Annons:
Etikettannonsdiskussioner
Läst 6283 ggr
[crisse1]
8/17/11, 9:01 PM

*Låst* Hjälp till 3 kattungar i Borås?

Finns där någon som har plats till 3 kattungar i Boråstrakten och som kan ordna nya hem till dom. Ungarna är 12 veckor och måste bort innan 28 aug.

ANM: Det är emot Hittekatter iFokus regler med omplaceringsannonser av katter som har en ägare, det är även emot våra regler att framföra avlivningshot från kattägaren. Låser därför denna tråd. Hänvisar istället till Djurannonser iFokus och Omplacering iFokus. // Lena - sajtvärd

Annons:
Jourhemmet
8/17/11, 9:12 PM
#1

Är annons utlagd på Blocket?

[crisse1]
8/17/11, 11:04 PM
#2

Nej, och det går inte att ordna någon annons.

[zannapettersson]
8/18/11, 9:02 AM
#3

Oj, det var inte så mkt tid, .. kan lägga ut på fb och kolla runt lite, har du bilder osv på dom ?

[crisse1]
8/18/11, 10:26 AM
#4

#3#

Nej tyvärr så har jag inga bilder på dom små men jag vet att där är en helsvart, en svart/vit och en tigrerad och dom är helt tama trots att dom för det mesta går ute.

Det är lite knepigt för mig eftersom jag bor i Malmö men har en bekant som bor granne med det äldre paret som har kattungarna. Jag har lyckats stoppa avlivning av kattungarna under 3 veckor med löfte om att jag skall ta dom bara för att ge ungarna en chans att komma därifrån. Ägarna vill inte ge bort ungarna till okända personer det är därför ungarna är kvar hos dom men dom har godkänt att jag tar dom små. Jag har inte plats till kattungarna men jag vill inte att dom blir avlivade. Ägarna åker på semester på lördag och kommer hem nästa söndag och då måste ungarna vara borta. Jag tror dom små får gå ute när inte ägarna är hemma och min bekant går dit och tittar till deras hus och då ger hon katterna mat.

[zannapettersson]
8/18/11, 11:11 AM
#5

Det blir ju lite svårt att hitta hem till kattungarna om dom inte säljer/ger bort dom till människor dom inte känner.. fundersam till hur människor tänker ibland, så du kommer säga att du ska ha dom fast dom kommer till någon annan ?

[crisse1]
8/18/11, 12:00 PM
#6

#5#

Ja det stämmer

Annons:
[crisse1]
8/18/11, 12:02 PM
#7

Jag trodde att jag skulle få ut dom kattungarna jag har här hemma men det ser svårt ut annars hade jag tagit dom här 3 små själv.

Hawknestgrove
8/18/11, 1:47 PM
#8

Oj putt för dessa små stackare….. KAN vi hjälpa Crisse?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kattarina
8/18/11, 5:13 PM
#9

lycka till

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

[zannapettersson]
8/18/11, 8:31 PM
#10

Har ev ordnat ett hem åt en av kissarna 5mil norr om gbg, hennes katt blev nyligen påkörd, isf blir kattungen innekatt och bor med henne och en hund. hon skulle tänka lite på saken..

Själv har jag tyvär  fullt med katter, kaniner, marsvin och min jädrans atsma  :/    men ska fortsätta kolla runt. .

Alexej
8/18/11, 8:36 PM
#11

Vad hjälper det med nya hem till ungarna när inte mamman kastreras? Eller blev hon det?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[crisse1]
8/18/11, 10:12 PM
#12

Zanna

Då hoppas jag att vi kan få iväg en kattunge dit. Körning till Göteborg kan nog ordna sig om damen kan möta upp där.

Alexej

Nej tyvärr kommer nog inte mamman att bli kastrerad. Ägarna är bönder av den gamla stammen och har alltid haft okastrerade katter. Dessa ungar har varit tingade och det är det som har räddat deras liv men intressenterna drog sig ur så förmodligen har kattungar före dessa blivit avlivade när dom blev födda. Min bekant tog 2 kattungar därifrån för 14 år sedan vilken en av dom fortfarande är i livet. Sen har hon tagit 2 av mina katter, skogkatten Bobster och nu en av Doris bebbar.

Jag sa idag att hon kunde stjäla honan och kastrera henne när ägarna är bortresta men jag vet inte om man får göra så, dom hade kanske inte upptäckt att hon hade blivit kastrerad och sen vet jag inte om hon har råd till det.

[MadameAhlin]
8/19/11, 7:11 AM
#13

Först vill jag fråga du nämner en bekant som bor granne med dem. Kan inte hon ta in katterna när de har åkt? Och kan inte hon ha dem tills ni hittat hem? Ingen behöver ju veta vart de tog vägen … eller att hon innan de åker på Lördag går dit och säger att du/ni har bestämt dig/er för kattungarna och då tar dem. Hon tar in till sig då. Sen är det ju dina /era katter så då kan ni ju skaffa hem under tiden. ?? Har din bekant ocksså katter eller ur var det? Blir lite rörigt när man inte vet riktigt. LYCKA TILL!! Jag ska skriva lite på Fejjan jag med. kram

Annons:
[MadameAhlin]
8/20/11, 3:25 AM
#14

Hur har det gått med dem? Har paret åkt iväg nu?

[crisse1]
8/20/11, 8:01 AM
#15

#13-14#

Nej min bekant kan inte ha kattungarna, hon har redan 3 katter.

Paret åker idag och jag har fått besked om att dom kommer hem igen på lördag. Nu har vi bara fram till torsdag att ordna det för dom eftersom min bekant kör ner här till Malmö på fredag.

[crisse1]
8/21/11, 1:08 AM
#16

Det har fortfarande inte löst sig för någon av katterna även om där är 2 här som har visat intresse.

[zannapettersson]
8/21/11, 10:58 AM
#17

hon som jag kollade med tänkte över det och hon vill men är osäker ekonomiskt osv så blir nog inget där :(

och jag har tyvär fullt själv med djur och astman har förvärrats så :/

Hawknestgrove
8/21/11, 11:19 AM
#18

Putt för de fina kissarna------

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Roslyn
8/22/11, 12:39 AM
#19

Putt för hjälp

[crisse1]
8/23/11, 10:41 AM
#20

Finns där ingen som kan hjälpa dessa 3 kattungar.

Annons:
Hawknestgrove
8/23/11, 11:04 AM
#21

Putt… verkar inte så.Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Imasy
8/23/11, 11:23 AM
#22

Finns det möjlighet till transport?

[crisse1]
8/23/11, 11:52 AM
#23

Ja kanske, det beror på var ?

Ankie
8/23/11, 4:40 PM
#24

men putt för småkissarna……

Imasy
8/23/11, 4:41 PM
#25

Jag tänkte att om det skulle finnas möjlighet att få upp dem till Dalarna så kanske jag kan övertala sambon att de får härbärga i vår tvättstuga ett litet tag.

Antar att de inte skulle behöva bli så himla långvariga här iallafall.

Usch, blir så less med sådana här ultimatum folk ställer att katten "måste bort innan x-dag". Varför sätter man sig själv i en sådan situation öht?

Hawknestgrove
8/23/11, 5:09 PM
#26

Va go du är……Putt för transport till Dalarna i så fall…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Imasy
8/23/11, 5:54 PM
#27

Ja tänk vad jag önskar att jag hade körkortet i hand. Bil har jag köpt men nu fattas bara kortet, sen så kan i ut och tuta och köra på egen hand ;D

Annons:
Hawknestgrove
8/23/11, 6:00 PM
#28

då får du väl be någon köra din bil til Borås då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Imasy
8/23/11, 6:04 PM
#29

#28

Den ska in på verkstad på torsdag för den har vajsing med bromsen bla, annars hade det ju varit en idé :)

[Daisy-Moa-Elsa]
8/23/11, 7:46 PM
#30

Hoppas verkligen det går att ordna transport

Hawknestgrove
8/23/11, 8:16 PM
#31

ja, Hoppas jag med……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[crisse1]
8/23/11, 8:21 PM
#32

Imasy

Det är jag som har satt ut en tid på när kattungarna måste vara borta, jag har lyckats att upphäva deras avlivning i 3 veckor med förhoppning att jag skulle få ut några av mina ungar så att jag kunde ta dessa 3. Nu har det inte blivit så och därför bad jag om hjälp här. Det tråkiga är att att tiden har krympt så det är bara onsdag och torsdag att ordna detta på. Ägarna till katterna vet att min bekant kör till Malmö på fredag och ägarna kommer hem på lördag och då är ungarna kvar där. Inte förrän på söndag när mina bekanta kommer hem kan jag få reda på om ungarna är kvar eller dom har gjort av med dom och har dom inte det så har jag ytterligare lite tid på mig att ordna något.

Till Dalarna kan jag inte ordna någon transport.

Imasy
8/23/11, 8:28 PM
#33

#32

Okej, på så vis. Jag trodde det var ägarna till katterna som satt datum till den 28:e, att deras tyidfrist var ute då pga att de skulle på semester.

[crisse1]
8/24/11, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Nu har jag fått bilder på ungarna.

Annons:
[crisse1]
8/24/11, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Nr 2

[crisse1]
8/24/11, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Nr 3

Hawknestgrove
8/24/11, 4:57 PM
#37

MEn så fina….. Förstås…. MEn finns ingen som kan ta hand om dessa?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Imasy
8/24/11, 4:59 PM
#38

Men är de inte äldre än 12 v? Tyckte de såg så stora ut men det kanske bara är bilderna som förvillar?

Hawknestgrove
8/24/11, 5:26 PM
#39

den lille söte svarte, hans ena öga verkar irriterat….Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
8/24/11, 6:28 PM
#40

tycker oxå de ser äldre ut…  #39 tror du inte det är för ögat bara syns från isdan?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[crisse1]
8/24/11, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Jag kan hålla med om att dom ser äldre ut. Jag har ju inte själv sett dessa ungar men hon jämför dom med mina egna ungar och säger att dom är ungerfär lika stora och mina ungar är 13 veckor.

Den svarte har nog inget fel på ögat det bara ser så ut. Jag har en bild till där man ser att ögat är öppet trots att han sitter med sidan mot.

Annons:
Imasy
8/24/11, 7:27 PM
#42

Fina missarna då!

Hoppas verkligen det löser sig för dem.

Lena
8/24/11, 7:37 PM
#43

Det är emot Hittekatter iFokus regler med omplacering av katter som har en ägare, det är även emot våra regler att framföra avlivningshot. Låser därför denna tråd. Hänvisar istället till Djurannonser iFokus och Omplacering iFokus.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: