Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 6571 ggr
740tjejen
10/29/10, 11:07 AM

Öppna katthem

Har planer på att öppna katthem och kunna ta emot 20-30 katter.

Vet at tjag måste ha tillstånd och att det ska godkännas.

Men vad behöver jag tänka på mer. kommer ha en särskild avdelning för katter som är dräktiga och de med ungar. Kommer även ha lite större boxar med plats för en liten grupp. och även mindre där enskilda katter kan få vara ifred.

Hur går man tillväga för bidrag, hjälp med matning och sånt. har bra kontakt med en veterinär som ställer upp.

Det ja ska ha nu är lokal eller bygglov för att uppföra en. Grannarna är positiva och lokalen kommer vara isolerad så de inte störs av jamnade. Dagtid kommer de få tillgång till rastgård ute.

Helst hade man velat öppna ett hem för alla övergivna, men blir nog för mycket jobb då. Men tar jag mig an 20-30 katter så känns det ju endå som att man gör något.

Nån som har något tips.

Annons:
Alexej
10/29/10, 11:25 AM
#1

Utan hjälp kommer du att duka under. Sedan kostar det otroligt mycket, det räcker om du bara får in en sjuk katt. Utan gåvor och bidrag kan ingen klara av att sköta ett katthem.

Här kan du läsa hur 9 liv startade upp sin verksamhet.

Djurhemföreningen tips (fast en del är diskutabelt, tex avlivningObestämd):

Funderar du på att starta djurhem?

Jordbruksverkets bestämmelser

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

740tjejen
10/29/10, 12:03 PM
#2

Tack för länkarna. :) Tyvärr kan ja inte öppna pdf filer nått krångel på min dator, står det är skadat.

[Liinda]
10/29/10, 12:26 PM
#3

Jag har egentligen inget tips att komma med  men vill bara säga att det låter som en jättebra ide om du vet vad du ger dig in på! =) För fler katthem behövs verkligen! =)

740tjejen
10/29/10, 1:09 PM
#4

#3 Jo jag vill ju helst hjälpa alla. Men kan man hjälpa några så är det ju alltid något. har erkligen lusläst allt känns det som, men frågorna är många endå.

Alexej
10/29/10, 6:08 PM
#5

Försöker igen:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: