runt på.Här är personal året runt som ser efter oss.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2/20/13, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Tack för att ni räddade oss så vi nu kan leva bra kisseliv. Få mat, kärlek och värme. Kunna ligga i solen och mysa ,fånga möss när vi känner för det och kanske lura en fågel lite då och då också.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
2/21/13, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Så roligt att se pojkarna igen. ❤️ Jag tänker ofta på dom när jag är borta och matar. Dom var medlemmar i den första familjen vi fick kännedom om. Dom fick mat utanför samma skjul jag matat inne i nu ganska lång tid. Jag ser dom framför mig som på bilden jag lagt in. Swety drack nästan alltid av det varma gräddvattnet innan han åt. Jag är så tacksam för att du tog dig an ett helt gäng katter Debattia och att du ordnar bra hem till dom. 🌺 

På bilden Swety tillsammans med Gullimats Aska och Klicka.

Jag var borta på området och matade katterna varje dag ett halvår eller mer. Som mest hade jag 3-4 matställen samtidigt och sprang kors och tvärs över området. Sen minskade det efterhand som vi dels tog in katter och också lärde känna några personer som tog över matningen på något ställe. Och nu är det mer eller mindre slut med matningen! Känns lite konstigt faktiskt. Men helt underbart att det bara är några få katter kvar. 

Jag har varit och matat flera gånger i veckan dom sista veckorna. Konstigt nog har skålen stått kvar i skjulet. Den har varit tom varje gång jag kommit dit vilket betyder att det gått åt mycket mer mat nu än det gjorde förut när det fanns en dörr till skjulet. Men nu kan ju vilka djur som helst gå in och äta där. Eller så har någon slängt maten!

När jag tänker efteråt på vad jag såg den kvällen jag skriver om i #72 blir jag osäker på att det var den helblå hankatten som tillbaka till skjulet. Jag vände bara ryggen åt några sekunder när jag började gå mot den gamla damens sedan stod jag och tittade mot skjulet. Hankatten försvann ju på norra sidan av skjulet, så länge jag stod där såg jag ingen katt komma från det hållet. 

Jag såg bara huvudet på katten och det var väldigt dåligt ljus där katten stod med huvudet i dörröppningen. Så här efteråt tycker jag att jag kände inte igen huvudformen som den helblå kattens. Och färgen på katten som stod i dörröppningen såg väldigt mörk ut, svart. Jag tror att den katten kom från gården och att det var en helsvart katt. Vi har länge saknat en helsvart katt som brukade hålla till just där, kanske den kommit tillbaka.

En kväll, det var mörkt, såg jag en katt sitta på ett staket ett par lägenheter från den gamla damens trädgård. Jag är ganska säker på att det var den helblå hankatten som bodde i skjulet. Det var skönt att få se att han hittar till den gamla damen. Det har jag egentligen trott länge eftersom alla katter i den änden av området alltid hittat till henne.

En kväll var det en inte helt fullvuxen katt inne på den gamla damens tomt. Den var grå och vit, tigré. När jag kallade på den jamade den till svar och kom fram så jag kunde klappa den. Katten följde med mig bort till skjulet. Skjulet ligger ganska nära den gamla damens bostad. Jag kan bara hoppas den har ett hem så det inte är en utslängd okastrerad honkatt!

Gullimat
2/24/13, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Var på Fagerängen igår. En ny heltam ung hankatt har kommit till den 99-åriga gamla damen. Enligt henne en frånflyttad katt, men det kan ju också vara en rymlig. Kände på honom och kunde känna endast en sten. Han lever verkligen farligt härnere som är heltam.

Annons:
Gullimat
2/24/13, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Lite solsken också.

Hälsade också på Pappakatten Thompa. Han mår hur bra som helst. Han vill endast gå ut en sväng när matte går ut på uteplatsen och då sätter han sig en stund på staketet, men sedan snabbt in igen

Gullimat
2/24/13, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Lite mer solsken.

Uppdateringar får jag från de 2 sista misarna hela tiden, de har det verkligen bra med både lillhusse och matte som älskar dem båda.

Bilden på Bebiz och lillhusse är så underbar så den vill jag visa er alla. Gizmo är lite skyggare och är ännu inte klappbar, han är fortfarande rädd för hunden, men det kommer, han gör små framsteg hela tiden.

Katthemsmatten
2/24/13, 4:40 PM
#79

De två sista bilderna blir man alldeles varm i hjärtat av 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
2/28/13, 10:27 PM
#80

Denna veckan har det kommit upp en nätdörr till skjulet jag matat i så länge så nu är det slut med matningen där. Det är tur katterna har den gamla damen. Hon är nästan hundra år men är som sagt väldigt mån om katterna och matar varje dag.

Jag går ju bort och kollar läget ändå och var borta en sväng idag. Den tame tigrerade ungkatten och Smokey satt tillsammans utanför den gamla damens dörr.

Borta vid vårdcentralen såg jag en katt jag inte sett förut. En svart och vit tam ungkatt med rosa halsband. Det var inte Mjau, en annan svart och vit ungkatt som jag vet har ett hem. Den här hade ganska mycket svart i ansiktet men hade en tunn vit strimma uppe på nosen. Av beteendet skulle jag gissa att det är en okastrerad honkatt men jag hoppas jag har fel! Den lade sig inte på marken och vände upp ändan men den strök hela sig mot allt den gick förbi men den markerade ändå inte som en hankatt gör. Kanske var den bara glad! Jag hoppas den har ett hem.

destiny
3/2/13, 1:02 PM
#81

Hawknestgrove! 🌺 🌺🌺 Jättejättestort tack för allt ditt arbete för våra katters skull. 😘

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg februari 2013

In                                              3231,55 

 5 febr Traderagåva 17,50 

 7 febr Traderagåva 10,00 

 7 febr Traderagåva 17,50 

 13 febr Traderagåva 17,50 

 13 febr Traderagåva 24,00 

 18 febr Traderagåva 17,50 

 20 febr Traderagåva 10,00 

 25 febr Traderagåva 25,00

             Saldo                              3370,55

Gullimat
3/3/13, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Idag har jag hämtat den här tama katten från inlägg 76 som enligt den 99-åriga damen kom för ca 4 veckor sedan, då en familj på gården flyttade och lämnade denna katten åt sitt öde.

Det är en smal, väldigt högbent ungkatt, kanske 7-8 månader. Han har blivit kastrerad, öronmärkt och vaccinerad av "Veterinärer utan gränser" och vilar nu ut i sitt stödhem. Det kostade 300:- Hade önskat att Smokey också hade varit på plats, då stödhemmet erbjöd sig att ta honom också. Det går inte alltid som man vill. 

En lite bättre bild här

[Skyggis]
3/3/13, 7:45 PM
#83

Härligt jobbat! 🌺

Annons:
Andina
3/4/13, 9:27 AM
#84

❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Katthemsmatten
3/4/13, 2:30 PM
#85

Vilket fint jobb ni gör! 🌺 Har ni några uppgifter om familjen som övergav katten? Det är ju brottsligt och borde polisanmälas även om det mesta som lär hända är att de får ett brev från polisen. Litet omskakade bör de väl ändå bli av att utsättas för polisens intresse?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
3/8/13, 5:30 PM
#86

Katthemsmatten

Nej, inga uppgifter på familjen, det är den gamla damen som sa det och vet inte heller om hon har klart för sig. Ingen efterlysning hos polisen kisen har varit där i ca 4 veckor och har varit inne 1 vecka då borde han vara efterlyst.

Han är en helt underbar mise, jättekelen, duktig på lådan, har eventuellt ett hem till honom med kattkompis.

Gullimat
3/12/13, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Den fina, keliga, kärlekstörstande magra misen som fångades förra helgen. Han är i ett akut jourhem. Det permanenta hemmet som erbjöd sig har inte hört av sig, som vanligt kan tyckas.

Jourhemmet skickade denna bilden, som hon skriver har tagit tid, han är alltid uppe i ansiktet och i knät för att kela.

Någom som vill ta emot denna unga killen på ca 7-8 månader

Katthemsmatten
3/12/13, 11:25 AM
#88

Så hopplöst när folk säger att de ska ta hand om en katt och sedan bara 'försvinner'. Hoppas någon snart ser den lille sötnosen. Så kelig som han är borde han ju få ett hem ganska raskt. Håller tummarna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

emjon
3/12/13, 12:11 PM
#89

Det övergår mitt förstånd och kommer aldrig kunna förlika mig med tanken på hur folk överger sina djur. 😮 Hur kan man någonsin försvara att man flyttar och lämnar sin katt åt sitt öde? 💔Gullig och söt som liten kattunge och sedan tar allt ansvar slut för somliga😢😡.

Tur ändå för lillkissen att han fick hjälp av er och nu blir omhändertagen på bästa sätt. Önskar också  att människor som erbjuder ett hem inser vikten av att hålla sitt ord. Om det är ett ansvarsfullt hem så borde det vara självklart att intresse finns hela vägen och de borde längta efter sin katt🐱.

Den här kissen är lika gammal som Topaz var när han kom till oss för 1 år sedan. Känslan efter vi erbjudit oss som stödhem och tills kissen kom var spänning och förväntan😘.  

Ni kämpar på så bra med kissarna och jag önskar att sesam öppnar sig för nya hem.🌺

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

herrynel
3/12/13, 12:53 PM
#90

Tack för allt ni gör. Kommer skicka er en slant nästa gång jag skall betala räkningar. 🌺

Annons:
herrynel
3/18/13, 10:51 AM
#91

Nu är 300 insatta till er. Tack för allt ni gör!✨

destiny
3/19/13, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

#91 Tusen tack. 🌺 Pengarna har kommit in på kontot.

Jag var borta på området igår. Gick en runda där men såg inte en enda katt. Kanske inte så konstigt med tanke på vädret. Det blåste riktigt hårda och kalla vindar. Vi hade ingen snö innan men i natt har det kommit lite. Inte mycket men det är vitt på marken. Det snöar lite nu också så det är inte över! 😢

Jag matar fåglarna i trädgården hela vintern. Dom får vatten också och det gillar dom också. Katterna har lite underhållning med alla fåglarna. 😉Dom sitter gärna i rastgården och spanar. Tycker katterna vädret är för dåligt placerar dom sig i uterummet istället. Där hänger talgbollarna utanför fönstret så där är det verkligen katt-TV. 😎 Det ser ut som på bilden nedan, jag har hängt upp en gammal korg till en frys och satt nät på den öppna sidan. Småfåglarna tar sig lätt in och ut genom rutorna i själva fryskorgen.

Gullimat
3/20/13, 12:42 AM
#93

Jättetack herrynel för ditt bidrag❤ Lille Jamis som han fick heta i inlägg 76,82,87 har nu flyttat från det akuta hemmet till en familj med 2 kattjejer och han tar verkligen för sig. Sov i mattes säng redan första natten. Hunden som var på besök var han också nyfiken på. Hoppas att han får stanna, en goare katt får man leta efter. Har bett Kattjouren om hjälp med hem till katterna som finns kvar men än så länge finns inget. Svårt med seriösa hem till skyggisar, men vi kämpar på.

Gullimat
3/20/13, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Jamis i mattes säng

herrynel
3/20/13, 2:45 PM
#95

Åh fina lille Jamis. Hade jag inte haft kattstopp hemma så hade jag gärna haft en till katt i sängen. En sådan myspropp som Jamis. ❤️
Hoppas det går bra för honom i hans nya hem. Han ser ju ut att trivas alldeles ypperligt.

Så tack för att ni räddade lille Jamis också. 🌺

lillmymlan
3/21/13, 1:57 PM
#96

Heja tjejer ❤️

Vilken raring Jamis ❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

destiny
4/1/13, 12:06 PM
#97

Tusen tack Hawknestgrove för ditt arbete för våra katter. 🌺 Och lika stort tack till herrynel för ditt bidrag. 🌺 

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg mars 2013

In                                                                 3370,55 

 4 mars Traderagåva 10,00 

 11 mars Traderagåva 7,00 

 11 mars Traderagåva 10,00 

 12 mars Traderagåva 17,50 

 13 mars Traderagåva 7,00 

 18 mars Traderagåva 38,00 

 18 mars Traderagåva 100,00 

 18 mars herrynel      300,00 

 19 mars Traderagåva 25,00 

 21 mars Traderagåva 17,50 

 25 mars Traderagåva 47,25 

 25 mars Traderagåva 21,00 

 25 mars Traderagåva 14,00 

 28 mars Traderagåva 37,00

                                                                 4021,80

Annons:
destiny
4/1/13, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Ut
5 mars Jamis, kastrerad mm 300,00 

                                            300,00 

Utg. Saldo                     3721,80

Roslyn
4/1/13, 9:54 PM
#99

Fantastiskt vad ni jobbar på. Hoppas 2013 kommer att bli året då de återstående katterna kommer in.😘

Debattia
4/6/13, 1:41 PM
#100

Puttar ! Underbart att ni fortsätter att hjälpa dessa kissemissar !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
4/10/13, 11:33 PM
#101

Idag ringde en vän som städar och handlar tilll den gamla tanten till mig.

Vi har satt 3 frigolitlådor på hennes altan sedan de nätade in det enda förrådet katterna kunde komma in i och där vi matade och hade bolåder innan till dem. Tanten ville vi skulle ta bort frigolitlådorna för nu skulle det göras iordning på de små rabatterna som också tillhör hennes uteplats. Vad skall vi nu göra, det är fortfarande så kallt härnere och Smokey som alltid ligger i en av lådorna. De tar bort det ena efter det andra för de stackarna och tanten som alltid säger sig värna om alla djur, förstår inte hur hon tänker.😢😡

Katthemsmatten
4/11/13, 10:48 AM
#102

#101 Är du säker på att det är tantens vilja och inte vännens? Går det att ha en direkt dialog med henne? Det går ju ändå inte att plantera om det är kallt om nätterna. Försök att få behålla åtminstone en låda så Smokey kan fortsätta att ha skydd.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Debattia
4/11/13, 8:06 PM
#103

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Katthemsmatten
4/12/13, 10:36 AM
#104

Puttar upp

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Gullimat
4/19/13, 11:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

#102 Vet inte vems förslag det är, men förstod igår när jag träffade den här personen att hon är irriterad på katterna.

Visar bild på hur förrådet ser ut idag. Detta förråd där 2 kullar som tur var, föddes i fjol, så de kunde räddas som nästan nyfödda. Där vi matat där det fanns frigolitbäddar, där katterna har kunnat söka skydd för väder och vind, där vi fångat flertalet katter, det finns inte längre. Den blå fina katten som alltid låg därinne i Igloon som vi också hade här har vi inte sett sedan förrådet byggdes om.

Smokey som fortfarande inte fått något hem har gått här nere sedan vi började. Han har blivit en stilig kise.

Igår befann sig en ny tam vacker, öronmärkt och förmodligen kastrerad mise där den gamla damen matar och bor. Hon kallar den Pussi. Har varit där vad hon sa 2 veckor. H*N ville in hela tiden. Har ringt polisen, kollat på Blocket, Sverak och Kennelklubbens register. Inget napp någonstans.

Gullimat
4/19/13, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Vackre Smokey

Gullimat
4/19/13, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Pussi vill in

Gullimat
4/19/13, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Pussi, en långhårig, förmodligen hona.

Lena
4/20/13, 12:16 AM
#109

Ni jobbar på lika tålmodigt och beundransvärt som alltid! Det är tur för Trelleborgskatterna att ni finns. Vilka fina katter det är!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
4/22/13, 11:57 AM
#110

#108
Efter mycket detektivarbete har jag nu hittat kattens ägare.😃 Det är en hittekatt som kom till kvinnan i kallaste november, mager, risig, dålig i magen. Hon sökte ägare överallt utan resultat. Så nu den 2/4 blev han kastrerad, öronmärkt, vacc och behahandlad för öronskabb. Eftersom han är så tam har han förmodligen följt med någon och inte hittat hem igen. Det är ju inget bra ställe för så tama katter. Nu väntar vettebesök med andra vaccinationen och prover för hans mage, då han är kladdig i rumpan.

herrynel
4/22/13, 12:32 PM
#111

Åh var ni är bra! 🌺

Annons:
Katthemsmatten
4/22/13, 2:09 PM
#112

Skönt att höra att den märkta katten får hjälp, men jag känner mig så upprörd över att man inte kan hjälpa er med något så litet som att låta det finnas en igloo för katterna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
4/22/13, 2:35 PM
#113

#110 Så det är en hane? Tycker att det ser ut som en blå padda.

Lena
4/30/13, 11:30 AM
#114

Så bra att Pussi blivit kastrerad och fått sin skabb behandlad mm! Undrar vilket öde han har med sig? Tänk om katterna kunde berätta vad de varit med om. Änne en kisse som ni räddar! Fantastiskt! 🌺

#113 Ja hanser ut som en Blåpadda på bilden. Dock inte alltid lätt att bedöma på ett foto. Färgerna framträder inte alltid 100% korrekt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
5/5/13, 10:27 AM
#115

Jag går en sväng genom området då och då men ser oftast ingen katt alls. Ser jag någon är det Smokey som håller till hos den gamla damen.  Ibland pratar jag med någon som bor på området. På frågan om dom sett några katter svarar dom nej. Det verkar som att dom katter som finns kvar håller till på den delen av området där den gamla damen bor. Vilket ju inte är så konstigt eftersom hon alltid har mat ståendes ute. 

Jag gick genom området senast igår och såg inte till en enda katt då heller. Det är väldigt skönt även om jag vet att det förmodligen finns ytterligare någon katt där förutom Smokey. Skygga katter är ju oftast  inte framme mitt på dagen. Det är väldig skillnad minst sagt att gå genom området nu mot vad det var när jag började mata där för ca  2 1/2 år sedan. Då sprang det katter lite överallt. 

När jag går mina rundor där tänker jag på katterna som kommit in. Där fångade vi Mimma, hennes ungar och Simon. Där är trädgården där ungkatterna som Debattia tog in låg helt öppet på en dyna mitt i vintern. Där är trädgården dit Elle flyttade sina ungar när hon flyttade ut dom från skjulet. O s v. Trädgården som Elle valde var ganska skyddad med sina buskar, ogräs och bråte. Den är helt röjd nu. Det finns praktiskt taget inget skydd alls för katter på området nu för tiden.

Jättestort tack Herrynel och Hawknestgrove för gåvorna. ❤️

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg april 2013

In                     3 721,80 

 5 april Traderagåva 17,50 

 8 april Traderagåva 21,00 

 8 april Traderagåva 10,00 

 8 april Traderagåva 24,50 

 9 april Traderagåva 56,00 

10 april Traderagåva 10,00 

12 april Traderagåva 40,00 

15 april Traderagåva 15,00 

22 april Traderagåva 10,00 

23 april Traderagåva 70,00 

25 april Traderagåva 14,00 

29 april Herrynel     250,00  

                          4 259,80

Lena
5/5/13, 6:07 PM
#116

Tusen Tack för redovisning och lägesrapport! Så skönt att området börjar tömmas ut på hemlösa katter. Om ni får tillåtelse från damen skulle ni kunna sätta på en åtelkamera som bevakar matplatsen om nätterna. Det är troligt att det finns några riktigt skygga katter kvar som sagt och de brukar vara bra på att vara osynliga.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
5/5/13, 10:32 PM
#117

Det krävs nog längre tids spaning för att se vilka katter som finns kvar. Det räcker inte med att gå igenom området dagtid. En åtelkamera hade varit bra men en riktigt bra sådan är dyr. Vi har ju ingen kattförening bakom oss. Har sökt hjälp på Kattjouren med hem till de sista, de har lagt in nödrop men inga hem erbjöd sig. Ang vad du skrev katthemsmatten så finns inte förrådet kvar så katterna kan komma in i. Och Lena, den tama katten var redan kastrerad och hade en ägare

Lena
5/6/13, 6:21 PM
#118

#117 Frågan är om ni kunde få låna en Åtel av någon? Kan vara värt ett försök med en tråd om det här och på olika Facebooksidor/grupper kanske? 

Jag menade katten ni skrev om i #108. Jag kanske förväxlade namnet på kissen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Gullimat
5/7/13, 10:16 PM
#119

Var nog lite otydlig Lena, katten kom till kvinnan i november, sedan letade hon efter ägare men ingen hittades, så hon kastrerade honom den 2/4 och han hölls inne några dagar, sedan begav han sig iväg till Fagerängen till den gamla damen där som matar. Han var alltså ganska nykastrerad och en av veterinärerna i Trelleborg hade kastrerat honom och gav mig hennes namn och telefonnr.

destiny
6/2/13, 11:17 AM
#120

Tusen tack för gåvorna som kommit in under maj månad. 😘

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg maj 2013

In                                      4 259,80 

 5 maj Traderagåva 7,00 

 6 maj Traderagåva 80,00 

 7 maj Traderagåva 49,00 

 20 maj Traderagåva 17,50 

 28 maj Anonym 100,00

   Utg. saldo                        4513,30

Lena
6/2/13, 1:46 PM
#121

#120 Tusen tack för redovisningen och för att ni kämpar på för katterna! 🌺

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
6/9/13, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

I tisdags var jag och hälsade på Thompa och matte. Han har det jätte bra, och denna gången fick jag klappa honom,han har blivit en tamis från en fräsis. Tack matte för god fika.

Gullimat
6/9/13, 11:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Igår besökte jag finaste Sören, Nalle och Lasse på kattutställningen i Trelleborg, lika roligt varje gång man får äran att träffa denna klappekatt med sin familj, som samlat in så mycket pengar, till de hemlösa i hela Sverige. Som vanligt är han så cool, han bryr sig inte om alla stirriga människor och jamande misar. Lika coola och goa är matte och husse. De alla förgyllde min dag.

Tack så jättemycket för kattmaten till Fagerängskisarna, det kom väl till pass.

Gullimat
6/9/13, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

All denna mat fick Fagerängskisarna av allas vår klappekatt Sören, de tackar så mycket.

destiny
7/1/13, 9:51 PM
#125

Tusen tack för dom generösa bidragen vi fått. 🌺 Det står inget namn på kontot på den större summan vi fått så därför redovisar jag den som Anonym. Stort tack. 🌺

Nu är det bara att hoppas att dom sista katterna också kommer in innan det blir vinter igen. Jag fortsätter gå dit med ojämna mellanrum men det är inte så mycket att redovisa från dom besöken. Som jag skrev ovan i #115 är skygga katter oftast inte framme på dagen så jag håller med #117, det behövs mer spaning om man ska se dom skygga katterna men när jag går dit ensam blir det på dagtid. Jag avskyr området lika mycket nu som jag alltid gjort. Men jag tänker lite att skulle det finnas kattungar där visar kattungar sig ibland även på dagen. Folk jag lärt känna där och pratar med ibland håller också utkik om det dyker upp nya katter som verkar hemlösa.

#116 betr. åtelkamera så finns det inte direkt någon plats att placera en sån på. Den gamla damens tomt är inte större än en terrass och en kamera går nog inte att gömma där så förbipasserande inte ser den. En sån kamera är alldeles för stöldbegärlig. Det stod för några veckor sedan i tidningen om en dam som blivit rånad på sin handväska mitt på dagen på området. Helt nyligen läste jag om ett väpnat rån där. Det är som jag skrivit förut inget roligt område. 

Hur folk slänger sopor där säger kanske en del. Flera gånger jag varit där senaste tiden har jag sett att folk bara slängt soppåsarna utanför soprummen. Soporna har sen med vindens hjälp och kanske med djurs hjälp också spridit sig över stora delar av området. Det ser rent ut sagt för djävligt ut. Så som det sett ut sista tiden har det inte sett ut förut även om folk där aldrig varit särskilt noga med var dom slänger sina sopor.

En dag jag var där såg jag två svartvita katter springa tvärs över vägen mot buskar som finns där. En ganska trafikerad väg. Jag var för långt bort för att se vilka katter det var men en gissning är att det antingen var Smokey och Mjau eller den tama svartvita jag sett en gång. Jag fick reda på att den tama svartvita som har en liten vit strimma på nosen har en ägare. Katten bor på gården intill den gamla damens. Samma gård som Mjau bor på. När jag var där i veckan låg den tama katten (med rosa halsband) och sov i utemöblerna på en tomt nästan intill den gamla damens tomt.

En dag sprang det en katt som såg ut som en tigré eller kanske tabby borta vid busshållplatsen. Jag var lite för långt bort för att se vilken katt det var men det kan varit Tompa. Vita bakben hade katten i alla fall och det har ju Tompa. Han bor inte så långt därifrån. Jag träffar på hans matte ibland och hon låter hon gå ut och lufta sig.

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juni 2013

In                                             4.513,30 

 3 juni Traderagåva 17,50 

 7 juni Traderagåva 35,00 

 11 juni Traderagåva 21,00 

 11 juni Anonym 900,00 

 18 juni Traderagåva 21,00 

 20 juni Traderagåva 17,50 

 24 juni Traderagåva 38,50    

  Saldo                                      5.563,80

Annons:
Lena
7/3/13, 7:57 PM
#126

#125 Tusen tack för redovisningen! Punktligt och fördömligt som alltid! 

#122 Härligt när en katt går från att vara fräsig till att bli en klappkatt! En bild att visa våra Länsstyrelser - de som ännu inte fattat galoppen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
7/7/13, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Den anonyma givaren på 900:- var från rikskände klappekatten Sören.❤️matte hade glömt att skriva avsändare. Tack så jätte mycket Sören, Nalle och Lasse. Hoppas vi ses snart igen. Alltid lika roligt. Puss på nosen

Bilden med pokalen han vann i Trelleborg.

Gullimat
7/16/13, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

I förra veckan var jag och hälsade på Plutten. Han och hans syskon togs in jättesjuka, då mamma Elle hade flyttat de från förrådet. Josefa tog hand om de sjuka misarna i 4 dagar och sedan när mamma också var inne fick de komma till sitt stödhem och blev där omhändertagna på bästa sätt.

Lille Plutten var sjukast och alla fick stödmatas då Elle inte hade tillräckligt med mat, men det gick bra med en stödmatte som kämpade dygnet runt.

Så här såg den lille ut när han togs in och bilden har jag lånat av Josefa

Gullimat
7/16/13, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Så här fin är han nu, en kille på 5,7 kilo. Vet inte hur mycket han ser på sitt vänstra öga men ser gör han. Blinkhinnan fick klippas upp för 1 år sedan och skulle enl. vetten växa igen, men det har det inte gjort. Enligt matte har han dåligt luktsinne p.g.a. kattsnuvan som han också hade.

Gullimat
7/16/13, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Måste visa en bild till. Han var så go, han både klappade mig, pussade och gav mig ett kärleksbett på läppen. Fotot har matte tagit

Pluttens favoritställe är att ligga under hakan på matte och när han vill ha sällskap kuttrar han som en honkatt gör till sina små. Han är en harmonisk och social kille och matte säger, jag skulle inte byta bort honom mot allt guld i Världen❤️

Lena
7/16/13, 7:00 PM
#131

Vilka underbara bilder på Plutten. Kommer så väl ihåg bilderna på honom som liten när han kom till Josefa. Det var riktigt roligt att få se honom nu som vuxen. Så snygg och så himla god! Detta gjorde min dag idag! ❤️❤️❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
7/16/13, 7:19 PM
#132

Åhhh det är kärlek det❤️

Så fin han är älskade plutten så härligt att se vilket fint resultat det blir när man ger kissarna chansen🙂🐱

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
martdat
7/19/13, 8:23 AM
#133

nice att se hur omhuldad och älskad han är nu :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
8/3/13, 3:22 PM
#134

Tusen tack för gåvorna Hawknestgrove. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juli 2013

In                                                  5563,80 

 3 juli Traderagårva 7,00 

 8 juli Traderagårva 17,50 

 11 juli Traderagårva 17,50 

 17 juli Traderagårva 7,00 

 22 juli Traderagårva 14,00

                                                       5626,80

Lena
8/3/13, 11:04 PM
#135

Tack för redovisningen Destiny! Ordning och reda som alltid!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
8/10/13, 11:54 PM
#136

Har varit igen hos den gamla damen, det enda stället där katterna får mat. Hon blir 100 år i år och är verkligen nu i dåligt skick och orkar inte så mycket. Som vanligt står det en stor vit skål på uteplatsen med allsköns skitmat. Skålen var full av spyflugor men hon tyckte att de också skulle ha mat. Försökte förklara att katterna blir sjuka och få en massa fluglarver i sig när det är 30 grader varmt. Hon blandar blötmaten med allt annat skit och sådan mat stod i köket till hennes egen katt också.

Inga hem finns till katterna som är kvar.

Tror nog att du destiny får skicka och tigga om hem nu hos föreningarna, för jag har ingen tur.

carlas
8/11/13, 12:53 AM
#137

#136 Gode tid. Har läst sluttampen här nu bara. Hur många katter är det nu "som är kvar"?

Jo spyflugor behöver också mat … Man kan bli galen. Men tror väl inte att katterna äter fluglarver iaf? 

Kontenta = putt

Lena
8/11/13, 11:15 AM
#138

#138 Du det låter inget vidare det där. Hon verkar vara av den gamla stammen att man ger katten vad som blivit över på middagsbordet. (Behöver i och för sig inte alltid vara helt fel men halvrutten mat med fluglarver är ingen hit oavsett hur maten var från början). 

Hur många katter är det kvar nu tror ni? Ni skulle ju behöva hjälp av föreningar i området. Verkar ju ganska ohållbart om mataren själv är i så dåligt skick och i så hög ålder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
8/18/13, 8:52 PM
#139

För några dagar sedan såg jag en grå/vit troligen ungkatt inne på gården där den gamla damen bor. Inte blå/vit alltså, vet inte rätt beteckning, kanske heter det tigrerad med vitt. Får hoppas den är ägd. Häromdagen såg jag Smokey gå på samma gård. Han var på väg till villorna som ligger på andra sidan vägen.

Det är ju inte bara det att maten den gamla damen sätter ut är skitmat, dagen det händer henne något måste ju närma sig, så är det ju bara. Blir hon t ex intagen någonstans får katterna inte någon mat alls. Troligen får inte frigolitlådorna stå kvar heller, Smokeys enda trygghet och hem sedan lång tid tillbaka.

Sen gissar jag att katterna som äter hos henne ätit mindre nu när det varit så varmt. Det har i alla fall mina gjort. Ska jag fortsätta gissa så låter hon skålen stå ute tills all maten är uppäten för att inget ska förfaras och då är det ju inte konstigt att det blir flugor och skit i maten så varmt som det varit. Hon är näst intill omöjlig att prata med. Inte bara svår att prata med alltså utan det går inte att ändra på något. Hon har sina idéer och så ska det vara det har vi fått erfara mer än en gång den här tiden. Hon är som sagt 100 år så det är ju så klart ändå bra att hon gör det hon kan.

Fortsätt du kontakta föreningarna gullimat, det har ju gått bra hittills. 😉 Du hjälper ju föreningarna då och då med andra katter och har kontakter så har inte du tur är det knappast troligt jag har det. Nu är dom flestas semester slut och förhoppningsvis blir det något lättare att hitta hem. Men å andra sidan är det kattungesäsong en tid till… När var du i kontakt med någon sist? Skicka meddelandet en gång till, det blev kanske något fel.

Annons:
Maria P.
8/18/13, 9:38 PM
#140

Är det två kvar: den grå/vita + Smokey?
Kan inte Kattjouren nödropa de? Det är ju en akut situation: damen är ju ganska gammal och sjuk.

Lena
8/18/13, 11:04 PM
#141

Ja det börjar nog bli mer och mer akut med tanke på damens höga ålder och allmäntillstånd. Hoppas ni kan få hjälp av föreningarna i Skåne innan vinter kommer och svårigheterna ökar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
9/3/13, 7:54 PM
#142

Tusen tack Hawknestgrove för allt ditt jobb och dina gåvor till våra katter. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg augusti 2013 

In                                                   5626,80 
1  augusti Traderagåva 14,00
14 augusti Traderagåva 27,50
20 augusti Traderagåva 35,00
27 augusti Traderagåva 14,00
28 augusti Traderagåva 14,00

                                                      5731,30

Lena
9/3/13, 9:04 PM
#143

#142 Många tack för redovisningen! 🌺

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
9/9/13, 11:37 PM
#144

Har inte varit där nere på ett tag. Bor några mil därifrån, Destiny bor bara några minuters väg därifrån och har koll på vilka katter som finns kvar. Malin från Kattjouren har haft 2 nödrop på de 2 katter som sågs tidigare i år, Smokey och en stor helblå som alltid höll till i förrådet innan de bommade igen det, men det gav inga hem. Malin har ordnat de flesta hemmen till katterna. Hon är inte längre aktiv. Shalini verkar som hon är lite aktiv igen så jag tycker du Destiny kan göra ett försök med henne, det har du ju haft förr. Så hoppas vi att du har bättre tur

Lena
9/10/13, 6:41 PM
#145

#144 Vi hoppas det löser sig så även de sista katterna kommer in. Svårt det där när eldsjälar slutar eller inte är aktiva längre. Det blir alltid tomt efter dem och deras arbete.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
9/11/13, 6:31 PM
#146

Fick ett samtal nyss från den kvinnan, som hon själv sa, hjälpt den gamla damen med sällskap och diverse annat under flera år. Den gamla damen som blir 100 år i år, har legat på sjukhus i 3 omgångar och kommer åter hem imorgon. Hon kommer att behöva mycket mer hjälp nu och det blir enligt denna vännen svårt för henne att mata katterna. Så nu behövs hjälp att fylla på den matautomat som jag ställt på altanen. Hjälp att ordna hem till de sista katterna behövs också nu akut, känns det som.

Destiny, du får tigga och be Shalini om hjälp, hon känner Fagerängskatternas historia och så får vi hålla alla tummar och tassar att det skall hjälpa.

Vi visste det skulle komma en dag då vi akut behövde hjälp med de sista.När damen inte bor kvar, finns ingenstans att mata och inga frigolithus att värma sig i.

Annons:
Lena
9/11/13, 8:29 PM
#147

#146 Besvärligt läge! Vi får verkligen hoppas att Kattjouren kan hjälpa katterna innan hösten blir för kall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
10/5/13, 4:46 PM
#148

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg september 2013

In                                                        5731,302 september Traderagåva  21,00
12 september Traderagåva 14,00
13 september Traderagåva 24,00
16 september Traderagåva 24,50
23 september Traderagåva 17,50
26 september Traderagåva 14,00

                                                              5846,30

Lena
10/7/13, 7:38 PM
#149

#148 Tusen tack Destiny! 

Hur går det med de sista katterna?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
10/7/13, 8:21 PM
#150

Nog är väl Malin fortfarande aktiv hos Kattjouren. Senast igår var hon inne och skrev på Kattjouren facebook om dräktiga katten Sussi som återfunnits efter flera månader välbehållen.

Lena
10/9/13, 6:37 PM
#151

#150 Någon skrev för ett tag sedan att hon inte var så aktiv längre. Men det kan säkert ha varit någon tillfällig time out. Eller rent av missuppfattning.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
10/13/13, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Ja, Malin skriver ibland, men om jag förstått det rätt tar hon inga nya ärende.

Smokey, sist jag var och lämnade mat.

Lena
10/13/13, 12:28 PM
#153

#152 Okey! Det finns ingen annan på kattjouren som kan vara er behjälplig?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
destiny
11/3/13, 2:11 PM
#154

Redovisning misärkatterna i Trelleborg oktober 2013

In                                           5846,3023 oktober Traderagåva 35,00
23 oktober Traderagåva 21,50
24 oktober Traderagåva 14,00
26 oktober Traderagåva 17,50
28 oktober Traderagåva 28,00
30 oktober Traderagåva 17,50

                                                          5979,80

Lena
11/3/13, 2:14 PM
#155

Tusen Tack destiny för som vanligt punktlig och prickfri redovisning! 

Hur går det med de sista katterna i området?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
11/3/13, 2:32 PM
#156

Tack själv Lena för att vi fick börja med insamlingen då för några år sedan. 🌺 Det är tack vare den och alla pengar från godhjärtade kattvänner dom här katterna kommit in, fått veterinärvård vid behov och dom vuxna katterna blivit kastrerade. Nu när jag går där ser jag inga katter utom Smokey då och då. Precis som #117 skriver behövs det mer spaning än en runda dagtid för att få se dom katterna som finns kvar. För tyvärr finns det troligen någon mer katt än Smokey där. Det är Gullimat som sköter nödropen så hur det går med dom får hon svara på. Hon kan kanske svara på vilka fler katter det går där också eftersom hon pratat både med den gamla damen och personen som hjälper henne.

Lena
11/7/13, 7:13 PM
#157

#156 Tyvärr ät det ju ofta som du skriver fler katter än dem man ser som är hemlösa i ett område. Ibland kan man behöva en åtelkamera för att se hur det ser ut. 

Ja ni har räddat många katter i det här området under tiden som ni arbetat med Trelleborgskatterna. Ni har gjort ett fantastiskt arbete! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
11/24/13, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Har väl egentligen inte tagit på mig att sköta alla kontakterna för att hitta hem. Har bett dig Destiny att ta över nödropen då jag inte fått någon hjälp på de sista 3 gångerna. Däremot försöker jag hålla kontakten med de hem som vi känner till, hälsa på m.m. Om det funkar m bild är det Aska den första infångade misen och hunden Cutha

zorro2
11/24/13, 8:49 PM
#159

har missat den her tråden helt…sorry. men ni har gjort og gjör et fantastisk arbete för dessa katter. trots mkt motstånd från boende i området hvilket jeg ikke forstår.

skickar en liten slant, kanskje lite sent nu

destiny
11/24/13, 9:16 PM
#160

#158 Du tog på dig nödropen/kontakt med föreningar samt i den mån det behövdes kontakter med hemmen. Jag sa från allra första början att jag tar inte dom uppgifterna. Däremot tog jag på mig den näst intill överjävliga uppgiften med matning på periodvis 4-5 olika platser sprida över området varenda dag i ur och skur. Och jag har fullföljt uppgiften, jag gick dit med mat så länge det fanns någonstans att mata. Jag har gnällt en del över matningen dom här åren och sagt att jag kommer aldrig att vara ensam om något sånt fler gånger. Men jag fullföljde som sagt det. Jag tog initiativ till insamlingen och har hand om den. Jag har försökt få ihop pengar på olika sätt, bl a har jag hållit i samtliga auktioner och lotterier. Och alla redovisningar som jag så klart fortsätter med så länge projektet pågår. Ifall det är någon nytillkommen läsare som inte hängt med i alla trådar.

Vi har inte pratat på ett år eller något. Bett mig ta hand om nödropen har du inte gjort. 

I #144 skriver du att det gjorts två nödrop. Fattar jag det rätt har det gjorts två nödrop sedan dom sista katterna togs in 17/12 2012? Jag trodde jag kanske missat något eftersom jag så sällan är på Facebook. Jag vet att det gjordes ett 20/2 2013 och ett den 16/3 2013. Har du bara försökt få hjälp tre gånger sedan dom sista katterna togs in december 2012?

Du hjälper andra katter på olika sätt, du borde ha bra kontakt med flera föreningar. Du känner t ex Shalini personligen och du skrev i ett inlägg ovan att hon är aktiv igen. Utnyttja dina kontakter/tigg och be, för att få in katterna.

Annons:
Gullimat
11/24/13, 10:41 PM
#161

Vill inte bråka här inne, men ljug, det tycker jag inte om. 

Nödrop för över 60 katter har jag aldrig tagit på mig att ensam sköta, nu är det din tur. Har tiggt om 3 nödrop på Kattjouren i år på de ursprungliga Fagerängskatterna utan resultat, + 2 nödrop, ett på en ung tamkatt som den gamla damen sa var ifrånflyttad och en långhårskatt, detta måste du väl veta. Långhårskatten hittade jag själv ägaren efter detektivarbete och den tama ungkatten fick ett hem av Kattjouren.

Shalini känner jag absolut inte personligen, har träffat henne en gång och lämnat Fortiflora, det är allt.

Eftersom du vet själv att du aldrig svarar i telefon så blir det svårt att prata. men du skriver att vi inte pratat på 1 1/2 år kanske 2 år ( ser du redigerat o tagit bort 2 år. Vi pratade väl när ungkatten skulle fångas om jag inte minns fel. Mitt sista sms har du fortfarande inte svarat på, vi har konverserat här inne och mitt sista pm skickade jag 9/9 och sa att jag inte skickar fler nödrop till Kattjouren eftersom jag inte fått hjälp av dem och ber dig göra det med kanske bättre lycka.

Katthemsmatten
11/26/13, 3:17 PM
#162

#160 och 161. Ni jobbar helt säkert jättehårt på var sitt håll och jag vet att arbetet med hittekatter sliter på både kropp och själ, men får jag be er ta interna kommentarer som PM istället.

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
12/3/13, 8:32 PM
#163

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg november 2013

In                                      5979,8010 november Traderagåva 17,50
11 november Traderagåva 35,00
13 november Traderagåva 7,00
13 november Traderagåva 17,50
17 november Tomtepeng 45,00
18 november Traderagåva 35,00
21 november Traderagåva 17,50
24 november Traderagåva 10,00
26 november Traderagåva 10,00
27 november Traderagåva 17,50

                                            6191,80

Debattia
12/3/13, 11:25 PM
#164

Jag blir riktigt rörd av att läsa den här tråden, vilka fantastiska människor ni är och när jag läser att ni inte sett varandra på ett tag men ändå jobbat på och inte tappat glöden för dom små liven, bevisar bara hur fantastiska ni är. Att ni orkat ,kämpat , tiggt och bett för katterna. Har ni nu kunnat hjälpa så många kommer ni även kunna hjälpa dom som är kvar. Jag kan hjälpa till och sätta in ett rop på hjälp på min facebok sida också.Vill ni själva skriva något eller jag  får fritt fram ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
12/8/13, 11:35 AM
#165

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Lena
12/8/13, 3:56 PM
#166

#163 Tack för redovisningen! Hoppas det löser sig med allt. Ni skulle behöva flera eldsjälar som hjälpte er.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
12/27/13, 6:36 PM
#167

Gör så kära debattia. Har i dag läst ett nödrop på Kattjourens sida att allas vår Elle har rymt ifrån sitt hem. Redan i maj månad, har inte sett något om detta tidigare. Blir så otroligt besviken på hemmen som inte fullt ut förstår vad det innebär med en skyggis i hemmet. Elle fick ett hem tillsammans med sin dotter Kitty i KJ regi.

Annons:
Lena
12/27/13, 7:23 PM
#168

#167 Det var ledsamt att höra att Elle har rymt och att ni inget fått veta om saken.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
1/3/14, 1:06 PM
#169

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg december 2013

In                                                6191,802 december Traderagåva 37,00
2 december Traderagåva 17,50
5 december Traderagåva 49,00
9 december Traderagåva 55,00
10 december Traderagåva 17,50
11 december Traderagåva 14,00
13 december Traderagåva 17,50
17 december Traderagåva 50,00
17 december Traderagåva 21,00
17 december Traderagåva 14,00
18 december Traderagåva 17,50
19 december Traderagåva 14,00
23 december Traderagåva 14,00
30 december Sparränta 25,54

                                                   6555,34

Lena
1/4/14, 12:53 AM
#170

#169 Tusen tack för punktlig och noggrann redovisning! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
1/17/14, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Idag har vackre Smokey fått ett jourhem. Om han fungerar med hemmets honkatt får han stanna. Han skall kastreras, vaccineras, öronmärkas på fredag. Enligt destiny finns bara Smokey kvar, men enligt den 100-åriga damen finns fler katter.

Idag har vi fångat en kattunge och mammakatt inne på City Gross som ligger tvärs över vägen. Hon haltade och efter fångst upptäckte vi att hon saknar sin ena tass. Stackars lilla mamman, ja hon var inte stor. Två ungar kvar. Maten var helt slut hos den 100-åriga damen trots att jag fått lovord av hennes vän att hon skall ringa när maten börjar ta slut. Kanske därför dessa katter dragit sig till City Gross där det kastas mat i containrar och soptunnor. Nya försök imorgon.

Lena
1/17/14, 11:55 PM
#172

#171 Så bra att Smokey fått ett jourhem! Det är verkligen en vacker katt! Om matandet inte riktigt fungerar längre är det inte osannolikt att katterna flyttat på sig. De styrs ju mycket av vart maten finns att tillgå. Bra jobbat att du fått in mamman med kattunge. Nu får vi hålla tummarna för de andra två.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
1/18/14, 7:20 AM
#173

Det värsta med City Gross är att de har en Containerpress som aktiveras varje gång det kastas något i. Personalen trodde Mamman blivit av med sin tass där. Absolut en livsfarlig plats för katterna.

Josefa
1/18/14, 8:52 AM
#174

Men usch, stackars lilla mammakatt. Hur är det med henne nu? Är det en riktig blyger, eller har ni fått upp tassen? Jag menar, har det hänt nyligen så det är öppet sår, eller är det läkt?

Annons:
Lena
1/18/14, 12:58 PM
#175

#173 Fy fasen vad otäckt! Att de får använda sådana pressar! Tänker att det även skulle kunna drabba nyfikna barn osv.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
1/18/14, 2:35 PM
#176

Josefa verkar erkar inte allt för blyg, tror kanske hon också varit hos tanten men torrisarna var slut och Smokey passar sin plats på uteplatsen. Det såg inte ut som något öppet sår, hon skall så fort det finns tid, till vetten. Har bara bild i mobilen på båda två. Området är stacketerat med öppna grindar dagtid, de stänger grindarna klockan 17 men vi fick dispens att vara där till 19 igår och hoppas på samma idag.

zorro2
1/18/14, 6:59 PM
#177

satte inn lite penger som burde vara inne på konton på mandag eller tirsdag, om jeg nu har skrevet allt rett, men det verkade så fikk inget felmedelande ihvertfall.

Jeg hadde tenkt sette inn tidligare men fikk selv en oventet regning :(

det arbetet dere har gjort for dísse katter og i en sådan miljö både for dere selv og katterna, börer verkligen i hjärtat.

takk og en stor famn med 🌺til alle inblandade

Josefa
1/19/14, 11:32 AM
#178

Är kattungens tass också skadad?

Maria P.
1/20/14, 3:46 PM
#179

Bra jobbat Gullimat!
Är de två ungarna fångade nu? Om inte: när ska de tas in?

Gullimat
1/21/14, 10:42 PM
#180

Tack så mycket Zorro2 för ditt bidrag. Kattungen är inte synligt skadad Josefa, såg inte att h*n haltade vid infångning heller. Maria P. På grund av jobb och dåligt väder är de ännu inte inne. Sista försöket blev den ena ungen skrämd den andra var i Drop-trappen, men ville inte lämna en ensam kattunge kvar. Vi har ju också tidsaspekten att rätta oss efter, de stänger grindarna tidigt. Mat får dem så länge för att hålla sig ifrån Containerpressen och soptunnorna.

Katthemsmatten
1/22/14, 11:18 AM
#181

Håller tummarna för att ni snart har båda ungarna under dropen! Det är så frustrerande när man inte förfogar över tiden själv utan är tvungen att vara på plats när tredje part bestämmer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Maria P.
1/23/14, 11:43 AM
#182

#180 Tack för svaret Gullimat! 
Lider med de två kattungarna som fortfarande är ute, så kallt som det är. (Saknar de inte mamman och syskonen som infångades?)
Hoppas att småttingarna håller sig borta från containern med pressen så att de inte skadas. Och att de fångas strax.

Maria P.
1/26/14, 12:42 PM
#183

#171, #173
Är de två kattungarna infångade nu?

Lena
1/26/14, 1:14 PM
#184

Håller tummarna får de två kattungarna - att de ska komma in ifrån vinterkylan!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
1/28/14, 1:23 PM
#185

Pga snöstorm här i Skåne är de tyvärr fortfarande ute. Nya försök så fort jag är ledig. Smokey är inte heller infångad, han har inte varit synlig de sista gångerna. Vet inte om det inte finns flickor på området så hen är ute på friarstråt. Han har ett stödhem som väntar på honom

Maria P.
1/29/14, 12:24 PM
#186

#171, #173
Hur går det med infångandet?

Katthemsmatten
1/29/14, 12:42 PM
#187

#186 Enligt vad jag hörde på nyheterna för några timmar sedan är det fortfarande en fruktansvärd vädersituation i Skåne så man ska inte ge sig ut och åka.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
1/29/14, 3:38 PM
#188

En kattunge fångade jag igår med Drop-trappen som nu är i stödhem. Vi var där så länge vi fick. Nya försök med vanlig fälla skall göras i dag och imorgon då jag arbetar.

Annons:
Katthemsmatten
1/29/14, 3:43 PM
#189

#189 Grattis! Drop trap är en välsignelse.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Maria P.
1/29/14, 6:35 PM
#190

#188 Underbart! 
Hoppas att den andra kattungen strax kommer in. Och Smokey, förstås.

Gullimat
1/31/14, 12:44 AM
#191

Äntligen var det din tur. Vackre Smokey fångades in tidigt imorse. Efter tjat fick jag tid hos vetten på Bruksgården här i Svedala. Han är nu kastrerad, vaccinerad, öronmärkt och fått Stronghold. Bedömdes till ca 4 år. Han hade ett sår i nacken, är lös i magen men annars i bra skick enligt vetten. Bilden är från i våras, men jag har flertal bilder på honom, han har varit med oss nästan hela resan med dessa katter. Förhoppningsvis skall de andra katterna som finns kvar nu visa sig, när inte polisen Smokey längre vaktar den gamla damens uteplats Kunde inte själv hämta p.g.a. jobbet så fakturan skickas hem till mig. Vet inte kostnade ännu. Konstigt kan inte hämta bilden.

Katthemsmatten
1/31/14, 10:12 AM
#192

#191 GRATTIS! Det var förmiddagens bästa nyhet. Skönt att Smokey förefaller vara i gott skick. Nu hålls det tummar för att övriga katter kommer fram så ni kan plocka in dem. The drop trap rules 👍

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
1/31/14, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Försöker med bild på Smokey, tagen i våras

Gullimat
1/31/14, 5:29 PM
#194

Just nu är sista kattungen på City Gross fångad,så jäkla skönt.

Maria P.
1/31/14, 10:51 PM
#195

#191, #194 Underbart!  Bra jobbat Gullimat!  😃🌺
Hoppas att de andra katterna fångas snart in.

Annons:
destiny
2/3/14, 3:40 PM
#196

#171 ”Enligt destiny finns bara Smokey kvar, men enligt den 100-åriga damen finns fler katter. ”

Citerar mig själv.


#115 ”Jag gick genom området senast igår och såg inte till en enda katt då heller. Det är väldigt skönt även om jag vet att det förmodligen finns ytterligare någon katt där förutom Smokey. Skygga katter är ju oftast  inte framme mitt på dagen.

#156 ”Nu när jag går där ser jag inga katter utom Smokey då och då. Precis som #117 skriver behövs det mer spaning än en runda dagtid för att få se dom katterna som finns kvar. För tyvärr finns det troligen någon mer katt än Smokey där. Det är Gullimat som sköter nödropen så hur det går med dom får hon svara på. Hon kan kanske svara på vilka fler katter det går där också eftersom hon pratat både med den gamla damen och personen som hjälper henne.”

Det kommer förmodligen alltid finnas utslängda katter på det området.

destiny
2/3/14, 3:49 PM
#197

Beträffande katterna på CityGross så för att inte pengar som är ämnade dom katterna ska hamna i den här insamlingen vill jag nämna att CityGross katterna är KKS-katter. Sen är det inte alls otroligt utan att dom kommer från området. Citerar mig själv igen:

#125 ”En dag jag var där såg jag två svartvita katter springa tvärs över vägen mot buskar som finns där. En ganska trafikerad väg. Jag var för långt bort för att se vilka katter det var men en gissning är att det antingen var Smokey och Mjau eller den tama svartvita jag sett en gång. ”

Dom här två katterna sprang alltså över vägen bort mot buskarna utanför CityGross. Dom kan mycket väl ha varit på väg till containern. Det är flera katter som försvunnit under den här tiden vi hållit på där, risken finns ju att dom kan ha förolyckats i containern. Att den gamla damen matat så flitigt under åren kan ha räddat livet på flera katter. Jag såg på facebook att Ida som hjälpt KKS med den här familjen pratat med personalen på Citygross och dom har lovat att ta kontakt med Ida om det dyker upp fler katter vid containern.

Så skönt att alla CityGross-katterna är inne nu. Såg att Ida skrev på facebook att den sista gick i fällan efter 20 minuter. Den förstod sitt eget bästa till slut! Bra jobbat!  

http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article2071188/Skadade-katter-pa-lageromrade.html

destiny
2/3/14, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

Stort tack zorro2 för din generösa gåva. 🌺Samt stort tack till Hawknestgrove för ditt trägna arbete för misärkatterna. 🌺

Redovisning  Misärkatterna i Trelleborg Januari 2014

In                                                             6555,341 januari Traderagåva 21,00
2 januari Traderagåva 35,00
17 januari Traderagåva 17,50
20 januari zorro2        600,00
23 januari Traderagåva 21,00

                                                                    7249,84

Ut 

31 januari Smokey. Kastrering mm 994,00

                                                          Utg. Saldo 6255,84

Gullimat
2/3/14, 10:55 PM
#199

Det är jag som har fångat mammakatt och 2 av hennes ungar på City Gross och Ida från Kattjouren har hjälpt mig eftersom det behövs 2 personer till Drop-Trappen. Ville inte ha någon publicitet för egen del i tidningen, det har jag fått en gång. Vilka är Fagerängskatter? Hur väljer man ut vilka. Säkert är att katterna på City Gross är Fagerängskatter. De sprang över vägen från tanten och in på City Gross, förmodligen har de inte kunnat tillgodosett sig tillräckligt med mat för att Smokey vaktat tantens altan och allehanda överflödig mat fanns där i soptunnorna. Vårt fel anser jag, därför ingen av oss har varit uppmärksamma på vilka katter som finns. Fråga tanten har jag gjort åtskilliga gånger men hon vet inte. Hon sover numera de flesta av dygnets timmar, hon är 100 år och i dåligt skick. Tantens vän som destiny skriver om, har jag sagt tidigare har ingen koll alls, och absolut inget intresse. Hon vill inte att tanten skall mata alls. När du destiny går dina rundor, gå gärna in till tanten och prata med henne, hon blir jätteglad. Är ju själv inte där så ofta. City Gross katterna är KKS katter och Smokey är Kattjouren katt, sak detsamma, vilken förening som än hjälper Fagerängskatterna, eftersom vi inte själv kan ordna fler hem till dem. Vi behöver hjälp av de föreningar som vill och kan.

destiny
2/8/14, 9:07 PM
#200

Helt säkert att den här familjen kommer från Fagerängen är det ju inte även om det som jag skrivit förut, är troligt. Det ligger ett område med kolonilotter lite öster om Citygross, såna områden brukar vara ”populära” att dumpa katter på. Det ligger ett område med tvåvåningshus precis väster om Fagerängen, en infart skiljer områdena åt. Rakt västerut är Citygross närmsta granne med ett område med tvåvåningshus. Allt det här ligger ganska nära Citygross.

#199 ”City Gross katterna är KKS katter och Smokey är Kattjouren katt, sak detsamma, vilken förening som än hjälper Fagerängskatterna, eftersom vi inte själv kan ordna fler hem till dem. Vi behöver hjälp av de föreningar som vill och kan.”

Jag håller så klart med om att vilken förening som svarar på våra nödrop har mindre betydelse. Vi försökte få hjälp av KKS när vi för några år sedan började det här projektet men dom har inte hjälpt oss med en enda katt under dom här åren. Det är inte vi som sökt hjälp för Citygrosskatterna. Det jag läst på facebook är att en leverantör till Citygross sett katterna och tagit kontakt med KKS för att få hjälp med att få in katterna. KKS samlar in pengar till dom här katterna på facebook.

”Vilka är Fagerängskatter?”

Om katter fångas på området eller i närheten av det kan kanske kvitta men är det andra, som i detta fallet där det är KKS, som står bakom infångandet och som samlar in pengar till katterna är det kanske inte helt självklart att räkna dom till Fagerängskatterna/vårt projekt. Och då tänker jag på att pengarna kan behövas till dom katter som går kvar på området. Ska vi betala kostnaderna för den här familjen tar det hårt på kontot. Så klart beroende på hur mycket KKS fått in till katterna på sin insamling. Vi vet ju inte hur många katter det finns kvar på området eller hur mycket vet.vård dom kan behöva. Å andra sidan vet vi inte heller om det kommer in fler katter från området!

Jag har varit ganska många gånger hos den gamla damen så jag vet att hon brukar bli glad över att få besök. Men sover hon numera dom flesta timmarna på dygnet tycker jag inte det är någon bra idé att störa henne utan något egentligt ärende. Sover gamla människor så mycket som hon gör nu så kanske hon snart får som hon vill! Jag vet inte hur många gånger hon sagt hon vill dö.

Jag har gått åtskilliga rundor på området och jag har inte sett att det är någon mer som matar. Jag har inte ens sett på länge att folk slängt ut gammalt bröd som jag sett folk slänga ut hela kassar av då och då förut. Kanske har Trelleborgshem skärpt reglerna för området ingen aning. Och kanske t o m satt upp kameror som någon berättade att dom skulle göra. Jag har glömt kolla. Med bara få katter kvar och matrester som ligger så ökar ju säkert antalet råttor mm. Och Trelleborgshem lägger förmodligen ut ännu mer råttgift om råttorna ökat i antal! Det börjar bli bråttom att få in dom sista katterna. Eller dom ev. sista katterna ska jag kanske säga, jag vet ju inte om det finns fler katter där även om jag tror att det gör det. Det kan vara Mjau och hans ägda kompis som äter hos den gamla damen, det har dom gjort förut. Men tyvärr misstänker jag att det finns fler katter än dom där.

Gullimat
2/12/14, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Vackre Smokey i sitt stödhem. Han intog soffan genast. Är så otroligt glad att han äntligen är inne. Lite fräs blev det med hemmets 16 åriga honkatt, men jag hoppas att det skall gå bra. Hoppas nu om det finns fler katter att de vågar visa sig när Smokey inte passar där längre. Han var ju också stygg till tantens egen katt, och vissa dagar vågade han inte ens gå ut, trots det släppte hon in Smokey en stund, och hennes kise släpptes in i ett annat rum.

Har inte heller sett några andra katter på den gamla damens altan när jag åker ner med mat. Maten äts, men hon säger själv att fåglarna också äter av maten. Det är inte lätt att veta när maten är slut eftersom inga katter syns till. Har bett tantens vän otaliga gånger att ringa mig när den börjar ta slut, så gör hon inte det. När vi skulle ta in Smokey är det första man ser från parkeringen, en tom matbehållare, tråkigt, man kan inte lita på någon. Kan inte heller be tanten ringa då hon nästan inte hör alls

Hon sätter ut sin grötblandning med tillbehör på morgonen och sedan ca 18 på kvällen. Ett morgonpass och kolla hade kanske varit bra om någon katt kommer då.

Eftersom jag skrivit om City Gross katterna här, kan jag berätta att alla är inne och verkar må bra. Mammakatten saknar den ena tassen utom en tå och enligt veterinären är det en klämskada som är läkt. Ungarna, 2 pjkar och 1 flicka. Alla otroligt vackra med ett säreget utseende och stora ögon.

Snön är inte rolig för katterna, men när vi skulle fånga City Gross katterna var det lätt att se var de kom ifrån. Tvärs över vägen från där tanten bor, inte ens 100 meter därifrån. Kanske det finns fler katter som letar mat på City Gross, men hoppas att personalen kan slå en pling om så är fallet. Det fanns inga kattspår från det hållet där koloniområdet ligger och det är en bra bit därifrån.

Lena
2/12/14, 11:10 PM
#202

Skönt att läsa om Smokey att han kommit till sig stödhem och att det i alla fall verkar som det inte är några flera katter i området. :)

Även prima att City Gross katterna är infångade. Håller tummarna att det inte dyker upp flera hemlösa katter nu.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Gullimat
2/14/14, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Vill passa på att önska alla en bra alla ❤️Dag. Alla som hjälpt oss, med bidrag, hem, puttar, akuthjälp och stort stöd under dessa år och till alla misar som fått underbara hem. Här en bild på min lilla Kicka,Picka,Lilla, en helt underbar katt som alltid vill vara nära. Hon togs in som 2:a katt 2011

Lena
2/20/14, 11:16 PM
#204

#203 Tack själv för allt ni gjort för hemlösa katter! 

Vilken fin bild!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
3/2/14, 4:29 PM
#205

Tusen tack för gåvorna denna månaden. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg Februari 2014

In                                                      6255,84 

 7 februari Traderagåva                            21,00 

 19 februari Traderagåva                            7,00 

 21 februari Traderagåva                           38,50 

 27 februari xxxxxx som vill vara anonym      400,00 

 27 februari Traderagåva                           30,00 

 27 februari Traderagåva                           53,00

                                                                6805,34

Lena
3/2/14, 5:16 PM
#206

#205 Många tack för utmärkt redovisning i tid och allt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
4/1/14, 5:52 PM
#207

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg mars 2014

In                                            6805,34 

 26 mars Traderagåva 7,00

                                                       6812,34

Lena
4/5/14, 11:09 AM
#208

#207 Tack destiny! 🌺

Hur har det varit i området nu sista tiden? Är det några nya katter som visat sig?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
5/4/14, 4:18 PM
#209

#208 Jag går genom området då och då men ser nästan aldrig en katt! För lite sedan såg jag en svartvit katt på området. Den var inte vid den gamla damens utan på en annan del av området. Jag vet inte vad det är för en katt men jag har fått för mig att det är en ägd katt. Hos den gamla damen såg jag också för lite sedan en katt men det var för långt avstånd och för dåligt ljus så jag vet inte vilken katt det var. Den gamla damen fortsätter sätta ut mat så någon äter den väl! Jag tror inte det är fåglar som äter maten hon sätter ut. När hon lade ut mat utanför sitt staket fick den oftast ligga där tills den ruttnade.

Tusen tack för gåvorna. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg april 2014

In                                                        6812,34 

 2 april zorro2           200,00 

 24 april Traderagåva 14,00 

 29 april Traderagåva 14,00

                                                                    7040,34

Annons:
destiny
6/2/14, 7:33 PM
#210

Stort tack för gåvorna. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg maj 2014

In                                            7040,34 

 5 maj Traderagåva   14,00 

 23 maj Traderagåva 17,50

                                                           7071,84

destiny
6/30/14, 8:08 PM
#211

Tusen tack för gåvorna. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juni 2014

In                                                                    7071,84 

 2 juni Traderagåva 17,50 

 9 juni Traderagåva 28,00 

 17 juni Traderagåva 64,00 

 20 juni Traderagåva 17,50 

 23 juni Traderagåva 39,00 

 24 juni Traderagåva 17,50

                                                                        7255,34

Katthemsmatten
7/1/14, 11:39 AM
#212

Punktligt som en klocka 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
8/1/14, 6:13 PM
#213

Stort tack för gåvorna. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg juli 2014

In                                                7255,34 

 7 juli Traderagåva 11,00 

 18 juli Traderagåva 27,50 

 23 juli Traderagåva 25,00

                                                      7318,84

Lena
8/3/14, 12:18 AM
#214

Tack för redovisningen! ❤️ Samma ordning och reda som vanligt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
9/5/14, 5:13 PM
#215

Stort tack för gåvorna. 🌺

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg augusti 2014

In                                                                     7318,84 

 4 augusti Traderagåva 17,50 

 13 augusti Traderagåva 17,00 

 29 augusti Traderagåva 7,00

                                                                           7360,34

destiny
9/5/14, 5:23 PM
#216

Jag går ju där då och då men har inte sett någon annan  katt där än damens egen katt. Däremot har skatorna hittat till damens matplats. Dom har väl alltid vetat om den förmodar jag men det är först i sommar jag sett skator där i den omfattningen jag gör nu. Det började när det var så varmt och torrt, dom satt och drack i vattenskålen som står där. Numera ser jag skator där mer eller  mindre varje gång jag är där. Jag har sett dom äta i damens matskål med matrester men jag har aldrig sett dom äta torrfoder. 

Jag såg en katt för en tid sedan mellan området och City Gross som ligger alldeles intill området. Det var en tam katt. Den reste inte sig och gick därifrån förrän jag var alldeles intill den.  Då gick den in på City Gross bakgård.

Annons:
Katthemsmatten
9/6/14, 11:40 AM
#217

#216 Ska det tolkas som att ni har fått in alla katter eller som att de sista inte gick att rädda och nu är det ingen som vet vad som hänt? Har för mig att det var mycket problem kring den här platsen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
10/4/14, 9:22 PM
#218

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg september 2014

In                                                                              7360,34 

 1 september Traderagåva 14,00 

 9 september Traderagåva    7,00 

 12 september Traderagåva 17,50 

 22 september Traderagåva 10,00 

 29 september Traderagåva 14,00

                                                                                        7422,84

destiny
10/4/14, 9:31 PM
#219

#217 Det har varit mycket problem med den här platsen. 

Det jag sett är att torrfodret försvunnit i rask takt. Någon äter det även om jag inte ser några katter där dagtid. Jag vet inte vad behållaren rymmer, en gissning är den rymmer 2 kg - kanske mer. Den har under året tömts på kortare tid än en vecka. Kanske 5-6 dygn.  Det är inte jag som fyller på behållaren så 100 % koll har jag inte. Jag har aldrig sett någon fågel äta torrfoder men vem som äter det vet jag inte.

Lena
10/5/14, 7:44 PM
#220

Tack för redovisningen! Hur ser det ut tycker ni? Planeras några mera insatser eller ska vi se projektet som avslutat?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
11/4/14, 4:47 PM
#221

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg oktober 2014

In                                                                                                 7422,84  

6 oktober Traderagåva 14,00 

 13 oktober Traderagåva 100,00 

 17 oktober Traderagåva 17,50 

 30 oktober Traderagåva 112,00 

 31 oktober Traderagåva 50,00                                          7716,34

destiny
11/4/14, 5:01 PM
#222

#220 Torrfoderbehållaren är numera flyttad (den står under en pall) så jag ser inte längre hur fort maten försvinner. Jag vet bara att jag ser inga katter när jag går genom området. Vilket ju som sagt inte behöver betyda att det inte finns katter där.

Katthemsmatten
11/5/14, 2:28 PM
#223

#222 På ett ställe där jag hjälpt en vän att mata upptäckte jag att det försvann minst 2 liter foder per dygn. Det finns bara en dokumenterad katt (via åtelkamera, ingen har sett katten på riktigt) så gissningsvis äter en räv där också. Om det inte sedan sista gången kameran var uppställd har sökt sig fler katter till platsen. Min vän har hittat katter på samma plats tidigare också, men bara en åt gången.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
destiny
11/30/14, 6:35 PM
#224

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg november 2014

In                                                                              7716,34 

 5 november Traderagåva      7,00 

 23 november Traderagåva 17,50

                                                                                     7740,84

destiny
11/30/14, 6:42 PM
#225

#223  Ingen aning om det kan vara en räv i detta fallet. Enda sättet att ta sig in på damens uteplats (om man inte går genom lägenheten alltså) är att klättra över ett hyfsat högt staket. Finns ingen grind. Vet inte om rävar hoppar över staket.

Lena
11/30/14, 10:50 PM
#226

Tusen tack för redovisning! 

När det gäller rävar tror jag väl inte att de hoppar allt för högt. Det är ju trots allt ett hunddjur.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
1/4/15, 3:49 PM
#227

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg december 2014

In                                                                      7740,84 

 16 december Traderagåva 24,50

                                                                           7765,34

destiny
2/1/15, 2:24 PM
#228

Redovisning   Misärkatterna i Trelleborg januari 2015

In                                                                                  7765,34 

 4 jan. Traderagåva 14,00 

 12 jan. Traderagåva 14,00 

 26 jan. Traderagåva 24,00 

 31 jan. Traderagåva 17,50                                  7834,84

Katthemsmatten
2/2/15, 1:09 PM
#229

Fortfarande inte nya katter i området?

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
3/4/15, 3:42 PM
#230

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg februari 2015

In                                                                7834,84 

 2 febr Traderagåva 21,00 

 9 febr Traderagåva 17,50 

 11 febr Traderagåva 7,00 

 17 febr Traderagåva 14,00 

 26 febr Traderagåva 17,50

                                                                       7911,84

Annons:
destiny
3/4/15, 3:43 PM
#231

#229 Jag kan bara svara för mig och jag ser inga nya katter där.

Katthemsmatten
3/5/15, 12:29 PM
#232

#231 Håller tummarna för att ni lyckats tömma kolonin för en lång tid framöver. Snyggt jobbat!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
3/9/15, 8:38 PM
#233

Har hört att en katt har varit synlig, åker ner nästa vecka och kollar upp det, och lämnar kattmat till den gamla tanten. Hon fyllde 101 år i november.

Katthemsmatten
3/10/15, 12:16 PM
#234

Men oj vilken hög ålder! På damen alltså 😉 Hoppas ni kan få in katten så det inte är början på en ny liten koloni som börjar synas. Håller tummarna för dig och övriga som hjälper till.

Medarbetare Hittekatter iFokus

destiny
3/31/15, 3:18 PM
#235

Redovisning  Misärkatterna i Trelleborg mars 2015

In                                                7911,84 

26 mars Traderagåva 39,00

                                                     7950,84

destiny
5/9/15, 4:32 PM
#236

Redovisning Misärkatterna i Trelleborg april 2015

In                                                               7950,84 

 14 april Traderagåva 27,00 

 16 april Traderagåva 31,00 

 21 april Traderagåva 63,00 

 24 april Traderagåva 21,00

                                                                     8092,84

destiny
5/9/15, 5:09 PM
#237

För jag tror fyra månader sedan skrev jag till Gullimat att jag tycker det är dags att avsluta insamlingen om det inte händer något på området. Det har det ju inte gjort, jag ser aldrig en katt när jag går genom området så jag avslutar nu insamlingen. Men jag låter pengarna stå kvar på kontot tills projektet är avslutat. 

Så länge den gamla damen matar kan katter dras dit, när hon en gång inte matar längre då om inte förr kan man nog anse projektet avslutat. Då finns det inte längre någon samlingspunkt för ev. katter som kan finnas på området.

Ett jättestort tack till alla som gjort det här möjligt.  Det är många katter som kommit in tack vare att Hittekatter lät oss ha en insamling här.  Tack till alla snälla människor som skänkt pengar, Kattjouren som letat hem, alla människor som tagit in katter. Tillsammans  har alla som ställt upp på olika sätt räddat så många oskyldiga liv. Tack. 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: