Annons:
Etikettsajten
Läst 8472 ggr
Maddezero
2/13/09, 9:21 PM

*Låst*Hennes rop på HJÄLP !

Igår kom ett brev..

_Hej!
Jag är en 70årig handikappad änka - min man avled i oktober - och nu ska jag flytta till ett äldreboende och det är okej - MEN vad ska jag göra med våra älskade halvtama katter !
Läste för ett tag sedan i HemmetsJournal (som tur är sparar jag gamla tidningar) hur du och dina kompisar hjälpte en hemlös katt.
Nu bor jag söder om Linköping - långt från Stockholm - men kanske ni har förgreningar ute i landet.
Betalar givetvis för alla omkostnader.
Vore så om du ville ringa mig - bifogar pengar för samtalet.
Jag är helt ensam och är så bekymmrad att jag varken kan äta eller sova.
SNÄLLA HJÄLP
Med vänliga hälsningar XX
_

På brevet från denna kvinna var det fast klistrat flera bilder på katter som hon klippt ut från tidningar, hon hade lagt 2st 20-lappar i folie som telefon pengar till mig ! Denna kvinna hade verkligen gjort allt hon kunde för att jag skulle "höra" henne och ringa henne.
Jag känner inte henne inte heller har vi några gemensamma bekanta utan detta är en förtvivlad kvinna som ropar på hjälp och griper efter halmstrån.
Hon hittade mitt namn i en artikel i en 1,5 år gammal HJ..och lyckades med hjälp av ett katthem här i Stockholm att hitta mig.

Jag vill så gärna hjälpa henne men jag vet inte hur jag ska lyckas…

Självklart ringde jag upp henne för mera information.
Sedan något år tillbaka har en honkatt strykt runt hennes hus..
I sommras tog sig katten in i hennes garage och födde där 4st kattungar.
Mamman med sina ungar huserar sedan dess i hennes garage (det finns en gammal kattlucka)
och hon ger dom mat varje dag.
Ingen av dessa katter är helt tama..dom lämnar inte garaget när hon kommer och dom nosar på henne men hon har inte lyckats klappa dom.
Hon är rörelsehindrad och har haft svårt att böja sig ner och har kanske därför inte haft möjlighet att vänja dom vid sina händer.
Hon tror att 2 alt 3 av kattungarna är hanar och 1 är hona, som jag förstod henne så är mamman skölpaddsfärgad, ev 2 av ungarna med, dom andra är vit/röd tigrerade tror jag.

Kvinnan bor i ett hus i Åtvidaberg, 1 mars flyttar hon in på äldreboendet.

Jag känner mig helt hjälplös..jag bor i Stockholm..25 mil bort..och känner ingen som bor åt det hållet av landet.
Snälla hjälp, är det någon som har någon ide om hur man ska kunna hjälpa henne och framför allt hennes stackars katter som snart blir lämnade och hemlösa.

Maddezero.

Annons:
kattassen
2/13/09, 9:33 PM
#1

Ojoj puttar för damens katter! Någon i Östergötland som har kontakter att hjälpa henne!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

mymlanbus
2/13/09, 9:43 PM
#2

Danielssongarden finns någonstans vid Åtvidaberg tror jag…

Jag finns i Norrköping

Puma77
2/13/09, 9:46 PM
#3

#2 Hon finns i valdermarsvik tror jag inte alltför långt bort.

 

//Pia

mymlanbus
2/13/09, 9:47 PM
#4

Ok… skriver ett pm till henne

huskatt08
2/13/09, 9:50 PM
#5

Du kan försöka kontakta Fiahemmet i Norrköping och så finns Slaka djurhem i Linköping…men är osäker på om de tar in skygga katter.

Jag finns i Linköping men har ej tillgång till bil.

mymlanbus
2/13/09, 9:51 PM
#6

Fiahemmet tar inte in skygga katter…

Annons:
Alexej
2/13/09, 9:55 PM
#7

Oj, här måste vi hjälpa så att kvinnan kan med lugnt samvete flytta.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
2/13/09, 10:05 PM
#8

Vem är det nu igen som bor neråt där *tänka tänka tänka*

Puma77
2/13/09, 10:10 PM
#9

Jag kan ju tyvärr inte göra något, det är vid såna här tillfällen som man önskar att man bodde i hus.

 

//Pia

chigak
2/13/09, 10:30 PM
#10

Puttar

mymlanbus
2/13/09, 10:43 PM
#11

puttar också… jag har inget körkort men ibland får jag någon av barnen att köra eller mitt ex…

Debattia
2/13/09, 10:49 PM
#12

Puttar upp och hoppas verkligen någon kan ta hand om kissarna !

Tänker på både tanten och katterna. Hon kommer inte kunna koppla av på äldreboendet om dom är kvar när hon flyttar. Hoppas man aldrig kommer i en sån situation. Finns där inget katthem som kan ta emot skyggisar eller ett stödhem?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

mymlanbus
2/13/09, 11:05 PM
#13

Jag har pm:at ts, men h*n verkar inte vara online… eller?

Annons:
destiny
2/13/09, 11:20 PM
#14

#13

Finns en tråd här

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=167353

om nu ts kanske kollar där oftare, ingen aning.

ParaKiss
2/13/09, 11:27 PM
#15

Hoppas att dom får hjälp snart!

Danielssonsgarden
2/14/09, 12:04 AM
#16

Ska se vad jag kan göra, kan nån skicka över kontaktuppgifter till damen ?
Kan tyvärr inte ta in här hemma, fast å andra sidan så låter det lite som våran honkatt som har varit på rymmen men hon har varit borta sen i augusti och är ju tam… Men ungarna låter som att de skulle kunna vara hennes också med tanke på färgkombinationen men det vore nog ett lyckokast och har hon varit där runt ett år så..

Men som sagt, vi kan ringa henne och prata med henne och se hur vi kan gå vidare.

Och för att svara på er fundering var vi bor :D Så bor vi precis utanför Åtvidaberg :D

mymlanbus
2/14/09, 12:07 AM
#17

Pm:ar du ts Danielsson?

Visste att det var där neråt någonstans… mellan Åtvid och Falerum var det väl? :)

Danielssonsgarden
2/14/09, 12:14 AM
#18

#17 Helt rätt :) Vilket minne du har :D

mymlanbus
2/14/09, 12:15 AM
#19

Det var för Birger-tråden Gråter jag minns det så väl…

Puma77
2/14/09, 12:18 AM
#20

#16 Ibland blandar jag ihop de där två orterna när vi åker uppåt till släkten så åker vi genom dem beroende på vilken väg man tar. Tar vi över Norrköping blir det V.vik och åker vi genom Linköping blir det förbi Åtvi.

Det är ju bara ca 7 mil mellan Västervik och Åtvi och ca lika långt mellan Valdemarsvik och Västervik.

Hoppas att det löser sig.

 

//Pia

Annons:
Danielssonsgarden
2/14/09, 12:26 AM
#21

Fånga in dem har vi inga problem med så, men har lite svårt att husera dem alla här hemma då det blir lite mycket med så många "stora" katter med tanke på att kattungarna är halvåret nu då och behöver kastreras! Och könsmogna hanar är nog inte så välkomna här av herren på täppan, dvs att han kommer att piska upp dem rejält tyvärr. Har ingen möjlighet att stänga in en så pass stor familj tyvärr om de ska kunna röra sig hyfsat.

Men om det finns nån som kan ta hand om en eller två så hör av er!

Lena
2/14/09, 12:52 AM
#22

Vilken hjärtskärande historia! Hoppas någon som bor på rätt kant av landet kan sälla sig till denna hjälpauktion.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Marga
2/14/09, 10:12 AM
#23

Puttar!

mymlanbus
2/14/09, 11:13 AM
#24

putt från mig med

kattassen
2/14/09, 12:13 PM
#25

Är ungarna runt halvåret borde de ju kunna placeras ut ex. två och två och mamma katt själv om det underlättar för dig att ta hand om någon Danielsson?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

mymlanbus
2/14/09, 12:24 PM
#26

Tänk om det är din hona som har fått ungar Danielsson?

Har du hört något?

Lena
2/14/09, 12:56 PM
#27

#21 När försvann din honkatt?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Danielssonsgarden
2/14/09, 3:24 PM
#28

Det är inte våran honkatt, vi har varit och hämtat hem henne idag nämligen.  Såg en lapp i affären och det var hon! Skriver en egen tråd om henne istället för att förstöra denna med det.. Men så glad jag är!

snickan
2/14/09, 4:34 PM
#29

Hoppas att hon får hjälp med katterna

Maddezero
2/14/09, 4:42 PM
#30

Hej alla som uppmärksammat mitt meddelande.

Jag har pratat med Fia-hemmet och Slaka djurhem..båda säger nej. Situationen där verkar likadan som här..överfullt på alla katthem.

Jag känner mig rätt hjälplös som sitter 25 mil bort..

Skönt Danielsson att du fått hem din kattGlad

Uppfattade jag det rätt, det verkar som att du Danielsson och kanske Mymlanbus kan hjälpa med att fånga, det vore oerhört tacksamt då hon själv är rörelsehindrad och jag sitter fast i Sthlm.
Fällor lär behövas..har ni ?

Vem har möjlighet att ta emot och och ge dessa katter hem?,

Kvinnan bor i något som heter Viggedala Bäcken.

Jag är inte online hela tiden så jag ser inte alltid vad som skrivs men har någon en lösning så är det självklart alltid ok att ringa mig 0736-405180.

Madde.

Danielssonsgarden
2/14/09, 4:47 PM
#31

#30 Men det vet jag ju vem det är! Jag är uppvuxen en bit därifrån och har även varit hos dem när jag var liten då min kusin och jag brukar hälsa på dem lite då och då.

Vi har en fälla som vi kan använda, med ett stort kanske två.

kattassen
2/14/09, 4:49 PM
#32

Men oj vilket sammanträffande! Hoppas ni får till en lösning för missarna. Kanske man kan annonsera i lokalpressen där för att få ihop lite hem.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Danielssonsgarden
2/14/09, 5:12 PM
#33

Nackdelen för min del är väl att jag ska ta det lugnt egentligen, på doktors order. Jag försöker att hålla det så gott jag kan men det är svårt. Men jag ska höra med några andra också om det finns nån som kan tänka sig att ta in en eller två utav dem.

Bumbis
2/14/09, 5:25 PM
#34

Putt för den stackars tanten och hennes stackars katter!

Annons:
Sidentass
2/14/09, 6:13 PM
#35

Åhhh så jag lider med den stackars damen..och missarna…jag finns ju här i Linköping..o skulle gärna vara behjälplig på något vis..har dock inte bil, och hittar inte i utkanterna eftersom jag inte är infödd i stan. När det handlar om akuta lägen kan jag ta in någon kisse, men eftersom jag har så fullt med alla mina katter så kan jag tyvärr inte ha någon mer katt under en längre tid..husse har sagt stopp för det…

Så synd att det var fullt på såväl Slaka som på Fiahemmet…puttar upp en så viktig tråd..

mymlanbus
2/14/09, 6:36 PM
#36

Jag skulle kunna ta mig till Åtvidaberg, kan nog tigga till mig skjuts av dottern eller exet… men var ska kissarna ta vägen?

Danielsson har du fälla? Jag har ingen erfarenhet av att fånga in kissar, men jag hjälper gärna till och snor till mig lite kunskap på vägen :)

Jag har snokat runt som en tok, ringt alla som jag känner och även sådana som jag inte känner alls, men ingen vill ta hand om en kisse Gråter

Jag har ju en mkt speciell hona här hemma som inte fungerar ihop med några andra kissar.

Är kissarna jätteskygga måntro?

/Malin

mymlanbus
2/14/09, 7:11 PM
#37

puttar upp tråden

Sidentass
2/14/09, 7:48 PM
#38

Karlavagnen har ju ibland program då ämnet är fritt..skulle man inte kunna ringa dit, efter damens godkännande, och efterlysa någon som kan förbarma sig över missarna..damen kommer med all säkehet känna sig långt mer tillfreds om hon får veta att det kommer att ordna sig till det bästa för hennes katter..hon skulle  förstås uppskatta en fortsatt kontakt med den nya ägaren..kanske få komma o hälsa på och att få se bilder…

Alexej
2/14/09, 8:03 PM
#39

ParaKiss kunde kanske ta en kattunge.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
2/15/09, 11:10 AM
#40

putt

mymlanbus
2/15/09, 12:17 PM
#41

puttar upp igen

Annons:
DesireEsmeralda
2/15/09, 1:06 PM
#42

Puttar jag med och hoppas på att någon kan hjälpa kissarna och damen!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

mymlanbus
2/15/09, 1:51 PM
#43

Danielsson… har du talat med damen?Kan jag hjälpa till på något sätt?

Kanske att du inte ska ta hand om det här om du har order av dr att ta det lugnt?

puttar upp, finns det fler i närheten av Åtvidaberg som kan hjälpa till?

Sidentass
2/15/09, 2:25 PM
#44

putt!

mymlanbus
2/15/09, 3:20 PM
#45

putt igen

mymlanbus
2/15/09, 5:26 PM
#46

putt

snickan
2/15/09, 6:51 PM
#47

Puttar också

Icna
2/15/09, 6:52 PM
#48

Hur går det? Finns det hjälp för damen? Det är såna här tillfällen man önskar lite extra att man kunde hjälpa till.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Annons:
mymlanbus
2/15/09, 8:48 PM
#49

putt

Marga
2/15/09, 10:57 PM
#50

En kvällsputt!

mymlanbus
2/16/09, 10:48 AM
#51

puttar

mymlanbus
2/16/09, 1:00 PM
#52

putt igen

Sidentass
2/16/09, 3:10 PM
#53

putt! Känns så angeläget att den här kvinnan med katter får hjälp!

Hawknestgrove
2/16/09, 3:11 PM
#54

Puttar jag med….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2/16/09, 4:30 PM
#55

puttar för katterna

Annons:
mymlanbus
2/16/09, 6:50 PM
#56

Maddezero… du har PM

mymlanbus
2/16/09, 8:11 PM
#57

puttar upp igen

Någon i närheten av Åtvidaberg?

martdat
2/16/09, 10:05 PM
#58

den eviga frågan, kan det ordnas foton?? ligger de på blocket och dyligt oxå nu?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2/16/09, 10:22 PM
#59

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
2/16/09, 11:13 PM
DesireEsmeralda
2/16/09, 11:16 PM
#61

Puttar också

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

mymlanbus
2/17/09, 1:18 PM
#62

puttar upp

Annons:
mymlanbus
2/17/09, 1:32 PM
#63

Har skickat sms till Madde nu, vet inte vad som sker liksom… eller händer det kanske ingenting?

/Malin

Hawknestgrove
2/17/09, 1:49 PM
#64

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

snickan
2/17/09, 2:10 PM
#65

Putt Putt

mymlanbus
2/17/09, 2:37 PM
#66

Någon i Åtvid eller i närheten?

mymlanbus
2/17/09, 6:27 PM
#67

Putt upp igen!

TrisseCRX
2/17/09, 7:36 PM
#68

ojj, hoppas verkligen att det kommer gå bra för henne !Förvånad

annars kan det ju bli problem. eller ja, annars blir , det problem!

jag skulle vara exakt lika orolig om jag var i hennes kläder!

mymlanbus
2/17/09, 11:42 PM
#69

puttar och önskar hjälp av någon närmare Åtvidaberg… finns det någon som kan tänka sig att hjälpa?

Annons:
mymlanbus
2/17/09, 11:56 PM
#70

Har fått sms och pm av Madde och nu börjar det bli tajt om tiden. Damen som har katterna flyttar nästa vecka på torsdagen, så det är verkligen AKUT!

Finns det någon som kan hjälpa?

putt

Fagddu
2/18/09, 12:01 AM
#71

Puttar för att någon i Åtvidaberg kan hjälpa till…

Sidentass
2/18/09, 12:09 AM
#72

usch…detta känns lindrigt sagt oroligt nu…vad kan vi göra!!

Lider såväl med damen som med katterna..tänk om man kunde få korren att göra en artikel..

mymlanbus
2/18/09, 12:13 AM
#73

Gråter jag blir alldeles olycklig!

Danielssonsgarden
2/18/09, 12:41 AM
#74

Nu är jag här igen! Har inte mått speciellt bra.
Har inte pratat med damen ännu, nackdelen är att vi inte har möjlighet att åka ned förrän tidigast söndag om det skulle vara så. Och ta bilder och lite så, men kan tyvärr inte ta in nån här hemma just nu för jag vill inte stressa upp vår katthona som kom hem i lördags.
Så jag önskar verkligen att det dyker upp nån som kan ta in dem? Som sagt, fälla och hjälp med att fånga in kan vi fixa men inte vart de ska ta vägen-biten.

Tror det kan bli svårt att få Corren att skriva om detta igen men det kan ju vara värt att göra ett försök att höra med dem.

kattassen
2/18/09, 8:16 AM
#75

Hur kommer damen att göra med sitt boende? Är det ett hus som skall säljas? För om det är ett hus så kanske det inte är sålt ännu och ev. släktingar kanske förfogar över huset tills vidare.?

Såg att det fanns ett garage som katterna brukar hålla till i. Finns det möjlighet för någon närboende att ordna för katterna i garaget eller i trädgården med matning varje dag? Det behöver ju inte vara "värre" än om damen skulle varit bortrest ett tag. Då får alla inblandade lite mer tid och kanske någon annan kan lära känna katterna på nära håll också innan de tas in.

Jag spånar mest i tanken. Om några bor i närheten kunde det kanske gått att ordna en omsorgs-schema åtminstone ett litet tag framöver.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Danielssonsgarden
2/18/09, 10:58 AM
#76

#75 Huset är ärvt av hennes mans syster efter hans bortgång och det är andra som ska flytta in i huset. Men jag är inte så säker på att de vill ha katterna kvar.

Annons:
mymlanbus
2/18/09, 12:15 PM
#77

puttar upp

kattassen
2/18/09, 12:21 PM
#78

#76 Nej det är väl inte tanken att de nya ägarna skall behöva ta över katterna, men det brukar ju ta lite tid att sälja och få nya ägare att flytta in och under den tiden kanske katterna kan få finnas kvar med omsorg av svägerskan eller några eldsjälar i närheten. Alltså under en kortare tid så man får lite respit att hitta nya hem.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

mymlanbus
2/18/09, 12:29 PM
#79

Ska se om jag kan lösa det här på något sätt, måste snacka med dottern först, när hon kommer hem från jobbet.

Så maktlös jag känner mig! Gråter

dragonheart1976
2/18/09, 12:38 PM
#80

Jag hålla tummar och tassar här att det finns en lösning!

Så jätte synd om kattarna och den äldre kvinnanRynkar på näsan

mymlanbus
2/18/09, 2:38 PM
#81

puttar igen

Danielssonsgarden
2/18/09, 4:05 PM
#82

#78 Huset ska inte säljas utan det är systers dotter m fam som ska flytta in så snart damen har flyttat ut.

Önskar att jag kunde inhysa allihopa här men inte möjligt just nu tyvärr. Har frågat både här och där om ingen kan tänka sig en katt eller två tills vidare men hittills inget napp.

mymlanbus
2/18/09, 6:11 PM
#83

Nu har hela familjen här hemma träffats och snackat fram och åter.

Alla kidsen har ringt till sina kompisar och vänner som de känner, men ingen nappade, eller det var flera ungar som ville ha katt, men inte fick för sina föräldrar. En mamma sa att det får bli till sommaren.

Fy f*n. jag vet inte vad jag ska göra? Stackars katter!

#82. Tror du att det är helt omöjligt att familjen som flyttar in kan ta hand om kissarna?

Stackars damen som måste flytta ifrån sina fyrfota vänner Gråter

Annons:
tuska
2/18/09, 6:25 PM
#84

# 78  Är det någon som kan tala med systerdottern som ska flytta in i bostaden. Kanske hon kan fortsätta att ömt vårda katternaObestämd

kattassen
2/18/09, 7:36 PM
#85

#84 Ja åtminstone tills vi och kanske dom själva också lyckas med gemensamma ansträngningar ordna nya hem till djuren.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Sidentass
2/18/09, 7:46 PM
#86

Usch..jag lider såväl med damen som med dom stackars katterna..skulle lokalradion vara ett alternativ..här handlar det ju också om damens bästa..

kattassen
2/18/09, 10:36 PM
#87

Lite trist känns det ju om släktingarna inte tar sitt ansvar för att hjälpa katterna. Det är ju trots allt damens "ägodelar". Den fina byrån och kristallkronan ser de nog till att få sålda för max peng.Rynkar på näsan Men katterna ingår ju liksom också i bohaget…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

mymlanbus
2/18/09, 10:57 PM
#88

Har skickat sms till TS och frågat om det är möjligt att de som flyttar in kan ta hand om missarna. Hänvisade också till tråden här inne.

/Malin

Maddezero
2/18/09, 11:55 PM
#89

Dom som flyttar in i huset har tydligen jakthundar.. så om det är så att de absolut inte vill eller om de anser att hundarna kommer att ge sig på katterna är oklart, men tydligen är det inget alternativ att dom är kvar ens en dag extra. (förjävligt)

Jag vet inte vad man ska göra..hur ska man hitta ett hem till dom ?
Jag känner mig helt lost här borta i stockholm..maktlös över att inte kunna göra något !

Är det möjligt att någon känner till stall dvs. ridskolor, travstall etc..är det någon som har kontakter på det ?
Jag har lite dålig koll på vad som ligger i närområde med det slog mig nu att man kanske kan ringa och be dom sätta upp lappar om att dessa katter akut behöver hem eller om det finns nån som kan ta emot dom som stallkatter. Lapp på zooaffär kan oxå vara en ide.
Jag ska se om jag lyckas lokalisera några som ligger i närheten.
Är det någon som vet hur långt det är mellan åtvidaberg och norrköping ?

Någon undrade över katternas färger.. Om jag förstod damen ( Tess ) rätt så är mamman skölpadda ev tigrerad..hon sa fläckig spräcklig i gult svart vitt om jag minns rätt, troligtvis är 2 av ungarna lika mamman i utseendet, dom andra två ska vara vit / röda. troligtvis 2 hanar 2 honor ???. 

Madde.

mymlanbus
2/18/09, 11:57 PM
#90

Det är 6,7 mil till Norrköping från Åtvidaberg, såg det när jag sökte på Eniro

Annons:
mymlanbus
2/19/09, 12:00 AM
#91

Så synd att man inte kan få lite mer tid på sig, det är inte lätt att hitta något sådär direkt… (inte alltid annars heller!).

Så maktlös man känner sig och så ledsen Gråter

mymlanbus
2/19/09, 12:23 AM
#92

putt upp

Josefa
2/19/09, 10:58 AM
#93

Hur gamla är kattungarna?

Fast jag bor förstås i Helsingborg.Obestämd

mymlanbus
2/19/09, 11:44 AM
#94

Puttar upp

Danielssonsgarden
2/19/09, 11:57 AM
#95

#89 Det ligger ladugårdar i närheten men de har redan rätt mkt katter. Finns stall också men katter där också, inte så några där heller. Så jag tror inte det går att få in dem nånstans i närheten av just damen, tyvärr! Sen har inte folk samma syn på katter här nere tyvärr, framför allt inte bönderna.

mymlanbus
2/19/09, 12:01 PM
#96

#95. Ligger det här stället långt ifrån dig Danielsson?

Maddezero
2/19/09, 3:43 PM
#97

Kattungarna är inte direkt kattungar längre, dom föddes runt midsommar.

Nä det är ju ständigt det som är så svårt..folks syn på katter speciellt om dom är halvskygga..

Annons:
Sidentass
2/19/09, 5:10 PM
#98

Usch..blir alltid så ledsen när jag tänker på damen och hennes katter..sen tycker man ju att släkten borde vara behjälplig här..i och med att dom ser till att katterna får det bra, hjälper dom ju också deras matte som måste må väldigt dåligt i tanke på djuren..

Danielssonsgarden
2/19/09, 5:56 PM
#99

#96 Runt 2 mil ungefär, har mina föräldrar i närheten där.

mymlanbus
2/19/09, 7:00 PM
#100

putt

attvaraellerintevara
2/19/09, 10:41 PM
#101

Hej! Där ni som bor nära den här lilla tanten… har ni försökt att sätta in en annons i lokaltidningarna och dagstidningarna ang. dessa kattungar. I Göteborg så hjälper man till på det sättet att man låter djurägare annonsera gratis,när det gäller förlorade och upphittade djur,det kanske är så i Åtvidaberg också..eller de andra orterna runt omkring. Gör ett försök vet ja… När jag rinde upp vår dagstidning Gp. så fick jag iallafall hjälp på detta sättet och t.o.m. så att annonsen fick stå tre dagar i rad…

 Om inte så ifrågasätt om inte man gör som de större dagstidningarna…

kattungarna behöver ju ett hem… och alltid finns det någon som känner någon…/Astrid/Birgitta

mymlanbus
2/19/09, 11:09 PM
#102

putt upp

attvaraellerintevara
2/20/09, 12:02 AM
#103

Nu har jag skrivit ett rop på hjälp ang katterna  i Åtvidaberg,Jag har lagt in detta både i Facebook och i Bortalista.se ,Jag har skrivit att man ska gå in på iFokus och Hittekatter och läsa denna kvinnas rop på hjälp..  Kan vi få hjälp av Sightvärden så att hennes mail blir mer synligt direkt när man kommer in på denna sidan,Gör gärna hennes rubrik större,föreslår jag..Flört

 FlörtOm någon annan kan bidraga med liknande annonser eller utrop så kanske fler får reda på det här… Vi måste bara se till så dessa små ej blir hemlösa, svältande ,ihjälfrysna eller avlivade….

 Astrid/Birgitta

mymlanbus
2/20/09, 12:03 AM
#104

#103. Tack så mycket, så snällt att du hjälper till

Annons:
attvaraellerintevara
2/20/09, 12:04 AM
#105

Artikeln ligger ju med stora bokstäver tillräckligt,jag menar förstås…spaltrubriken på vä. sidan..Foten i munnenFlört Astrid/ Birgitta

attvaraellerintevara
2/20/09, 12:07 AM
#106

Mymlanbus… Tack för dina fina ord,du ä la söt säger jag då på Göteborgska…

Kattkram ifrån Jane och kram ifrån Astrid/Birgitta

Maddezero
2/20/09, 12:39 AM
#107

Tack Astrid och Birgitta, vad jätte gulligt att ni hjälper till.
man blir varm i själen över alla er som hjälper och bryr sig.
På ett eller annat sätt så måste vi lyckas lösa detta.
Verkligen ett stort tack till alla som hjälper till, Mymlanbus, Danielsson mfl.Glad

Danielssonsgarden
2/20/09, 10:14 AM
#108

Att få in annons gratis kanske kan bli klurig men kanske kan få in en liten artikel…
Sambons faster är journalist på Corren så jag ska skicka iväg ett mail till henne och se om hon kan få in nåt kanske.

Danielssonsgarden
2/20/09, 10:29 AM
#109

Nu har jag plitat ihop ett mail och skickat iväg, får se om jag får svar idag annars får vi ringa henne under helgen.
Sambon måste hoppa in och jobba på söndag oturligt nog och ta mig till damen med två barn med är ingen höjdare men ska se om vi inte kan komma ned på nåt vänster. Bilder på katterna skulle ju inte skada och se lite mer hur de är.

attvaraellerintevara
2/20/09, 10:32 AM
#110

Hej där Mitt fel,mit namn är Astrid/Birgitta, yckte detta var roligt,,men kan ju förstås missförstås!

Hädanefter så skriver jag endast Astrid,så detta ej missförstås…

 Kunde inte se att facebook satt in hennes rop på hjälp i forummet,det stod att dom skulle göra detta?

Någon som sett?

Astrid

Gasoline
2/20/09, 10:49 AM
#111

Vilken söt tant! Hoppas verkligen att det kommer att ordna sig för katterna! Synd att det inte finns fler som henne!

Annons:
Danielssonsgarden
2/20/09, 10:51 AM
#112

Hörrni, jag har fått svar av sambons faster och hon sitter just på Åtvids redaktion idag! Och vill ta kontakt med damen.
Tror ni det är okej att jag lämnar ut hennes namn och telefonnr? För i såna fall försöker hon att kontakta henne nu under fm.

mymlanbus
2/20/09, 10:51 AM
#113

#109. Då håller vi tummarna nu då, om det går att få in någon insändare! Glad

Gasoline
2/20/09, 10:57 AM
#114

#112 Jag tror nog att hon är glad ifall det är någon som kan hjälpa. Hon frågade ju faktiskt ifall du hade några kontakter. Du kan ju ringa henne och fråga först ifall det är ok.

Danielssonsgarden
2/20/09, 11:15 AM
#115

#114 Mjo vore det inte så att det värsta jag vet är att prata i telefon så.. Men har smsat TS och väntar på svar därifrån.
Men det är ju bara för damens och katternas bästa som det görs så man tycker ju inte att hon skulle misstycka.

Gasoline
2/20/09, 11:21 AM
#116

#115 Nej, precis. Jag tror nog att hon skulle uppskatta det.

mymlanbus
2/20/09, 11:23 AM
#117

#115. Madde är inte inne så ofta! Kan du inte skicka Madde ett sms och höra med henne, hennes nummer står i #30.

Kram

Gasoline
2/20/09, 11:26 AM
#118

#117 Jag tror hon redan har smsat henne, jag tolkar det som att hon gjort det iaf.

Annons:
Danielssonsgarden
2/20/09, 11:26 AM
#119

#117 Jar har skickat sms redan.

mymlanbus
2/20/09, 11:29 AM
#120

Oj, förlåt, hehe, snacka om att läsa snabbt, för snabbt ibland.

Gasoline
2/20/09, 11:38 AM
#121

#120 Haha, lätt hänt. Gör ofta samma misstag.

Danielssonsgarden
2/20/09, 11:41 AM
#122

#120 Lätt hänt :D

kattassen
2/20/09, 1:23 PM
#123

#103 Var på Facebook hittar man denna annons?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

attvaraellerintevara
2/20/09, 2:40 PM
#124

# 123

Ja just det,skickade iväg detta i nattoch jag fick till svar att man skulle lägga in den på mitt forum..men kanske de inte tog in den. Jag har sökt…men hittar ej,kanske har jag gjort fel,är ej van vid Facebook,har endast mailat svar till mina närmaste där förut../ Kanske du eller någon annan kan försöka..så det blir rätt och synligt,eller ge mig ett gott råd hur jag ska göra!

Astrid

kattassen
2/20/09, 2:48 PM
#125

#124 Tanken är alltså att du lägger in något på din profil på Facebook? Då ser väl bara dina vänner det eller? Är du med i Hittekatts-gruppen på Facebook?

Jag är heller inte jättevan användare där, men jag är medlem och har en profil. Får för mig att man liksom inte "syns" för allmänheten mer än med namn och kanske ett litet foto utan endast för de man är "vän" med.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
mymlanbus
2/20/09, 3:58 PM
#126

putt upp

Har du hört något Danielsson?

Hawknestgrove
2/20/09, 6:28 PM
#127

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mymlanbus
2/21/09, 12:52 AM
#128

putt

destiny
2/21/09, 12:45 PM
attvaraellerintevara
2/21/09, 1:09 PM
#130

Putt

Hej där alla här inklusive katttassen… Kan ni som kan inte hjälpa till att lägga in något om denna kvinna på facebook om ni behärskar denna sigth… jag KAAAAn inte!.Har ej lärt mig ännu!

 Vill så gärna hjälpa till så att katterna får ett hem!   Men mer kattvänner måste få veta om denna bisarra situation.dom stackars katterna och deras matte befinner sig i ,kan bara prata för mig själv..har både katt och hund, skulle maken och jag tvingas av sjukdom bo på ett äldreboende där dom ej tillåter husdjur ja det skulle var hemskt.usch hemska tanke,kom inte igen…! Nej..

 Vi tänker ljus och kraft till denna kvinna istället

Ps Jag är helt ny nästan både här och där…. måste iväg till sjukhuset då min far är dålig… ont om tid just nu…kram ifrån AstridFlört

mymlanbus
2/21/09, 1:46 PM
#131

Hej Astrid!

Jag har inte Facebook, men någon annan kanske har som kan hjälpa till?

/M

kattassen
2/21/09, 2:22 PM
#132

#130 Astrid - Jag förstår inte riktigt var på Facebook du vill lägga information om detta?  Ex. kan man ju skapa grupper om lite av varje. Det finns ex. en grupp som heter "hittekatter". Möjligen kan man göra ett inlägg där. Den gruppen har visserligen inte mer än 9 medlemmar tror jag så den når ju inte ut till många, så sett.

Man kan ju också skriva på sin egen profil (sajt) men det ser ju bara ens vänner som man har "addat".

Tror egentligen inte att Facebook är mest optimal för sådant här. Det är ju en träffsajt mellan olika människor och man måste ju känna varandra för att kunna se varandras profiler (sajter).

Där finns heller inget diskussionsforum som hittekatter.ifokus exempelvis. Facebook är en helt annan typ av mötesplats.

Att sprida informationen om detta fall gör vi nog lämpligast på andra kattforum ex. Svenska katters diskussionsforum (SKS) och det finns säkert fler forum som andra känner till om här.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
mymlanbus
2/21/09, 2:25 PM
#133

#132. Tror att det ligger ute på flera sajter redan, men vet bara en, uppe i #14.

Madde, vad händer?

mymlanbus
2/21/09, 4:13 PM
#134

puttar upp tråden igen :) envis som en åsna

Maddezero
2/21/09, 4:16 PM
#135

Har försökt ringa Danielsson men inte fått tag på henne.

Har pratat med Tess ( Damen) tidningen Corren kommer till henne vid 10:00 i morgon för intervjuv.
Det visade sig (jag visste inte) att det är en tidning som kommer ut varje dag..det ger ju lite hopp !
Tess hade inte nummret till han som skulle komma men hon lovade att hon skulle be honom att ringa mig…så jag kan förtydliga att det är av yttersta vikt att repotaget kommer in på en gång..Jag ska även fråga om han kan fota katterna och skicka bilderna så dom kan läggas upp här.

Har skickat PM till Sidentass och Parakiss.

Jag har jättestrul med datauppkopplingen..plus att datorn hänger sig i ett..därför är jag inte inne så ofta..
Men det är alltid ok att ringa el smsa mig 0736-405180

Madde

Maddezero
2/21/09, 4:18 PM
#136

Glömde skriva..

Tess (damen) står självklart för kostnader såsom kastrering etc till den/dom som öppnar sin dörr för kissarna.

Madde

mymlanbus
2/21/09, 4:18 PM
#137

Bra jobbat Madde!

Kram
Malin

Alexej
2/21/09, 4:29 PM
#138

#136 Det är värd jättemycket!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mymlanbus
2/21/09, 7:31 PM
#139

puttar upp

Annons:
mymlanbus
2/21/09, 10:39 PM
#140

putt upp

Danielssonsgarden
2/21/09, 10:49 PM
#141

Är så glad att artikeln blir av, även om det inte är sambons faster som skriver den :D Hoppas på att de kan ta bra bilder också på dem. Kommer han dit imorron borde det stå med i tidningen på måndag.

Madde, vet du vad reportern heter ? För det är rätt lätt att få tag i numret till honom bara man vet vad han heter :)
Glömde mobilen i bilen mitt smartskaft, men kan höra av oss imorron.

kattassen
2/21/09, 10:49 PM
#142

Det låter väl som en bra start nu och få tidningen att göra ett reportage. Sådant brukar som regel ge lite repons. Jag tänker på de djuren som omhändertogs i Värmland någonstans där tidningen gjorde reportage - polisen blev visst nerringd.

Hoppas på god respons!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

emjon
2/21/09, 11:30 PM
#143

Hoppas att detta kan leda till räddningen för matte  så att kissarna kan få nya hem.

Håller tummar och tassar för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
2/22/09, 11:33 AM
#144

Håller också tummarna för damen och kissarna, hoppas att det går att ordna nya hem till dem.

Gasoline
2/22/09, 11:37 AM
#145

Hoppas verkligen att det löser sig, det är ju iaf en god bit på g

mymlanbus
2/22/09, 12:34 PM
#146

#141. Tack D för att du knöt kontakten med corren :)

Annons:
Maddezero
2/22/09, 12:34 PM
#147

Nä jag vet ej vad reportern heter, Tess visste inte heller. Men hon tog mitt nr och skulle ge det till honom. Han har ännu inte ringt men han gör nog det snart.

Danielsson..jag har skickat PM till dig.
Har du pratar med sambons faster..som förmedlade kontakten om hur det praktiska ska fixas om någon intresserad hör av sig.
Dvs det bör finnas en kontaktperson..då Tess inte kan fånga in katterna själv.

Madde.

Maddezero
2/22/09, 2:40 PM
#148

Reportern har inte ringt ännu.

Men jag har pratat med Tess..artikeln kommer ut i morgon, dom intresserade ringer tidningen och får hennes nr, hon ringer mig så fort någon hör av sig.

Dessvärre blev det inga foton, Tess hade missat att be dom stanna en bit ifrån..och gå sista biten..
Katterna brog så fort bilen kom..och kom inte tillbaka förrens han åkt, synd, det hade varit bra med en bild i tidningen.

HÅLL NU TUMMARNA ALLA.

Danielssonsgarden
2/22/09, 2:40 PM
#149

Madde, oftast brukar de ha så att man får ringa till Corren och så lämnar de ut telefonnumret till den som är i artikeln eller nån annan kontakt.

Danielssonsgarden
2/22/09, 2:41 PM
#150

Och det hade du ju redan fått veta nu ser jag :D

Synd att det inte blev några bilder.

emjon
2/22/09, 2:56 PM
#151

Här håller vi alla tummar och tassar vi har.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
2/22/09, 3:25 PM
#152

Nu vågar man hoppas när corren gör en artikel om damen och missarna..jättebra jobbat!!

Har inte corren själv, men köper numret när artikeln är inne!

mymlanbus
2/22/09, 4:20 PM
#153

Håller tummarna stenhårt nu!

Annons:
Hawknestgrove
2/22/09, 4:24 PM
#154

JA det gör jag med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2/22/09, 8:35 PM
#155

corren vad är det för tidning? Har jag aldrig hört talas om. Finns den att läsa på nätet tro?

Hawknestgrove
2/22/09, 8:40 PM
#156

Puttar upp för dena kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Danielssonsgarden
2/22/09, 8:45 PM
#157

#155 Japp det gör den, www.corren.se

mymlanbus
2/23/09, 11:07 AM
#158

Letar i corren men hittar ingenting, men det kanske inte kom ut idag?

/M

emjon
2/23/09, 11:19 AM
#159

Har också kollat på nätet och inte heller hittat något men jag tänkte att allt kanske inte finns med där. Får se om någon har tillgång till tidningen i pappersupplaga.

Nog är man spänd på hur det skall gå.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
2/23/09, 11:21 AM
#160

Jag hoppas att det kommer ut idag och att det står i vanliga tidningen, men kanske inte onlinekopian… hoppas så mycket nu.

Synd att det inte kom med bilder på kissarna.

Annons:
Danielssonsgarden
2/23/09, 11:43 AM
#161

Det är inte alltid som det kommer ut samtidigt på nätet som i tidningen, och ibland hamnar det bara i tidningen. Ska köpa tidningen i em när jag ska in till samhället. Se om det står i den då, men sa de det så, och det brukar inte finnas så mkt under åtvidaberg så plats hade de nog.

Danielssonsgarden
2/23/09, 12:53 PM
#162

Känner mig en aningen stressad för de här katternas skull!
Två dagar tills de måste vara borta så det behövs verkligen ett mirakel.
Och det kommer inte att sluta gott för katterna om det är så att de blir kvar Rynkar på näsan 
Risken finns att de skjuter dem istället de som flyttar in efter damen.

Inte lätt att hinna med att fånga in alla på två dagar, hade de haft nånstans att ta vägen hade det ju gått enklare.

Åhh vad jag önskar att vi hade plats!

huskatt08
2/23/09, 1:01 PM
#163

Jo, det är med i tidningen idag…iaf papperstidningen…det står under Åtvidaberg.

Är det så att släktingarna som tar över huset kommer att avliva katterna….varför kan de inte vara lite behjälpliga istället Obestämd nu när artikeln är inne så kan det kanske behövas lite respit på några dagar /en vecka om det finns någon/några som vill ta hand om katterna så måste de infångas..och det kan ju ta lite tid.

Hawknestgrove
2/23/09, 1:19 PM
#164

Åh hoppas verkligen att det finns lite förståelse! Attans att folk alltid ska vara så sent ute! JAg menar inte ni, föstås, utan de som ser till att damen ska in på annat boende. Deta är ju saker man ser till på ett tidigt stadium, att sörja för djuren……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

emjon
2/23/09, 1:50 PM
#165

Förståelse verkar det inte alls finnas eftersom de som skall flytta in inte lagt två strån i kors för att hjälpa Tess med katterna.

Blir också fruktansvärt nervös av att tänka på hur det skall gå för kissarna och jag tror också att risken är stor att de blir skjutna.

Får se om någon nappar på artikeln i tidningen idag.

Vad jag har förstått så går det väl att ha katterna inne i garaget om bara räddningen finns eller har jag fattat fel?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
2/23/09, 1:52 PM
#166

Håller tummarna nu för kissarna och för damen i fråga

Catta89
2/23/09, 1:56 PM
#167

Jag läste precis denna tråden, brukar inte vara här inne annars. Tyvärr bor jag hos min pojkvänn och hans pappa för tillfället, och får inte ha en till katt men annars hade jag tagit en unge.

Jag bor i ödeshög, så det är ju inte långt ifrån åtvidaberg.

Men har redan en katt som är innekatt, och förhoppningsvis flytta till en liiiiiten etta, och då ska jag ta hand om en till katt men man känner ju sig så hjälplös. Önskar verkligen att jag kunde hjälpa till på något sätt.

Men jag kan kolla runt med folk jag känner om dom kan tänka sig ta imot en katt. Men problemet är då att jag inte har bil, utan måste ta bussen till åtvidaberg.

Guud, vet inte vad jag ska göra av mej själv snart.. Vill ju hjälpa dom små liven.

Annons:
Danielssonsgarden
2/23/09, 2:03 PM
#168

Går och funderar på om det går att hysa in dem i ett av våra gästrum, men det är ju bara en väldigt kortsiktig lösning. Det finns inte ens nån värme där inne. Och där kan de ju inte bo speciellt länge heller så då måste man ju hitta en lösning.

Sen en tanke som jag har haft är ju att hanarna är ju könsmogna nu och då kan ju mammakatt vara dräktig igen med nån av sina söner, döttrarna med för den delen.

Maddezero
2/23/09, 2:38 PM
#169

Jag hittar ingenting om artikeln..är korren en förkortning ? ser nån artikeln på nätet så snälla skriv här hur jag hittar den.

Sidentass
2/23/09, 2:39 PM
#170

precis som någon annan skrev här…behövs ju här lite tidsmarginaler nu när artikeln är inne i corren..Håller hårt, hårt  i tummarna…om det handlar om några dagar, för att undvika att katterna avlivas så kan jag husera en misse här, men som sagt vi har trångt här med vår kattseptett..men i ett akutläge så…

Maddezero
2/23/09, 2:41 PM
#171

Jag ser att jag har fått meddelanden…men något är fel, det går ej att gå in och läsa dom.

skriv här istället el ring alt smsa mig 0736-405180.

Madde.

Danielssonsgarden
2/23/09, 2:42 PM
#172

#169 Jo det är det, tidningen heter egentligen Östgöta Correnspondenten men adressen är www.corren.se
Men den verkar inte komma ut där..
Men jag ska köpa tidningen i em såvida det finns några kvar i butik och då kanske jag kan skriva in artikeln här annars.

Hawknestgrove
2/23/09, 2:42 PM
#173

Danielsson, det där med värme är nog inte det värsta. De har ju ingen värme där de är heller! HAr de bara torrt och dragfritt och nånstans att krypa in, så är ju faktiskt ditt gästrum bättre än att avlivas på onsdag!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Maddezero
2/23/09, 4:14 PM
#174

Nu hittade jag corren på nätet…men ingen artikel.
Ni som läst den…skriv gärna här vad det stog i den.

Jag har pratat med Tess…hon hade skrivit upp fel nr till mig, dvs reportern fick fel nr..därför har han ej ringt.
Han skulle återkomma till henne om någon hörde av sig !

Det sista av hennes flyttlass går på onsdag..dom nya ägarna flyttar in på torsdag…dom har jakt hundar, och om jag fattat det rätt så är dom inte öppna för att ge katterna några extra dagar i garaget.

Jag håller med er övriga..det är riktigt dåligt av dom, det är väl det minsta dom kunde ställa upp med.

Jag kommer fortfarande inte in på "mina personliga meddelanden "

Annons:
Danielssonsgarden
2/23/09, 4:21 PM
#175

Madde, vet Tess vad reportern heter? För i så fall kan du nå honom via både mail och telefon bara du vet hans namn. Det är lätt att ta reda på då.

Har kollat upp vad det är för golv i gästrummet nu och det är nån slags korkmatta så det är ju lätt att göra rent, sängarna med de dyra madrasserna går ju alltid att plasta in och och sen lägga över nåt gosigt så skyddas ju de ialla fall. Men nån värme som sagt är det ju inte där inne, dåligt isolerat och ingen värme går att få in där just nu. Men som sagt, det är en kortsiktig lösning i så fall.
Men sen är det ju hur många av dem som man hinner få in innan onsdag. I stort sett hela onsdagen försvinner för min del tyvärr :( ska till sjukhuset då.

emjon
2/23/09, 4:38 PM
#176

Det känns som om vi måste försöka hitta en nödlösning här för kissarna redan nu om det visar sig att ingen svarar på artikeln. Jag tänker i samma banor som dig Danielsson och det vore ju bra om katterna kan räddas och få komma till veterinären.

För att rädda livet på kissarna så kan jag också tänka mig att ställa upp men det är också under en mycket begränsad tid och det vore bra att veta om jag har någon uppbackning så jag inte blir fast med kissarna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Danielssonsgarden
2/23/09, 4:41 PM
#177

#177 det är ju min tanke också, att jag inte vill fastna med alla 5 i ett gästrum hur länge som helst, det håller inte.

Ska ringa Tess här om en liten stund och se om vi kan komma ned med fällor eller se om vi kan fånga in dem.

Danielssonsgarden
2/23/09, 4:52 PM
#178

Vi åker ned till Tess om en liten stund, ska bara fixa ordning det som ska med och sen lämna barnen hos mina föräldrar.

Nog kom hon ihåg mig alltid ialla fall :D
Den rara damen grät i telefon när vi sa att vi skulle fixa det.

Så nu får ni hålla tummarna för att vi kommer hem med några katter! När vi bara har idag och imorron på oss!

huskatt08
2/23/09, 4:54 PM
#179

Reporten heter Hans Tillberg.

Är ju väldigt trångsynt av släkten att inte kunna ge katterna respit på endast någon dag om de vet att de ska fångas in Skrikandes

tuska
2/23/09, 5:01 PM
#180

 Jag är riktigt arg på släkten, fy för sånna människor. 

 De skulle själva få bo ute i kylan. Skrikandes

emjon
2/23/09, 5:22 PM
#181

#178 Tack Danielsson och självklart håller vi tummar och tassar för lyckad fångst så får vi utgå därifrån hur det skall lösa sig sedan.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
mymlanbus
2/23/09, 5:26 PM
#182

Tack snälla Danielsson :) för att du tar in kissarna. Håller tummarna här och hoppas att kissarna hoppar raka vägen i fällan

Kraaaaaaaam

amlis
2/23/09, 5:37 PM
#183

Hej alla,

fick bli medlem nu lite som hastigast för att kunna svara här i tråden. Får presentera oss och vår hittekatt (han hittade oss och stannade, många år sedan nu) i en annan tråd senare…

Har inte hunnit läsa varenda inlägg men känner att jag skulle vilja hjälpa till - frågan är hur realistiskt det är? Hoppas ni som har erfarenhet med att ta hand om många katter kan hjälpa mig med lite info.

Bor ute på landet, Valdemarsviks kommun så någorlunda i närheten.. Hankatten (kastrerad förståss) som bor här är utekatt med möjlighet att komma in om han så väljer (ingen kattlucka dock). Gissningsvis 15år+ (enligt vet) och mån om sin revir. Han kommer och går som han vill och hamnar tyvårr då och då i slagsmål med granngårdens katter (1.5km härifrån) så jag har ingen aning om vad han skulle tycka om kattkompissar på tomten.

Måste helt ärligt säga att jag inte heller har möjlighet att ta in en hel kattfamilj i huset tyvärr då gästrum/arbetsrumet är upptagen fram till mitten av mars. Huset är väldigt öppen annars, har små barn och även en gäng omplaceringsmarsvin här som inte har galler runt buren. Svårt att ha flera katter fritt springande inne då…

Men visst bor katterna ute nu (garaget är väl inte uppvärmd?) så de kanske skulle kunna flytta in i något annat uthus/garage? Har inget isolerat/uppvärmt, säkert då inte heller helt dragfritt men torrt är det. Och gömställen som flyttkartonger t. ex. kan ju lätt kläs med fleece m.m. kanske? Tänkt som övergång alltså bara. Fast mat och vatten kommer ju frysa, så inget alternativ kanske ändå?

Jag undrar dock även rent praktiskt - inte kan man låsa in hela kattfamiljen? De är ju våna att leva fritt? Behöver kunna röra på sig rejält för att kunna hålla värmen? Men om man bara flyttar på de utan att låsa in springer de sin väg? Har som sagt ingen erfarenhet av att ta hand om katter på det här viset…

Man bör väl även dela på hanar/honor? Honor kanske kan sammanföras med en kastrat, hanar blir väl svårt att få ihop?

Visst vore det underbart om damen i frågan kunde bidra till kastreringen. Flera på en gång blir ju lite tufft ekonomiskt annars…

Men inom två dagar (25/2?) låter ju väldigt knepigt tyvärr.. har ingen fälla och enbart en transportbur i dagsläget. Kan de stängas in där i garaget för att lättare få tag i (svårt med tanke på toa-behov kanske)? Bor de i samhället? Åt vilket håll annars? 

Hm ja, det var många frågor/funderingar ..hoppas så att katterna kan få hjälp på något sätt… *håller tummarna*

Puma77
2/23/09, 5:39 PM
#184

Så underbart att höra, nu håller jag tummarna.

 

//Pia

huskatt08
2/23/09, 5:49 PM
#185

Hoppas nu att Danielsson får fatt i katterna och Tack snälla för att du ställer upp.

amlis
2/23/09, 5:50 PM
#186

Oj, uppdaterade inte sidan sedan jag började trixa med att bli medlem och skriva.. såg först nu att D. redan är på väg - underbart!

*håller tummarna ännu hårdare*

Hawknestgrove
2/23/09, 6:24 PM
#187

Åh hoppas det fixAR SIG!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Jenna-Gun
2/23/09, 6:42 PM
#188

Håller tummisarna att det går bra.

Annons:
Maddezero
2/23/09, 7:07 PM
#189

Danielssonsgården.

NI ÄR HELT UNDERBARA SOM TAR IN DOM…
Jag blir helt varm i själen..TACK UNDERBARA.

I nu läget är det ju till Tess reportern ska ringa, kanske det vore bättre om ni är kontaktpersoner i stället..jag antar att hennes telenr kanske inte finns kvar så många dagar.

Jag läste högre upp att han heter Hans Tillberg, han har telnr 013-280212, 0708-281288. hans.tillberg@corren.se

Ring mig och berätta hur det går :)

Sidentass
2/23/09, 8:36 PM
#190

Danielsson….du är helt enastående..blir alldeles varm i hjärtat i tanke på såväl Tess som på katterna..önskar er allt lycka till idag..vi håller två tummar och 28 tassar!

Danielssonsgarden
2/23/09, 10:47 PM
#191

Kom hem för en liten stund sen, var tvungen att åka och köpa lite mat till oss innan vi åkte hem hit, har inte ätit nån mat ännu men snälla Tess bjöd på smörgås.

Vid 20 fick vi ge upp då barnen som var hos mormor och morfar var riktigt trötta.

MEN en katt har vi med oss hem ialla fall, mamma katt. En sköldpaddsfärgad tös, vi använde oss av kattluckan till henne. Hade en transportbur utanför den och fick henne efter lite om och men att gå igenom och hamna direkt i buren.

Ungarna däremot var knepigare. Efter att ha fångat mamma så gick hon ut med mat igen och tre av ungarna kom in och vi stängde för igen. Sen försökte vi göra samma sak med dom men de använde sig inte av kattluckan märkte vi utan ville ut genom dörren. Så det gick åt skogen. Och efter mycket om och men fick vi ge upp med att försöka få tag i dem. Vi fick tag i en med händerna men satan i gatan, han blev rabiat och att få ned honom i transportburen var omöjligt för han högg tag i tranpsortburen osv. Och till slut kom han loss.

Så vi ställde in fällorna och lät dem stå ett bra tag och kollade på dem innan vi åkte men de låg och tryckte under en av bänkarna då fortfarande. Så nu får de stå tills imorron bitti och så kollar Tess dem tidigt och ringer oss om det är så att nån gått in.

De som var inne i garaget som vi försökte fånga så är två gul/vita varav den ena är lite mindre och mörkare, sen var det en sköldpaddsfärgad. Den som var kvar ute såg vi lite på håll såg ut att vara enbart gul/vit också. De var inte alls rädda för oss så, utan när vi gick ut för att fånga in mamman så höll sig ungarna i närheten av mig och Jens och var nyfikna på vad vi gjorde.

Nu måste jag få mig lite mat i magen!

mymlanbus
2/23/09, 10:52 PM
#192

Men så bra att mamma katt kom med hem i alla fall, hoppas att de andra små kommer i morgon.

Tack snälla du för att du tar hand om kissarna

Se nu till att äta och vila

Kraaaam

Danielssonsgarden
2/23/09, 10:55 PM
#193

De är inte så små :D De är större än mamma i stort sett alla fyra :)

huskatt08
2/23/09, 10:56 PM
#194

Men iaf en katt infångad….bra jobbat. Verkade hon rädd/skygg?

Hoppas nu bara småbusar låter sig överlistats oxå.

Kan tro att damen Tess var glad o lycklig när ni kom och hjälper henne med hennes älsklingar…..hemsk situation för henne att hamna i och inte ens släkten som kan ställa upp.

Smaklig måltid Glad

emjon
2/23/09, 10:57 PM
#195

Vad fint att mamma katt är räddad och så väl jag känner igen det där med att ta en katt med händerna och paniken som uppstår. Bra att ungarna inte är livrädda och flyr utan nyfikenheten tar överhand. Nu får vi hoppas på att det går att fånga in resten också så vi fortsätter och håller tassar och tummar för det.

Underbart att du kunde hjälpa till Danielsson.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
mymlanbus
2/23/09, 10:58 PM
#196

Oj… är de små så stora? eller är mamma katt liten?

Danielssonsgarden
2/23/09, 11:14 PM
#197

Ah ja just det, vi har fått mera tid på oss också. Tess har lyckats flytta fram det lite så tills på lördag fm har vi på oss, dock så försvinner onsdag och fredag för vår del men det blir ju lite mer tid ialla fall.

Danielssonsgarden
2/23/09, 11:16 PM
#198

#196 Nej mamma katt är inte jätteliten, utan det är de andra som är rätt stora. Och de är ju runt 8 mån ungefär.

emjon
2/23/09, 11:21 PM
#199

Men vad bra för det är lite mer tid ändå. Berodde det på att infångning påbörjats av dig?

Kan tänka mig att Tess är tacksam för hjälpen och det vore ju bra om alla kissarna är räddade när det är dags för henne att flytta.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
2/23/09, 11:21 PM
#200

#198. Okej, läste om att någon annan längre upp i tråden som bodde i Valdemarsvik som skulle kolla runt lite med bekanta osv.

Jag håller span och koll runt omkring mig och med mina bekanta och hoppas att någon kan ta en av kissarna.

Är det mycket katter däromkring? Tänkte just om honorna kan vara dräktiga? Förvånad

Bra att det blev lite mer tid att spela på

Danielssonsgarden
2/23/09, 11:27 PM
#201

Ja det finns en hel del katter runt omkring. Jag hoppas ju på att de inte är dräktiga! Svårt att säga dock för de är runda och fina allihopa, och de rödvita vet vi ju inte vad det är för kön på ännu. En är nog en hona ialla fall för den är så pass liten.

Ja hör gärna runt, att de bor i vårat gästrum är ju bara en nödlösning och kastrering ska fixas så snart det går. Hur vi nu ska få dem till veterinären och få över dem i nedsövningsburen?!
Men ju fortare det blir gjort desto bättre.

mymlanbus
2/23/09, 11:31 PM
#202

Ursäkta mina dumma frågor.. men vad är en nedsövningsbur? Hur ser en sådan ut? Obestämd

Annons:
Danielssonsgarden
2/23/09, 11:37 PM
#203

#202 Vår veterinär har som en nätbur som han sen kan dra i ena väggen så att säga så att katten blir helt still när han ger sövningssprutan, katten kan inte vända sig eller så. Så det är vi som kallar den så bara Glad

mymlanbus
2/23/09, 11:41 PM
#204

#203. Aha, då fattar jag.

Så snäll du är och så glad och tacksam jag är att du kunde hjälpa kissarna Danielsson, det har verkligen varit många ångestfyllda dagar och nätter.

Så, nu letar vi hem till kissebarnen och mamma katt…

Putt för nya hem till katterna

Maddezero
2/24/09, 12:03 AM
#205

Helt underbart att höra att ni fick in mamma katt.
Strålande jobbat.

Skönt att ni fått några extra dagar..

Ni kanske redan vet detta men om inte.. lite tips på vägen :)

När det är lite bråttom och det är lite skygga katter så brukar det vara en bra ide att endast ge mat i fällan..hungern gör oftast att dom till slut inte kan hejda sig..utan går in ändå.
Om ni inte kan vara där på nån dag så kan ni ju "tejpa upp" fällan och vika ner plattan..dvs så den ej kan slå igen, och be Tess ställa in maten en liten bit in i fällan..så dom kommer över rädslan för den. (dvs om hon kan böja sig ner ?)

När ni fått in alla..och är hemma..
Då är ett tips att alltid ha en/flera transportbur stående öppna..då många skygga katter vill gömma sig går dom ofta in och söker skydd i dom..på så vis vänjer de sig vid dom.
Servera mat i transportburen är oxå en hjälp på traven..

Sen kan man med hjälp av långt snöre dra igen dom på avstånd..inte helt snällt men om man måste till veterinären och ej kan fånga dom förhand så får man ta till lite knep…

Det brukar gå att "hälla" över katten från transportburen till nedsövningsburen..
Även om inte Slaka katthem eller Fia hemmet tar emot skygga katter så kanske dom har tips om nån veterinär som är van att hantera skygga katter.

Ni är verkligen helt suveräna som öppnar dörren för dessa kissar,
Hoppas ni fått mat i magen nu och sover gott inatt :)

Många kramar Maddezero.

Catta89
2/24/09, 12:03 AM
#206

Skönt att mamma katt är fångad nu. Har tänkt på missarna hela dagen!

Håller verkligen tummarna att ni får in "ungarna" med och att dom hittar långvariga hem.

Känner verkligen med tess, att ens egen släkt kan göra säga något sånt och vägra hjälpa till det minsta. Att folk inte skämms. Skrikandes

mymlanbus
2/24/09, 12:09 AM
#207

#205. Vet ingen neråt, men Norsholm hanterar skygga katter, men det är ju långt dit. Men kanske att Danielsson vet någon närmare sig?

*hoppas*

Danielssonsgarden
2/24/09, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Får jag presentera mamma katt..

mymlanbus
2/24/09, 12:11 AM
#209

#208. Hej mamma katt… så fin hon är! Kyss

Annons:
Danielssonsgarden
2/24/09, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Lite suddiga bilder men det blev inte bra alls med ljuset där inne just nu.

Danielssonsgarden
2/24/09, 12:17 AM
#211

Vi har ju en jättebra veterinär men vad han har för erfarenhet av just skygga katter vet jag inte riktigt. De som vi har varit med har ju varit skapligt tama för oss så vi har kunnat flytta dem.
Men det går säkerligen att lösa, han är en så lugn veterinär och tar tid på sig, så ingen stress.

Maddezero
2/24/09, 12:17 AM
#212

Vilken sötnos Skrattande

Spetsade öron å nyfiken blick..det bådar ju gott :)

Ska upp tidigt så jag går och lägger mig nu !
Jag kommer att sova VÄLDIGT GOTT nu när jag vet att mamma katt är i trygghet och att dom "små" snart är i säkerhet..

Natti natti och Kram¨

Maddezero

chigak
2/24/09, 12:20 AM
#213

Så fin hon är! Lycka till med infångandet av resten av missarna.

Danielssonsgarden
2/24/09, 12:21 AM
#214

Ja vi har plastat in fåtöljer och lagt plast under överkastet i sängen för att gardera oss lite ;) och medans vi plastade in fåtöljerna, sängen gjorde vi innan hon kom in där, så satt hon och kikade på vad vi gjorde. Och det går att komma rätt nära henne, hon var ca 10 cm ifrån handen bara när vi flyttade lite grejer i fönstret där hon satt och hon tittade bara.

Jag kommer sova gott inatt, förhoppningsvis, för jag är helt slut. Orken tar slut snabbt nu när jag är gravid :)

Danielssonsgarden
2/24/09, 12:25 AM
#215

Så har jag satt igång att leta hem till dem för fullt! Har massor som ringer ang vår annons på Fräs som vi la ut igår, ringt och mailat över 15 st så vi försöker hinta in lite där också ;)

För som sagt, gästrummet är en nödlösning, de behöver komma in i varmare rum. Men mamma har filtar på lite olika ställen och flera krypin och det är ju dragfritt ialla fall och torrt.

Tess har skämt bort dem ganska bra också ;) hon ger dem värmd mjölk m vatten så det har madam fått och så mat.

attvaraellerintevara
2/24/09, 12:46 AM
#216

Hej.. Gud vad ni är underbara,så ni har jobbat. Tack för alla svaren ang. facebook,det var nog inte riktigt rätt sigt,förstod jag nu…

Har vakat på sjukhuset ,hos min far som är gammal och sjuk.kom hem nu,har ej haft tillgång till datorn,blev riktigt varm ända in i hjärteroten. Tack för att ni finns. Och vilken fin kattmamma,..vackert tecknad..ungarna är säkert lika fina…

Tack danielssom med fler engagerade djurvänner…det ser ut att bli en fin månad februari 09.

Hälsningar Astrid

Annons:
Sidentass
2/24/09, 1:58 AM
#217

#208 Men vilken vacker kisse!!! Hon påminner allt om vår gamle Josefin som var tvungen att lämna in i julas…du är då helt fantastisk med ditt arbete..o jag kan också riktigt känna Tess gläjde ända hit..nu kan hon ta sin flytt mer i lugn o ro..tack vare att det finns änglar som du och fler..

Varmaste eloger för allt ni gör!!

Danielssonsgarden
2/24/09, 11:00 AM
#218

Inga katter i fällan ännu, men de håller springer omkring där ialla fall och hon matar dem ju inte nu eftersom det finns mat i fällorna så idag tar vi det lite lugnt och låter dem vänja sig vid att de står där och Tess håller utkik om det är nån som går i.

Mamma katt fick vi leta lite efter imorse ;) Hon hade tryckt ned sig i en av hyllorna bakom böckerna.
Just nu en liten stund har hon fått sällskap av en av våra honkatter och hon blev lugnare direkt av att ha henne där och vi har kunnat vara jättenära henne. Klappade våran katt som satte sig precis bredvid henne i fönstret och hon brydde sig inte alls om att vi var så nära. Hon har dock inte ätit något ännu, möjligtvis petat lite i maten men det kommer nog. Det kan ju ta lite tid, när det blir så stor omställning.

emjon
2/24/09, 11:56 AM
#219

Vad bra att de håller sig i närheten och så småningom tar nog hungern överhand. Så bra att mamma katt fick träffa en av era katter för det betyder så mycket när de är vana att vara flera.

Jag är så oerhört glad över att du kunde hjälpa till både för Tess och kissarnas skull. Får se om det händer något efter tidningsartikeln och alla dina trådar.

Om du behöver min hjälp så kan du väl PMa mig.

Stor kram till dig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
2/24/09, 2:11 PM
#220

Guldmedalj till dig, so hjälper dem1 OCh var inte så orloig för at det är kallt. De kryper in i gömslen och håller sig varma, för det finns ju ingen fukt eller blåst. Så dkissen ahr det jättebra, i jämföreles med förr!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Danielssonsgarden
2/24/09, 2:18 PM
#221

Känner bara en sån oro, inte bra för min del just nu, över hur det ska gå för dem. Måste ju försöka hitta nånstans för dem att bo, och Tess är som sagt villig att betala kastrering på allihopa, det är helt självklart för henne.

mymlanbus
2/24/09, 2:34 PM
#222

Letar vidare efter hem till kissarna… förstår din oro Danielsson :(

Hawknestgrove
2/24/09, 2:57 PM
#223

ÅH…. Då får du väl prova att lägga ut på Blocket också. Då kisssens kastrering är säkrad!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Danielssonsgarden
2/24/09, 3:26 PM
#224

Nu ligger artikeln om Tess ute på nätet.

http://www.corren.se/archive/2009/2/24/k49w0lbvwynteyb.xml

Danielssonsgarden
2/24/09, 3:29 PM
#225

#223 Mjo jag funderar på att lägga ut en annons på blocket. Men vet inte riktigt hur jag ska skriva, får klura på det men har ni några förslag tar jag tacksamt emot dem :D

Ska ringa reportern som gjorde Tess artikel om en liten stund igen, pratade med honom lite snabbt nyss men han var hos frisören så vi skulle ringa om ett tag så var han tillbaka på redaktionen igen men han ville väldigt gärna veta mera.

Danielssonsgarden
2/24/09, 4:10 PM
#226

Nu har vi pratat med reportern och han har tagit vårat nummer också nu och lagt som kontaktpersoner tillsammans med Tess.
Hm sen vill de göra en uppföljning på detta så de kommer kontakta oss lite senare, eller om vi hörde av oss om vi hade alla inne.

Hawknestgrove
2/24/09, 4:13 PM
#227

Åh, hoppas att det ger resultat!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Danielssonsgarden
2/24/09, 4:27 PM
#228

Pratat med våran veterinär också och senast måndag får de ju tillökning i familjen så då kommer han ju vara hemma i 10 dar så ev får vi använda oss av en annan veterinär.

Sidentass
2/24/09, 6:13 PM
#229

Köpte tidningen igår o läste artikeln..bra skriven var den!

#228 Är det Erik Envall du menar..han var alldeles tossig när jag var där med Berlioz för några veckor sen eftersom han väntar smått;-)

Annars håller Peter Bergling väldigt bra priser, han som har kliniken på Barnhemsgatan..

Håller två tummar och 28 tassar för att det hela nu ska resultera i nya hem för katterna..

Danielssonsgarden
2/24/09, 7:19 PM
#230

#229 Ja precis :) Vi har ju fått en väldigt nära kontakt med honom så, och han går och oroar sig och sover dåligt för att hon har gått över tiden nu och hon har fått tid för igångsättning.
Hm, vet inte vem det är faktiskt. Men det går ju att kolla upp :D

Annons:
Danielssonsgarden
2/24/09, 8:14 PM
#231

Sambon har varit nere nu i em och kom nyss hem men inget napp. Men katterna har hållt sig undan mkt idag för det har varit så mkt bilar där idag, sopbilen och posten bla.
Men Tess har pratat med en veterinär om ev lugnande som hon kan blanda i maten så det ska bli lättare att fånga in dem, men de måste ju vara instängda i garaget då såklart.

Jenna-Gun
2/24/09, 8:19 PM
#232

Visa trådar kan man inte slita sej från:)

Maddezero
2/24/09, 10:04 PM
#233

Änligen hemma från jobbet…å kan kolla tråden..

Jag hoppas "små" kissarna går in i fällan snart..väntar med spänning.
Jag har ingen kattlucka själv..så jag vet inte exakt hur man kan styra den, men om man på något vis kunde göra så den bara går innåt..dvs så de kommer in i garaget men inte ut, det hade ju underlättat lite..är det nån som vet ?

Och Återigen..Tack Danielsson med familj, ni är verkligen helt fantastiska som öppnar dörr och hjärta för dessa kissar.

Hoppas nu innerligt att det snart dyker upp nya hem..jag ska spåna på en annons till blocket..

Mamma katt verkar rätt cool på din beskrivning, det underlättar ju en hel del i jakten på nya hem, dvs att hon inte är helt skygg.

Maddezero

Danielssonsgarden
2/24/09, 10:19 PM
#234

Vi har kunnat klappa mamma katt idag. Vi hade handskar på oss och hon brydde sig inte speciellt när vi närmade oss. Men hon började fäktas mot handen men slutade efter en liten stund och satt bara och titta på oss medans vi höll handen i närheten, fräste en gång då vår katt hoppade upp i fönstret också, blev väl för häftig rörelse så, men sen kunde vi klappa henne lite och det bekom henne inget direkt då men så rätt som det var så fäktades hon lite igen. Men hon är lugn hela tiden, stressar inte upp sig eller så.

Men inga katter idag som sagt, men fällorna är flyttade och står nu ute med mat i sig, och så lätt så att Tess kan se om fällorna har slagit igen. Idag har de som sagt hållt sig borta sen imorse då det blev för mkt rörelse kring huset. Men de får enbart mat i fällorna, det finns ingen i garaget.

Danielssonsgarden
2/24/09, 10:23 PM
#235

Jag är inte bara irriterad på hennes släktingar, utan mest irriterad på Slaka djurhem faktiskt!
Tess har skänkt MASSOR av penger i massor av år och när de hade loppis körde hon dit en hel släpkärra med en massa värdefulla saker.
Men när hon ringde till Slaka för att be om hjälp blev hon nekad till allt. De kunde inte ta in katterna för att de var skygga, hon fick inte ens låna några burar att fånga in dem i för de lånade inte ut till privatpersoner. När hon sa att de känner ju henne osv så fick hon samma svar och sen ledde inte samtalet till nåt mer. Så nu tänker hon inte sponsra dem med ett öre från att ha sponsrat dem med ja över 50.000 i alla år. Så de på Slaka är ju verkligen tacksamma.

huskatt08
2/24/09, 10:38 PM
#236

Vad besviken hon måste ha blivit på Slaka djurhem som inte kunde ge något tillbaka till henne….mycket uselt Skrikandes

Som någon nämnde så är Vetten Peterr Bergling bra..humana priser vet inte hur van han är med lite skygga katter.

Hoppas nu småbusarna går i fällan.

Danielssonsgarden
2/24/09, 10:41 PM
#237

#236 Ja hon blev jättebesviken och ledsen för hon kände som att allt hon hade gjort för dem inte betydde ett dugg. Det är ju ändå inga små summor som det handlar om som en hundralapp i månaden eller så.

Hittar man numret till Peter via att man söker på hans namn eller heter praktiken nåt speciellt? Så kan man ju alltid ringa och höra med honom vad han tar för priser osv.
Erik tar 820:- för en honkatt, 520:- för en hankatt och då ingår id-märkning också.

Annons:
Alexej
2/24/09, 10:48 PM
#238

#235 Obestämd Otacksamt! Pengar tas men ingen hjälp tillbaka…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
2/24/09, 10:53 PM
#239

Man skall aldrig sluta upp att förvåna sig och jag förstår om Tess är fruktansvärt besviken. Hur kan de behandla henne på detta sätt när hon varit så omtänksam och skänkt både pengar och saker till dem.

Uruselt av dem att inte kunna hjälpa henne på något sätt och det var väl tur att du och din sambo kunde ställa upp för henne.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

huskatt08
2/24/09, 10:56 PM
#240

Här har du: Peter Bergling 013-14 40 81  öppet 8-17

mymlanbus
2/24/09, 11:13 PM
#241

Så besviken Tess måste ha känt sig efter att ha skänkt pengar och saker till katthemmet Gråter. Förstår hennes besvikelse till fullo! Jag kan säga att jag vet hur det känns!

Ibland blir jag med än bara trött och förbannad!

Det är inte konstigt att man längtar bort ibland! BLÄ!

Gasoline
2/24/09, 11:35 PM
#242

Oj, har varit ganska inaktiv i denna tråd. Någon som kan göra en kort sammanfattning om vad som har hänt till en slö läsare?

Danielssonsgarden
2/24/09, 11:41 PM
#243

#242 Vi håller på att fånga in kattfamiljen, i nuläget finns mamma katt här hemma hos oss, hennes ungar är inte infångade ännu men det står fällor ute för dem.
En nödlösning med att de bor i ett av våra gästhus, dock utan värme men dragfritt och torrt ialla fall.

Danielssonsgarden
2/25/09, 12:01 PM
#244

Inga fler katter infångade, de går inte in i fällorna. Tess sa det att de har missförstått dem lite för de sitter ovanpå fällorna istället :D

Annons:
emjon
2/25/09, 12:09 PM
#245

Men vilka små troll men någon gång måste väl ändå hungern ta över.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

huskatt08
2/25/09, 12:16 PM
#246

hihi…vilka härliga småbusar Skrattande

då är de iaf inte helt rädda för burarna och det är ju bra…hoppas bara hungern tar över nu.

huskatt08
2/25/09, 12:18 PM
#247

Jo..glömde fråga…är det någon som hört av sig efter artikeln som är intresserad??

Jenna-Gun
2/25/09, 12:26 PM
#248

Kattluckorna jag her går att ställa så att de bara kan komma in. fyra lägen på dem.Stängd öppen  in och ut.

Katterna har helt klart missuppfattat fällornas användning.

Hoppas de snart kommer in i dem oxå.

tuska
2/25/09, 12:30 PM
#249

nu gäller det att lura dem med jättegod mat, Kokt fisk kanske gör dem intresserade.

Danielssonsgarden
2/25/09, 12:36 PM
#250

#248 De här fällorna står uppe nu, slår igen om de rör maten. Men än så länge håller de sig ovanpå dem.

Ska ned och lägga in ny mat idag, se vad man ska hitta på för smaskigt.

dragonheart1976
2/25/09, 12:55 PM
#251

Så underbart att katterna få kommer in! Både för katterna och för deras "gamla dam". Jag är ganska säkert på att dom små katterna ska gå in i fällorna när dom är riktig hungriga.

#235: Tyvärr är det inte sällan att föreningar ta gärna emot pengar. Men när man behöver lite hjälp be man förgäves. Förstår absolut inte varför dom inte ens löna burar till henne! Framför allt är Tess inte obekantSkrikandes

Annons:
Sidentass
2/25/09, 1:01 PM
#252

#235 Lider med Tess..att hon skulle behöva få kalla handen på detta vis..mycket tråkigt tycker jag..funderade på om man skulle stoppa in kattmynte pulver i fällorna också..endel katter dras ju som magneter till det…

Håller fortfarande tummar o tassar!

Hawknestgrove
2/25/09, 3:38 PM
#253

Så sorgligt… Vet ju att även jag stickade en kisse till förmån för dem och har get lte pengar via SMS. Hoppas de läser här ine, så att de förstår, att folk är besvikna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kattassen
2/25/09, 4:41 PM
#254

Tycker det känns lite oroande bara att inte missarna vill krypa in i fällan snartRynkar på näsan Vad händer nu efter kommande helg om ni inte lyckats få tag i alla. Blir det jakthundarnas uppgift sedan att få tag i dem? Stackars Tess att hon inte fått mer respons vare sig från släktingarna eller Slaka Djurhem. Det är lågt.

Nu när räddningsplan finns borde det väl gå att förhandla med inflyttande att försöka hjälpa till att fånga in katterna som är kvar innan hundarna släpps dit.?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

martdat
2/25/09, 7:01 PM
#255

illa gjort av slaka, skänkt 50 000 så kan de inte låna ut en bur ens,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2/25/09, 8:15 PM
#256

Skrev i deras gästbok…….Hänvisade in hit

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2/25/09, 10:04 PM
#257

Det är ett inlägg i deras gästbok, där en tjej frågar efter stallkatter. Verkar faktiskt väldigt snäll och seriös! Om man läser mitt inlägg och räknar 4 inlägg bakåt. Hon skrev den 18:e februari? Kan det vara något?

http://www.linkopingsdjurskydd.se/gastbok.asp

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Danielssonsgarden
2/25/09, 10:53 PM
#258

VI har inte till efter helgen på oss, utan senast lördag fm måste de vara borta om vi ska ha nån chans. Sen börjar den andra familjen att flytta in.

Mamma katt äter fortfarande inte, äter ingenting! Har försökt med allt smaskigt men inget hjälper.

Annons:
kattassen
2/25/09, 10:54 PM
#259

#258 Oj då är det brått! Undrar om mamma katt längtar efter sina barn att det är därför hon inte vill äta.Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Danielssonsgarden
2/25/09, 10:57 PM
#260

Ja det är bråttom och jag får egentligen inte anstränga mig eller stressa upp mig just nu så det känns mindre skoj för det är vad jag gör hela tiden. Oroar mig så för dessa missar.
Men samtidigt vill jag inte riskera litens hälsa inne i magen.

Hon är bra hemlig, mamma katt. Ena stunden är hon lugn och man kan sitta och prata med henne jättenära och så rätt som det är så blir hon helt galen och börjar fräsa och slå även om man sitter en bit ifrån.

Mison
2/26/09, 3:23 AM
#261

Kan man inte fånga ungarna med en sån där drop-trap, eller vad det hette? Eller är dom för smarta för det?

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Maddezero
2/26/09, 8:15 PM
#262

Tiden går så fort..snart lördag..panik.

Jag läste någonstans att kattfällorna stod utomhus..är det inte bättre att ha dom i garaget, eller är det mer praktiskt att ha dom ute så Tess ser om dom går igen utan att behöva gå in och titta ?

Normalt så ska man ju täcka över fällorna med en filt..som jag gissar på att ni gjort, kan det vara värt att prova utan filt ?
Jag har aldrig testat utan så jag vet inte vad som är bäst..

Hur var det med kattluckan till garaget..gick den att ställa in så katterna kommer in i garaget men inte ut igen ? då måste man visserligen ha fällan i garaget…

Jag håller verkligen tummarna för att dom "små" går i fällan snart.

En av mina katter var en förvildad katt som jag adopterade för snart 3 år sedan…när kan kom till oss så åt han inget på ganska många dagar..jag tror det tog typ 5 dagar innan han åt.

Om du kan ha någon av dina andra katter som sällskap till henne i väntan på att hennes ungar är infångade så tror jag det vore väldigt bra..dels så har det nog en lugnande effekt på henne och så brukar det ju vara så att skygga katter lär sig lita på oss människor genom våra tamkatter.

Tack för att ni kämpar,
Kram Maddezero.

emjon
2/26/09, 8:24 PM
#263

Tänker också på hur fort dagarna går och jag hoppas också på att ungarna snart låter sig infångas. Om det inte varit någon framgång om fällorna står ute så kanske det vore ide att ställa dem i garaget.

Blev det någon respons efter att reportaget varit i tidningen?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
2/26/09, 10:08 PM
#264

Åh, putt! hon äter nog, när hon blir hungrig……Har du tetat med Tonfisk eller  makrill i tomat?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2/26/09, 10:34 PM
#265

men lille mammakatt. hoppas att ni får in de andra nu innan lördag, men herregud kan inte familjen som ska flytta in visa lite barmhärtighet nu när katterna ska få komma in

Annons:
Sidentass
2/26/09, 11:45 PM
#266

Ja…jag säger som Anki..det är väl det minsta man kan begära av nya familjen nu när hjälpen finns…håller hårt i tummarna hela tiden, o tänker ständigt på dessa missar..

Molle08
2/27/09, 3:25 PM
#267

*puttar*

Sidentass
2/27/09, 6:33 PM
#268

Usch..imorrn är det ju lördag…önskar av hela mitt hjärta att den nya familjen är lite känslosamma i det här fallet..

Maddezero
2/27/09, 11:06 PM
#269

Danielssongården, vad händer ? hur går det ?

Maddezero

mymlanbus
2/28/09, 9:07 AM
#270

*orolig* vad händer? Hur har det gått med ungarna?

huskatt08
2/28/09, 12:40 PM
#271

Är oxå nervös o orolig…tidsfristen gick väl ut idag. Åh om de ändå gått i fällan. samt orolig för Danilsson så det inte blir för mycket för henne..hon måste tänka på sin bebis oxå.

Jenna-Gun
2/28/09, 12:48 PM
#272

Men oj det är ju lördag nu :(

Annons:
emjon
2/28/09, 1:03 PM
#273

Tänker precis som du huskatt08 är också orolig för både kissarna och Danielsson för hon får ju inte överanstränga sig utan är beordrad av läkare att ta det lugnt.

Hoppas ändå att det ordnat sig på något vis.

.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
2/28/09, 1:35 PM
#274

*håller tummarna och hoppas jag med*

Hör av dig Danielsson om det är någonting jag kan göra!

Malin

Gasoline
2/28/09, 1:39 PM
#275

Hoppas verkligen att ni får tag på missarna!

SaraC
2/28/09, 2:01 PM
#276

Har suttit och läst hela tråden nu.

Nu när dessa underbara människor sett till att katterna räddas så vore det ju hemskt om katterna ändå inte klarar sig på grund av denna tidsfrist.

Håller tummarna och väntar på att få höra hur det går.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

huskatt08
2/28/09, 5:57 PM
#277

Usch..blir bara mer o mer nervös så länge inget hörs…både för missar o Danielsson.

Har du någon som hjälper dig med detta Danielsson??

mymlanbus
2/28/09, 7:00 PM
#278

Orolig är bara förnamnet :(

Maddezero
2/28/09, 11:16 PM
#279

Jag har pratat med Danielssongarden.
Tess har flyttat..dom nya har flyttat in..
Så situationen är lite tuffare nu, men Danielsson
med sambo kämpar vidare för att fånga in katterna.

Dom är verkligen helt underbara som kämpar för kissarna.

Annons:
huskatt08
2/28/09, 11:32 PM
#280

Oj..men får de hållas i garage o försöka fånga dom eller hur går dom till väga….är de utkörda därifrån??

emjon
2/28/09, 11:33 PM
#281

Tack för informationen och vad fint att de fortfarande försöker få in kissarna och de är underbara som inte ger upp trots svårigheterna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

maggan47
2/28/09, 11:53 PM
#282

puttar upp med hjärtat i halsgropen, måtte kissarna komma in

Maggan47

emjon
3/1/09, 11:02 AM
#283

Tänker hela tiden på hur det går för dessa kissar och undrar också om de är utkörda från garaget.  De som flyttat in har ju jakthundar så då är väl risken stor att katterna flytt fältet om de inte har någon trygg plats att gömma sig på.

Oroligt är det……….

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
3/1/09, 11:41 AM
#284

Så hjälplös man känner sej när man inte kan vara på plats och hjälpa till.

Hoppas alla kan räddas

Kram till Danielsonsgården

Sidentass
3/1/09, 1:20 PM
#285

Tänker varje dag på dessa missar, vi håller hela tiden hårt i tummar o tassar här..tänk så gott om man sedan kan meddela Tess att alla är infångade..så glad hon skulle bli…

mymlanbus
3/1/09, 1:27 PM
#286

Åker ner för att träffa Danielssons man och kolla av var katterna finns och flytta fällorna lite.

Hoppas att någon har gått in eller går in i fällan

/Malin

Annons:
emjon
3/1/09, 1:57 PM
#287

Underbart av dig Malin att du kan hjälpa till och jag hoppas att det leder till att kissarna låter sig bli infångade.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Danielssonsgarden
3/1/09, 2:34 PM
#288

Som sagt, sambon är iväg och möter upp Malin just nu.
För att informera lite mera så har vi ingen tillgång till garaget längre utan måste ha fällorna ute och katterna kommer inte att hålla sig i närheten av huset nu när den nya familjen är där.

Katterna har inte varit framme lika mkt alls sen det började bli mer rörelse där och nu när Tess har flyttat är jag rädd att de kommer att hålla sig därifrån.

Nån tipsade om att lägga fisk i fällorna, funkar inte. De äter varken fisk eller kyckling då Tess har testat att ge dem. Tycker de borde ha svårt att stå emot maten inne i fällorna nu när de inte fått mat på flera dagar. Men det är ena envisa rackare.

Sen har ju killen i familjen som flyttat in lovat Tess att gillra om fällorna och hålla utkik men skjutglad som han är så har jag svårt att se att han kan hålla det.
Och deras hundar lär nog göra att katterna håller sig borta också.

Sen som sagt så kör det ihop sig lite här hemma när jag inte kan ha barnen hela tiden och måste ta det lugnt och sambon inte kan ta sig iväg för att han har barnen istället. Sambon får ju merjobb så att säga eftersom han har en del här hemma som han får göra i mitt ställe istället. Så allt känns rätt tungt just nu.

kattassen
3/1/09, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#289

Kram till dig Danielssongarden som kämpar för katterna hos Tess. Det är ju onekligen en kamp mot klockan nu för att inte förlora katterna helt som det verkar. Jag kan mycket väl tro att de lätt kan flytta på sig nu och kanske skingra sig också utan sin mamma i sällskap. De är ju stora nog att gå på egen tass nu.

Vi hoppas på god fångstlycka! Hoppas också att din sambo kanske kan få de nya ägarna att bli lite samarbetsvilliga och hojta till om de får in katterna i fällorna och inte bara ladda bössan.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Danielssonsgarden
3/1/09, 3:07 PM
#290

Åh så irriterad jag blir. Jag visste väl egentligen att den nya ägaren inte täntke bry sig, vet ju hur de är som personer, men han lovade ju Tess. När de kom dit idag så stod fällorna intill husväggen och inte var de utsatta eller påfyllda med mat inte! Fick bara en kort uppdatering av sambon när han ringde och frågade efter husnumret till Tess då han skulle stanna till där nu och prata med henne då telefonen inte verkar vara flyttad till henne ännu.

huskatt08
3/1/09, 3:42 PM
#291

Fy..vilka elaka människor SkrikandesGråter blir både lessen o arg.

Risken är ju stor att de ger sig iväg när hundarna invaderat huset.

Bra att Malin kan hjälpa er…ni kämpar i motvind.

Skulle man kunna kontakta reporten som gjorde reportaget om Tess…han ville ju ha en uppföljning…och på så sätt sätta lite press på släkten som bor där nu att vara behjälpliga?

Bara det inte stjälper istället Obestämd

Danielssonsgarden
3/1/09, 3:54 PM
#292

Ja vi har en skribent på Corren som ringer oss ungefär dagligen, hon lär nog ringa imorron. Men jag tror inte det hjälper att skriva nåt som gör att släkten kommer att hjälpa till.
Och de ville ju ha lite mer att skriva om, eftersom vi "bara" har mamman infångad än så länge.

emjon
3/1/09, 6:10 PM
#293

Blir så fruktansvärt besviken på hur släktingarna bär sig åt. Varför inte bjuda till lite så kanske detta skulle ha varit löst redan. Nu  ser det verkligen mörkt ut och räddningen kanske är omöjlig att göra med så dåliga odds.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Hawknestgrove
3/1/09, 7:35 PM
#294

Hm… vaddå skjutglad? Han får ju inte ens skjuta dem! det kan du hälsa honom, att gör han det, så kan han säga bye West åt sina gevär. Hundarna får han ju inte ha springande lösa heller, och det tror jag inte han har.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mymlanbus
3/1/09, 7:44 PM
#295

#294. Vad menar du Gunilla? Får han inte skjuta dem? Han är ju jägare.

Hawknestgrove
3/1/09, 7:51 PM
#296

NEj, nej, nej. HAn får inte skjuta dem. För det första, jo, ifall katternas ägare har gett sitt tillstånd. MEN, är det inom tättbebyggt område, så får de först söka tillstånd hos polisen! så det är inte bara bar att skuta, om han tror det. KAtten är ett fredat djur. Ok, finns det inga ägare, då får han skjuta dem, men bara med tillstånd av myndigheten, om han bor i ett samhälle!  Hör med polismyndigheten där adressen är. för det är inte bara att skjuta hej vilt. Och hundarna, måste han hålla under uppsikt. Det har han säkert också, om han är det minsta seriös.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

huskatt08
3/1/09, 7:54 PM
#297

Hur har det gått med katterna idag….syns de överhuvudtaget till…vågar de närma sig huset?

mymlanbus
3/1/09, 7:55 PM
#298

Samhälle… det är inget samhälle där, det är mitt ute i ingenstans för attan!

Såg bara en hund i rastgård när jag var där, det var inte hans hund, det var grannens. Den såg ut som Birger-ras, om någon minns Birger?

Tror inte att folk skaffar tillstånd där faktiskt :( aningen laglöst.

Hawknestgrove
3/1/09, 8:30 PM
#299

Oh ja visst minns vi Birger….Gråter Ok, då är det ute på landet. Men då måste han i allafall ha katternas ägares tillstånd att skjuta katterna! OCh de måste skjutas i bur, eller på högst tre meters håll.

Se bifogad PDF- fil

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
3/1/09, 8:35 PM
#300

ja vad säger man, trisst att familjen inte är lite mer samarbetsvilliga om inte för katternas så för damens skull,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
mymlanbus
3/1/09, 8:39 PM
#301

Ingen kisse i sikte :( men de är väl livrädda nu när inte matte finns kvar där Gråter

mymlanbus
3/1/09, 8:44 PM
#302

Tack för pdf-filen Gunilla!

Danielssonsgarden
3/1/09, 8:54 PM
#303

Ute på landet är det som bryr sig om såna saker när det gäller katter. Tyvärr alltid varit så och ärligt så tror jag inte att de räknar det som att de tillhör någon eftersom de är kvar där.
Och det stämmer att grannen har drever, det är bröder till Tess bortgånga make som bor i huset ovanför.

De nyinflyttade är som sagt en aningen konstiga.

Jenna-Gun
3/1/09, 8:56 PM
#304

Det är för sorgligt att inte tanten som äger katterna fick sin vilja igenom.

Så sorgligt.

huskatt08
3/1/09, 8:56 PM
#305

Stackars små missar Gråter undrar var de är…

mymlanbus
3/1/09, 9:07 PM
#306

Vi skulle verkligen behöva hjälp på plats i veckorna, som det är nu kan vi inte sätta ut fällor för att ingen kan kolla av dessa. Tänk om en kissen går in och ingen kommer på flera dagar, nej det går inte!

Om någon kan ställa upp någon gång i veckan så kan jag betala bensin och fika och smörgås och sånt som behövs, no problem! Snälla, finns det ingen i närheten som har möjlighet att hjälpa oss?

Exmaken tog med sig ritningarna (på fällor) hem och ska försöka bygga 2 fällor som vi ska försöka att använda i helgen när jag åker dit.

Kan meddela att jag inte mår något vidare just nu, stackars katter. Undrar just hur f*n det här ska gå? Gråter

/Malin

Danielssonsgarden
3/1/09, 9:25 PM
#307

Vet ju precis hur du mår, Malin!
För egen del så kan jag ju inte hjälpa till så mkt just nu och jag avskyr det!

Sen om det är någon som kan tänka sig att ta hem mamma katt så vore det kanon så hon slipper bo ute i gästhuset. Inte det optimala direkt.

Annons:
huskatt08
3/1/09, 9:26 PM
#308

Var ligger stället…utanför Åtvidaberg?

Ska du Mymlan eller någon annan  åka dit något i veckan?

Danielssonsgarden
3/1/09, 9:30 PM
#309

#308 Det ligger ca 3 mil utanför Åtvidaberg, mot Valdemarsvik.

mymlanbus
3/1/09, 9:38 PM
#310

Danielsson : du ska ta det himla lugnt nu, sköt om dig och de dina! Jag vet att du känner som jag, förbannade ångest Gråter storbölade hela vägen hem. Känns verkligen som hjärtat ska brista! Om vi hade fått veta tidigare så hade jag ju varit arbetslös, men nu jobbar jag ju sedan förra veckan… kan inte vara hemma heller Rynkar på näsan sjukskriven för vård av katt? funkar inte väl?

huskatt08: jag slutar 17 och är hemma vid 18 och sedan måste jag äta annars dör jag väl. När jag sedan skulle vara på väg så är klockan för mycket. Jag har ju inget körkort och är hela tiden beroende av att andra kör mig. Var finns du någonstans i landet? *dåligt minne*

Danielssonsgarden
3/1/09, 9:41 PM
#311

Malin - ja tänk om man hade fått veta det lite tidigare så man hade haft lite mera tid på sig medans hon fortfarande bodde där också.
Man vill ju göra allt för stackars Tess.
Nej tänk om det funkade! Så väl det vore.

huskatt08
3/1/09, 9:43 PM
#312

Attans…Har ingen tillgång till bil. känns verkligen hopplöst att inte kunna hjälpa till när det så väl behövs för  att få in småbusarna.

mymlanbus
3/1/09, 10:03 PM
#313

#312. Var finns du då?

huskatt08
3/1/09, 10:28 PM
#314

Jag finns i Linköping…är ju en bit att åka men tänkte om de var någon mer från det här hållet som hade bil så kunde jag iaf hjälpa till… är bara ledig fredag….slutar 14.00 tisdag o torsdag.

Tänkte så du/ni vet om det dyker upp någon om ska åka.

Annons:
mymlanbus
3/1/09, 10:32 PM
#315

#314. Ok… så bussigt att du erbjuder dig, tack snälla du! Glad Om vi åker så kan vi hämta upp dig kanske i sådana fall?

/Malin

Firinella
3/1/09, 11:07 PM
#316

Vilket jobb ni gör… bor för långt ifrån för att hjälpa till. Blomma till er…

mymlanbus
3/1/09, 11:30 PM
#317

En sista putt för idag, men imorgon är jag tillbaka igen, med nya krafter förhoppningsvis :)

Envis som en åsna!

/Malin

huskatt08
3/1/09, 11:46 PM
#318

Visst…självklart. Hör av dig om det behövs.

Sidentass
3/2/09, 12:57 AM
#319

#306 Jag som Linköpingsbo har ju inte hur långt som helst att ta mej dit, men..dilemmat här är att jag inte kör bil..och mitt lokalsinne är plus minus noll, är inte uppväxt i stan, min hemstad är Örebro..men om jag kan vara till någon hjälp så vill jag ställa upp….säger vad jag sagt 100 gånger förut, tänker så mycket på de här missarna och på Tess..

emjon
3/2/09, 11:46 AM
#320

Mymlanbus så underbart av dig att du kämpar på för dessa katter och jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig men jag bor för långt ifrån.

Känner precis som du och jag tänker ständigt på dessa kissar och jag hoppas att loppet inte är helt kört.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
3/2/09, 11:50 AM
#321

Mina tankar är oxå här hela tiden.

Annons:
Sidentass
3/2/09, 2:13 PM
#322

Puttar upp för Tess o dessa missar som ständigt är i mina tankar…känner mej så ledsen över allt detta..

Hawknestgrove
3/2/09, 6:03 PM
#323

Ja hos mig är de också i hjärtat….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

BlackieSixx
3/2/09, 6:20 PM
mymlanbus
3/2/09, 9:37 PM
#325

Knuffar upp tråden igen och önskar mig ett under!

Idag är skitväder och det snöar blötsnö :(

mymlanbus
3/2/09, 9:40 PM
#326

#319. Tack snälla Siden och tack alla ni andra också. Behöver fler som hjälper mig att putta upp tråden under dagarna när jag är på jobbet, kan ni hjälpa mig?

Tänk om det skulle dyka upp någon som bor alldeles i närheten och kunde fånga in skyggisar, tänk om… så därför puttar jag igen :)

PUTT

Catta89
3/2/09, 10:11 PM
#327

Puttar för katterna och hoppas verkligen att det löser sig!

Danielssonsgarden
3/2/09, 11:04 PM
#328

Ja inte bara blötsnö, regnade tidigare idag också. Skitväder rent ut sagt!

Funderar på att höra av mig till Tjusts katthem, vet att de har många katter inne men hoppas kan man väl alltid?! Och de kan ju inte säga mer än nej.

Annons:
mymlanbus
3/3/09, 7:20 AM
#329

Morgonputt!

mymlanbus
3/3/09, 8:11 AM
#330

Var ligger Tjusts katthem? Kan man låna fälla där?

/Malin

Danielssonsgarden
3/3/09, 9:09 AM
#331

Tror inte de lånar ut fällor där heller, det ligger i Västervik. Fast det heter nog inte Tjusts katthem längre utan Djurskyddet Västervik.

amlis
3/3/09, 12:22 PM
#332

Puttar kan jag väl åtminstone göra….

*suck* vill så gärna kunna hjälpa.. finns ju c:a 3.5 mil därifrån (om det är där jag tror det är) men har ingen kunskap alls om hur man fångar in skugga katter eller hur man hanterar de sedan bäst… och som sagt i dagsläget bara möjlighet att ha de i ett av uthusen i fall man skulle få tag i någon…

Någon av er som har tips/erfarenheter hurvida man kanske kunde dela av ett rum och göra "kattsäkert"? Vad ska man tänka på?

Danielsson: hur mår mammakatten?

huskatt08
3/3/09, 4:42 PM
#333

Åh..vore ju toppen om du kunde hjälpa till att få in missarna , amlis…du bor inte så långt därifrån.

Puttar upp så någon med kunskap om att fånga skygga katter kan hjälpa dig. Har själv ingen erfarenhet från det.

Maddezero
3/3/09, 4:49 PM
#334

Jag blir helt varm i själen av allas omtankar om dom små kissarna.
Kramar till alla som funderar på hur dom kan hjälpa å självklart massaor till Mymlanbus och Danielssongarden med familj.

Som sagt..raggning av riktiga kattfällor e på tapeten..

Måste säga att jag tycker det är lite märkligt att katthemmen inte lånar ut..är katthemmen fullbelagda så behöver dom ju knappast fällorna just nu då dom ändå inte tar emot fler katter just nu.
Jag kan förstå att dom är rädda att bli av med fällorna..men varför i såfall inte ta deposition eller nåt ???

Rynkar på näsanvar tvungen att spy lite galla.. kanske inte så snyggt…
I grund och botten är vi ju oerhört tacksamma över att vi har katthem i vårat land, dom kämpar ju som sagt för samma sak som vi…

Djurskydd inspektörer verkar vara "avskaffade"..el nåt ?
Djurskyddet ligger ju numer under Länsstyrelsen…men dom hade ingen fälla ?
Däremot pratade jag med en kille på miljökontoret (dom som tidigare ansvarade för djurkyddet) han skulle kolla runt, dom har ju haft fälla tidigare så han skulle leta och se om han hittar någon..

Ju fler fällor desto bättre…så om nån känner nån som känner nån…
som har en kattfälla så vore det toppen.

Maddezero

Hawknestgrove
3/3/09, 4:50 PM
#335

amlis, det är ingen fara med ett uthus. Se bara till, att det är rymningssäkert och att de har  ett torrt och dragfritt krypin i rummet! I nödens stund äter f*n flugor och det är ju precis vad det är just nu. Alla små platser är bättre än det som är för de små stackrna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
mymlanbus
3/3/09, 7:38 PM
#336

Hejsan alla!

En glad Malin som loggar in idag, jag har fått löfte att få hyra fälla från Fia-hemmet i stan :) så hon skulle ringa tillbaka till mig direkt när hon visste var fällan var.

HURRA! Då slipper vi i alla fall att bygga en fälla. Tänkte ju ställa ut 2 stycken på lördag och söndag när vi åker.

Men ens så känns det så mycket ljusare. Hoppas verkligen att kissarna går in i fällan.

Rekommendationer var kokt torsk och makrill och även tonfisk. Man kan bjuda på många saker (mjukmat som är ljummen luktar mer) hoppas att kissarna gillar doften av någonting i alla fall.

En sten mindre att släpa på.

Jag undrar just hur kissarna mår? Är de kvar där eller har de vandrat bort från huset och någon annanstans där det finns tillgång till mat?

Att inte veta gör mig så himla ledsen.

Lite uppdatering så ni vet vad som sker :) och tack för puttarna :)

Kraaaaaaaaaaam

Sidentass
3/3/09, 8:00 PM
#337

Men åhhhh så skönt att det ordnar sig så…nu tar vi nya tag i tumhållningen..och tror på det allra, allra bästa:-)

SaraC
3/3/09, 8:06 PM
#338

Härligt!

Håller tummarna att alla missar går i fällan nu då!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Danielssonsgarden
3/3/09, 9:22 PM
#339

Malin, enligt Tess så äter inte katterna fisk men det är ju absolut värt att prova :-) Vad skönt att du fått lov att hyra en fälla nu ialla fall!

Mamma katt äter nu ialla fall men hon behöver komma nånstans där hon har lite mer rörelse omkring sig än vad det blir här. Tiden är det inte så gott om nu direkt att springa ut och sätta sig där flera timmar om dan. Hon går att klappa, och hon faktiskt njuter av det ibland tills hon kommer på vad det är som händer och hon blir sur.
Den här nödlösningen verkar kunna bli lång tyvärr.

mymlanbus
3/3/09, 9:26 PM
#340

#339. Jag tar med allt möjligt så får de välja vad de vill ha att smaska på :)

Bra att mamma katt äter, har allt oroat mig lite för det där.

Har ni pratat med Tess någonting? Skulle hon åka något upp till huset?

Nödlösningar kan tyvärr bli långa, känner till det där :(. Kan alla kissarna vara där mamma katt är?

Hur går det med fräs? Såg annonsen på blocket.

Danielssonsgarden
3/3/09, 9:32 PM
#341

#340 Jo tyvärr men det är verkligen inte det optimala för lilla mamma katt, hon behöver mer tid hos nån för då skulle hon snart vara riktigt kelig tror jag.
Nej alla katterna kan inte vara där mamma katt är, det skulle bli för trångt, samtidigt som vi inte kan sitta med 5 katter därute tyvärr. Känner själv att det blir för mkt för min ork och tankeverksamhet, oroar mig så hur det ska gå med mamma katt på den biten.

Nej vi har inte pratat med Tess, telefonen verkar inte ha hoppat igång ännu. Och sambon ringde ju Telia ang det åt henne i söndags men hon har inte abonnemanget via Telia så det hjälpte inte.

Fräs är fortfarande kvar, har fått massor av svar! Men inte rätt ännu känner vi.

Jenna-Gun
3/3/09, 9:34 PM
#342

Vilken rysare

Annons:
mymlanbus
3/3/09, 9:37 PM
#343

#341. Ok…då kanske någon annan måste ta hand om ungarna alltså? Kan ju inte åka iväg med fälla i helgen och fånga katter och inte ha någonstans att göra av dem…

Skit, skulle velat veta om hon skulle åka till huset i veckan, hon sa när vi var där att hon skulle be någon köra henne dit för att kolla om kissarna var kvar…

Danielssonsgarden
3/3/09, 9:54 PM
#344

#343 Du då, kunde inte du ta nån av katterna? Fick för mig att du kunde det enligt Madde men det kanske missförstods, lätt hänt :)
Som sagt, kan inte sitta med alla 5 här hemma på ett enda rum. Renovering krävs redan efter första dagarna med mamma katt ;) så det skulle bli trångt med alla där inne eftersom det inte är så stort.

Sambon pratar med Tess nu och de har tydligen varit där och ätit ialla fall för maten i garaget har varit borta.

Danielssonsgarden
3/3/09, 10:00 PM
#345

Sen en annan sak, från och med den 11:e får vi väldigt svårt att hjälpa till för då opereras sambon.
Så det vore ju toppen om nån annan kunde hjälpa till.

huskatt08
3/3/09, 10:14 PM
#346

Bra att fällor är fixade, Malin.

I ett tidigare inlägg ¤amlis¤..kanske hade möjlighet att ta någon katt?

Aha..så de får/kan fortfarande gå in i garaget…todde den möjligheten var stängd.

mymlanbus
3/3/09, 10:18 PM
#347

#344. Hade en kompis till mig som erbjöd sig tills hon fick veta att det var skygga katter det handlade om! Jag har som sagt vad skrivit längre upp i tråden att jag inte kan ta någon katt, har en hona som inte fungerar tillsammans med andra katter.

Okej, då får vi putta för hem till katterna igen

Får katterna gå in och äta i garaget alltså?

huskatt08
3/3/09, 10:23 PM
#348

Kan man inte få lov att stänga till garaget så de inte kommer ut igen??

Skulle ju underlätta att få tag på dom.

Danielssonsgarden
3/3/09, 10:23 PM
#349

#347 Ah okej på så vis. Det var det jag hade för mig så det var därför jag blev lite fundersam.

Ja tydligen så får de använda kattluckan tills vidare ialla fall.

Annons:
mymlanbus
3/3/09, 10:29 PM
#350

Det är inte lätt att placera ut skyggisar, det vet ju alla sedan länge… men vi puttar upp igen och hoppas att det finns någon som kan ta hand om en kisse eller två.

mymlanbus
3/3/09, 11:02 PM
#351

putt

Marga
3/3/09, 11:09 PM
#352

Hade inte följt den här tråden på länge, vilken dramatik!

Det är lätt att se det som ett misslyckande att inte alla katterna är inne. Men i själva verket är det ju jättebra att en katt är inne i allfall. Hade inte Tess slagit larm, Maddezero engagerat med flera sig  och Danielssons ryckt ut hade ingen av katterna varit inne nu. Känn er stolta och nöjda, ni har räddat en katt!

Håller förstås tummarna för att att alla katterna kommer in till slut och att mammakatt hittar ett permanenthem snart.

Hawknestgrove
3/3/09, 11:10 PM
#353

Putt för de små!Räkor  kan ni knske prova med? Det luktar ju gott….OCh Naqutia brukar köra med grillad kyckling, har jag för mig?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

huskatt08
3/3/09, 11:24 PM
#354

Det som behövs är stödhem åt missarna som är kvar.

Är ju vanskligt att försöka fånga in dem om de inte har någonstans att bo.

Någon som kan ta en eller flera små missar?????

Icna
3/3/09, 11:28 PM
#355

#324 erbjöd sig ju till att vara akuthem.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

huskatt08
3/3/09, 11:31 PM
#356

Är tyvärr lite långt bort…västernorrland…tror jag det var.

Annons:
Icna
3/3/09, 11:42 PM
#357

Brukar inte folk alltid säga att transport alltid löser sig? Men det är ju klart ju närmre desto bättre, men det är väl bättre än inget, i nödfall? Fast det borde väl finnas nödställda katter närmre  västernorrland å andra sidan.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

mymlanbus
3/3/09, 11:46 PM
#358

#357. Det är sant :) det brukar ordna sig!

Ska pma henne

mymlanbus
3/4/09, 12:44 AM
#359

sista kvällsputten

amlis
3/4/09, 12:49 AM
#360

Ni må ursäkta sen svar, har de här veckorna besök av mina gamla föräldrar (80+) och har därför väldigt lite "datortid" just om kvällerna…

Har hittills inte hittat någon med fälla men försöker kolla via lokala hemvärnet gruppen här nu.. någon måste väl finnas? Är det något särskild med just en kattfälla eller kan även andra fungerar?

Som jag sa tidigare känner jag att jag skulle behöva lite mer uppbackning/information om vad/hur  jag gör med katterna ifall de hamnar här. Vi har en äldre hittekatt (kastrat, 15+) här som inte är så snäll när andra katter dyker upp. Jag har ingen aning om hurvida det skulle funkar att sammanföra honom med en eller flera skuggissa(inte direkt när de kommer så klart). Det är mest det som gör att vi inte redan har tagit emot fler katter.

Hawknestgrw: du ansåg att uthusen kunde funka.. hm.. Har ingen isolerad eller uppvärmd ju (dock torrt och någorlunda dragfritt) Men man skulle behöva "säkra" dörren på något sätt så att de inte kan smyga ut när man kommer in (stora dubbelportar)?  Tips/erfarenheter?    Vilken storlek skulle funka? En vånlig friggebod är väl rätt så liten i sammanhanget? Vet ej hurvida vårt lite större låda (c:a 25m2) är rymmningssäkert ur kattsynen annars.. ska kolla imorgon.

Hawknestgrove
3/4/09, 1:15 AM
#361

Ja om du jämför med hur de har det nu, så är det ju bättre och säkrare i ett uthus, bara det är rymningssäkert. En friggebod duger väl bra åt tre katter i allafall, det är ju en paniklösning i väntan på något bätter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mymlanbus
3/4/09, 7:16 AM
#362

puttar

kattassen
3/4/09, 10:51 AM
#363

#360 Är det så att din gamle kastrat bara är tuff mot andra utomhus eller gäller det även inomhus?

Vi har en rätt bamsig och högt rankad katt som gör allt för att göra livet surt för de katter som kommer nära reviret när han är ute. Men vi har märkt att detta inte är särskilt stort problem när vi fått tagit främmande katter inomhus.

Då är han inte samma slagskämpe som ute. Kanske är det så med er gammelkisse också, men jag vet ju inte om ni testat inne.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
amlis
3/4/09, 12:27 PM
#364

#363 Tack att du tar upp frågan! Även om det blir lite OT. Vi har aldrig försökt att sammanföra honom med andra katter på något sätt. Varken inne eller ute. Så jag vet inte alls hur han skulle reagera då. Vi visste bara väldigt lite om katter när han först dök upp här och trodde länge att de trivs bäst själv. Det är först nu när jag fått upp ögonen för hittekattsproblematiken att jag börjar fundera om det inte kunde fungera.

Jag har bara iagtagit att han jagar bort katter ifall någon dyker upp på tomten. Vilket är ju klart hans revir. Lever mest som utekatt men får komma in när än han vill. Har annars även möjlighet att komma in under huset där det håller sig frostfritt. Finns bara en handfull bilar på vår lilla väg per dag så det känns som mest naturligt att han får leva så. Även framtida katter skulle i första hand vara utekatter..

Vi bor ensligt men det finns gårdar i 1-2km omkrets och katterna verkar "besöka varandra" Även vår katt vandrar ditt och råker tyvärr ibland i slagsmål då. Man kanske kan tyda det så att han väl söker kattsällskap men sedan blir det fighter mellan hanerna angående rangen?

amlis
3/4/09, 12:44 PM
#365

#361 Den lite större lådan har tyvärr en del springor mellan bräderna, så förutom att den är väldigt dragit misstänker jag att en liten katt kunde försöka klämma sig där emellan och kanske skadar sig. Funkar tyvärr inte.

Vedboden (vånlig liten friggebod) är nytt, tätt och någorlunda tom så den kan bara vara nöd-nöd lösning. Blir det kallare igen har de ju ingen möjlighet att röra sig tillräcklig för att hålla värmen.  Funderar dock fortfarande hur man undviker att de kan smiter ut så fort man öppnar dörren? Och måste helt ärligt säga att  det inte alls känns bra att stänga in katter där som är vån att få gå fritt *suck*

Men visst, kommer det in någon katt under helgen kanske det inte finns nåt alternativ.. Vad skulle man behöver ha i beredskåp då? Mat/skålar, kattlåda (flera?), filtar.. annars? Har inte precis någon djuraffär runt hörnet här ju…

majvi
3/4/09, 1:26 PM
#366

Är det skygga katter brukar de hålla sig undan när man kommer in. Om det inte är nåt fönster på dörren kan man knacka på dörren så sticker dom till sina gömställen. Det bästa är om man har 2 dörrar som fungerar som en sluss. men annars får man vara väldigt försiktig när man öppnar dörren.Det är bra om man kan kastrera dom så snabbt som möjligt, för visst händer det att katter kan smita ut och då är det bra om de åtminstone inte kan få kattungar.

jag hade 4 katter i min bod som mest och en toalåda. Skygga katter vill gärna ha gömställen och man kan sätta in kartonger som man har filtar i så känner de sig lite tryggare. Men ibland finns det mer gömställen än man tror i en bod.Jag tog in en gren till mina bodkatter och den användes av nån i allafall till att vässa klorna.

visst kan det kännas jobbigt att stänga in katter i en bod men det rör sig om en kortare tid i en katts liv.Hur roligt har de ute förresten utan mat och fryser.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Maddezero
3/4/09, 1:30 PM
#367

Amlis du har pm.

Maddezero

huskatt08
3/4/09, 1:41 PM
#368

Vore ju bra om amlis ev kunde ta in katten/katterna som nödlösning ifall någon lyckas fångas in. För sen bör de komma till en vetrinär så snart som möjligt….för att kollas igenom samt kastreras, för jag antar att de är könsmogna.

Vet inte hur du har det amlis….om du har möjlighet att skjutsa till vetrinär….eller om det finns någon annan som kan bistå med hjälp??

Sidentass
3/4/09, 2:31 PM
#369

putt!! Ger aldrig upp tumhållningen här!

Gronstedt
3/4/09, 2:38 PM
#370

Amlis, toalåda, mat och vatten och ett par pappkartonger lagda på sidan med något mjukt i botten (duger med trasor, filtar, gamla kläder) är minst lika bra som garaget där de varit och mycket, mycket bättre än att leva ute. Ingen dum nödlösning alls! Ställ lådorna med öppningen mot väggen, en bit ut från väggen, så kan de gömma sig där och känna sig dolda när dörren öppnas. Bara det är torrt och dragfritt klarar kissarna flera minusgrader.

Annons:
Jenna-Gun
3/4/09, 2:46 PM
#371

Vi har oxå en kastrathane på 15 år som inte gillar andra katter. Men eftersom vi har haft flera nya kissar under åren, så har han accepterat dem efter nått tag. Men det är inomhus. Ute är han som en furie

Han är gammal stel och orkar inte springa o jaga bort främmande katter lika bra som förr. :)

amlis
3/4/09, 8:35 PM
#372

Tack för allt peppandet!  Glad

Får se om de får tag i någon katt till helgen då.. ska försöka vara förberedd.. (vi tar det via pm/tel mumlanbus, Maddezero) misstänker dock starkt att det inte alls handlar om en kort tid i så fall…

Ta de till vet kan jag nog - har dock bara en transport i dagsläget. Blir det fler på en gång behöver vi nog redan ut att Tess verkligen kan bidra lite ekonomiskt till kastreringen..? Men om de nu är så skugga blir det väl inte det lättaste att få med de..? (detta känner jag igen från första tiden med vår bus här.. fick flera gånger ställa in bokade vet-tider eftersom katten bara försvann)

#371 Gammal är han här - dock (enligt vet) i jättebra kondition. Jagar, klättrar, springar fullt ut än så länge.. kommer han in blir han dock hur gosig och lugn som helst - ligger mest och sover.

mymlanbus
3/4/09, 10:37 PM
#373

#372. Damen (Tess) skulle stå för kostnaderna, så det behöver du inte tänka på, så snäll du är som ställer upp för kissarna, tack snälla du :)

destiny
3/4/09, 11:00 PM
#374

Betr. att förhindra att katter smiter ut när man öppnar dörren så har jag ställt kompostgaller vid dörrarna här i huset. Har ett par ungkatter som gör rena tjurrusningarna mot dörrar och kompostgallret har räddat mig flera gånger.

Hawknestgrove
3/4/09, 11:04 PM
#375

Ja det är en bra lösning…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mymlanbus
3/4/09, 11:07 PM
#376

#372. Om du behöver kompostgaller så hojta bara till så tar vi med det, vi har flera som bara står på landet till ingen nytta :)

Danielssonsgarden
3/4/09, 11:48 PM
#377

Blir galen, har inte kunnat skriva här inne på flera timmar!

Som sagt ialla fall, Tess står för utgifterna. Och katterna kommer att åka till veterinär direkt vid infångandet om allt går enligt planerna. Väntar på godkännande från länsstyrelsen. Vår veterinär håller på och kollar upp lite saker för att underlätta.

Annons:
Hawknestgrove
3/4/09, 11:54 PM
#378

Är jag dum nu, om jag tycker att den här tråden börjar bli väldigt svårladdad?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

snickan
3/5/09, 12:09 AM
#379

Puttar och håller tummaratt det löser sig

Maddezero
3/5/09, 12:27 AM
#380

Amlis, har skickat pm till dig..men glömde lite av dina frågor..
Men ser att du redan fått bra svar..
Det brukar som sagt räcka att knacka på dörren för att katterna ska sticka undan, men kan man ha galler på insidan så är ju det en bra trygghets åtgärd.
Vad beträffar kattlådan så är ett tips att strö lite "använd" kattsand högst upp på sanden..så det blir tydligt att det är en katt-toa då dessa katter inte är vana att gå på toa så kan man ju ge dom en vink om vart den är Flört

Dom flesta katterna som kommit till vår familj har varit äldre hanar, och jag har aldrig upplevt att det inte funkar..visst kan det ta nån vecka ibland med sura miner men det lägger sig alltid, jag har även haft en del här på jour..inte heller då några större problem.
Och vad beträffar skygga katter…dom behöver extra tid, kärlek och tålamod men när dom väl kryper ur sitt skal så är känslan helt fantastisk..och trots att dessa kanske aldrig blir några knäkatter så ger dom så otroligt mycket ändå.

Och som sagt..revir inne och revir ute är två skilda saker..
2 okastrerade hanar är dock sällan nån höjdare ihop, kastrerar man så slipper man mycket problem + viktigast av allt, man riskerar inte att det föds oönskade kattungar..

amlis
3/5/09, 10:35 AM
#381

Jo den här tåden börjar bli väldigt segt att ladda. Hoppas ingen tar illa upp att jag startade en fortsättningstråd istället!

Finns här: Tess Katter

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: