Annons:
Etikettsajten
Läst 3766 ggr
[sarasvati]
9/16/10, 12:33 AM

Djurambulansen?

Tror det fanns en tråd om djurambulansen (Göteborg) här men hittar inte (använt sök) så jag försöker igen.

Registrerade mig hos Djurambulansen, för info. Avser bli medlem för att stödja, och medlemskap ger även möjlighet till hjälp med 2 egna djurtransporter per år.

Har nu fått mailupprop om hjälp till rottweilertik. Djurambulans har "tagit över hunden" (som vanskötts och misshandlats av ägare enl uppgift) och avser ge henne den vård som krävs, i detta fall operation med kostnad kring 25.000. Insamling alltså. Helt ok - problematiken är ju aktuell även här på hittekatterifokus, med insamlingar för ev dyrbar vård menar jag - men undrar.

Har ngn här på forumet erfarenhet vad gäller behandling/vård av katter från djurambulansens sida?

Annons:
Alexej
9/16/10, 12:49 AM
#1

http://goteborgskatthjalp.blogspot.com/2009/10/vad-har-djur-ambulansen-att-dolja.html

Men jag är absolut för många djurambulanser överallt!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sarasvati]
9/16/10, 1:18 AM
#2

Aj ja, det var nog detta jag hade vagt minne av. Negativt.

Men saker kan utvecklas? I det här fallet har djurambulansen alltså "tagit över" ett djur (hund), och ställer upp med insamling för veterinärvårds- och rehabiliteringskostnader. (Avstår för egen del. Det räcker och blir över m försök till hjälp av katter. Som färre bryr sig om.)

Ngn här som har liknande el egna erfarenheter vad gäller katter och djurambulansen?

PS. Är också för många djurambulanser överallt !!! (beroende på hur det sköts och funkar då, visavi … katt Obestämd)DS

essut50
9/16/10, 1:04 PM
#3

Såg att Eskilstuna har "Djurtransport  " som kör akuta djur till veterinären, och dom kan oxå hjälpa till att fånga in hemlösa katter om dom har tid.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[Liinda]
9/16/10, 2:34 PM
#4

#3 Dom verkade ju vara riktigt bra om man kollar vilka uppdrag dom har utfört =)

ChanelBM
9/16/10, 2:51 PM
#5

Om du läser GP idag så är det en lång artikel i slutet på del 1 om just Djurambulansen i GBG. Där finns även lite info om hur man kontaktar dem mm. De söker tydligen fler volontärer med ljus o lykta.

Roslyn
9/16/10, 3:57 PM
#6

Hej!

Jag har bara gott att säga om Djurambulansen.De har hjälpt mig många gånger. En gång larmade jag om en katthona som hade fött sina ungar i ett högt träd ( tror bilden finns med på deras hemsida när de hämtar ner ungarna). Mamman o ungar fick åka på undersökning på Torslandakliniken för att senare landa på GDF. Alla ungar fick heta namn med anknytning till träd ( typ Vide). Alla fick nya hem. Även mama Alma såvitt jag vet.

De har även hjälpt mig med medlemstransporter i Stenungsund. Hjälpt till att fånga katter ( även om det inte gickså bra denna gång). Kört sjuktransport med mycket sjuk kattunge etc. Jag tycker de är helt fantastiska. Gå med och bli medlemmar alla som kan. De behövs verkligen.

Mvh Anette

Annons:
kattassen
9/16/10, 10:07 PM
#7

#6 Det var ju tur att GDF tog emot dessa katter. Då var det inga skyggisar, för det sägs inte vara så populärt att rädda sådana hos dem.Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
9/18/10, 1:40 AM
#8

#5 Tack. Nej har inte GP men ska kolla upp med bekanta. Bara sett kontakt via nätet/hemsida, och funderar som sagt på att bli betalande medlem.

#6. Tack igen. Hittar inget sådant på deras hemsida. Den känns gles vad gäller katter. Men det DU säger låter bra. Vill gärna vara medlem och stödja om det är att lita på.

#7 Just precis DETTA som oroar mig! Klart bra att bli medlem och stödja för stöd för egna katter etc, men inte på bekostnad av att man stödjer snabb transport med AVLIVNING av alla icke-hemmakissar.

Aldrig får man vara riktigt glad. Flört God helg.

PS #3 Ska kolla länken till Eskilstunas djurtransport.DS

Roslyn
9/18/10, 11:42 AM
#9

Hej !

Bilden på hemsidan är när Will har tagit ner ungarna från trädet. De katter jag har fått kört har alla varit förvildade. Har du tittat på utryckningsbloggen? Det är mycket hund,fåglar men också många uopphittade och skadade katter.

Allt är inte svart eller vitt.

Ha en skön helg du också.

Mvh Anette

Upp till toppen
Annons: