Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 72253 ggr
Svanslös
11/22/11, 12:58 PM

Äntligen en GPS-tracker för katter!

Jag har testat en tracker från NorthTracker som funkar perfekt! Den är liten med batteritid på upp till två veckor och kräver inget abonnemang. Det jag gillar är framförallt den användarvänliga mjukvaran- det är bara att logga in och titta på kartan. Man får även fram historik och häromveckan fick jag ett larm då katten gett sig iväg på långpromenad bort mot E4:an då jag lagt in en säkerhetszon där. Helt underbart!

Jag ger den mina varmaste rekommendationer!

www.northtracker.com src="http://hittekatter.ifokus.se/js/lib/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif" alt="Glad" title="Glad" />

martdat
11/22/11, 5:47 PM
#1

tack för tippset, har sparat länken.även om jag bara har innekatter nu, man vet aldrig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

bondkatt
11/23/11, 12:53 PM
#2

Hej Svanslös!

jag hur stor är denna tracker ?

jag har en tracker från GPS-Teknik ( MT88), men tycker dock att

den fortfarande är lite stor, fungerar klockrent förutom storleken.

Våran tracker har storlek 49 x 38 x 18mm

posta gärna Storlek och batteritid är du snäll.

Och så ser våran Katt gps tracker ut.

KATT-GPS - GPS-TEKNIK

//ML

Alexej
11/23/11, 5:56 PM
#3

Den här verkar vara 6,75 x 4,0 x 2,1

Tänk om man kunde ha ID-chippet som GPS samtidigt….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mantissa
6/26/12, 11:12 AM
#4

Ni som provat:

Är de vattentäta? Hur funkar det i minusgrader? Har tittat på dessa länge då mina kissar så gärna vill bli utekatter igen.
Vad kostar abonemanget per månad? Tillkommer det någon kostnad man inte tänker på?

Tissetassarna
6/26/12, 11:35 AM
#5

Synd att den inte var billigare då kanske det hade varit något för TNR katterna.

skrollan
8/23/12, 6:19 PM
#6

Någon som veta mera hur den fungerar ännu? Värd pengarna? :-)

Annons:
Lena
8/23/12, 6:29 PM
#7

#6 TS verkar vara mycket nöjd med produkten. 1995:- är som jag tycker överkomligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mantissa
5/25/13, 12:17 PM
#8

putt

skrollan
5/29/13, 1:52 PM
#9

Jag och min sambo är inne på att testa. Men nu kommer jag inte in på sidan :-/ men vore intressant att veta vart dem är ommkvällarna när dem inte tycks höra mig då jag visslar in dem för natten :-)

skrollan
6/18/13, 9:54 PM
#10

Nu hittade jag tråden :) men kommer fortfarande inte in på sidan.

[Mustangcab]
6/18/13, 10:38 PM
#11

Av vad jag kan se så finns ingen speciell för katter och det kostar beroende på hur mycket man vill använda den.

Lena
6/19/13, 11:24 AM
#12

Hittade vid sök på GOOGLE dessa länkar:

Micro gps tracker hund och katt.

GPS logik.

North Tracker.

Vet inte om det kan vara något?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Mustangcab]
6/19/13, 12:41 PM
#13

Den sista är den som som ligger i första inligget.

Annons:
JenL
6/19/13, 3:35 PM
#14

G-Paws

http://shop.g-paws.com/

Mycket mindre och smidigare.

Föreningen 9 Liv Östergötland
Email: foreningen9liv@hotmail.com
Hemsida: http://www.foreningen9liv.se

Facebook: http://www.facebook.com/foreningen9liv

[Mustangcab]
6/19/13, 6:52 PM
#15

För en liten katt så är den också ganska stor.

skrollan
6/21/13, 10:45 AM
#16

Tack, ska jag genast titta på :-)

najjie
4/13/14, 11:08 AM
#17

Hur fungerar g-paws egentligen? såg inget om att spåra, bara ladda ner via usb? hjälper ju inte om katten är borta…

Lena
4/13/14, 12:29 PM
#18

Har tyvärr ingen egen erfarenhet av dessa. Men vet att det finns varianter som man söker via ett speciellt dataprogram som man har tillgång till.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena.jk
4/12/16, 2:01 PM
#19

Under 2-års tid så har jag testat så många olika katt-gps på min ragdoll att vi höll på och bli tokiga. Nu har jag äntligen hittat en som vi båda är nöjda med. Eftersom att jag testat samtliga gps-spårare som länkats i denna tråden utan framgång så bumpar jag gps-spåraren som passar oss bäst:

http://www.gpser.se/minifinder-atto

Mimmi märker knappt av den när hon har den på sig :) 

Någon annan som testat minifinder atto?

Stallmima
4/12/16, 4:19 PM
#20

Tänkte på om katten klär av sig halsbandet!  eller fastnar någonstans  🤔

Annons:
Katthemsmatten
4/13/16, 11:36 AM
#21

#20 Det är en risk med alla halsband, men jag tar för givet att detta halsband är gjort för att utlösas om katten fastnar. Annars är det ju en säkerhetsrisk. Vill man minimera risken för att en katt försvinner så håller man den som innekatt eller ser till att den har en säker och inhägnad uteplats där den kan vistas.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena.jk
4/13/16, 3:26 PM
#22

#20 minifindern kommer inte med något halsband så det får man lösa själv. Jag tog bara ett vanligt katt-halsband med säkerhetsöppning som lossas vid tryck. Mimmi har bara tappat det en gång och då var det inte så svårt att hitta det med tanke på att en GPS satt där 😉

Stallmima
4/13/16, 10:05 PM
#23

#22 ja men det lät ju bra  👍

Katthemsmatten
4/15/16, 2:05 PM
#24

Låter jättebra!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: