Annons:
Etikettkattprat
Läst 4476 ggr
johnnys girl
2/15/10, 12:50 PM

Brukar du handla på nätet?

Brukar du beställa varor på nätet? Nu kan du göra det med extra gott samvete. Besök Stockholms Katthems shoppinggalleria på Sponsorhuset.  För varje vara du beställer skänks en summa till katthemmet.

Katthemmets Shoppinggalleria

 

Stöd Stockholms Katthem!

 

  • Handla från CDON, Bokus, Inkclub och över 150 andra välkända nätbutiker.

  • Varje köp genererar pengar till Stockholms Katthem.

  • Du får poäng på varje köp.

  • Växla in poängen mot presentkort

  • Det kostar inget extra att handla. Det är nätbutikerna som skänker pengarna

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Annons:
Ankie
2/15/10, 3:54 PM
#1

har jag lagt in o bokmärkt

[[eskils_]]
11/24/16, 2:13 PM
#2

Ett bra sätt att stödja sitt favoritkatthem, vare sig det är Stockholms katthem eller något annat! ✨

Man går först till http://www.sponsorhuset.se/start/, sedan väljer man sin favoritförening (bara första gången) och loggar in. Därifrån går man direkt till den affär man vill handla från, t ex CDON, Bokus, Animail, Kattkompaniet, Zooplus, och beställer precis som vanligt. Då får föreningen en liten summa pengar, gratis för dig! ✨

Det finns över 500 nätbutiker att handla från, och ca 30-40 katthem och kattföreningar att välja mellan. 🙂

kattöga
11/30/16, 9:09 AM
#3

Vad jag kan se så är det inte Stockholms katthem (i Nacka) som är en av föreningarna utan Föreningen Stockholmskatten (i Vällingby). Söker på ordet "katt" när jag söker föreningar. Eller är jag bara klantig?

Men jag antar att man kan lägga till Stockholms Katthem också? Nån som redan är medlem o kan kolla om det går att göra? Jag har bara gått in på sajten helt snabbt hittills, så jag har inte riktig koll. Men det låter som ett jättebra alternativ till att hjälpa katter! 

Ska kolla in sajten lite mer nu…. 

Edit: Fel av mig. Man kan söka på katthem t ex ,då kommer Sthlms katthem upp också.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Katthemsmatten
11/30/16, 9:10 AM
#4

Stockholms Katthem är anslutna till sponsorhuset. De heter Föreningen Stockholms Katthem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattöga
11/30/16, 9:16 AM
#5

Tack Katthemsmatten! Jag såg precis att dom fanns med. Ändrade sökordet till "Katthem" och då kom dom upp.

Önskar att dom hade förteckning på föreningarna, utöver sökfunktionen, eftersom jag inte har koll på vad föreningarna heter…..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Sindri
11/30/16, 10:27 AM
#6

Bra idé men jag fattar inte riktigt; varför måste jag vara medlem, blir galen på alla dessa registreringar och inloggningar. Och varför skall jag få pengar tillbaka?
Kan jag inte bara handla och stödja ett katthem?

Annons:
kattöga
11/30/16, 10:53 AM
#7

#6 Du kan ge din del till ett katthem också! Dubbelt upp för kattehemmet alltså.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Sindri
11/30/16, 11:15 AM
#8

Men registrera sig på ett ställe till……..

Jag hittade också det här på Katthemmets hemsida, känns smidigare.

http://www.godhandling.se/

kattöga
11/30/16, 11:33 AM
#9

#8 Ja, på den sajten behöver man tydligen inte registrera sig alls. Lustigt också att "godhandling.se" ägs av Sponsorhuset…..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
11/30/16, 11:43 AM
#10

På Sponsorhuset skriver man att man inte behöver skatta för dom pengar man får "tillbaka" på sina köp, för att "det ses som en rabatt du fått på dina egna köp".

Antar att pengarna som föreningarna får måste skattas för däremot. 
För så här skriver dom på Godhandling: "Enligt svensk skattelag så måste vi betala 22% i skatt på insamlat belopp innan vi kan betala ut pengarna till medverkande organisationer. "

Så jag kommer att välja Sponsorhuset.se för att dom pengar jag får tillbaks är skattefria och jag kommer att ge även dom till "mitt" katthem!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[[eskils_]]
11/30/16, 12:09 PM
#11

#3-5 Håller med om att det hade varit bättre med en överskådlig lista över alla föreningar som man kan hjälpa. Nu får man använda sökfunktionen och lite envishet. 😉Söker man på katt, katter, katthem eller djurskyddet så hittar man nog de flesta.

Stockholms katthem står som Stockholms katthem i Sponsorhuset, utan ordet Föreningen framför.

(Föreningen Storstockholmskatten är tydligen en liten förening i Solna som ordnar kattutställningar m.m. Tror inte de hjälper hemlösa kissar. Blanda inte ihop dem.)

Kattstallet, som ligger i Vällingby i Stockholm, kommer inte upp vare sig man söker på katt eller katthem. Där måste man skriva Kattstallet.

#6 Det är lätt att bli medlem och spara sitt lösenord. När man sedan har handlat så mycket att gåvobeloppet blir minst 50 kr får man välja om man vill ha hälften själv (då får man ange bankkonto) och ge hälften till sin förening, eller om man vill ge hela beloppet till föreningen. Jag kommer förstås att ge hela beloppet till min förening.

Har just börjat med det här så jag har inte kommit till 50 kr ännu, men snart. Tycker det är en jättebra idé, eftersom det är ett sätt att gratis hjälpa sin förening ekonomiskt. Många bäckar små… 🙂

#8 Godhandling kanske också är bra, har ej kollat dem. Såg nu att de bara verkar ha 2 katthem att välja mellan: Stockholms katthem och Kattstallet.

Sindri
11/30/16, 1:51 PM
#12

Det där med skattelagstiftningen skall jag kolla upp. Vi har ju avskaffat gåvoskatten i Sverige sedan flera år. Finns många som vill göra lite mellanskillnad på "välgörenhet".

Tja, man kan också skänka pengar direkt.

kattöga
11/30/16, 2:00 PM
#13

Självklart, var och en gör ju som man själv vill. 

Personligen tycker jag att det är bra om man får fler (onlinebutiker i detta fall) att bidra till föreningarnas ekonomi också, utöver dom pengar jag själv som privatperson kan ge. Handlar i några av onlinebutikerna som är anslutna gör jag ju normalt i alla fall, och jag ser hellre att det samtidigt gynnar katthem (i mitt fall) än att handla "utanför" detta system.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[[eskils_]]
12/1/16, 11:06 AM
#14

"Dina köp och pengar

Pengarna som du själv tjänar ligger låsta i 30 dagar innan köpet blir helt bekräftat från butiken, då blir dessa pengar tillgängliga för uttag i Bankomaten.

Du behöver komma upp i 50 kr för att göra ett uttag eller skänka pengar till … (ditt katthem)."

Här ovan är lite mer info från deras hemsida. Man får ett mail i månaden med uppgift om hur mycket pengar man har på sitt konto.

#12 Självklart kan man fortsätta skänka pengar direkt till sina favoritkatthem fast man använder Sponsorhuset. Det fina i kråksången är ju att de pengar som skänks via Sponsorhuset inte belastar ens egen plånbok! En ren bonus alltså. Tummen upp

majvi
12/2/16, 8:27 AM
#15

man kan ladda ner "handla smart"då påminns man varje gång man är inne på en onlinebutik som är ensluten till sponsorhuset.Då får man en fråga vill du att pengar ska gå till..vad man nu har valt.Då slipper man komma ihåg att gå via sponsorhuset då man ska handla

jag hittade den på sponsorhusets sida.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
12/26/16, 2:02 PM
#16

Hoppas detta genererat mycket pengar till Katthemmet i julhandeln!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattöga
3/12/18, 9:25 AM
#17

Jag missar oftast att handla via Sponsorhuset när jag handlar från webbutiker. Och först nu har jag sett att Sponsorhuset har ett litet "tillägg" till Chrome; "Handla Smart" (#15) som ser till att jag kan välja att handla via Sponsorhuset, när jag går in i en webbutik som är ansluten till dem, och på så sätt sponsra det katthem som jag har valt.

Jag handlar t ex ganska ofta hos bl a zooplus.se, och tycker det är bra att en liten slant går till dem när jag ändå handlar. 
Det är många webbutiker som är anslutna till Sponsorhuset…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
10/6/18, 8:07 AM
#18

(Tog bort, det blev fel…)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: