Annons:
Etikettsajten
Läst 4766 ggr
[Skyggis]
2012-06-23 19:23

Sjuka Lucifer (rymt Önnered)

Gamla tråden om Lucifer

**Ny affisch med rivlappar här intill !!
**

Här kan ny information och händelser om katten Lucifer samlas - med förbättrad efterlysning (se bifogad pdf) för andra att skriva ut. Efterlysningen har gjorts om lite. Nytt är telefonnumret som desto smidigare går till den som vänligen kan ställa upp att försöka fånga in honom! Inga mellanhänder alltså utan det som kan ge snabbast resultat för Lucifer.

Rubriktråden visar nu också att han är en akutkatt på rymmen.

_______________________________________________________

Jag kan ju börja att här berätta om dagens besök i Önnered. Det gav utdelning - främst genom att knacka dörr i närområdet och att dela ut lapparna. Flera boende var tillmötesgående och hade tyvärr ingen aning om att en katt var försvunnen. Tre stycken hus hade sett en stor svart katt för bara några dagar sedan. Någon för en vecka sedan. De hade sett den i slutet av Högskärsgatan (upp lite bakom skogen nära de vita huset och närmast stora vägen)  - en gata som passerar Stenskärsgatan bara lite längre fram. Väldigt nära alltså. Ett hus hade sett en svart katt irra runt där innan också - på sträckan Högskärsgatan. De hade lagt märke till hans "vilsenhet".

Jag fick pratat med damen han försvann ifrån och fick nu rått henne att ställa ut mat även framför fällan - inte enbart i den eftersom det inte gett något hittills. Man får hoppas att det inte är för sent bara utan att han tar sig dit igen ((Tänka positivt!))

Det fanns en inplastad lapp som hemmet hade satt upp. Där fanns bättre bilder på Lucifer. Jag ska se om det går att lösa att få mejlat över en bild som sedan fixas över till efterlysningen istället för den bakifrån som nu är.

Det är semestertider på gott och ont och alla boenden är inte hemma - men jag ska fortsätta knacka dörr i annat närområde och även börja lappa med inplastade (regnmassor på väg igen tydligen) A4-lappar imorgon.

Hemlös, Sjuk, Övergiven. Trots dessa odds emot sig finns det de som bryr sig. Som vill att han ska bli Räddad, Frisk, Älskad Kyss

Tack ni som ställt upp för honom och som fortsätter att ge honom en chans att få hitta in i värmen i sommar - innan höst och vinter.

Annons:
Ambrose
2012-06-23 19:54
#1

Skulle rekomendera att du la in ett antal telefonnumer som folk kan riva loss. Det gör att folk blir mer aktiva i letandet när de faktiskt har ditt nummer liggandes i plånboken.

Jag gjorde så på mina lappar när jag letade etfer info om den lilla katten här i området.

Försvann minst 6 nummer på bara 4-5 timmar.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Skyggis]
2012-06-23 20:51
#2

#1 - Jag försökte hitta den "grejen" på datorn som hade såna rivlappar som tillval när man utformade lappar. Vet det ska finnas. Hur man annars får in nummer, förutom att handskriva dem, är jag inte så duktig på. Får kolla upp hur lösa det. Vet någon här hur man lättast för in rivnummer via dator?

[Skyggis]
2012-06-23 20:57
#3

Vill tillägga att Lucifer är en katt från Västerkatten som rymt från deras stödhem. Det går att läsa om honom på deras hemsida förmodar jag och även i tidigare trådar på Hittekatter.ifokus.

Ambrose
2012-06-23 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Photoshop eller infoga en bild du gör i paint eller liknande. Bifogar min efterlysning :)

"Fyrkanterna" som numret står i är bara gjorda av räta linjer. Så inget fancy.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Skyggis]
2012-06-23 22:04
#5

Tack Ambrose! Får testa och se om jag lyckas få till det.

kattassen
2012-06-23 23:32
#6

Här är de rivlappar som jag skulle satt upp men hann inte med innan regnet tog över för mycket i måndags. Efter den dagen har jag inte haft möjlighet att vara i Önnered.  Hade inte jourhemmet lappat närområdet som hon lovade? :-/ Skulle ju komma upp flera plastade lappar både här och där runt gatorna där. Jag lade ju inte så mycket info just där pga att hon skulle göra det…:-/

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Alexej
2012-06-24 01:07
#7

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Skyggis]
2012-06-24 02:12
#8

Tack för tipsen! Fina varianter! Nu har jag filat klart på den aktuella efterlysningen, med telefonnummer att riva av. Skulle någon hjälpsam person kunna lägga in den i första inlägget istället för nuvarande? Så det blir ordning på röran en gång för alla Glad

#6 - Såg en plastad lapp precis vid förskolan på ett elskåp men inga fler så möjligt att de satt upp men att de rivits ner i såna fall.

kattassen
2012-06-24 08:46
#9

#8 Så bra!

Jag började att lappa och lägga i lådor i radhusområdet Persikogatan (där han sägs ha varit synlig någon vecka efter försvinnandet.

Jag var vid något som heter Olles gård. Såg ut att vara lite lantgårdsaktigt i väldig liten skala. En slags hembygdsgård kan man väl säga. Där lappade jag rätt mycket och lade en del i brevlådorna.

Sedan var jag en del nere vid bryggan och lade en del där också. Fanns dåligt med skyddade ställen att sätta upp i regnet. Hade ju som sagt inget inplastat pga tidsbrist i förberedelserna. Men där blev desto mer i brevlådorna.

Man får inte affischera i busskurerna! Har inte lust att få böter (eftersom mitt tel.nr står). Har hört att det finns risk för det.

Vad står på schemat härnäst Skyggis? Vilket område koncentrerar du dig på i lappandet?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2012-06-24 12:15
#10

Gick det att få in efterlysningen i #8 i första inlägget? Den med avrivningslappar. Annars får ännu en ny tråd göras innan denna kommer igång ännu mer. Blir väldigt rörigt som det är nu.

_________________________________________________________

Har varit och lappat under morgonen. Påbörjade radhus- och villaområdet invid Skattegårdsvägen och satte upp på el-skåp längs med promenadstigen. Lappade ett par anslagstavlor. Sedan åt andra hållet där Lucifer försvann (alla villor precis där han försvann har även fått lapp i brevlådan) och ett bit bort nära ett stall. Påbörjat även där men behövs fler längre fram. Blev lappar på ett par busskurer men får ta ner dem då och sätta upp på närmaste stolpe istället. Jag löser det imorgon om inte förr! Dåligt med lapp-vänliga stolpar just där.

Och nu är det slut på lappar för idag. Blir fler..

Såg två plastade lappar till som hemmet hade satt ut nära stallet och det hade rivits av nummer. Samma sak vid Persikogatan. Den lappen var dock blöt och färg hade runnit så jag satte dit en plastad lapp med "riva-av-nummer" och aktuellt telefonnummer.

Var ju några som hade ringt och tipsat om att han varit synlig tidigare men där ingen hade åkt ut. Känns mycket bättre att det nu står ett nummer som går till någon (kattassen) som faktiskt försöker fånga "ögonblicket"! Och som kommunicerar regelbundet här i tråden.

Puttar till sist upp frågan igen - om det går att få in pdf i #8 i första inlägget. Ha en fin dag! Kyss

kattassen
2012-06-24 14:19
#11

Äsch jag är bara på Iphonen o kan inte hantera bilagor via telefonen. Hoppas någon annan medis kan fixa in rätt bilaga.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Tissetassarna
2012-06-24 17:12
#12

jourhemmet ringde mej idag och berättade att det tydligen hade ringt en person i tordags som hade sett en svart katt liggandes i ett dike vid shell macken i frölunda, personen trodde detta var Lucifer som blivit påkörd.

Katten finns INTE kvar i nuläget.

Det största problemet för oss är att jourhemmet inte hr av sej när folk har ringt utan dom gör detta dagar senare. Hade dom ringt hade vi kunnat agera direkt.

kattassen
2012-06-24 18:58
#13

#12 Men nu har lappar kommit upp där jourhemmets nummer inte finns med så förhoppningsvis kommer samtalen direkt till dig eller mig. På skyggis lappar står mitt nummer och de jag satte upp och lämnade ut i förra veckan har ditt nummer på. Jourhemmet har inte lappat särskilt många lappar. (Jag menar om det nu inte är Lucifer som låg på vägen.)

Dock är han ju öronmärkt så rimligen borde väl den som plockat upp honom på vägen ha hört av sig. Det är väl det första man kollar om man tar upp en påkörd katt om det finns märkning. Jag hoppas att du reggat honom hos SKK nu. Anmäl honom till polisen också. Har polisen plockat upp borde de kunna matcha märkningen med försvunna katter.

Tråkigt att de inte hörde av sig direkt - flera av oss kunde ju åkt ut och kollat då…Skrikandes

(Hm… låter som dom vill dra sig ur och avfärda ärendet som uppklarat i och med detta…??)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
lillmymlan
2012-06-24 19:01
#14

Gråter hoppas verkligen att det inte var Lucifer! Hoppas!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Tissetassarna
2012-06-24 19:08
#15

har pratat med polisen idag och det finns 2 upphittade svarta katter, varav en stod "ej idmärkt" på, men den andra stod inget alls på, varken kön eller likande, för att få reda på detta måste jag ringa hittegodscentralen som idag hade stängt, kommer slå en pling dit imorgon.

[Skyggis]
2012-06-24 19:20
#16

Jag har också fått berättat av en dam att hon troligtvis hade sett en katt i diket nära Shell men att den katten såg ut att kunna ha haft lite vitt på sig. Hon hade kört bil och inte kunnat se ordentligt. Var där och kollade men inget sett. Kanske har någon förbarmat sig över katten och kollat upp hos veterinär eller polis om den haft id. Eller om någon har begravt den inne i ett buskage. Finns ju också djur som kan ha varit där. Vila fridfullt älskade kisse lille vem du än var Gråter

Vill någon ta på sig att ringa några djursjukhus och höra om de fått in en påkörd katt de senaste dagarna?

Fler hoppfulla uppgifter från en man och en hundägare - att en svart katt nyligen var synlig i gräset mittemot stålgrindarna (de som leder bort mot Stenskärsgatan). Svart katt var även synlig i radhusområdet tidig morgon men försvann när den såg hunden.

Det verkar som att man får ut mycket av att knacka på och prata med folk eller att prata med hundägare som ofta gör sina rundor.

De vita husen intill skogen vid stålgrindarna, där han synts vid flera tillfällen, hade ingen som var hemma när jag knackade på - men det ena huset ska nu vara hemkommen från sin semester.

"den enda svarta katten i området" står det på lappar som stödhemmet satt ut. Om de har full koll på det, är det lovande med det som hittills setts.

Putt igen för hjälp med det som står i #8.

[Skyggis]
2012-06-24 19:29
#17

Lucifers varma älskvärda hjärta behövs i vår kalla värld så vi hoppas innerligt, innerligt att det ska bulta i många år - av lycka. Det verkar ändå som att han har setts efter torsdagen.

kattassen
2012-06-24 19:36
#18

#16 Fixat i #0 !!

Det verkar ju ändå hoppfullt då flera personer tycks ha sett honom efter torsdagen? Jag stötte på en del hundägare när jag var ute och stack en lapp handen. Det är väldigt bra med folk som går ute mycket med sina hundar de ser och hör en del faktiskt.

I morgon skulle det bli ett "sketväder" utan dess like här men man får hoppas att folk hör av sig direkt till mig nu om de ser något. Jag är ledig kommande vecka och kan rycka ut bums!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2012-06-24 19:36
#19

Tack för hjälpen med att lägga in pdf:en! Kyss

[Skyggis]
2012-06-24 19:42
#20

#18 - Vi skrev visst samtidigt Flört

Strålande att du ställer upp som du gör!

Annons:
Tissetassarna
2012-06-24 20:10
#21

Men om veterinären eller polisen fått in onom så tycker man ju faktiskt att dom ska kolla efter ägaren då han är id märkt. men kan ringa imorgon bitti till västra djursjukhuset och blå stjärnan.

Tissetassarna
2012-06-24 20:18
#22

vi är påväg ut en sväng nu

kattassen
2012-06-24 20:19
#23

#21 Men det blir svårt att hitta då han inte finns hoss skk eller sverak.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2012-06-24 20:20
#24

#21 - Problemet är om katter som hittas påkörda inte har id som går att tyda längre på grund av skador som kan ha uppstått.. eller om de fått ligga länge.. Annars brukar de ringa upp ägaren om bara id-numret är reggat på någon sådan.

[Skyggis]
2012-06-24 20:22
#25

#23 - Är inte Lucifer registrerad? Hoppas jag missförstod nu..

Lena
2012-06-24 20:29
#26

Kanonbra jobbat Skyggis!

Vi får hålla hoppet uppe då, som #18 skriver, flera verkar ha sett honom nu i det sista! Det vore oerhört tragiskt om Lucifer gått trafikdöden tillmötes. Så får det helt enkelt inte vara!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tissetassarna
2012-06-24 21:13
#27

Papperna är inskickade på Lucifer, pratade med SKK i torsdags och då skulle dom fixa det direkt eftersm papprerna inte gått igenom systemet, får ring imorgon igen helt enkelt eftersom det inte syns att han är registrerad :S

Har idag åkt runt i området och fått prata med några ägare ute på promenad, vid persikovägen fick jag kontakt med en man och en dam som sett en STOR svart katt pila iväg över gångbanan in i skogen när dom var ute på en promenad på torsdagskväll. Så det verkar som om katten i diket antingen inte var påkörd eller att det inte var Lucifer.

han har nu setts flera gånger vid persikogatans om jag förstått det, kanske har han en matare där ?

Det är väldigt trafiklungt och skyddat område med mycket natur och flera altaner att gömma sej under då det är ett radhusområde med få bilvägar.

Imorgon skall jag lägga lappar i alla prevlådor på persikogatan.

Annons:
[Skyggis]
2012-06-24 22:06
#28

#27 - Kan du då lägga i lappar med telefonnummer som går till kattassen som är den som kan åka ut med kort varsel i veckan?

Det finns en lapp-mall du kan använda i #1 med info och numret.

Det är sådana lappar som man börjat att lägga i lådorna där och det är bra om alla som lappar använder samma. Har bland annat lagt lappar i första "radhusraden" närmast vägen och vid anslag.

Många som sett en stor svart katt där nu så hoppas det är han. Får man korn på var han är kan man ställa fram mat som han kan hitta fram till. Och försöka fånga såklart. Han måste ju vara svulten som bara den Rynkar på näsan

kattassen
2012-06-24 22:38
#29

#27 Fick ditt meddelande.

Jag har lagt en del lappar i brevlådorna på Persikogatan. Det är dock ett mycket stort radhusområde så det kommer säkert att gå åt flera hundra lappar. Jag har satt upp på garagelängorna också där, samt vi lekplats och lyktstolpar. Frågan är hur mycket som är kvar efter allt regnande. Satte även en lapp uppe vid Hallstenshagen.

#28 Precis - det skulle ju vara utmärkt om man fick lite mer bekräftelser på att han håller till där. Bra om man kunde få till ett matställe som man även kan nå med bilen - då är det enkelt att fånga med droptrapen sen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2012-06-24 22:42
#30

Det verkar som vi har dubblat lapparna lite i detta område, men det är bra! Bättre dubbelt upp än ingentingFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Denna kommentar har tagits bort.
Tissetassarna
2012-06-24 23:00
#32

Känns som jag måste tillägga att Lucifer har levt bland kollonistugorna hela sitt liv och aldrig varit en mager katt, han har fått lite mat av en snäll människa men troligtvis hållt sej rund med hjälp av att han jagar, nu är han förhoppningsvis här vid persikogatan där det finns mycket natur, så med all sannolikhet svälter han INTE då han är en van jägare som i flera år fått jaga sin egna mat

[hattrick]
2012-06-24 23:14
#33

#12 katten i diket kan nog mycket väl var Lucifer. "Vanligt" folk fattar inte att de ska kolla efter märkning, I mitt kvarter var det en älskad  öronmärkt hankatt som försvann.  Han hade hittats slängd bakom en bensinmack. Den som hittade katten ringde polisen och det polisen gjorde var att dumpa katten i skogen. När ägarna blev varse om detta (det är ett litet samhälle) ringde de polisen och fick reda på var katten var dumpad. Det var en öronmärkt kisse som var registrerad, men polisen sket i att kolla upp det. Skrikandes

Har ni kollat med polisen angående katten i diket?

Tissetassarna
2012-06-24 23:27
#34

#33 katten i diket sågs på torsdag DAG, den stora svarta katten vid persikogatan sågs på kvällen (han har setts i det området innan).

Polisen har inte fått in något ang en påkörd svart katt i frölunda.

Annons:
[Skyggis]
2012-06-24 23:31
#35

#32 - Fast nu är Lucifer sjuk. Sjuk och hemlös i nytt okänt område. Att eventuellt enbart vara beroende av att jaga för att få i sig något kan vara mycket tufft även när man inte är sjuk. Det man kan hoppas på är att han får i sig tillräckligt på något sätt för att kunna fortsätta kämpa tills räddning når fram. Att katter kan kämpa vet vi ju.

#33 - Saknar ord för den hanteringen av katten.. Gråter

Lena
2012-06-24 23:40
#36

#33 Vidrigt att polisen inte brydde sig om att kontrollera ID på kissen! har tyvärr hört om liknande fall tidigare. Det borde vara tjänstefel!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sarasvati]
2012-06-24 23:52
#37

#32+27 (+12), tissetassarna: Ett axplock. I tidigare tråd meddelas av dig, den 22/5, att Lucifer länge lidit av kronisk infektion vilken gjort honom så slö …; den 28/5 meddelas av dig att Lucifer är ID-märkt; den 6/11 meddelas av dig att ID-märkningen är 5846S.

IDAG får vi veta av dig, DELS att ID-märkningen är oregistrerad, "då papprerna inte gått igenom systemet" (#27) - inte gått igenom systemet, sedan 28 maj?, och trots meddelandet här om id-nr den 6 juni?? -- DELS att Lucifer som levt i ett koloniområde aldrig varit mager, alltid varit en van jägare etc (#32) … alltså ingen slöhet, ingen luftvägsinfektion?, ingen medicinering?, ingen sjukdom överhuvudtaget? Och i #12 är du villig att på lösa grunder dödförklara Lucifer, som överkörd - citat "största problemet för oss är jourhemmet …" - och i #27, FYRA timmar senare, har enligt dig en stor svart katt återuppstått (eventuellt) och befinner sig troligen på Persikovägen (Persikogatan?).

Vet att detta inlägg inte är omedelbart uppenbart konstruktivt. Men vill åtminstone få sagt som i #28 att telefonnummer angående Lucifer bör gå till kattassen, ingen annan. För Lucifers skull.

#33 att polisen skiter i det mesta (som gäller katter) är lätt att instämma med, ja. Kan mycket väl vara? Kan mycket väl INTE vara. Det är det som gäller nu.

Heja Lucifer, skyggis och kattassen!!

ANM: Inlägget delvis redigerat från onödigt skarpt ordalag. // Lena - Sajtvärd.

Tissetassarna
2012-06-25 09:37
#38

Ska kopiera in journalerna på lucifer och lägga in dem här, han är en ordentlig kisse på ca 5-6kg.

Jag gav aldrig upp hoppet rör Lucier eller dödsörklarade honom på grund av att INROMATÖREN TRODDE DET VA LUCIFER. (då hade jag ju inte åkt ut och letat)

Att registreringen inte gått igenom är då ändå inte mitt fel eller? tog oss 1,5 månad innan allt hade gått igenom på våra egna katter…

Och största problemet ÄR i letandet eter Lucier att joureemet inte hört av sej direkt då dom samt flera grannar sett Lucier men vi ått veta detta lera sagar senare….

Tissetassarna
2012-06-25 10:49
#39

har pratat med SKK och Lucifer är registrerad

[eskils]
2012-06-25 11:38
#40

#39 Konstigt, när jag söker nu hos SKK på det ID-nummer du uppgav i gamla tråden den 11 juni, 5846S, blir svaret "Tyvärr, inga poster hittades som matchar dina sökuppgifter."

Har du skrivit rätt nummer?

Obestämd

Tissetassarna
2012-06-25 12:13
#41

Ja han är registrerad på det nummret enlig SKK..
Har pratat med blå stjärnan och västra djursjukhuset idag och det finns ingen katt där som matchar.

Har inte lyckats nå hittegodcentralen än då det är upptaget.

Annons:
kattassen
2012-06-25 12:16
#42

När jag reggade en i vintras fick jag besked att det tar några dar innan det syns, men katten var ändå reggad och skulle finnas om någon ringde och frågade. Det var bara en dag eller två som det tog innan det syntes. Det är väl så att det sitter några och tar emot och lägger in i registret och några andra som uppdaterar hemsidan. Så tolkade jag det då.

Han blev väl reggad nyss?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2012-06-25 12:50
#43

#38 - Problem uppstår ibland och man kan ta lärdom från dem för att nästa gång om olyckan är framme igen göra annorlunda.

Efter att de brutit avtalet så grovt hade jag haft svårt att lita på dem och inte känt mig bekväm med att avgörande tips nådde dit - och som nu på lappar med telefonnummer enbart till dem.

Det skulle ha varit en stor fördel för Lucifer om det direkt efter försvinnandet hade funnits lappar med aktuellt akutnummer för råd och utryckning och att dessa lappar snabbt var uppsatta och ilagda i brevlådor av er. Så att ni också visste att det hade blivit gjort. Då hade Lucifertipsen från början nått fram och nått rätt.

Vet ni om det matades ute den tid det tog innan fälla kom dit och kollades det upp? Lucifer kanske åt där då (kan då förklara en del att han kan ha valt att hålla sig kvar i området) men vågade inte när sedan maten bara var i fällan. Hoppas han går dit igen och att de följt rådet de fick. Någon av er kan kolla upp om ni ska dit idag.

Man får vara ute på plats och vara där ofta. Se med egna ögon och tala direkt med folk runtom. Det inte inte helt ovanligt att det brukar krävas för att man ska vara säker på att saker och ting blir gjorda ordentligt - att man får göra merjobbet själv.

Att kära Lucifer nu är registrerad är dagens (första) positiva. Vi får hoppas att det blir mer positivt under dagen!

[Skyggis]
2012-06-25 12:52
#44

Registreringen.. är det ifyllt att det ska vara synligt?

emjon
2012-06-25 15:44
#45

Har nu följt den här tråden ett tag och det finns så många saker som förvånar mig väldigt mycket och hur illa skött det är från början. Hoppas ifrån hjärtat att det inte är försent att kunna rädda Lucifer som är en kisse som berör mig djupt.

Förstår absolut inte hur man kan vara så passiv när man misslyckats i sitt ansvar som jourhem och bara låter tiden gå utan att be om hjälp. Det första man borde göra att meddela den som är ytterst anasvarig för katten och sedan gemensamt komma fram till vad som måste göras.

Det finns ju en flertal här som visat intresse för hur det gått med sökandet efter Lucifer.

Vill rikta ett stort tack till dig Skyggis som tagit ett rejält tag i detta och nu känns det verkligen som Lucifer kan få en ärlig chans till räddning.

Tack också till dig Kattassen som står beredd att rycka ut om Lucifer blir återfunnen vilket vi håller både tummar och tassar för här.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
2012-06-25 16:14
#46

Just nu står regnet som spön i backen här i Göteborg och har så gjort i snart över ett dygn (oavbrutet). Inte många katter visar sig i detta väder förmodligen inte heller Lucifer. I morgon ser det ut som det skall bli betydligt bättre och då hoppas vi på att någon får syn på honom och hör av sig.

Tänkte också ge mig ut dit ev i morgon eller onsdag och spana.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
2012-06-25 16:25
#47

kattassen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Alexej
2012-06-25 17:07
#48

Katten rymde 22 maj!!! och är fortfarande inte registrerad varken hos Sverak eller SKK.

Trodde det var det första man gjorde när en katt rymmer är att registrera katten -om det inte är gjort innan. Och att man kollar om registreringen är rätt gjort. Hur ska man annars ha en chans att få tillbaka en svart katt???

Nu är katten sedan över en månad på rymmen och fortfarande inte registrerad….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
sagan
2012-06-25 18:51
#49

Man kan ringa direkt till SKK och få katten införd i registret av dem samma dag om man informerar om att katten har rymt. Man behöver således inte skicka in lappar och vänta den vanliga vägen. Så alla som håller på med katter på ett eller annat sätt och har en rymling är det bara att ringa så lägger dem in katten omgående.

Hoppas att Lucifer hittas oskadd!

Tissetassarna
2012-06-25 18:57
#50

Lucifer  ÄR registrerad

Bifogar hans journal

[eskils]
2012-06-25 19:10
#51

Från SKK:

Varför syns inte mitt namn och min adress på internet?

Alla ägare som har godkänt att uppgifterna får visas på internet syns på DjurID.se. För att godkänna detta behövs personens namnunderskrift. Blankett för detta ändamål finns längst ned på sidan. Den går också att beställa på tel: 08-795 30 50 eller e-post: djurid@skk.se.  

Har du godkänt det Thereze?

Alexej
2012-06-25 19:14
#52

#50 Det är hans veterinärjournal och inte registrering hos Sverak eller SKK.

Skk:

Tatuering/tång-ID:     Chip-nummer:     Endast saknade    

Tyvärr, inga poster hittades som matchar dina sökuppgifter.

Sverak:

SÖK ID-MÄRKT KATT

Inget katt hittad. Gör ny sökning.

D-nr

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tissetassarna
2012-06-25 19:21
#53

#50 ja…. jag vet att det är en veterinär journal -_- sa tidigare att jag skulle lägga ut den här…

Lucas ÄR registrerad, jag har godkännt att jag syns på sidan, varöfr han inte syns det vet JAG INTE. Den som inte tror mej kan ju själv ringa dit och fråga, sedna kan ju han/hon medela här på hittis hur det gick.

Alexej
2012-06-25 19:25
#54

#53 Det är kanske du som borde kolla….

http://www.sverak.se/ID/

http://kennet.skk.se/agarreg/

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tissetassarna
2012-06-25 19:27
#55

#54 jag har ju pratat med dom och han är registrerad. men eftersom inten tror på mej så spelar det ju inte någon roll om vad jag säger, då är det ju bättre om man ringer och kollar själv innan man påstår att det jag säger är osanning.

Annons:
Lena
2012-06-25 19:28
#56

#46 Nej vädret har varit extremt dåligt för att leta och fånga in katter idag i hela västsverige. Vi får hoppas på en bättre morgondag.

#43 Absolut - det är det som är så viktigt att man försöker lära sig av misstagen!

#49 Bra att veta! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
2012-06-25 19:30
#57

Det är alltid trevligt att hjälpa folk om de tackar för hjälpen.

Alexej
2012-06-25 19:35
#58

#55 Herregud! Vakna! Katten rymde för över en månad sedan och går man in på sökning både på Sverak och SKK finns ingen katt registrerad där.

Vad tror du händer när en upphittare går in på internet och får besked att katten inte är registrerad? Ringer till de och tjatar?

Katten är ditt ansvar och du gör inget för att få in katten i registret. Är du så ointresserad? Ska andra göra allt för dig för kattens skull??

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tissetassarna
2012-06-25 19:59
#59

Jag är alltid tacksam för det maria hjälper mej med och det hoppas jag hon vet då jag ofta ringer.
Men när jag kommer in på en tråd där jag utesluts helt ur arbetet samt när jag försöker sammarbeta med de som varit snälla och tagit del i detta så får jag bara skit tillbaka.

Jag bor 5 min ifrån där lucifer försvann med bil, och vi har möjlighet att åka ut och ta in Luficer så fort som vi hör något, dock får vi inte plats med droptrap men med lotin i bilen.
Jag har reagerat direkt när jourhemmet hört av sej då det är deras nummer som stod på de första lapparna som sattes upp, dessa dagen efter att han försvann (då jourhemmet fick vara på akuten den samma dag och jag inte var hemma.)
Han är efterlyst på blocket,  han är polsanmäld och JA registrerad.
Vi började med att registrera genom att skicka in papperna, men Maria berättade senare för mej att det skulle gå snabbare om jag ringde in. Vilket jag gjort och registrerat via telefon.

Jag har inte gett upp hoppet och dödsförklarat Lucifer utan jag BERÄTTADE att någon hade sett en svart katt i ett dike och TRODDE att det vsr Lucifer.

Lucifer ÄR sjuk, fick behandling men som fick avslutas då han blev ännu sämmre, blodprov gjordes och han blev uppvätskad med dropp.
Detta är en katt på 4.8kg och en kille med mycket muskler och lite hull.
Därav så är han inte undernärd på något sätt och han har jagat där han bodde innan vilket jag inte tvivlar på att han även gör nu.

Sluta kasta sten på mej. Är man intresserad av att veta saker eller om man undrar något så kan man faktiskt fråga istället för att få en taskig attityd.
Det är inte alltid saker är rätt formulerade eller allt framgår glasklart men det är väl fasen bättre att ta reda på det då än att anta saker och bli irreterad samt utsätta någon annan för sådant som näst intill börjat kännas som personangrepp. (gäller inte enbart denna tråden)

Jag är enormt tacksam för den hjälp jag får men vet intre riktigt hur jag ska uttrycka den, för samtidigt som jag är tacksam för hjälpen så antyds det också att jag inte skall vara ansvarig över Lucifer.

Vilket jag inte riktigt förstår då jag inte är jourhemmet som varit passivt enl många i detta utan jag är den som hittade lucifer, ordnade med kontakt med Anette som fångade Lucifer, tog han till veterinären, tog han en gång till akut utan att tveka, satt med han och klappade honom undertiden som han fick dropp och tog blodprov. såg till att han fick rätt foder samt medecin och hade uppföjning med han dagilgen under vården. Jag har engagerat mej i Lucifer och jag har varit ute och letat, skällt på jourhemmet otaliga gånger (senast idag) om att dom MÅSTE kontakta mej GENAST om någon antydan till att dom hört/sett eller vet något om denna katt.

´Jag försöker hjälpa dessa katter och oavsett vad folk tror så verkar det inte finnas bevis nog för att faktiskt visa att vi ger våra katter vård, vi bryr oss och försöker vårat bästa. ingen är felfri inte heller jag. Västerkatten har haft många bakslag men tagit oss ur det. Med hjälp av människor som ser det goda i det vi gör ser att vi försöker och att vi vill väl. Den tilliten borde väl räknas för något.

Det har varit tvivle pågrund av personliga problem med stulan samt trasiga mobiler.
Jag har polisanmälningar och foton som kan visa att det stämmer det jag säger och erbjuder gärna att dela detta med er. Men det känns inte som att det skulle göra skillnad. För hur mycket jag än motbevisar så finns det något annat att hoppa på, dra ord ur meningar mm.

SNÄLLA kan vi inte bara lägga kacklet åt sidan och hjälpas åt att hitta denna katt, energin vill jag lägga på detta och att få Lucifer frisk och välmående!

TACK

Alexej
2012-06-25 20:13
#60

#Se till då att katten finns i registret! Hade varit det viktigaste från början.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tissetassarna
2012-06-25 20:14
#61

#60 har pratat med dom idag och dom säger att han finns där, mer kan jag inte göra idag utan kan först ringa imorgon igen.

kattassen
2012-06-25 20:21
#62

Jag håller inte på och förväntar mig en massa tack här utan vi som är inblandade i arbetet håller kontakten utanför forumet givetvis och sitter inte och dunkar varandra i ryggen eller sätter knivar heller för den sakens skull.

Så för min del behöver ingen oroa sig för att tacksamheten skulle utebli.

Nu är det fokus på Lucifer och vi jobbar på lite på olika håll. Även Roslyn har ju varit ute med fälla och hållit kontakt med jourhemmet så där är fler inblandade. Vi kämpar så gott vi kan nu och anledningen till att jag kan vara i startgroparna är att jag har tillgång till både bil och fälla samt dessutom har tagit semester denna vecka (Ja inte enkom för att leta efter Lucifer naturligtvis) men finns som sagt lättare tillgänglig.

Därav också att vi satte mitt mobilnummer på lapparna - eftersom det blir en mellanhand mindre ifall jag måste rycka ut. Naturligtivs kommer Thereze att få veta precis vad som händer (OM det händer något vill säga).

Sedan är ju alla hjärtligt välkomna till Göteborg och leta - det är en fin stad att semestra iSkrattandeFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
[Skyggis]
2012-06-25 21:00
#63

#59 - Jag har upplevt att du ibland varit ignorant när folk frågat saker och velat hjälpa och att du upplevts som otacksam eller på gränsen till ointresserad. Och du är då rakt inte utesluten ska du veta om du menar denna tråd. Har du upplevt det har du missförstått. Det är tvärtom väldigt upplyftande att se dig härinne. Lucifer behöver dig. Han behöver mångas hjälp nu. Att denna tråd startades var för att det fanns ett behov av det och att försöka styra upp det lite grann. Förväntar mig heller absolut inga större gester men det är trevligt med svar på frågor och kanske ett enkelt tack. Man vinner stort med det lilla!

Koncentration på Lucifer för hans skull som nu varit borta sedan den 22 maj. Han den viktiga i detta som aldrig ska hamna bort från det STORA fokuset.

För denna vackra, kära huvudpersons skull behövs planering kring letande, fortsatt lappande och annat konstruktivt.

Hur har det gått med lappandet vid Persikogatan? Var det idag du skulle dit?

Imorgon finns det möjligen en chans för mig att åka till Göteborg och lappa vidare (fortsätter lappa vidare vid persikogatan om du inte varit där, vill därför gärna ha svar när du läser detta) och knacka på vid husen nära grönområdet där han setts några gånger. Hoppas de är hemma bara. Sedan har jag och kattassen pratat om att åka ut och undersöka runt gemensamt en dag när vädret inte är lika uselt.

kattassen
2012-06-25 21:03
#64

#63 Då kanske vi skall ta och göra det gemensamt i morgon ifall du är i Göteborg. SMHI utlovar sol i morgon men skurar igen på onsdag. Lite varannandagsväder alltså. Lättare att lappa och traska runt när det är bra väder.

Ring mig om du får lust att stråla samman!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2012-06-25 21:10
#65

Jag har fotat av en bild av Lucifer från jourhemmets efterlysning och har den i mobilen nu. Ska försöka få över den till en dator och in i denna tråd.

Han är sååå fin.. man vill pussa på honom Kyss

[Skyggis]
2012-06-25 21:11
#66

#64 - Låter finemang det. Jag hör av mig!

Lena
2012-06-25 22:14
#67

#65 & #66 Håller tummarna hårt för er imorgon! Samt för bra väder vilket gör det lättare!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
2012-06-25 22:56
#68

Håller också tummarna för er kattassen och Skyggis. Underbart av er!

[Skyggis]
2012-06-25 23:03
#69

Tack för tumhållning!

Nu är det som sagt inte säkert att jag kan åka imorgon, men hoppas ju när det också ska bli väder för det.

Puttar upp min fråga till Tissetassarna: Har du lappat Persikogatan idag?

Om ja - hur långt kom du ungefär?

Om nej - tänker du då lappa imorgon?

Annons:
sagan
2012-06-25 23:21
#70

#54 Det är som sagt viktigt att han syns på SKK´s sida. Och syns han inte är det "ägaren" i detta falla Föreningen som böra vara lite mer aktiv att se till att han kommer ut. Man bör inte bara lita på deras ord utan kolla upp det själv. Och som många här säger finns han inte då bör du som Förening ligga på SKK för att dem ska kolla upp varför det inte visas. Det handlar inte om att ingen tror på dig. Utan det är så det just nu ser ut oavsett vad för svar du fått från SKK när du ringt. Det hjälper inte kissen att du får veta att han är registrerad fast han inte syns, håller du inte med? Obestämd

Ring även SVERAK och be dem lägga in honom ASAP!

[sarasvati]
2012-06-26 01:46
#71

Mera tum- tass och svanshållning för Lucifer med hjälpare här! Kyss

Och oh jaa vore spännande med foton på prinsen :-)

+

Puttar upp frågan till tissetassarna i #69.

Tissetassarna
2012-06-26 07:11
#72

Godmorgon, utdelning av lappar kommer ske idag då det va för dåligt väder igår för att gå ute med mina två pojkar

Sidentass
2012-06-26 12:09
#73

Håller hårt i tassar och tummar här!!

kattassen
2012-06-26 21:08
#74

Ny runda i Önnered idag. Skyggis och jag har strålat samman och försökt kartlägga lite var vår Lucifer kan hålla till. Vi fick stött på lite fler närboenden som lovade att hålla utkik. Ett matningsställe där han varit synlig har också upprättats. Den som vill åka dit och mata kan höra av sig via PM till mig eller SKyggis.

Nya lappar är uppsatta då flera har regnat bort (i synnerhet de som jag satt uppSkäms, men det var ju väntat i detta monsunregn som dragit över här)

Nya lappar är även utdelade i många fler brevlådor och fler kommer Skyggis troligen att få ut i morgon (om allt går som planerat).

Hur vi skall få matningsstället under kontroll vet jag inte ännu - men vi får väl åka 4 mil t/r varje kväll och kolla om ingen närboende kan göra en insats.Obestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Tissetassarna
2012-06-26 21:22
#75

jag kan fixa matningen

[Skyggis]
2012-06-26 21:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Tack för trevligt sällskap idag kattassen!

Hoppas nu att folk börjar ringa, för rivlappar har de ju tagit.

Här är bild på snyggingen Kyss

Annons:
[Skyggis]
2012-06-26 21:33
#77

Här är (ännu) en pdf med den nya bilden på Glad

kattassen
2012-06-26 21:47
#78

#75 Du har PM med karta och gatubild

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2012-06-26 21:49
#79

#76 Samma till dig SkyggisSkrattande

Nu får vi hoppas att det blir fart på telefonerna!

#75 Tissetassarna får se till att lägga mat på KVÄLLEN så han vänjer sig vid samma klockslag. Då är det lättare att sätta sig där med fällan en kväll framöver.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[eskils]
2012-06-27 14:04
#80

Nu kan man hitta Lucifer i SKK:s register, bättre sent än aldrig! Men det står inte att han är bortsprungen "Anmäld saknad".

I Sveraks register står han fortfarande inte.

Lena
2012-06-27 18:57
#81

Bra jobbat Skyggis & Kattassen! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Skyggis]
2012-06-27 20:28
#82

Idag fanns en stor chans till hands när ett mycket hett tips ringdes in om en svart katt som fanns på plats relativt länge. Tyvärr sjabblades det bort. Vill bara få sagt till berörd/berörda att direkt kommunikation med kattassen i sådana kanske väldigt sällsynta lägen är viktigt för att man snabbast möjligt ska kunna kolla upp tipset innan det (katten) försvinner. I överenskommet samarbete kommer detta att fungera absolut bäst!

[Skyggis]
2012-06-27 20:40
#83

Vi fortsätter hålla hoppet himlahögt och är inställda på att Lucifer finns där! Det sista som överger en är hoppet.

Tålamod och envishet  Flört

Suz och kattassen har rekat runt idag och kollat upp tips och annat viktigt! Imorgon bitti tas här en sväng med cykel.

Annons:
Tissetassarna
2012-06-27 21:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

har ikväll gått en slinga på ca 2 timmar i området och kollat runt, även fyllt på matskålen som var helt tom.

en mindre svart katt sågs men detta inte lucifer utan liknade mer en ungkatt, helt kolsvart dock.

Tissetassarna
2012-06-27 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

#82. tipset blev kollat direkt, och sambon gick runt i området i ca 1 timma. Ingen katt syntes till, problemet är att när det ringde till mobilen så uppfattade sambon fel husnummer.
Och eftersom min mobils display är trasig så hade vi inget nummer vi kunde ringa upp.

Förhoppningsvis är ny mobil på ingång.

[Skyggis]
2012-06-27 22:02
#86

Men Informera kattassen direkt när tips kommer in. Hon står ju beredd att rycka ut för Lucifer med drop-trapen!

Kan du och din kille i fortsättningen ringa till henne när det blir ett tips om en svart katt? För att öka Lucifers chanser.

Bra du matat ikväll.

Tissetassarna
2012-06-27 22:07
#87

Sambon skulle ringa Maria när han var påväg dit men när jag ringde honom tyckte han det v onödigt för henne att rycka ut om ingen katt var där.
Han är godhjärtad och vill väl men ibland blir det lite fel, jag ringde Maria direkt när jag hade hört att han inte hade gjort det.

Anledningen till att jag inte ringde från början var ju för att det var Robin som hade pratat med manne som hade infon.

[Skyggis]
2012-06-27 22:23
#88

Gjort är gjort och nu får det börjas hoppas igen på nya tips som är lika lovande. Ni (eller han i detta fall då) vet väl nu att det aldrig är onödigt att höra av sig, det har ni säkert diskuterat sinsemellan. Hör av er bums! Litet tips kan bli stor fångst. Helst på 4-5 kg.. Ska ladda inför morgondagen och önskar god natt

kattassen
2012-06-27 22:52
#89

#84 Där var det rensopat i alla fallFlört Undrar vem som smaskat i sig tonfisk och torrfoderhög som låg till vänster om skålen på plasten?

Skatorna är ju tokiga också men här ser mer renslickat ut. Kan ju finnas fler kringstrykande grannkatter som gärna smakar på godsakerna när de är ute på sin runda.

Hoppas på fler inkommande tips i morgon.

Vi fick dock tag i mannen som ringde Robin i förmiddags. Det var ett annat husnummer och vi knackade dörr tills vi kom rätt. Han var väldigt hjälpsam och undrade varför ingen kom då på förmiddagen - de hade stått och hållit katten sällskap i en halvtimma ungefär. Ingen hade knackat på heller - så han trodde ni hade lagt ner det hela. Kändes ju lite otacksamt kände jag, fick ursäkta mig och säga att jag hoppades att tipset hade kollats av.

Det var för övrigt inte alls i hans trädgård utan på en allmänning han synts sedan gav han sig i väg upp i ett skogsparti. Där gick vi runt sedan och kollade en dryg timme också utan resultat.

Fick ett annat tips på min telefon vid middagstid. Det var en bra bit därifrån men vi kollade upp det också. Det visade sig att det var en betydligt mindre svart katt med vit fläck på bröstet. En ungkatt, alltså ingen stor Lucifer tyvärr.

Slut på dagens rapport…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
2012-06-29 00:55
#90

#89 tack för fin rapport igen Kyss Men aj då, hoppas det var Lucifer som mannen hållit sällskap i en halvtimme där. Och som gav sig av mot skogspartiet …

Och #88, hoppas fortsatt på god fångst, runt 4-5 kg som sagt Kyss

Bra väder nu iaf. Med putt för Lucifer. Gråter

Annons:
Tissetassarna
2012-06-29 01:10
#91

Vi matade där ikväll, då stod det en stor skål full med torrfoder som va svårt att avgöra om det ätits av, skålen som jag lagt blötmat i var full.

kattassen
2012-06-29 13:45
#92

Thereze du behöver inte åka till matstället i kväll - vi fixar det. Skyggis och jag delar på helgen! Ta hand om din familj så hör vi av oss om det blir akut läge där ute!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Tissetassarna
2012-06-29 16:58
#93

ok, TACK! <3

Robin ska till önnered imorgon en sväng för att fixa en adoption. Ska kolla om han kan göra det på kvällen och kanske mata då

kattassen
2012-06-29 17:28
#94

#93 Avvakta ifall vi får för oss att fånga! Då kan där inte vara mat.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2012-06-29 18:21
#96

#95 Glad Får se hur det utvecklar sig. Hör av oss naturligtvis!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2012-06-29 21:13
#97

Skyggis och jag har en plan i helgen så det vore väldigt bra om INGEN är där och lägger någon mat eller flyttar på skålarna! Vi skall försöka att "tima" in det hela på ett bra sätt!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
emjon
2012-06-29 21:21
#98

Åh så spännandeTyst. Vi här håller tummar och tassar för att er plan lyckasGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[Skyggis]
2012-06-30 22:15
#99

#98 - Tack emjon Kyss

Nu har det varit dåligt väder ett par dagar igen men idag har det varit gynnsamt för katter att återigen ströva runt. Tyvärr ingen Lucifer i sikte ännu och inga som ringer heller. Jag och kattassen fortsätter vår lilla plan och vill därför att ingen annan åker dit och matar nu eftersom vi har koll där och kommer vara snabba att agera om någon lik Lucifer kommer dit.

DÄREMOT är det fortsatt behov av lappning och dörrknackning.

Det heta tipset som sorgligt nog gick förlorat häromsistens var ett tips från området Persiko/Hallsten ("han" gick sedan upp Hallstensgatan och försvann i skogen på höger sida om Persikogatan). Det är ett område som skulle behöva gås igenom mer noggrant med dörrknackning och uppdaterade lappar och att sedan fortsätta vidare ut från det området till nästa.

Eftersom det tagits en del rivlappar från uppsatta A4-lappar kan folk möjligen tro att han hittats. Oavsett hur det står till med den saken är det bra att informera att han fortfarande är saknad.

Därför har jag gjort en ny pdf till redan lappade områden - att lappa om i! Fritt att använda för valfri lappentusiast Glad

Tissetassarna
2012-06-30 22:50
Lena
2012-07-01 00:12
#101

Nervpirrande läsning detta! Hållar tummarna så de blir blåa! Tänk om han kunde visa sig och sedan gå i fällan! Då får vi öppna champagneflaskan! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: