Annons:
Etikettvanliga-frågor
Läst 25686 ggr
Lena
8/15/10, 2:09 PM

FAQ - Vanliga frågor!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

  • Redigerat 10/21/20, 6:11 PM av Uppkatten
Annons:
Lena
12/5/10, 10:57 AM
#1

Puttar upp! Idag har det tillkommit en avdelning om dietkost.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
5/6/12, 5:01 PM
#2

Gör lite PR för vår FAQ avdelning i forumet. Här hittar ni lite allt möjligt matnyttigt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
5/6/12, 7:06 PM
#3

Det låter väl som en utomordentlig idé!Skrattande Vi behöver lite av ett "uppslagsverk" samlat eftersom här finns så stor kunskap bland våra medlemmar.

Bra initiativ!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
5/6/12, 11:23 PM
#4

Vi har haft det ett bra tag men jag tror inte så många ser den avdelningen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
7/28/12, 10:44 AM
#5

Nu har jag uppdaterat avdelningen FAQ - Vanliga frågor. Nytt innehåll har tillkommit. Jag har även gjort en innhållsförteckning i #0 över innehållet med länkar till de olika avdelningarna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Forest]
7/28/12, 11:16 AM
#6

Jätte bra lista du gjort Lena Glad

Annons:
Lena
7/28/12, 11:27 AM
#7

#6 Tack! Det var lite plock men jag tror det lönar sig i längden. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
10/22/12, 10:22 AM
#8

Finns det någon tråd med samlad information om var man kan efterlysa sin katt - och söka bland upphittade katter - i första hand på nätet? D v s en tråd med samlade länkar till så'na sajter. Jag har inte hittat någon så'n tråd här inne ännu - men kanske finns det en (jag kanske bara har missat den)?

Det tror jag skulle kunna vara till hjälp annars, för dem som söker sin katt. Att googla och hitta sajter kan vara ganska betungande när man är orolig och vill komma ut med sin efterlysning snabbt.

Det kan vara en tråd som fylls på av medlemmarna allt efter som nya sajter kommer upp. Jag hittade t ex en sajt som jag inte sett tidigare (Bortsprungnakatter.wordpress.com).

I tråden kan tips om hur en efterlysning kan se ut ges.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
10/22/12, 7:18 PM
#9

Det som finns hittar du under avdelning 3  När din katt försvunnit samt under avdelning 5 Kastrering & ID-märkning.

Det är ett problem det där med söksajter då det finns hur många som helst. Det gör det näst intill omöjligt att hantera. I ett förslag till nya hittegodslag fanns tanken att införa ett nationellt sökregister hos Polisen. Det har dock inte blivit verklighet ännu. Kattskyddsförbundet Svekatt har även planer på att starta ett sådant register. Det hade varit kanon om så blir fallet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
1/27/13, 11:33 AM
#11

Gör lite PR för vår FAQ avdelning igen! Här kan ni hitta mycket matnyttig information.

Försöker uppdatera FAQ regelbundet med nya länkar etc. Bok mär gärna denna tråd så att ni lätt hittar den!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MaoMao
2/11/13, 11:00 PM
#12

nån som vet om försäkringen för katten gäller vid krampanfall ev ep anfall

Lena
2/11/13, 11:40 PM
#13

#12 Det borde det göra om det inte var något som förekom innan du försäkrade katten (och de kan bevisa att så var fallet).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lena
10/20/13, 11:52 AM
#16

Bokmärk gärna det här inlägget! Här finns mycket matnyttigt samlat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
2/21/14, 7:20 AM
#18

Aktualiserar denna matnyttiga tråd där du hittar mycket viktig information.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

devour
6/6/14, 7:25 AM
#19

Ni har jag försökt gå med i kattgruppen på facebook flera ggr. Varför får man inte det?

Upp till toppen
Annons: