Annons:
Läst 8275 ggr
[Anunnaki]
4/24/12, 11:07 AM

Katitsi behöver opereras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna insamling har nu gått över till Stockholms katthem som tagit sig ann katterna. Stockholms Katthems plusgirokonto: 90 01 79-3 Märk insalingen med Katitsi!

Katitsi är en av de katter som bodde i en otrolig misär i utkanten av ett industriområde i Mora.

Nu bor Katitsi hos mig med sina ungar men det behövs pengar för att bekosta en operation av hennes vänstra knä. Hon har en defekt på knäskålen, Patellaluxation, vilket innebär att hennes knäskål inte håller sig på plats utan den hoppar av vilket i sin tur innebär att Katitsi haltar.

Det går att operera men en operation kostar 17000 kr enligt uppgift från Falu Djursjukhus. Operationen kan genomföras tidigast i mitten av juni när kattungarna har blivit 12 veckor. 

Skulle det bli pengar över när opererationen är genomförd avser jag att överskottet först och främst ska användas för operationer om även hennes kattungar behöver behandlas. Förhoppningsvis har inte kattungarna någon defekt i knäskålen eftersom den är oerhört ovanlig. I andra hand ämnar jag låta ett överskott gå till kastrering, vaccination och id-märkning av Katitsi. Skulle det ändå bli pengar över när Katitsi är färdigbehandlad kommer jag att skänka dem till Billy Hittekattsförening.

Medan jag satt på banken för att öppna kontot kom jag att tala med en kvinna i hundsällskap. Vi kom att tala om djur och redan innan jag hunnit öppna kontot hade hon gett mig 100 kr att sätta in på kontot utan att veta vem jag är. Tack, Siv E för hundralappen!

Annons:
Lena
4/24/12, 8:33 PM
#1

Detta är en av våra nya godkända insamlingar! En mycket behjärtansvärt fall!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mantissa
4/25/12, 10:20 AM
#2

Men GUD vilken vacker katt!

[sakring]
4/25/12, 11:27 AM
#3

Försökte föra över pengar men min bank ville veta vilke bank som har detta konto.

[Anunnaki]
4/25/12, 12:16 PM
#4

Det är ett plusgirokonto och det är Nordea som äger plusgirot. Man kan gå in på ett Nordeakontor och sätta in pengarna men då tar Nordea betalt. Gör man en överföring ska man skriva 99603416289035.

Jag säger tack för ditt bidrag på förhand.

[Anunnaki]
4/25/12, 8:29 PM
#5

Jag har också öppnat ett konto i mitt namn på Swedbanken för Katitsi: Clearing nr 8166-1 och kontonummer 393051018-9

[Anunnaki]
4/26/12, 9:11 AM
#6

En glad överraskning när jag kollade plusgirokontot nyss! 1100 kr hade kommit in sedan igår och det finns nu sammanlagt 1200 kr för Katitsi.

Ett stort tack till er som hjälper Katitsi att kunna få sitt knä fixat.

Kontot på Swedbanken kan jag inte kolla på nätet så jag tänker ringa dem en gång per vecka och kolla saldot.

Annons:
[Anunnaki]
4/26/12, 6:20 PM
#7

I eftermiddag har det kommit 1000 kr från en person som tycker om katter och som är glad över att kattmisären som Katitsi kommer från nu är åtgärdad.

Nu finns det alltså 2200 kr på Katitsis konto. Inte så många katter som har eget plusgirokontoGlad

[sakring]
4/26/12, 7:52 PM
#8

Glad

Imasy
4/26/12, 9:46 PM
#9

Jag kanske har missat det, men hur många veckor är det kvar tills hon kan opereras? Hade hoppats på att jag kanske hinner få in en peng till op innan dess.

Finns det alternativ till Falu dsh som inte är lika dyra?

[Anunnaki]
4/26/12, 10:54 PM
#10

Kattungarna är nu sex veckor så tidigast om sex veckor kan det bli operation. Jag har haft kontakt med en kattmänniska som hade fått en likadan operation gjord på ett annat ställe och det var dyrare men jag kommer att kolla på ett par ställen för det finns ju gränser hur långt man kan åka innan resan blir väldigt dyr. Man måste också tänka på Katitsi. Det är inte bra att behöva resa i flera timmar både före och efter operation.

[Anunnaki]
4/27/12, 12:50 PM
#11

Det finns flera riktiga kattvänner i Mora för nu har ytterligare en person skänkt 1000 kr till Katitsi som nu sammanlagt har fått 3200 kr.

Alla bidrag oavsett storlek är mycket uppskattade. En tia kan ju vara en större uppoffring än vad  en hundralapp är för en annan.

Lena
4/28/12, 12:16 AM
#12

#11 Så bra att många engagerar sig i Katitsis öde!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
4/28/12, 1:12 PM
#13

Jag uppskattar som ni väl redan räknat ut om ni sprider info om både insamlingen och att det finns sju katter och fyra kattungar som behöver både jourhem och permanenta hem. Katitsi kommer att vara konvalecent i två månader efter operationen och om ingen vill ta hand om henne under den tiden får hon vara hos mig.

Annons:
lillmymlan
4/28/12, 8:45 PM
#14

Delat på fb och håller tummarna

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Anunnaki]
4/28/12, 9:52 PM
#15

Tack för hjälpen!

[Anunnaki]
4/30/12, 10:33 AM
#16

Nu har det kommit in 1000 kr till på Katitsis konto och det finns nu 4200 kr där men 3000 kr kommer från samma familj/släkt så för att komma upp till 17000 kr beövs många små bäckar. Jag har dock blivit lovad att få bidrag från några till så dessa bidrag

Nu har det kommit in 1000 kr till på Katitsis konto och det finns nu 4200 kr där men 3000 kr kommer från samma familj/släkt så för att komma upp till 17000 kr behövs många små bäckar. Jag har dock blivit lovad att få bidrag från några personer så de bidragen dyker väl upp efter helgen.

[Anunnaki]
5/3/12, 9:29 PM
#17

Katitsi har nu fått sammanlagt 9200 kr till sin operation. En privatperson i Orsa som värnar om djur har skänkt 4000 kr. Men som jag skrivit tidigare, en tia kan vara lika stor uppoffring från någon som en hundralapp är för någon annan. Jag blir på Katitsis vägnar lika glad för alla bidrag, små som stora.

Men, men än är det ändå en bra bit kvar fast nu är över halva målet nått.Glad

Katthemsmatten
5/3/12, 11:06 PM
#18

Ett litet bidrag överfört idag till plusgirot märkt 'katitsis operation'. Hoppas fler kan skicka en liten slant. Det är så många med stora akuta behov nu så jag har fått fördela jämnt mellan er. "If I was a rich man"…

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Anunnaki]
5/3/12, 11:30 PM
#19

Tack snälla du! Det skulle inte sitta i vägen att ha gott om pengar och kunna stötta alla hemlösa djur.

Det är med tanke på alla hemlösa katter som jag har valt namn på min hemsida, Hilberts Hotell. Om sådan hotell funnes i verkligheten skulle alla hemlösa katter kunna få ett varmt rum med rumsservice.

[Anunnaki]
5/8/12, 11:17 AM
#20

Insamlingen till Katitsis knäoperation har nu kommit upp till 10000 kr jämt. En privatperson i Orsa har skänkt 4000 kr men från er här på Hittekatter har det också kommit in rätt mycket pengar. Tack allesammans!

Jag har nu skickat en inskannad kopia av den första sidan av min bokföring av inkomna gåvor till Lena. Det är hittills tolv personer som skickat pengar.

Katitsi var lite marig med maten ett par dagar men nu äter hon som vanligt. Hon är ju lite tillbakadragen men i förrgår åt hon skinkbitar ur min hand. Dessutom har hon börjat bli lite inresserad av att leka.

Trots sitt defekta knä hoppar Katitsi upp på rätt höga möbler. Kattungarna har nu äntligen kommit igång med att äta riktig mat men de är rätt små för sin ålder, sju veckor, tycker jag, nätt 600 g. De är iallafall mycket lekfulla och nyfikna. Jag får alltid hjälp när jag sopar golvet men moppen är inte riktigt lika rolig. Hjälp får jag också när jag gör ren kattlådan.

Annons:
Katthemsmatten
5/8/12, 2:47 PM
#21

Vad kul att höra att det går så bra för lilla Katitsi och att du har fått bra städhjälp Flört

Vi får väl försöka skicka en liten slant här och en liten slant där när vi kan så att den vackra lilla damen kan blir fri från sitt knäproblem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
[Anunnaki]
5/11/12, 4:25 PM
#23

Det behövs en massa små bäckar så att Katitsi kan bli opererad när kattungarna blivit tolv veckor. Jag kan nog inte hoppas på fler stora bidrag men de har ju gjort resten lättare.

Tyvärr har det varit en massa strul hos mig som tagit mycket tid men det har inget att göra med Katitsi och hennes småttingar. Bl a fick jag ett papper från Skattemyndigheten som fick mig att tappa andan men papperet var fel. Puh!

Både Katitsi och hennes ungar är mycket noga med vad de äter. Kattmat ratar de nästan helt och hållet. Katitsi har väl ätit lite blötmat men finns det rått kött att tillgå så tar hon det utom skinkan då som hon inte kan motstå. Kattungarna krafsar om jag ställer fram kattmat och vänder ryggen till.

Torrmat ignorerar de totalt. Är det någon här som har träffat på sådana katter?

Tack för alla bidrag.

Katthemsmatten
5/12/12, 9:23 PM
#24

Nyfiken fråga: vad utfordrar du sötnosarna med? Är det en fördel att ha en jägare i familjen för dem som adopterar den här familjen? Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Anunnaki]
5/12/12, 9:58 PM
#25

Katitsi vägrar i princip att äta annat rå mat men en och annan kattmatspåse har väl åkt ner i magen på henne om än med tvekan. Några bitar Orijen har också försvunnit från fatet. Kattungarna är lika föutom att de ätit en del kokt kyckling. Kattmaten krafsar de bara åt.

Så om du är intresserad så är det en fördel om du har rått kött att servera. Jag har faktiskt aldrig haft så kräsna katter.

[Anunnaki]
5/13/12, 9:31 PM
#26

Här kommer min första redovisning över inkomna gåvor till Katitsis operation. Det har varit stilje på gåvofronten nätt en vecka men idag ringde en kvinna från grannskapet och ville veta hur hon skulle göra för att stödja Katitisi.

[Anunnaki]
5/17/12, 4:52 PM
#27

Hundra kronor till har kommit in till Katitsi. Tack, Jelena VO om du läser här på siten. Sammanlagt 10100 kr finns nu på kontot.

Katitsi är ju reserverad men idag tyckte hon om att bli kliad vid ena örat med en pinne och skinka äter hon från min hand. Vi blir nog vänner snart.

Annons:
[Anunnaki]
5/23/12, 11:40 PM
#28

Ytterligare 400 kr har kommit in så nu är Katitsis kassa uppe i 10500 kr. Nu återstår endast 6500 krGlad

Katitsi är nog i det närmaste hanterbar nu för idag tog jag ena kattungen när den låg alldeles bredvid henne utan att hon ens blinkade. Men jag tar det lite lugnt och kliar henne med pinnen. Det är ju dumt att riskera bakslag genom att gå för fort fram.

Katthemsmatten
5/24/12, 9:52 AM
#29

Löning på fredag Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Anunnaki]
5/24/12, 1:00 PM
#30

# 29 Jag får hoppas att det finns fler som kan tänka sig skänka Katitsi en slant. Alla belopp är mycket välkomna. Många bäckar små … är ett bra ordspråk.

Katthemsmatten
5/24/12, 1:46 PM
#31

Hys förtröstan - imorgon får väldigt många av oss lön och vid månadsskiftet ska du se att det rinner in en liten slant här och en liten slant där. Eller hur, alla läsare? Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Anunnaki]
5/24/12, 2:36 PM
#32

Jag blir nästan rörd för varje krona.

[Anunnaki]
5/28/12, 9:55 AM
#33

De senaste dagarna har det kommit in sammanlagt 1200 kr och det finns nu 11700 kr på Katitisis konto. Om man från sjukhusets sida står för uppgiften 17000 kr så har insamloingen nu kommit upp i 2/3 av beloppet.

Stort tack till er som bidrar till att realisera Katitsis operation.

[Anunnaki]
5/30/12, 12:13 PM
#34

En femhundring till har kommit in så nu finns det 12200 kr!Glad Tack alla snälla människor på Katitisis vägnar. Samtidigt vill jag tacka er som visat mig förtoendet att få ta emot era gåvor till Katitsi.

Annons:
[Anunnaki]
6/3/12, 9:59 PM
#35

Ytterligare pengar har trillat in och nu finns det 12688 kr på kontot. Bland annat Katthemsmatten har satt in en gåva igen. Ett par stycken kan jag inte se förrän jag fått inbetalningsinfo med posten. Tack kända och okända.

På Tradera finns en auktion för Katitsi, http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=Katitsi&catid=-1

Lena
6/3/12, 10:45 PM
#36

Vad bra att det har kommit in så mycket pengar! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

fialotta66
6/4/12, 9:18 PM
#37

En skitsak i sammanhanget kanske men den förra redovisningen stämmer inte riktigt vad jag kan se. Räknar man de enskilda bidragen blir det totalt 9900 men det står att det totalt är 10 000 men det har kanske bara trillat bort nån rad.

[Anunnaki]
6/4/12, 10:14 PM
#38

Skitsak vill jag inte kalla det om något inte stämmer. Tack för att du säger till! Av någon anledning har ett belopp på 200 blivit 100 i samband med att jag konverterat från word till pdf. Vilken tur att det blev fel åt det hållet. Bifogar en korrigerad fil och till dig # 37 kan jag skicka en inskannad kopia av kassaboksoriginalet men den filen kan jag inte lägga här för den innehåller namn. Men om du skickar mig din e-postadress så ska du få den. Lena har fått den redan den 7 maj.

fialotta66
6/9/12, 1:06 AM
#39

Hur går det med allt? Har ungarna fått något nytt hem ännu och tror du det kommer in tillräckligt så Katitsi kan opereras? Försöker komma på var jag mer ska kunna sprida infon kan inte bidra med så mycket mer än det just nu då jag lever på bidrag själv. Vad händer om det inte skulle komma in tillräckligt eller väntar ni bara med op tills ni fått ihop det som behövs? Stämmer det att det fattas lite mer än 4000 nu eller har jag missat nåt.

[Anunnaki]
6/9/12, 8:33 AM
#40

# 39 Jag har ännu inte hittat något hem till kattungarna och de är klara att flytta. Transporter till Stockholmstrakten är inga problem och jag kan tänka mig att åka med dem en bit norrut också.

Det finns nätt 13000 kr på Katitsis konto och opeationen ska kosta 17000 kr. Jag har löfte om ett par tusen till från en person om det inte gåratt få ihop pengarna. Denna person har redan skänkt 1000 kr.

Men hjälp att hitta hem till kattungarna är mycket välkommen. Ett annat problem är att hitta någonstans för Katitsi att vara både före och efter operationen under konvalesenstiden.

Tyvärr har jag ju lämnats i sticket av tjejen som fångade in katterna. Hon har försvunnit och svarar vare sig på telefon, sms eller mail. Själv är jag av familjeskäl mycket trött och ledsen så jag orkar inte ta hand om dessa katter längre. Läget är helt akut.

Tack till er som bryr er.

[Anunnaki]
6/10/12, 8:17 PM
#41

Ny redovisning av gåvor till Katitsi. Tänk vad omtänksamma människor det finns.

Läget är tyvärr oförändrat när det gäller att hitta hem till kattungarna och att hitta någon som kan ta hand om Katitisi tills pengar har kommit in så att hon kan opereras och sedan under hennes konvalesenstid.

Annons:
fialotta66
6/11/12, 10:01 AM
#42

Vad trist att det inte kommit in fler gåvor nu när målet är så nära men nu har väl en del fått tillbaks på skatten så kanske det kommer in nån slant till i dagarna *hoppas* Glad

lillmymlan
6/11/12, 10:54 AM
#43

#42. Precis Flört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Anunnaki]
6/11/12, 9:32 PM
#44

Det har kommit in 2000 kr till idag så då ligger det på 14788 kr så målet närmar sig. Mer än hälften av penagrna har kommit från mina trakter och då från människor som åtminstone vet vem jag är men jag mycket ödmjuk inför att så många som inte vet vem jag är ändå har skänkt så mycket pengar.  Jag tackar alla för det förtroendet.

fialotta66
6/11/12, 10:11 PM
#45

Åh vad härligt att det kommit in så mycket, det är kanske som jag sa att folk har fått tillbaks på skatten och kunnat avvara nån hundring många bäckar små heter det ju Glad Nu måste ju det sista kunna lösa sig kanske det går att prata med djursjukhuset och få lite billigare op om de förstår situationen?

[Anunnaki]
6/12/12, 4:27 PM
#46

Jag vill påminna om auktionen som lagts upp på Tradera för Katitsi. Lite krims-krams som skänkts till Katitisi. Det går att lägga bud i fyra dagar till.

Hasse i Västerås
6/12/12, 9:58 PM
#47

Hej!

Fick höra om denna insamling av en kollega. Jag har en god vän som är veterinär på Strömsholms djursjukhus. Jag skulle kunna höra med honom om det finns möjlighet att få op billigare med tanke på omständigheterna. Skulle du kunna ge lite närmare info om kattens problem som jag kan vidarebefodra?

Om det inte går att förhandla om priset kan jag kanske lägga till det som behövs. Jag skulle dock gärna se en redovisning först. Har du möjlighet att skicka mig den om jag skickar dig min e-postadress?

Stort tack för allt jobb du gör för katterna!

Hälsningar

Hasse i Västerås

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[sakring]
6/17/12, 10:58 AM
#56

Redovisning sker kontinuerligt och vad det gäller står i det inledande stycket som T.S ha skrivit.

lillmymlan
6/17/12, 11:13 AM
#57

Missarna har kommit till Sthlms katthem och insamlingen för mamma katt behövs ju fortfarande Kyss

Här är den andra tråden Flört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[Anunnaki]
6/17/12, 3:49 PM
#58

Även om det varit väldigt jobbigt med dessa katter har jag förstås blivit fäst vid dem och det var tur att de som tog emot katterna på Stockholms katthem gjorde så gott intryck på mig.

Det var lite tomt efter dem när jag kom hem och det var nära att jag lade upp mat till dem samtidigt som mina katter fick sin mat.

Tack för all uppmuntran från er på Hittekatter!

Om någon nu vill skänka en slant till Katitsis operation är det bästa att sätta in pengarna på Stockholms katthems konto och märka gåvan att det ska gå till Katitsi.

Skulle det finnas pengar över när Katitsi är opererad och kastrerad samt att kattungarna blivit vaccinerade och id-märkta tycker jag att Stockholms katthem är värda överskottet.

Är det någon som tycker annorlunda?

Lena
6/17/12, 6:08 PM
#59

#58 Det låter som en alldeles utmärkt lösning att ev. överskott tillfaller Stockholms Katthem!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
6/18/12, 10:12 AM
#60

Stockholms Katthems plusgirokonto: 90 01 79-3. Märk insättningen Katitsi.

På katthemmets bildblogg finns bilder på den vackra mamman och hennes lika vackra döttrar. www.katthemmet.nu

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
6/18/12, 10:41 PM
#61

#58 - Fint förslag. De förtjänar varenda slant.

#60 - Ska in och kika. Spännande!

Upp till toppen
Annons: