Annons:
Etikettsajten
Läst 6915 ggr
bymaruska
4/3/12, 2:59 PM

Akut - Östergötland April 2012

I går kväll följde 10:an och 11:an med hem. En pojke och ett osäkert kort, i eftermiddag vet vi när de hämtas från veterinären.

Små tjejererna Sköldis o Brunöra är i stödhem och är flyttklara och väntar förväntans fullt på eget hem.

Pricken och Bandit står på tur att hitta en lösning för. Pricken får vänta in Bandit eller Bandita några dagar sedan står de på tur att hitta eget hem.

En liten lakrisboll får vänta in en kompis att flytta med om inte rätta hemmet med en trygg katt dyker upp.

Problem har vi tyvärr, en blåpadda väldigt skygg kommer att bli en svår nöt att knäcka plus efterlysnings katten Gråis som inte verkar ha ett hem. Två svårfångade katter och skygga!!!

Långhåret är så envis och ska bara inte gå i fällan, dumma katt!!

//M-H

Annons:
Katthemsmatten
4/3/12, 3:54 PM
#1

Påminn oss om ert kontonummer, snälla Maruska Glad

Får tömma katternas Dentabitskonto.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/4/12, 9:22 AM
#2

Här är den förra tråden Glad

Här är bloggen Glad

Här är vårt kontonummer om någon vill skänka en slant Glad

Swedbank
Clearingnr:8480-6
Kontonr:914618599-7

Tack #1. Kyss

Vi har nästa veterinärtid den 10/4 och då måste långhår absolut in! Hur det ska åstadkommas vet vi inte ännu, men så ska ske! TystOskyldig

Igår bjöd Förvånadvår nya veterinär på kastrering av en hankatt, snacka om att jag blev rörd, det är att göra för en god sak! Hurra för vettiga veterinärer och inte bara med tanken om att göra pengar för sitt företag, jag gillar det… eller nä, jag faktiskt ÄLSKAR det! HURRA

Funderar på att låsa in dem i fällan, så bra är de faktiskt, så vi kan släppa ut dem vid behov OskyldigSkrattande

Många missar är det!

Bandit är såååååå rädd, men det var väntat, har sett det via kameran och när jag har studerat dem noga. Den här lille grabben kommer ta tid och det kommer bli bra även för honom, vi har inte bråttom! Alla får den tid som de behöver Tungan uteKyss

Sotarn fick tröst av Pricken igår (ser genom infraröd kamera som är installerad) och han slickade honom på huvudet och tröstade honom nära nära intill. Finaste Pricken - han sa till sin kompis… det är inte så farligt, vi får bra käk här och flera lådor och leksaker överallt. Dessutom kan vi gömma oss vid behov, det är görbra!

Som de berör mitt hjärta! Så mycket rädsla i Bandits ögon - men, snart kommer han också att acceptera att det är okej, sötnosen!

Förresten… glad påsk till er alla!

Kram Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
4/4/12, 10:59 AM
#3

Glad påsk, Malin!

Vilken smart idé att ha kameror installerade så ni kan observera katterna utan att de blir störda. Underbar veterinär också - hade jag bott i närheten hade jag definitivt visat mitt gillande genom att anlita kliniken till mina egna katter.

Hoppas nu att ni får in resterande katter så ni kan fylla veterinärtiden.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Delfinen
4/4/12, 11:02 PM
#4

Håller alla tummar, tår och tassar här för att långhår snart går i fällan.

Hoppas hoppas hoppas.

Passar även på att önska alla en glad påsk både dom på 2 ben och dom på fyra.

lillmymlan
4/4/12, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag ska, och M-H med mig gå till den här veterinären med våra missar också, absolut! De har skyggisvana och är dessutom så himla trevliga och tar sig tid när vi kommer.

Snacka om att inte bara göra det för pengar, utan för att man verkligen vill hjälpa! De har ett hjärta Kyss och det berör mig!

Där skulle jag hellre lägga mer pengar kan jag säga Tyst bara för att de är så himla bra! Kyss

Det lilla långhåret som inte vill gå i fällan KyssRynkar på näsan

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
4/4/12, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hanen som är såååååå kär i alla!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
4/4/12, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Honan med smala svansen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
4/4/12, 11:07 PM
#8

De här 3 sötnosarna var på plats idag när Bertil och jag var där, men ingen ville gå i fällan Oskyldig

Kanske i morgon, eller övermorgon…

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Zaviie
4/4/12, 11:24 PM
#9

Ooh vad fin paddan var! Söker den ett hem sen?

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

lillmymlan
4/5/12, 8:07 AM
#10

#9. Den lilla paddan har redan ett hem som väntar på henne, men både svarta honan och svarta hanen söker ett hem när de kommit in.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
4/5/12, 10:22 AM
#11

Underbart vackra alla 3. Hoppas, hoppas ni snart har dem i fällan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
4/5/12, 7:01 PM
#12

Ja…jag tjatar om ingen om hur underbara ni är…och snart, snart kan nog inte lånhåret motstå det goda o tassa in i fällan,…

Katthemsmatten
4/5/12, 7:33 PM
#13

Tassar och tummar hålles för god fällfångst!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
lillmymlan
4/6/12, 10:59 AM
#14

Delfinen… glad påsk till dig med Kyss

#12. Vi hoppas på långhår, men idag regnar det och är skitväder Gråter

#13. Påskafton låter som en god dag för denna och svarta fröken att komma in, de är alltid välkomna in i värmen och tryggheten Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/6/12, 11:04 AM
#15

Försök muta missarna med  att dom skall få var sin påse med kattleksaker från mig om dom snällt går i fällan. En gosig filt kan dom också få då det ligger några här på hög Tungan ute

lillmymlan
4/9/12, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ingen misse ville följa med hem igår Gråter svårt är det med de missar som är kvar, de är sååååå vaksamma! OskyldigTyst

Här är uppdatering via bloggen Kyss

#15. Tack Delfinen, det ska jag göra kan du tro! Behöver nog säga till Busan (långhåret) på skarpen… gå in i fällan bums! Men det hjälper nog inte… dumma dumma Busan! Kyss

Kram på er!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/9/12, 10:00 AM
#17

Busaaaaaan…..komsi komsi…..mysig filt och gosiga myntaleksaker väntar.

En galen tanke slog mig plötsligt…..får skylla på att jag är extra vimsig i skallen då jag dels är nyvaken och dels lite orolig för en av missarna som finns här hemma så jag är säkert helt ute och cyklar..

Har hört att kattmynta skall kunna ha en lugnande inverkan på en del katter. Om det stämmer skulle det kunna funka med att lägga in kattmynta i fångst burarna?

Lena
4/9/12, 12:20 PM
#18

#17 Kattmynta drar ju till sig katter nästan som en magnet. Ja så det är säkert ingen dum idé. Här hemma får jag inte ha mina plantor ifred för grannarnas katter. De lägger sig och rullar i plantorna.

lillmymlan & Co ni gör ett beundransvärt arbete som alltid! Kan tänka mig att dem katterna som är kvar är extra vaksamma nu. De förstår att något händer. Synd bara att de inte vet att det bara är bra saker. Man önskar att man hade kunnat tala om det för dem. :)

Det är oerhört vackra kissar det rör sig om! De två svarta goingarna är ju hur snygga som helst!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
4/9/12, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Kattmynta fungerar tyvärr inte, men det var ett himla bra förslag. Jag har alltid superstrongmynta från USA som jag har köpt via Gunilla, men de nosar inte ens efter det Rynkar på näsan dummingarna!

Men… vi har inte gett upp heller… de ska in… frågan är bara när och hur!?

Svarta lakritstrollen är riktiga finingar Kyss

Mammisen är världens supermjölktrampare Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
4/9/12, 7:45 PM
#20

#19 Inte alla katter som gillar kattmynta, men de flesta brukar vara som tokiga i det. Katter är dock individer så man ska inte ta något förgivet.

Så snygg hon är mammisen! Vilket fint ansikte! Ser ut som en mask! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
lillmymlan
4/9/12, 8:05 PM
#21

#20. Hon är helt ljuvlig Kyss och hon har en frän teckning Kyss

Lilla Pricken är en världens fining också, det kommer nya bilder på den lille pojken… snygg är bara förnamnet Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
4/9/12, 8:13 PM
#22

Vackraste 'padda' jag någonsin sett!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
4/9/12, 8:29 PM
#23

#21 Det ser jag fram emot (och säkert fler med mig)!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
4/9/12, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#22. Min första skyggis, en underbar padda, som för alltid gjorde intryck i mitt hjärta! Hon var anledningen till att jag, tillsammans med andra tog tag i Linköpingskolonin och nu A-kolonin.

Hon gjorde att jag vågade arbeta med skyggisar och hon är min förebild om hur trygga skyggisar faktiskt kan bli.

Utan henne hade jag aldrig vågat för jag hade aldrig träffat någon skyggis! Hon fick mig att våga och hon fick mig faktiskt att inse att jag kunde göra skillnad.

Här är min soulmate för alltid - hon somnade in den 21/7-2011 och varje dag saknar jag just henne, ingen kommer att ta hennes plats, men en annan liten padda har fångat mitt hjärta, ännu en gång…

Mamsen för alltid i mitt hjärta Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
4/10/12, 9:59 AM
#25

Vilken tur för alla hemlösingar/skyggisar att du träffade din första lilla padda! Förstår att du saknar henne. Somliga katter är på något sätt mer än 'bara' en katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/11/12, 2:01 PM
#26

#25. Hon var min allra bästa vän.

Pricken gör små framsteg och vågar äta godis trots att jag är där.

Bandit är fortfarande rädd och har öronen rakt ut som en liten propeller, men var sak har sin tid, sötpojken!

Sotarn är ledsen om nätterna, trots att de andra missarna är och håller honom sällskap :( pluppisen, han mjaaaaauuuuuuar mycket så då tar jag täcket med mig och lägger mig på köksgolvet.

Läste att M-H och Peppes lilla svart också är ledsen :( och mjauuuuuar på nätterna, men Peppe finns där och klappar kärleksfullt och pratar med honom… de små raringarna. M-H hör inget, hon sover Skrattande

Mammisen bara är och struttar runt på sina små ben… kan man annat än älska dem alla… nä, inte jag… som jag älskar dem!

Kärlek till dem för alltid!

Brunöra och Sköldis har ett par som ska komma och hälsa på från Trosa och om de känner att sötnosarna är rätt så åker vi för hembesök och sedan får sötisarna flytta från jourhemmet… som jag hoppas att de är 100 % rätt, inte 95 % utan 100 ska det vara…

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
4/11/12, 7:56 PM
#27

Håller tummarna att det blir en 100% are!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
4/11/12, 8:57 PM
#28

Tummar o tassar för 100%!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
4/12/12, 10:14 AM
#29

Ni gör ett otorligt fint jobb. uppdatera gärna:)

stor kram

lillmymlan
4/12/12, 4:32 PM
#30

Nu ska vi snart åka iväg och försöka fånga in missar igen!

Tum och tasshållning tack! Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

emjon
4/12/12, 5:07 PM
#31

Tum och tasshållning stenhårt för lyckad infångningGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[helenal]
4/12/12, 5:19 PM
#32

tum o tasshållning! lycka till:)

lillmymlan
4/13/12, 7:45 AM
#33

Nya försök igen…

Buuuuuusan kom igen nu!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
4/13/12, 8:05 AM
#34

Halvvägs så pratar jag med mataren. Inte en katt synlig! Ösregnar! Jag gillar inte vädergudarna :( åker hem igen! Nytt försök på söndag igen! Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
[helenal]
4/13/12, 10:48 AM
#35

BRA kämpat ändå! synd att vädret inte var som i göteborg då.. strålande sol:S

lillmymlan
4/14/12, 9:44 AM
#36

Igår fick Brunöra och Sköldisen besök av ett par som verkar fungera bra med blygisarna.

Idag åker vi på hembesök till dem och stämmer allt så flyttar Brunöra och Sköldisen dit i morgon :)

Ni vet, det måste stämma 100 % Kyss för våra missars skull!

I morgon framåt kvällen görs infångningsförsök i A-kolonin igen… prio är honorna som MÅSTE komma in NU, allra helst igår!

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/14/12, 11:22 AM
#37

Håller alla tassar, tummar, fingrar, tår och lite till för att det skall klaffa perfekt för Brunöra och Sköldisen.

Samma tassar, tummar, fingrar, tår och lite till för att det skall bli possetivt resultat vid infångandet i A-kolonin.

Ni gör ett suveränt jobb. Finns inga ord som räcker till för att ge beröm.

lillmymlan
4/15/12, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Idag provflyttar Sköldis och Brunöra till Trosa

M-H och jag var där igår och hälsade på och fick god fika och gott kaffebröd :) och träffade familjens katt :) en snygg oriental, så mycket personlighet.

Idag åker jag och Bertil och hämtar småtrollen och lämnar dem i Trosa och sedan hem och mata missarna och sedan iväg för att försöka få in Sotnos, Busan och Smygarn!

Håll tummarna för hela paketet!

KRAM!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
4/15/12, 8:43 AM
#39

Delfinen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/15/12, 10:52 AM
#40

Håller alla tummar här.

Kom kom kom små missar. Kom skall ni få mat, godis och värme. *lockar*

Lena
4/15/12, 6:53 PM
#41

Så bra att det verkarde stämma med det nya hemmet! Håller tummarna att allt går bra. Det gör jag även för att kvällens infångningsförsök ska bära frukt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
bymaruska
4/15/12, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Tyvärr blev kvällens infångningsförsök inställt. Vi har tramsat så många gånger med fällan och långhåret och det vill inte alls funka, så nu blir det en drop trap som min sambo bygger ihop i kväll väldigt försenad pga av jobb.

Måndag eftermiddag kväll står drop trapen på plats vilket förhoppningsvis betyder att fröken långhår tillbringar sin sista natt som hemlös nu i natt.

Katthemsmatten
4/16/12, 11:51 AM
#43

Håller tummarna för att ni lyckas!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/18/12, 10:47 AM
#44

Det har varit ett riktigt sk*tväder från och till hela tiden, men nu är det ingenting som hindrar att de går i fällan idag :).

Peppe (M-H:s man) har fixat en jättefin droptrap åt oss, så nu är de sååååå välkomna in så!

Kl 13 åker vi med släp ut för att fånga in missarna därute… komsi komsi!

Tum och tasshållning igen dårå GladFlört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
4/18/12, 11:21 AM
#45

Väntar med spänning på uppdateringen! LYCKA TILL!! Och in i fällan nu små missar, ni får det såååå bra.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lynxkissen
4/18/12, 12:28 PM
#46

Lycka till! Hoppas ni får in dem nu :)

lillmymlan
4/18/12, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hon gick i nya droptrapen idag Kyss imorgon ska hon kastreras!

Så skönt att slippa åka ifrån henne ännu en gång!

Lilla sötnosen… hon är såååå liten Gråter att det värker i hjärtat!

Välkommen in Busan Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Ragga
4/18/12, 8:04 PM
#48

Hurra hurra! Söta lilla Busan. Ni är sååååå bra.

Annons:
Delfinen
4/18/12, 8:15 PM
#49

Toppen…..skuttelihopp så glad jag blir……massor med nospussar till lilla fina Busan Skrattande

[helenal]
4/18/12, 8:37 PM
#50

busan… jaa va söt hon är:D

Katthemsmatten
4/18/12, 8:40 PM
#51

#47 Ni regerar!!!! Så himla bra jobbat av alla inblandade.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
4/18/12, 10:24 PM
#52

#47 Detta var riktigt roligt att höra! Jippii! Ännu en katt som slipper föda ungar ute! Grattis till ett utmärkt arbete!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
4/19/12, 9:20 AM
#53

Lilla Busan vägde 2,1 kg så det är en mkt liten katt, som en kattunge!

Idag blir hon kastrerad och får frillan fixad (inte rakning om det inte är ett måste).

Lilla hjärtat Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[helenal]
4/19/12, 11:50 AM
#54

oj vad lite hon väger för att vara dräktig:O? hur ska ni få upp henne i vikt på ett sunt sätt? har hon någon favorit mat kanske:)

lillmymlan
4/19/12, 5:54 PM
#55

Lilla gumman var inte dräktig och hade inte lagt bebbar ute, fy fanken, snacka om tur! Jobba, jobba, jobba vidare för nästa hona på tur!

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
[helenal]
4/19/12, 6:00 PM
#56

vad bra!:)

[helenal]
4/19/12, 6:00 PM
#57

vad bra!:)

Delfinen
4/19/12, 7:50 PM
#58

Härlig läsning Skrattande

lillmymlan
4/22/12, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Den här helgen har vi tagit det "lugnt" och i morgon hoppas vi på strålande sol och vackert väder, lagom vindstilla tack :) så vi kan sukta med godmat för de missar som ska komma in!

Här finns lite uppdateringar om helgen! Kyss

Kan också berätta att lilla Rödis har fått namnet Topaz hos Emjon, fina fina Topaz! Kyss

På bild är Tusselina som som fått perm hem hos Amelia :)

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
4/22/12, 10:14 PM
#60

Vilken sötnos på bilden! Lycka till imorgon . Ser med spänning fram mot uppdatering om hur dagen utföll.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/23/12, 7:21 PM
#61

Ringde veterinärer och fick tid på torsdag, så just nu laddar vi inför onsdag och hoppas att 2 flickor följer med oss hem för kastrering på torsdag!

Håll tummarna för det!

Bloggen är uppdaterad… om lilla Topaz framsteg Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/23/12, 7:41 PM
#62

Ohhhh vilken liten sötnos på bilden.

Håller tummar, tår och tassar här för dom 2 tjejerna

Annons:
Lena
4/23/12, 8:09 PM
#63

Hoppas vädrets makter är med er nu framöver. Det underlättar ju så mycket!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
4/23/12, 8:18 PM
#64

Måtte ni få in dem nu. Tummarna hålls stenhårt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/24/12, 8:48 AM
#65

Har hört att det ska bli regn i morgon GråterSkrikandes och jag börjar bli himla trött på vädergudarna ska jag säga!

Jaja, men vi tänker sol och vindstilla och hungriga missar och hopp i fällan Kyss ja, det gör vi!

Tumhållning i morgon tack och tänk gärna in dem i fällorna!

Ha en god tisdag

/M

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
4/25/12, 7:37 AM
#66

Det ser grått ut på himlen, men inget regn än så länge, peppar, peppar!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattassen
4/25/12, 7:48 AM
#67

#65/66 Oj, ja så där håller vi på hela tiden. Vi har svårt tidsmässigt med jobb och annat att komma loss sk. 24/7 och har vissa kvällar som funkar. Tror fanken att det ALLTID regnar dessa kvällar… Igår var en mycket fin kväll - då var jag naturligtvis inte hemma och kunde fånga katt. SÅ typiskt! Nu bestämde vi torsdag kväll, nu ser vi hur eländigt det verkar bli i morgon!Skrikandes

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
4/25/12, 10:03 AM
#68

#67. Vädergudarna verkar inte vara på vår sida direkt, ska det vara svårt så ska det liksom!

Skitvädergudar! Skrikandes

Men vi kanske kan få det att funka ändå… för vi ska *viskar* åka tidigare än vad vädergudarna trodde! SkrattandeFoten i munnenTystTungan ute

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/25/12, 6:59 PM
#69

Indianerna dansade ju regndansen….kanske funkar om vi dansar soldansen Tungan ute

Annons:
Lena
4/25/12, 7:07 PM
#70

Ja det är förskräckligt vilket väder det är. Inte kattfångarväder för 5 öre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
4/25/12, 10:18 PM
#71

Nä, vi fick avsluta i pissvädret och bara 2 killar var synliga, Peppe och Svartis, men de fick god mat i alla fall, men jösses, så rädda de är för mig, har jag skrämt dem för alltid nu? Stackars missarna Gråter

Nästa tid för kastrering är om en vecka… så det är onsdag nästa vecka som gäller för infångning… men en sväng i helgen blir det allt, måste i alla fall checka så att tjejerna är där överhuvudtaget, så de inte har lagt bebbar ute, det skulle vara så illa Rynkar på näsan

Imorgon åker vi till Linköping och matar och spanar, det går åt dåligt med mat där, men det finns ju mycket råttor nu Rynkar på näsan

Vi har ett auktion med Bumbisbäddar på bloggen Glad tack snälla Bumbis Kyss

Regnar ute fortfarande… Delfinen… dansa soldans nu och hela tiden fram till alla missarna är klara tack Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
4/25/12, 10:29 PM
#72

Skall göra mitt bästa med dansen

Hugg hugg stor hövding, ge oss sol och värme

lillmymlan
4/25/12, 10:30 PM
#73

#72. Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
4/27/12, 10:40 PM
#74

Mammisen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
4/27/12, 11:49 PM
#75

#71 Nej vädret har inte varit någon höjdare senare tid varken ur kattfångarsynpunkt eller andra synvinklar. Gör att kapplöpningen med tiden blir extra tuff nu i värsta kattungefödartider. Vi får hoppas att de håller igen och låter sig fångas först!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
4/30/12, 10:09 AM
#76

På onsdag hoppas vi få med 2 missar in för kastrering… sedan är det killarnas tur! Hej och hå!

Vädret ska ju *viskar* vara bra så då är det "bara" för missarna att gå utefter gottislukter i fällor och droptrap… vi kör med 3 på en gång :) då måste ju 2 fyllas i alla fall, eller hur?

Ha en god vecka alla!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Lena
4/30/12, 11:25 AM
#77

#76 Vi hoppas att vädrets makter och alla andra makter är med er på onsdag!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
5/1/12, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

#77. Väderprognosen håller i sig och det ser ut som det blir fint väder :) så det hoppas vi på inför morgondagen.

Idag åker vi till Linköping och överlämnar en säck med mat till mataren och kollar läget och fotar om vi ser någon misse på plats, sist var Svarta svansen synlig där iaf.

Ska överlämna Bumbisbäddar från auktionen som jag gjorde via bloggen, tack alla ni som budade Kyss och vann!

Ikväll startar jag en ny tråd och redovisningen för april månad hamnar sist i den här tråden.

Lilla Sköldis trivs bra med goset från nya husse och matte, vi ger både henne och Brunöra mer tid och hoppas att Henna, deras 9-åriga katt också kommer att gilla småtrollen Kyss

Ha en fin 1:a Maj

Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
5/1/12, 11:22 AM
#79

Fortsätter att hålla tummarna för vackert väder, god fångstlycka samt att allt ska fortsätta gå bra med Sköldis och Brunöra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
5/1/12, 7:52 PM
#80

Redovisning i pdf för april 2012

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
5/1/12, 7:53 PM
#81

Kvitton i pdf för april 2012

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
5/1/12, 8:15 PM
#82

Här är den nya tråden

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
5/1/12, 8:32 PM
#83

Tusen Tack för redovisningen Malin! Ordning och reda som vanligt! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: